Herlig alder..

Herlig alder, hva mener du? tenker du kanskje…Hennes eller min? Vel, begge vil jeg si.. Alder har aldri betydd noe særlig for meg.. Jeg har stort sett alltid sett ut som den alderen jeg har. Da jeg fylte 18, så jeg 18 ut. Ble sjelden (aldri) spurt om legetimasjon. I alle år har jeg egentlig hatt folk rundt meg i forskjellig alder,og jo eldre jeg har blitt, jo mindre rolle har alderen spilt, på folk jeg omgir meg med.. Akkurat som kjønn eller nasjonalitet heller ikke har spilt noen rolle. Jeg omgir meg med folk jeg LIKER, og omgås med folk fordi de har en fin personlighet, og ikke pga alderen deres.. Derfor har jeg venner på jobb, som er 15 år eldre enn meg,men jeg har også venniner privat, som er nærmere 10 år yngre enn meg. 

Som du kanskje vet har jeg ingen barn selv, men jeg har 6 “tante-unger”. Vel, de er ikke unger noen av de lenger, men jeg har tilbrakt mye tid med dem, fra de var yngre, alle sammen. Min niese og jeg har hatt mange shoppingturer til byen og harry-turer til Sverige, bare vi to, siden hun var 12-13 år. Ikke fordi jeg skulle “passe” henne, men fordi jeg synes hun var ei flott jente å være sammen med.  Og fordi hun synes det var koselig å være sammen med den “rare” tanta si, som kranglet seg til å være med i karnevals-bursdagen hennes da hun var liten, ha-ha… ( jeg ville så gjerne kle meg ut til geopard-gris.. hadde kostyme klart på jobb, , bare lette etter passende anledning ;-))

Opp gjennom årene har det blitt mange koselige samtaler og turer, og i går hadde vi oss en herlig lørdag i byen. shoppet og koste oss. Niesen min er nå voksen, snart 19 år, og fremdeles er det jo sånn at jeg er sammen med henne fordi jeg LIKER henne som person, ikke FORDI eller på  TROSS AV alderen hennes.  

I går kom hun først på en aldri så liten lunsj til oss, før vi GIKK til byen i 15 kuldegrader.  

Waynes Coffee er deilig, og dette er en veldig koselig kjede-kafè synes jeg. Det er som oftest stille og rolig der, altså ypperlig til gode samtaler 🙂


Min niese har verdens vakreste røde, naturlige hår (etter sin farmor, min mor) ,mens jeg er nødt til å kjøre FAKE-rød, for å prøve å få den looken, men det  blir jo aldri det samme som naturlige rødhåringer, som er fantastisk flotte 🙂

Er du opptatt av alder? Din egen alder? I forhold til andres?
 

32 kommentarer
    1. Så fine dere er ! <3 Alder er bare et tall, jeg er nesten 100 år til sommeren eller var det høsten mens jeg er 13 når det kommer til snop og lek eller 9, jeg er 68 når det kommer til nattklubber men for det meste er jeg 23 🙂 <3

    2. Trille: Ja, der er vi helt enige, alderen spiller ingen trille 😀 Vi ser personene, og blåser hvor lenge de har levd. Ja, søsteren 🙂 Helt nydelig ja 🙂 Likner søsteren på en prikk, bortsett fra hårfargen..

    3. Så nydelig hun er! Martines søster? 🙂
      Alder spiller liten rolle for meg. Jeg er 28, men det er det ingen som tror på. Jeg tror knapt på det selv. 😛
      Har mange gode venner som er både yngre og eldre. Spiller ingen rolle for meg, som regel. Det er personen og personligheten som betyr noe. 🙂

    4. inneuteferdig: Vi høres veldig like ut på dette 🙂 Gode samtaler for hva de er, og personene for hverm de er, er så enig, akkurat det jeg mener 🙂 Hatt fin helg? 🙂

    5. Alder er bare et tall. Jeg har venner , og bekjente i alle grupper,. De elste er rundt 70 og så må vi ned til 16.
      Jeg liker gode samtaler for hva de er og personene for hvem de er. Alderen bør ikke spille stor rolle, men av og til kan man kanskje merke litt forskjellige holdninger bare ved å tenke alder.

    6. cassandraen: Synes ikke noe fælt å bli 40 jeg. Jeg og kjæresten dro til Skottland, og tok ingen markering. Gikk bare inn i stillheten den.. 😀 Føler meg ca 25, så spiller ingen rolle om jeg heter 46.. 😉 Bare kos deg med 38 og 39, og SÅ 40 😉 Blir så bra så!

    7. Hahaha… neida, du er ikke oldis!!! Bare jeg som gruer meg litt til å bli 40… Men en trøst får være det min mor sa… “Det var mye verre å bli 40 en 50 år” ;)) Så da får vi stole på henne 😀

    8. To flotte jenter på by tur :)) Alder er som du sier bare ett tall! Jeg har venner i alle alders klasser. Jeg gjør litt narr da… av meg selv for bare så du vet det Frodith… det er veeeeeeldig leeeeeeenge til jeg blir 40 år!!!!! Hihihi… må jo først rekke å bli både 38 og 39 år først ;)))

    9. Anonym: Takk for at du delte dine tanker og erfaringer rundt dette 🙂 Når jeg var yngre synes jeg at jeg lettere merket forskjellen på yngre og eldre, men at det på en måte jevner seg ut etter en bestemt alder. Men skjønner godt det du sier med å ha forskjellig ståsted eller tidspunkt for erfaringer av ting 🙂 Takk for kommentar 🙂

    10. Alder har ingenting å si egentlig…
      Alder er ikke et hinder for vennskap og i enkelte tilfeller
      av partnerskap.
      Men må si for egen del at alder har fått mere og mere betydning etter som årene går.
      Har hatt forhold der hun har vært betydelig yngre…10-16 år i forskjell er av betydning.
      Merker i dag at jeg savner å ha noen gjevnaldrende å snakke med,noen som har vokst opp i samme samfunn som meg og har opplevd skiftningene på samme tid!
      Det å prate med et menneske uten å måtte forklare hver setning hadde vært godt 🙂
      Dette er mine tanker og erfaringer rundt “Alder” 🙂

    11. Oslopadde: Ja, hun er flott! 🙂 Alle nevøene mine og niesene mine er helt herlige. En nevø har bursdag i dag også. Voksen mann! 23 år. Jeg er som deg, innimellom driver jeg og tenker fælt etter om jeg BLIR 46, har vært 46 eller ER 46 😀

    12. Nemi Rebella: JA, ikke sant, på med Tiger-drakt eller gepard-gris-kostyme eller sloggi-trusa 😉 Helt enig i at live er for kort til å henge seg opp i sånne trivialiteter 🙂

    13. Jeg er så lite opptatt av alder at jeg av og til må regne ut hvor gammel jeg er når jeg blir spurt! “Tja – jeg er jo født i…. så da blir det… skal vi se…” … og så kommer resultatet 🙂 Litt slitsomt, for jeg er så dårlig med tall. Matematikk har alltid vært det værste av skolefagene mine, og jeg la det bak meg så fort jeg fikk sjansen. Men, som deg, har jeg også venner i ulike aldre, og koser meg med det 🙂 Nydelig niese du har, forresten!

    14. Helge: Ja, det er flott med folk som ikke slutter å vokse og utvikle seg ETTER de har fylt 70-80 også. Man har jo ting å lære hele livet, fordi verden endrer seg jo, og i møte med folk lærer man jo masse, som er viktig å ta med seg videre 🙂 Det er kanskje noe man ikke har fått tid til, men de fleste ting kan man vel kanskje gjøre senere? Ikke alt selfølgelig.

    15. Det er herlig med tanteunger, uansett alder 😀
      Jeg har aldri brydd meg en dritt om folks alder jeg… “Lille” gubben er 9 år eldre enn meg og mellom han og pappa er det faktisk bare 10 år, OG jeg har mange kompisser som faktisk er eldre enn pappa ^_^ og samme andre veien. Hvorfor skal man gidde og bry seg om tall, farger og hvilket merke andre har på underbuksa?
      Næææh, livet er for kort til og bry seg om sånne trivialiteter 😉

    16. Det var en koselig lørdag for dere. Alder? Jeg er 50 år. Det var helt grusomt da jeg var 30 år, ble gammel med en gang. Mens 40 var bedre, men ble mere klar over hva jeg ikke hadde fått tid til. Evig heter det. Og jeg syns det er helt herlig og tenke på at far min gikk på sitt første datakurs da han hadde passert 80 år. Nå har han nettbank og leser nettaviser. Alder er noe man kjenner til men vil glemme. Ha en fin søndag.

    17. Hanne: Ja, det var litt samme tema 😀 Jeg skrev innlegget mitt i går, etter å ha vært med niesen min. Men bestemte meg for å vente til i dag med å legge det ut. Så i dag tidlig at du var inne på det litt samme, i natt 😀 Ha en ung og aldersfri dag 😉

    18. ewymarie: Ja, ikke sant 🙂 Jeg synes det er veldig ok å være 46,men å kjenne folk i alle aldre som jeg kan ha det koselig sammen med. Jeg føler meg på mange måter kanskje som i 20-årene 😉 men HUSKER veldig godt barne og tenåringsperioden også 🙂

    19. Jeg er ikke så opptatt av alder. Det er bare et tall og man blir ikke eldre enn man føler seg. Dessuten har hver alder sin sjarme. Mye å glede seg over selv om man er 2, 18, 34 (som meg) eller 50 : )

    20. Siv: Ja, og vi voksne har jo flere sider også, og noen av de sidene er ganske så barnslige sider
      😀 Det er viktig å kunne ta fram alle sidene i seg, tenker jeg. Da kan man omgåes med mye forskjellige mennesker, over alle mulig grenser: alder, kjønn, nasjonalitet, religion osv. Videoen din var fin 🙂

    21. Ååååå, så fint innlegg!! Jeg er HELT enig, dette er fint!! Jeg har mange venner som er eldre enn meg, og jeg trives ofte med voksne folk også! Man får ofte mer innholdsrike samtaler med voksne. De over 30-40 har jo mange morsomme historier som vi under 20 aldri får ta en del i!
      sv/ Vi lagde videoen i første omgang for å vise familien som bor i andre land hvordan vi bor, men så tenkte jeg at det kanskje kunne bli lettere underholdning for dere også 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg