Fanden spiser fluer, men jeg spiser kake… ;-)

Heldigvis har jeg ikke gitt meg selv eller noen andre der ute i verden noe løfte om at jeg skal være flink til å trene. Dvs jeg har vel egentlig kanskje lovet meg selv det, at jeg må begynne igjen, å trene, fordi det er bra for kroppen min, ryggen min og spesielt fordi jeg liker å kunne løpe til trikken uten å måtte kaste opp.. Så jeg har egentlig lovet meg selv å gjøre det.. Men jeg sa aldri da noe om NÅR det skulle skje.. Når alle snakket om nyttårsforsetter, satte jeg ikke opp trening som noe nyttårsforsett… Egentlig så bestemte jeg ikke noen nyttårsforsetter i det hele tatt, men jeg sa at jeg “har en plan”, som Egon Olsen ville sagt det.. Noen små ting jeg har lyst til å gjennomføre i løpet av året, og det eneste som jeg egentlig  kanskje har LOVET litt utad også, er at jeg skal ri på en hest.. Og det er fordi jeg mener jeg må pushe grensene mine litt, hoppe litt ut av komfortsonen, og gjøre noe jeg virkelig ikke tør. For det er så deilig etterpå, å mestre noe man ikke har mestret før.. Så heste-ridingen skal gjennomføres, nærmest som et nyttårsforsett, og det skal jeg nok få til.. før desember 2013…

Trening derimot har jeg som sagt ikke lovet andre enn meg selv, langt inne i der et eller annet sted. Og jeg har begynt også jeg.. Med friskt mot, gikk jeg i gang med tre økter i uke 1.. Null i uke 2…  Ikke fordi jeg er lat.. men fordi det kom så fryktelig mye i veien. Jeg KAN JO IKKE trene alene, selvfølgelig.. Og når treningskompisen bakker ut, så er det jo nærmest sirup både i rumpe og sko.. Det var så mye som måtte gjøres som var mye viktigere… Kjøpe dunkåpe , fordi det var så kaldt ute.. Kjøpe dunkåpe fordi det var så kaldt ute…. Kjøpe dunkåpe fordi det var så kaldt ute… Unnskyld, NEI,  tastene har ikke hengt seg opp her… det var faktisk sant.. Det VAR jo veldig kaldt da, forrige uke… og uten jakke er det jo umulig å komme seg til treningssenteret uansett… Så tre dager gikk SIKKERT med til jakten på varm jakke..

Og så kom uke 3, denne uken, og denne uken skulle alt settes igang igjen, i forhold til treningssenteret.. Jakka var nå i hus, og kunne ikke brukes som unnskyldning lenger.. Treningskompisen var tilbake på banen, så kunne ikke skylde på henne lenger heller.. Så i går var det avtalt trening. Og jeg hadde bare IKKE lyst på morgenen. Men har jeg bestemt meg for noe, er det ikke lov å trekke seg… Inni hodet mitt er det en regel… Ikke lov..  Det er for feigt på en måte.. Trekke seg.. Barnslig.. kall det hva du vil. Men jeg  gjennofører det jeg har bestemt meg for… Så lenge det ikke er noe som gjør at det blir HELT umulig..Arbeidsdagen var unnagjort, og jeg hadde nesten tatt på meg skoene,og den hersens nyanskafne jakka, og var NESTEN på vei ut gjennom dørene på jobben med nesa mot treningssenteret, nesten….. Da fikk jeg plutselig se undervisningsinspektøren som så veldig hemlighetsfull og rar ut med en blomsterbukett i armene… Og DA  kom jeg  på at det var OBLIGATORISK kakespising for rektor akkurat den dagen, hun fylte år og skulle feires etter jobb… Og det hadde jeg HELT glemt.. Så da måtte jeg bare bråavlyse treningsavtalen med min venninne.. Ikke fordi at jeg hadde mer lyst til å spise stor, saftig bløtkake, med herlig krem og gnafsende strøssel på,  enn å trene kondis på tredemølla. Nei, fysj-a-meg.. Det var heller ikke pga min manglende treningslyst på morgenen, at jeg avlyste.. Nei, det hadde ingenting med saken å gjøre.. pøh! Ikke kom med sånne beskyldninger.. Det var kun fordi det var helt forventet at jeg var tilstede på kake-orgien, og jeg var livredd for å få sparken, så måtte bare stille opp… Men i ettermiddag.. DA skal jeg trene da..  😉

 Har du noe god plan for fredagen eller helgen? Trening? Kakespising? 😉

14 kommentarer
    1. moonbeamscorner: Ja, ikke sant.. Er ikke bare-bare å komme seg på disse treningsøktene, med så mye i VEIEN… men i dag kom jeg meg dit.. i ettermiddag 🙂 3 km på tredemølla.. 🙂

    2. En kvinne må da ha de riktige proriteringene, så ikke noe å si på dunjakkekjøp, fraværende treningspartner og en kake som står og roper på å bli spist, for å ikke miste jobben… Go girl sier nå jeg..he he 🙂

    3. Helge: Du virker jo veldig blid og positiv, det er jo kjempefint 🙂 Skiturer og annen trening høres flott ut, sånn etterhvert. Jeg må få kjøpt meg ski jeg også, høres så gøy ut. Mange år siden jeg gikk selv…

    4. Nemi Rebella: JA, det var veldig tvang over hele den kakespisinga hvertfall, skal jeg love deg… Ikke noe JEG ville valgt 😀 ha-ha.. Ja, må kanskje oppdatere litt på siden der 😉

    5. Om jeg har gode planer for idag og helgen? Muskelstrekken er iferd med og bli borte dermed kan jeg trene på og gå normalt i trapper begge veier, sitte på huk, gå endel for å få tilbake normal musklatur. Men noe sykkel- og skiturer blir det ikke i helgen selv om det er optimale forhold i marka. Må styre unna kaker og heller tenke på at jeg skal lage mat i fra bunnen av i 2013. Til tross for at jeg er uten jobb har jeg masse positive tanker, snart bra i beinet, skitur blir det mulig til uka og like før badet skal fornyes. Ha en knallfin dag.

    6. Min matgale verden: I dag har jeg både jakke, venninne som kommer og ingen kaker i sikte.. treningsbagen står klar på jobben, kan ikke si at jeg har glemt DEN.. hvis jeg ikke går på trening idag, tror nok folk bare at jeg er LAT.. Og DET vil jeg ikke ha PÅ MEG.. Så i dag skal jeg… tror jeg..

    7. Det er et herlig bilde inne i hodet mitt nå.
      Jeg bestemte meg for å trene mere i år, og jeg har vært aktiv hver dag uten søndagen som var. Men til gjengjeld danset jeg i strake fire timer natt til søndag. Så da er jeg home free tenker jeg. Det er kaldt utet, og spinning bringer action frem uten tvil. Så spinning, løping og gåing. Det har vært tingen.
      Et lite kakestykke den 07.01, men ellers ingenting som minner om sukker. 🙂

    8. cassandraen: yndlingsdagen min også, helt fra morgenen av.. selv om jeg skal trene i dag, eller kanskje FORDI jeg skal trene i dag 😀 Fredag er hvertfall BEST. Ha en god fredag 🙂

    9. Mihihi… Jeg sitter og lurer på om du skulle bytta tekst i profilboksen din… “Når jeg ikke jobber liker jeg og trene”? Hmmmm 😉 Meeeeen, kakespisinga var jo en del av jobben den da 😉

    10. Vet du at jeg tror fult og helt på deg altså!!! Klart du heller ville trene enn å spise kake!!!
      Og du…. treningen kan du ta over helgen også, ikke sant ;))
      Åhhhh dette hjalp sikkert veldig mye på motivasjonen tenker jeg….
      Uansett trening eller ikke, så ønsker jeg deg en super fin dag 😀
      Det er jo yndlings dagen min i dag FREDAG <3

    11. Hanne: Ja… så det med jakka var ingen god unnskyldning altså 😀 Nei, nei 😉 Men i dag skal jeg trene, NESTEN helt sikkert 😉 Ingen kake, ingen jakke.. bare trene.. 😉

    12. Hehehe…merkelig det der, denne villitten er kreativ. Men husk,går du uten jakke og fryser,forbrenner du mere og kan kanskje spise kake med god samvittighet. Ha en fin dag 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg