Uler mot månen ;-)

Kan du se for deg meg, en mørk  frostnatt stående med det røde håret blafrende, fulle av istapper å hyle mot månen? Ikke et lavt lite musepip, som du vet jeg gjør når trikken kjører fra meg.. nei, et stort,skjærende,  farlig ulvehyl! Ikledd bare den stygge dunkåpa, og en fargerik lue…. For det er jo litt kaldt, selv om man har pels… Ikke det? Nei, du som har vært her inne på bloggen før, vet at jeg er Tyr, jeg er VELDIG  jordnær, veldig stabil i humøret og ikke altfor glad i være ute midt på natta i mørket lenger…Så dette bildet skurrer nok for DEG hvertfall… Men jammen kan JEG nesten se for meg dette bildet nå, og det freaker meg ut bittelitt… 😉

De to siste nettene har jeg knapt sovet. Natt til fredag, var helt umulig.. våknet annenhver time gjennom hele natta.. Jeg våkner en del ellers også jeg, sover lett, våkner lett, går på do, men sovner lett igjen.. Men denne natten var anderledes.. Jeg våknet VELDIG, og sovnet ikke lett igjen.. Styra på en del,merket jeg, lå og tenkte mer enn vanlig mellom øktene, på en litt drømme-aktig måte.. Litt RARE ting… En ganske anderledes natt, selv om jeg som sagt våkner en del ellers også.. Skullle jeg stå opp.. Nei, måtte på jobb dagen etter, fredag, så måtte bare legge meg til igjen, å kave videre i dynene der.. Var det ikke  fryktelig lyst i rommet der, gjennom gardinene? Var det veldig varmt? Veldig kaldt? Ikke godt å si.. Poenget er at da jeg sto opp til morgenen, utslitt selvfølgellig, hadde kledd meg og dratt til jobb, sendte jeg en melding til samboeren, som sov da jeg gikk, og fortalte om den RARE natten min, og om det kanskje hadde vært fullmåne i natt!! Massevis av smileys, jeg har jo ikke greie på sånt, følger ikke med på tidevann, dansing rundt bål ved fullmåne eller annet som blir styrt fra rommet… Så det var med et lurt glis rundt den pels-kledde kjeften, at jeg sendte den meldingen.. JEG påvirket av MÅNEN likosm, tittet rundt meg i skumringen på vei til jobb, og kunne ikke se snurten av noen måne i det hele tatt..

Og hva leser jeg ikke,når jeg sjekker nettet litt nærmere fredag kveld, det hadde vært  “tidenes største fullmåne” den natten!! HELT sant!! Og i natt har jeg jaggu hatt nesten samme følelsen igjen.. sovet en avbrutt søvn…som om noe der ute vil ha meg ut å danse 😉 (neida, den var litt over kanten…).. Men sovet slitsomt i natt også.. Så at man kanskje blir BITTELITT påvirket av den derre irriterende lysgreia der oppe, kan jeg vel kanskje si meg enig i, etter to netter med oppspilte øyne og lys i ansiktet… I natt setter jeg på sikkerhetslåsen sånn i tilfelle.. Vet jo aldri hvor jeg tar turen om jeg våkner…;-)

 Har du sovet godt i natt? Lar du deg påvirke av naturens “påfunn”? 😀

28 kommentarer
    1. Vi påvirkes nok mer av planetene rundt enn hva vi egentlig tror. Tenk at sjøen påvirkes av månen, så synlig med flo og fjære. Det ble fortalt av den gamle jordmora at det alltid var flest fødsler ved fullmåne og det er egentlig ikke så rart at når den flytter så store mengder vann at det nok skvulper litt ekstra i forstervann hos noen 😉 Jeg blir med ut å ule mot månen anytime hehe <3 nattiklæmme

    2. Hahaha… får satse på en god natt søvn i natt da slik at du ikke kommer rufsete i pelsen…øhhh jeg mente håret når du skal på jobb i morgen ;))

    3. cassandraen: Jeg er ganske så hårete her jeg sitter altså (hi-hi, bare tull, jeg er den mest hårløse jeg kjenner 😉 )… Jeg regner med det var noe forbigående søvnproblemer, som sagt er jeg litt sånn ellers også, men ikke så ille.. det var noe spesielt… Wæææ!! Men uansett er vel månene på tur en eller annen vei igjen snart,ny eller ne… så da er nok alt i orden igjen snart… 😉 og jeg kan slutte med høvlinga 😀 ha-ha..

    4. Hahahaha… kan ikke se for meg deg som en ulv som uler i natten… Men at man kan bli påvirket av naturen er det ingen tvil om! Det sies jo at vi kvinner er mer fruktbare når det er fullmåne… det fødes også flere barn ved fullmåne..
      Ellers så vet jeg om flere som blir kropps syke ved vær omslag. De får rett og slett vondt i leddene sine.

    5. mimmimor: Her har jeg ikke sett snurten av månen SELV… tåkete og grått og snøvær.. når jeg titter ut… Men det sies at den er der, og full som bare det 😀 Og jeg har barbert meg for 2. morgen på rad 😀 og håper på en ny eller ne snart, for jeg må på jobbe i morgen, og orker ikke den høvlinga mer 😉 Jeg våknen heldigvis innadørs i dag også 😀

    6. Dette kan jeg levende se for meg, ja 🙂 Den lua forstyrret litt for det blafrende håret, så jeg tok av lua. Men ellers funket det bra. Så sett på lenka, du, så vi vet hvor vi har deg 🙂
      Månen var fantastisk fin denne helga. I går hadde jeg den rett utenfor stuevinduet. Satt i sofaen og så hvordan den lo til meg – ansiktet ble veldig tydelig. Liker sånne naturens godluner – for jeg har nemlig sovet veldig godt 🙂

    7. inneuteferdig: Akkurat selve sovningen går greit for min del 🙂 om kvelden. Slokner ganske lett. Og tidlig oppe, kl 6 om morgenen.. så henger vel litt sammen. Den våkningen på natta er som oftest ganske uproblematisk.. Men disse nettene,nylig, har vært litt mer jobbsomme.. rare.. :-O
      Men regner med den “kula” gir seg snart… hvis det er den som har skylda 😉 Ja, vært litt bomulls-aktig i etterkant, hodet..

    8. Jeg har blitt trøtt rundt halv tolv to kvelder på rad, og jeg har sovnet pronte.
      Lenge siden jeg har hatt det slik. Så da er fullmånen grei for min del uten tvil.
      Det er utrolig kjedelig å ikke få sove, man blir litt satt ut, og jeg har ofte en bommuls følelse i hele hodet. Det er vanskelig å gjøre noe med det når man ikke får sove…

    9. Marit: Nei, jeg tenker ALDRI på sånt jeg heller, er lite alternativ på sånne måter.. Så det var egentlig en fleip jeg slo til samboeren.. men da jeg så at det hadde vært skikkelig fullmåne FAKTISK,så ble jeg litt paff faktisk 😀 hi-hi

    10. Hihi .. du er morsom. :o) Har ikke sovet godt i natt jeg heller, men jeg har det jo sånn rett som det er. I natt drømte jeg masse rare, syke greier og det er mer sjeldent ann en dårlig nattesøvn. Har aldri tenkt på at det kan være månen som påvirker søvnen.

    11. Mohæhææhæ… Ja jeg skjønner godt at du blir lei av all den høvlinga ;3
      Jeg kan nok ikke skryte av og være hårløs… Gaaaah, ser ut som en mann jeg, hæhæ 😛

    12. Helge: Ja, sånne ting kan man sovne fort av,he-he.. Ikke problemer med å sovne egentlig jeg. Går i koma ganske fort.. Men våkner en del. Men dette var altså litt anderledes enn vanlig, men jeg er fremdeles like hårløs, og har aldri våknet av månen før… Så er nok ikke så sikkert det var det denne gangen heller… Men hvem vet 😉 Ha en fin søndag du 🙂

    13. Nemi Rebella: Så du og familine er med andre ord mye ute og bader ved fullmåne, i stedet for å ule?? 😀 Hi-hi.. Ja, nå håper jeg den der månen lager noen flere kanter snart, blir litt ne eller ny eller noe sånt.. for jeg blir lei av all den barbeinga om mårran 😀 (også JEG da som faktisk er nærmest hårløs, på ekte 😉 )

    14. He he he… Kanskje du begynner og transformeres til en varulv :O
      Her nede brukes fullmånen til noe helt annet enn uling. Det sies at hvis man bader naken i havet under fullmånen, så skal man få god helse, tjihi ^_^

    15. Jeg sover godt om natta jeg. Våkner tidlig som vanlig. Enten av gamel vane eller at kroppen er våken.Om jeg blir påvirket av naturens påfunn vet jeg ikke. Merker selvsagt når det blåser og regner mye. Får jeg ikke sove så leser jeg litt. Så igår leste jeg på senga et stykke om verdens største klesfirma som er spanske Zara. Etter det så sovna jeg fort. Ha en fin søndag.

    16. Min matgale verden: Her omkring er naboene så unge og gale at de bare hadde trodd at jeg festet, de hadde ikke merket at jeg hadde fått pels en gang… Ja, vi er jo litt sånne morgenfugler vi to, alltid, ikke ofte du har “forsovet” deg å lagt ut innlegg kl 12 liksom 😀 Og bakt halve baker-butikken klar har du også.. Jeg kommer.. Det er helt sikkert at jeg må flytte til Bergens-traktene snart ;-D

    17. Ha ha, jeg ser det for meg!! Mulig noen av naboene hadde kastet vann på deg eller noe med sånne brøl like utenfor blokken 🙂 Eller hadde de ringt politiet?? Jeg sov egentlig godt, men våknet gresselig tidlig, og siden jeg skal til London torsdag, ble jeg liggende og tenke på passkontroller, tuber, baner, stasjoner og store flyplasser. Bare å stå opp. Nå har jeg bakt devil`s foodcake Cupcakes med marshmallows i. Sånn hvis du ville smake litt til kaffen;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg