“Talenter besøker Frodiths Scene “

 

 
Tenker du hører trommevirvlene nå, det bankes og slås, trompetene har nettopp spilt en fanfare, og nå setter trommene i gang.. Og ut kommer jeg, jeg er konferaniser.. Jeg har litt nerver, det har jeg alltid når jeg står på en scene. Men jeg har svelget alle sommerfuglene, og bestemt meg for at jeg skal gjennomføre dette på best mulig måte, med lyset litt i ansiktet, for snart er det DERES tur 🙂 Jeg var talentspeider i går, og mange kom med sine talenter inn på siden min. Og det synes jeg er strålende!! At folk setter seg ned, og tenker litt gjennom hva man er god til, for faktisk å kunne sette ord på det, rose seg selv litt. Jeg synes det er superflott!! Vi har mange ting vi er flinke til alle sammen, og det bør komme fram i lyset. Av de som kom innom, var nok folk litt beskjedne, jeg er sikker på at alle som en har flere ting de er gode på, at de har flere talenter, men her kommer noe av det de besøkende hos meg er gode på.

Jeg tar på meg konferansierhatten, konferansierfrakken, tar mikrofonen i hånda og rusler med små skritt ut til de som står og venter og ser på…. TA-DA!!


“Kremt-kremt… Ja, hei- jeg er da konferansier her i dag… Og jeg vil gjerne få presentere noen nydelige talenter jeg har funnet 🙂 Alle kan vi forskjellige ting.. Det kan være alt fra å spise med pinner med føttene, til å regne i hodet fort. Noen er flinke til å organisere, og andre er flinke til å ri eller til å klippe hår.. Det som vi alle kanskje kan øve oss litt på er å bli flinkere til å skryte litt av oss selv. Av mine folk her i dag er det mange forskjellige talenter, og det blir ikke kåret noen vinnere. Her er alle vinnere i dag, som en ekte politiker eller lærer ville sagt 😉

Først ut på scenen er:
 

Kjerstisandnes – Hun er flink til å se alle barna i barnehagen der hun jobber, og kanskje spesielt de som er litt usynlige og stille, de som trenger en klem, de som kanskje ikke alltid blir sett.. Og hva skulle vi gjort uten voksne som så disse barna spør jeg? Det er et kjempeviktig talent Kjersti. Og i tillegg, og her har jeg tatt meg den frihet og nevne noe hun glemte å nevne selv: Hun er helt rå på å skrive hysterisk morsomme morgeninnlegg. Jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne: Dynene er ikke lenger så attraktive etter at jeg oppdaget “Kjerstis morgenskriblerier”. ….og inn på scenen kommer så:

Lady August: – Hun har   talent for å leve seg inn i en melodi og finne historien melodien forteller henne. Og hun synger i band, så det kommer godt med. Hun synger sårt og tøft og flott i bandet “In August”, så besøker dere henne, vil hun sikkert synge litt for dere. Også her tar jeg meg den frihet og nevne et talent hun ikke har nevnt selv, hun lager skikkelig morsomme tegninger, med fine uttrykk, som får meg til å applaudere høyt alene for meg selv….. Flott, litt applaus for de to var helt på sin plass 🙂  Neste inn på scenen er en fiott dame:

 Inneuteferdig: – Her er først en dame som er flink til å orgaisere og fordele de ressursene hun har tilgjengelig. Hun visste ikke helt selv om det var noe talent, men det må det jo være, for det er ikke alle som har denne egenskapen, men den har hun 🙂  Hun får ting unna på denne måten. Noe hun ikke har nevnt som et talent, men som jeg vil nevne er at hun tar fine bilder, om det er med mobil eller kamera, ser ut til å ha et godt blikk for motiver.  En veldig hyggelig dame å bli kjent med 🙂    

Rett etter inn på scenen med tigerdress og en morsom hund kommer:  

Nemi Rebella _  – Denne damen har klart mange talenter. Men det hun trekker fram selv er sin talenter på den kreative siden, tegning og maling. I tillegg har hun en egen evne til å klare å se det positive i ting, selv i de negative tingene.  Hun er en mester til å tegne, nydelig OG morsomme tegninger/ tegneserier utifra konferansierens øyne. Tar dere en titt inn får dere noen herlige smakebiter lagt ut på mandag.

Vår eneste mannlige deltaker har ingen blogg, men

HELGE, som er neste deltaker på scenen,  er flink med ord og med penger, og det er helt klart et talent., som noen bare har og andre ikke. Han  har et eget talent for sysler som Scrabble og kryssord. Han skriver ofte lange og gode kommentarer til oss bloggere. Og leser tydelig godt igjennom det han leser.Han har ingen egen blogg, så hvis dere vil lese hva han skriver, så må dere følge nøye med i kommentarfeltet 🙂

 og her kommer

Cassandraen : Hun er flink til å lage fine dekorasjoner av blomster! Hun er  ganske flink til å synge og veldig god til å lytte. I tillegg framhever hun sin gode tålmodighet 🙂 Noe hun ikke har nevnt, som jeg vil fremheve i tillegg er at hun er god til å skrive, hun klarer å fågodt  frem hvem hun er gjennom bloggen sin, hvertfall føles det sånn for meg, som ikke kjenner henne DER UTE,bare her inne 🙂  Vi vil antagelig i løpet av våren få se noen fine blomsterdekorasjoner inne hos henne, så det kan være lurt å ta turen inn der 🙂

 En annen som kommer inn på scenen her med raske skritt er :

Casahappy:  Hun er veldig god på dette med farver og sammensetninger av farver. I tillegg er hun god på  Sudoku! Og hun  er kjenpeflink  på dette med å finne flotte ting til en billig penge. Dette er flotte talenter å inneha. Og veldig nyttig i tillegg nå som hun pusser opp. Jeg vil i tillegg som konferansier fremheve hennes herlige humor, og snedige måte å si ting på både i kommentarer og i egne innlegg. Jeg har ledd mye av hennes krumspring 🙂

Støvkorn kommer slentrende inn på scenen fra naboblokka..Hun er  god til å vise omsorg, og har ett godt utviklet  talent for humor og det  å være effektiv. I tillegg er hun en problemløser. Det hun ikke nevner selv, er at hun er skikkelig god til å skrive, og at det er noe hun har lyst til å holde på med MYE 🙂 Dette er et helt tydelig talent hun har i mine øyne, bare se selv. 

 Sist men ikke minst har vi inn på scenen, full av smil og latter:

Trille Hun er  god i språk , både norsk, engelsk, tysk og fransk. Dessuten har hun et stort talent for  å være positiv og å være ett omsorgsmenneske. I tillegg er hun  ganske god til å sy,, og vil gjerne leve litt av dette en dag tror jeg 🙂 I konferaniserens øyne, er hun verdens mest blide og sprudlende og dessuten er hun god til å enspirere folk innen feltet trening .

Dette var dagens talenter som besøkte Frodiths Scene, håper det har vært en hyggelig opplevelse. Nå gir vi de alle en applaus!! Det var tøft og koselig at de stilte opp, da jeg jaktet på talenter, selv om de sikkert ikke visste at de skulle på scenen i dag 😉 ” 

Bukker, neier, legger fra meg mikrofonen og går ut.

Ha en fin dag!! 

 

 

34 kommentarer
    1. Åh! For et fantastisk show. Tusen takk frodith, for fine ord, og for å få oss til å trekke frem det vi er god på, ikke det vi er dårlig til… Du har en kreativ hjerne 🙂 Rakk ikke innom før idag, travel dag i går. Med ønsker om en strålende onsdag til deg:)

    2. Anonym: Så koselig at du synes det 🙂 jeg koste meg veldig med å skrive dette innlegget. Lurer litt på hvem som skrev disse koselige ordene, for kommentaren kom opp anonym..;-)

    3. Stående applaus fra meg til alle de flotte og flinke talentene 😀
      Så gøy og lese, og så må jeg jo si tusen takk for de koselige ordene du skrev om meg <3 Du er en god, varm og snill dame du ------->stooooor klem til deg <3
      Men så har du jammen meg bra mange gode talenter du også! Dette er talenter jeg mener du har, uten å kjenne deg i den virkelige verdenen : Du er flink til å skrive, du er flink til å tegne, du er flink til å skryte av oss andre, du bryr deg om oss, du har god humor men kan også være alvorlig når det trengs, du er varm, du er omtenksom, DU ER VÅR ALLES KJÆRE FRODITH <3

    4. Helge: Det er bra hvis jeg skaper noen forventninger:-D koselig det. Ja, dikt, det var ingen dum tanke, må tygge litt på den 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    5. Herlig sak. Du er ofte så veldig kreativ i dine innlegg. Så nå lurer jeg på hva det neste blir? Og jeg var den eneste mannlige deltaker – liker meg godt blant damer jeg så det er helt ok. Dette var egentlig en fantastisk ide. Så nå er det bare og gjette seg til hva det neste blir. Kanskje du ber oss komme med ord som du kan rime på og lage et dikt ut av det. Det blir en smal sak for deg det siden du er så kreativ.

    6. Støvkorn: Koselig at du likte det 🙂 Stor klem tilbake! 🙂 Jeg elsker å leke og lage sånne innlegg, som muligens vil glede noen andre også. Og i dag var det ingen som visste at de skulle på scenen. Men der kom dere 😀

    7. Åh, du er så god! 🙂 Herlige innlegg, dette her. 🙂 Tusen takk for flotte ord, igjen. Du overrasker igjen og igjen og igjen. Takk for at du er DU! 😀

    8. ladyaugust: Ja, ikke sant, for mye sceneskrekk er helt grusomt og kan bli katastrofalt… Så derfor ingen varsling om deres opptreden i dag. Litt sommerfugler i magen er bare sunt.. Du ser jo at jeg har noen 😀 Ha en fin dag du også, fine Lady 🙂

    9. Du er vel den søteste, tusen takk <3 Haha sceneskrekk er vel litt bra i grunn, eh tror jeg. Nå kom det så plumsk på at vi ikke rakk å bygge opp angsten hehe 😉 Litt skrekk skjerper enhver, for mye lammer enhver hehe ha en fiin dag <3

    10. Ja ikke sant. Prøver meg litt frem, ikke noe super camera, men det er telefonen som er mest i bruk utrolig nok. Den er jo bestandig med, må høre på musikk og være tilgjenneglig for mine barn. Eller er den på lydløs eller godt gjemt.
      Det å løpe i fjellet og ha med en mobil er liksom ikke like sjarmerense. Så kommer det et nydelig motiv frem, og da er det gjort.

    11. inneuteferdig: Ja, jeg elsker å styre litt med bilder og sånn jeg også, men har ikke noe talent der, glad mye er automatisk, så kan jeg bare finne motivene, er det jeg liker best 🙂

    12. Ja det er helt greit.
      Jeg har opplevd at jo flere bilder jeg tar uansett hvor er jeg mye mere nøye med detaljer nå enn før. En prosess på lik linje som det å sette sammen et innlegg. Det er kjempegøy.

    13. Massr flott du har fått frem. Dette beviser ialle fall at du leser imellom linjene du også.
      Så kjekt å havne på senen da. Ikke ofte det skjer i livet…
      Riktig god morgen til deg også..:)

    14. Nemi Rebella: Da hadde du bare gruet deg så fælt, hvis du visste det, ville ikke du skulle det vettu 😀 Tigerdressen er flott den 😀

    15. Ha ha ha… Her var det mange fine talenter ^_^
      Men hvorfor fortalte du meg ikke at vi skulle på scenen i dag??? Da kunne jeg jo hatt på meg noe annet enn denne heite tigerdressen xD
      En fin-fin dag ønskes deg også :*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg