Kunst :-)

Jeg er vel egentlig minimalt opptatt av kunst… Vel, jeg liker å gå å se på kunst, på gallerier og sånt,  men sjelden jeg kjøper noe. Er ofte for dyrt. Men jeg har to norske kunstnere jeg liker godt. Åshild Karevoll og Lillian Vedvik. Lillian Vedviks sommerfugldame har jeg vist før, men gjør det gjerne igjen, hun lager nydelig sånne. Og jeg fikk en til jul. Kunstneren holder til i Fredrikstad.

Og under sommerfugldamen kommer to bilder av Åshild Karevoll. Jeg elsker glassbildene hennes. Vi hadde det svar-hvite et års tid. så kjøpte jeg to nye i sommer,deiblant det grønne… Og så gikk de to nyeste i tusen knas, da vi skulle henge det opp… Men jeg gir meg ikke , jeg skal ha flere. Vet de finnes i Drøbak, på galleri Havstad.. Selv om kunstneren holder til i Levanger..


Dette er kunst jeg liker godt, og har råd til, av og til hvertfall 🙂 
 

Har du mye kunst på veggene eller i hyllene? Hvordan kunst liker du?

14 kommentarer
    1. Jeg er glad i malerier, og har et par av Siv Andersen og Pia Myrvold, men det meste på mine vegger har jeg malt selv. Og så elsker jeg høye pyntevaser i kjeramikk!

    2. inneuteferdig: Ja, som sagt, dyr kunst bryr jeg meg ikke om, eller har vel ikke råd kanskje 😀 Men liker noen sånne små-bilder, har liten leilighet vettu, og da passer Karevoll sine glass-fat på veggene. Og sommerfugl-damen min er bare så herlig i uttrykket 🙂

    3. Har noen kjente kunstnere i familien.
      Elliot og Luis Kvalstad. Begge malte, og skrev.
      Jeg har ingen av bildene deres, men har fra min mor og onkel.
      Liker klare farger, og ting som man ikke helt vet hva er. Ellers er det mest design jeg er opptatt av.:)

    4. Cathrine: Foto eller malerier? 🙂 Jeg har noen fotoer rundt omkring jeg også,mest det egentlig, og noen andre småbilder kjøpt i Skottland .:-)

    5. Hanne: Ja, engel, eller sommerfugl 🙂 Når jeg snur den, er det en sommerfugl som har landet på ryggen til denne damen.. så det er en slags blanding..? Elsker den 🙂 Uttrykket, holdninge i kroppen: Og kunstneren jobbet hardt for at den skulle komme fram til meg til jul 🙂

    6. Bente og Lars O: Ja, liker godt å besøke gallerier jeg også,men mye bare for å se. Den sommerfugldamen elsker jeg. Ønsket meg i flere år, og min søster har en med blå kjole og mamma også en med blå kjole. Jeg har ønsket meg med rød. Hun har så nydellig uttrykk i ansiktet. Denne blir jeg glad når jeg ser på, smiler hver gang jeg titter på den 🙂

    7. Jeg likte den første aller best.
      Jeg liker malerier og har noen som kostet endel. Jeg ser på det som invistering, men også fordi disse bildene gir meg glede. Jeg må smile når jeg ser på dem.
      Jeg liker å se på malerier og fotografier som rører ved meg, som gir meg noe. Så for meg er gallerier og museer noe som gir meg energi og inspirasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg