Stor dame, lite “hus” og store drømmer..

Hvis du har vært inne på siden min før, vil du se at jeg er ingen liten dame. Jeg er nesten 180 cm høy. Helt passe, i mine øyne.  Leste du innlegget mitt i går, så du at jeg var en stor baby også, 5, 5 kg ved fødselen. Kjente meg STOR gjennom hele barneskolen.. da begynte det å flate seg ut.. de andre kom etter.. Mange av de hvertfall. I voksen alder har jeg vært akkurat passe lang, så akkurat passe at jeg kunne tenke meg å begynne med høyhæla sko innimellom, men som jeg har skrevet i innlegg tidligere, så fikk jeg jo aldri øvd på dette i ungdomsårene.. Da jeg var 168 cm  i 7. klasse, og guttene knapt hadde  rundet 150 cm.. Du snører ikke på deg høyhælte støvler da, og stolprer omkring.. Nei, man synker sammen i ryggen, og står og lener seg på hoften for å prøve å se LITEN ut.. Helt fånyttes selvfølgelig..  Så selv om jeg som voksen fikk meg en mann på 190 cm, så var toget gått for høyhælte sko gått… De er kun til sittebruk.. 

Og sitte det gjør jeg jo en del.. men sittingen her i huset skjer ikke i store møbler må du tro.. Vi bor i en liten leilighet. Akkurat passe for oss to. Men den er liten. Små rom og få rom. Altså blir det man møblerer med også smått. Stolene er selvfølgelig ikke som hos den minste bjørnen i “Gullhår og de tre bjørnene”.. Neida, de er store nok til å sitte i, passer til rumpene våre, og vi kan ha besøk av folk over 130 cm. Vi har ingen 11-seter, men en liten treseter, et lite stuebord, tynne, smale dvd-hyller, en STOR tv, og spesielt SMÅ bilder til å pynte de små vegg-flatene rundt i huset. 

Men de små bildene vi har, viser for meg store minner og store drømmer om nye eventyr 😉


Disse bildene av sauene og den lile fuglen, er keramikk fra fantastiske Island som jeg var på i 2011, med søsteren min. Drømmen min er å resie dit snart igjen, og muligens ri på en islandshest.. selv om jeg er livredd hester.. Jeg har jo lovet her på bloggen at jeg skal ri i løpet av året, så det bør være nok spark i rumpa til å ta en Islandstur igjen også 🙂 og ri og bade i den Blå lagune.

 

 Og disse små bildene under her er fra vakre Skottland. De er kjøpt i Edinburgh, hvor jeg var med kjæresten min i 2010. Vi har også vært i Glasgow, og jeg har stor lyst til en liten by kalt Oban, til sommeren.


På jakt etter Loch Ness monsteret…


Frodige elveområder i Edinburgh 🙂

Så man trenger ikke stor leilighet, selv om man er en stor dame med store drømmer om en flott sommer 😉 Man må bare skaffe seg små visuelle påminnelser om de store minnene 🙂

Jeg vil gjerne til både Island,Skottland og langt opp på Galdhøpiggen når det lysner ute…

Har du lagt noen små-planer for sommereren? Hvor? 

18 kommentarer
    1. Marit: Tror det var deg hvertfall, kjenner deg jo ikke så godt ennå. Men det var en LANG koselig kommentar, og det sto om at personen var på vei til Barcelona, og der er jo du 🙂 Jeg hadde glemt det litt i går,da jeg leste den anonyme meldingen, men husket det da jeg så innlegget ditt i dag ja 🙂 I dag kom du fint fram her med alt av info 😀 Kos deg videre du, her er det like kaldt som når du dro…

    2. Hmmm…. merkelig at jeg ble anonym! Så etter at både Marit og midtlivskrise sto over her, som nå. Får se om jeg dukker opp når jeg trykker send i dag da. 🙂

    3. muumimamma: Å ja, har lyst til England og Irland, og gjerne Shetland ja 🙂 Vi dro FRA Urqhart castle, og motsatt, en liten båttur, og ble hentet av en buss lenger avgårde, det var vel Inverness. Glemt litt kjenner jeg 😀 ELSKER Skottland. En av de yngste bloggerne som er inne hos meg, og som jeg leser ote, er Siv, som er halvt skotsk. Hun har anbefalt OBAN. Og dit vil jeg VELDIG, liten kos by tror jeg 🙂

    4. Jeg var i Skottland i 2011 🙂 fra Inverness tok vi en båttur på Loch Ness, til Urqhart Castle, som jeg synes å kjenne igjen på bildet ditt 🙂
      Skottland er flott! Vi startet i Liverpool i England og tok for oss Edinburgh, Inverness, Aberdeen og Shetland! Og ønsker du naturopplevelser og historie er Shetland absolutt å anbefale! Vi bodde i Lerwick og leide bil. Det er masse spennende steder å utforske der!

    5. Støvkorn: Det hørtes kjempedeilig ut da 🙂 å dra til Spania. Skottland er jo skikkelig fullt av vær også om sommeren, bare masse regn, og vind, og sol, som skifter på sekundet føltes det som, men det gjorde ikke noe, det var så flott og frodig og fint der, så man får bare til med en regnkåpe, så er det helt greit 🙂

    6. Ah, Edinburgh, dit skal jeg tilbake til også. Var der med ei venninne i 2009, det var rundt den 17 mars, for jeg husker vi feira St. Patricks day. Og fy så kaldt og surt det var! Så hadde vært kos og sett det på sommeren, ser virkelig grønt og pent ut!! Ellers er det Spania for alle penger i år for min del, foreldrene mine har leid leilighet i Alicante, så jeg skal bare dit 🙂

    7. Anonym: Åååå, kjenner jeg er ganske misunnelig for den Barcelonaturen altså, midt i kulda her.. 😀 Men det er deg nok fortjent, helt sikkert. Nei, høye hæler er og blir et problem, jeg kjøper par etter par jeg, egentlig, men de blir bare liggende der å glo på meg.. Så det er ikke moro.. Tror jeg skal få så fine legger i dem, har hørt rykter om det, men det hjelper jo ikke hvis de bare skal ligge i skapet.. Jeg pusser ingenting, så slipper problemet med å få opp stæsj igjen, pga vi leier.. God tur, og ha en fin dag, uansett hvem du er 🙂

    8. Hehe .. gøyal lesing. Kjenner godt igjen det der med å være STØRST i klassen, glemmer aldri året da jeg begynte i 7. og en av guttene hadde tatt meg igjen. STOR lykke! Men jeg var da bare 163 og ikke fullt så STOR som deg. Det ble jeg heller ikke for det var STOR lykke da jeg stoppa på 171. Høyhælte sko er heller ikke min greie, selv om jeg gifta meg med en mann på 190 da jeg var 20. Han ble etterhvert bytta ut med en like STOR en, så jeg har absolutt ingen god grunn for å ikke gå på disse flotte, stilige høye hælene. Men jeg får det ikke til, til min STORE skuffelse.
      Jeg bor i et STORT hus, med STOR stue på 60 kvm og STOR tomt. Mange vegger, som foreløpig ikke har fått så mange bilder opp etter at vi pussa opp stua .. eeeh, i påska. Hehe, ting tar av og til tid.
      Jeg har mange STORE planer. Alltid. Om det meste. Noen blir noe av med en gang, noen tar litt lengre tid, noen forblir bare STORE drømmer.
      Om sommeren er vi alltid bare på hytta, og i år har vi ikke de STORE planene der ute heller. Litt ny terrasse rundt badestampen og ferdigjøring av ei grillbu vi fikk opp i fjor sommer. Det ble en litt for STOR jobb for oss egentlig, så vi ble drittlei hele greia. Reiste hjem igjen etter to måneder der ute, uten å ha malt ferdig og uten å ha fått opp stæsjet som skal bli prikken over i’en.
      Akkurat nå har jeg en drittkjedelig STOR oppgave, jeg må pakke kofferten .. for om to timer kjører vi mot Rygge og videre med flyet til Barcelona. En STORBYhelg for oss altså. Men den pakkinga kunne jeg godt ha vært foruten.
      Ha en fin dag. :o))

    9. Nemi Rebella: Ja, jeg tenker at vi er nok mange som er litt misunnelig på deg akkurat sånn varmemessig, men vet at det ikke er noe stas for deg som blir LÅST til stedet . Det er ikke gøy! Men kanskje du kan som du sier farte litt til de andre øyene og titte litt 🙂 Og veldig kos med besøk da. Du skal se PLUTSELIG kommer både den ene og den andre på besøk 😉

    10. Jeg har ingen STORE planer for sommeren, og bestemmer jo ikke noe alene, men jeg vil gjerne til Frankrike 🙂 og Trøndelag. Det er mine ferieparadis, og heldigvis får jeg vanligvis gubben med på det 🙂

    11. Skjønner godt at du vil tilbake til Island! Jeg har aldri vært der, men ei god venninne av meg er født og oppvokst der og jeg kunne tenkt meg og reist sammen med henne 🙂
      Jeg er litt “låst” her nede jeg da, pga klimaet, og vi har jo “sommer” hele året. På sommeren får vi alltid besøk av mine foreldre og søstra mi. De pleier og være her i 1 mnd og det er ferien min 😀 Jeg kunne tenkt meg og utforska de andre øyene rundt her litt da, så vi får se hva sommeren bringer 😉

    12. Ingen planer for sommern her må prioritere ny jobb nå. Men i fjor besøkte jeg Krakow i Polen og danske Skagen. Men det er massevis av småbyer jeg kunne tenkt meg til. Var i Irland i 1987 og det er på høy tid og dra tilbake. Besøkte Galway på vestkysten, irsk pub, musikk og fant et hotel som het The Oslo hotel som jeg lå på. Er ca 188 cm sjøl og trives med det, min fam høyeste person er en nevø av meg som er 2 meter. Men hvorfor stor når man lykkelig som mindre? Ha en fin dag.

    13. Den blå lagunen var en herlig opplevelse. Å få oppleve Island var en drøm fra min side også. Så da sjansen kom tok jeg den med en gang.
      Masse gode minner fra den turen.
      Ingen små planer, mest store her… Jeg er bare 171 høy, pitte liten jo..Haha

    14. Man blir fort kreativ på liten plass. Her er det også ganske smått og som oftest gjør det ikke en døyt for tomta er stor, dessuten kan man “rømme” litt i studio om man vil 🙂 Sommeren ja…har ikke lagt noen planer ennå, tror nok det blir en tur til nordens paris, Tromsø 🙂 Ha en fiiin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg