For noen flere år siden…

Jeg skrev for en ukes tid siden et lite innlegg om hvordan livet var, og hvordan jeg så ut for 20 år siden.. Vel, i dag befinner jeg meg i barndomshjemmet mitt. Her vokste jeg opp, litt landlig, med humler som suste om sommeren, og med rimfrost i håret, og tunga som satt fast i gjerdet, på utsiden av huset, om vinteren. Her er det beinkaldt, helt inn til margen, også i dag.. Jeg har rotet rundt i mammas skuffer..Ikke at hun er så veldig glad for det, så jeg ga meg fort.. Men dette bildet står fremme, og det får meg til å undres litt på hvor gammel jeg EGENTLIG er. NÅ. Dette er jo sånne bilder vi så av VÅRE foreldre…Svart-hvitt, nærmest hornbriller, og skikkelig frøkenlook, lærerlook, allerede da..og jeg er bare ca 4 år her. Er det mulig? Mamma har strikket kjolen jeg har på, hun ville gjerne at jeg tok det med i innlegget :-), i bomull, ikke ull, som vel også var en hit på den tiden… fæl stikkete ull.og som du ser av bildet under, strikket og stikkete ull måtte til når man skulle ut å måke snø.?. For det var jo snøskavler ut av en verden, jeg husker de var kilometer høye.. eller var det bare fordi JEG var så liten.? At det føltes sånn? Vel, liten har jeg aldri vært.. kom til verden 5, 5 kg! Så på den tiden VAR snøen høy, og krevde en diger unge i ulldress til å ordne opp. En diger unge på 2 år 😉

Jeg blir her ute i kulda i dag. Skal du gjøre noe hyggelig i dag?

24 kommentarer
    1. Siv: Litt andre tider, er veldig gøy å se det sånn etterpå. Jeg har jo sett de før også,men tenkte litt morsomt for dere å se hvordan jeg så ut før 😀

    2. moonbeamscorner: Nå er jeg snart ferdig å måke, ha-ha, får komme meg innover til byen og bare minus 10 😉 Kos med gamle bilder 🙂

    3. Åh for en søøøt liten snømåker, og ikke minst frøkna med briller 🙂 Ja så klart det er gøy å finne minner i selveste barndomshjemmet. Mange skjulte skatter der, selv om skuffene ikke kunne granskes helt til bunns. Jaaa det var da milevis med snø når vi var små, ikke sant?? 🙂

    4. cassandraen: Ja, alltid mye snø, mye trær, store trær, store snøhauger,:-D alt stort. Og JEG, kjempestor.. som baby hvertfall, og i dag er jeg akkurat passe 😉 178 cm

    5. Så fin du var <3 Jeg husker også at det var enormt mye snø når jeg var liten.. Men det er kanskje slik et barns oppfatting er? At ting virker mye større, enn de faktisk er??
      Du var virkelig stor som nyfødt.... 5,5 kg (kjenner litt synd på mamman din her). Mitt største nyfødte barn var 4 kg blankt... og jeg syns det var stort ;))
      Det er så gøy å rote i skuffer og skap når man er hjemme. Dette er ting jeg ofte gjør når jeg er på besøk til mamma eller mormor. Mimre og se på bilder fra gamle dager <3

    6. Miniski ja, det husker jeg godt. Vi lagde et sikkelig spretthopp i Pina. Og det var en kompis av bror min vi kalte Bønnis, som kom i god fart på miniski og tok salto baklengs på spretthoppet. Gjett om han fikk status som skihelt på skolen da. Koselig med slike minner.

    7. Minner… de er bare herlige… jeg ble satt noen år tilbake da jeg leste innlegget ditt og så på bildene dine…. takk for at du delte med oss…:))

    8. Det er slik. Skal være koselig å se på bilder fra den gangen. Jeg har noen selv jeg, som jeg ikke vet om jeg kan legge ut… hihi. Et helt album kun laget til meg fra mamma. Det gjorde hun til oss alle.
      Søt var du i alle fall i den gangens klær.:)

    9. Nemi Rebella: Det tror jeg også 😉 Nå er det bare glatt og holke, og nesten ingenting å spa og måke for små hender 😀 ikke for store heller… hi-hi

    10. Helge: Vi hadde en akebakke som het “nakke-knekker-bakken” også forkortet til “nakkern”… det var tider ja 🙂 der sto vi også rett ned på miniski… Ha en fin dag! 🙂

    11. Tanja: Nei, jeg har gitt meg. Har ligget over fra i går. Rotet mest da, skal ikke gjøre mer..LOVER….. 😀 Tror jeg hvertfall.. 😉 Ha en fin onsdag Tanja 🙂

    12. Koselig med barndomsminner og bilder. Husker selv at vi var mye på ski som liten. Vi var en gjeng som kjørte utfor i en bakke som dengang som nå heter Pina hvor det også var en stor hoppbakke. En gang hver vinter var det skoleskirenn der. Da var det innsats til tusen for å bevise at man var en av de beste på ski i klassen. Slik er det kanskje i dag med premier til alle.
      Om jeg skal gjøre noe hyggelig i dag? Skal besøke mine foreldre enten idag eller imorgen. Ellers blir det litt div småting.Ha en fin dag.

    13. Ja det er rart å se barndomsbilder av seg selv, man føler seg gammel da.. Men du var jo søt da.. Ikke rot for mye, mødre liker ikke det vet du!
      Morgen klem fra meg

    14. Nydelige bilder:) Og den kjolen skjønner jeg godt hun var stolt av, den var utrolig søt. 🙂 I dag skal jeg på kick-off i arbeidsmiljøgruppen som jeg vaset meg inn i på personalnøtet i går…Men det blir sikkert gøy:) Nyt kulden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg