I bloggosfæren…

Så har jeg satt meg til her da, fredagskveld, lørdag formiddag eller tirsdag kveld…. uansett…. I bloggosfæren.. Krøpet opp i sofaen, med laptop-puta, laptopen, inntatt kosebuksa.. Vel, det er vel egentlig LENGE siden.. På bordet står Cola zero, og fatet med den mørke sjokoladen..En gang var den MØRK-mørk, fordi det skal være så fryktelig sunt. Den lå på rundt 70-80 % i kakaoinnhold,   med masse antioksidanter, og nesten ikke noe usunt og kaloririkt..Omtrent BARE nyttig for kroppen ja.. Men det er en stund siden.. Nå er det nok at det står Mørk sjokolade på den… Snur jeg og titter bak har det vel ikke vært mer en 40 % i kakao innhold de siste månedene…og de er jo ikke rart.. for det skal jo være plass til så mye annet rart : havsalt, appelsin, karamell.. Men det står mørk på den..så da kjører jeg på..

Jeg sitter her, og tenker over hvor utrolig mye hyggelige folk jeg har blitt kjent med her inne, slik man kan bli kjent over nettet da. Noen er bare innom på snarvisitter, noen skriver lengre kommentarer, og er ofte innom, og noen tar man gjerne en prat med på “bakrommet” også. Det er flere jeg har pratet litt løst om å treffe ved forskjellige anledninger, og det kan bli veldig hyggelig. Noen likner man på og har mye til felles med, og andre er man mer ulik, men  det er like hyggelig, for man lærer å kjenne folk på en annen måte. Veldig mange gir mye av seg selv. Noen gjør det med en gang, er åpne fra første tastetrykk. Andre er mer forsiktige, og det er gjennom MANGE samtaler med hverandre man begynner å ane hvem de er.. Noen har en alvorlig tone og skriver om viktige ting, andre har en mer fjasete form, men skriver allikevel om viktige ting, selv om de kan være aldri så hverdagslige.. Og uansett form, og innhold, så trer de fleste av folkene bak bloggene ut gjennom skjermen på et tidspunkt, og setter sine spor, hos meg hvretfall. De setter seg ved siden av meg i sofaen.. jeg ler av og til høyt her jeg sitter, av ting folk skriver eller jeg blir fryktelig indignert på noens vegne..  Og jeg lurer noen ganger på hvordan det må være for samboeren som av og til nærmest er blogg-enkemann… 😉 (slik noen blir gress-enke når mannen resier bort på tur en helg..). For det kan nemlig sammenliknes med å være gress-enkemann… For av og til reiser jeg BORT,, på vei ut i cyber-space, blir litt revet bort litt,  i bloggosfæren…På reise..  Jeg har forklart noen venner ute i verden hvordan det er med blogg, og de kommenterer at det er som en EGEN VERDEN…Og det ER det!! Det er som å være på en egen planet.. Som bare VI kjenner 😉 Den har sine egne koder, sine egne regler, sin egen form.. For meg har det vært utrolig deilig å ta disse turene ut i rommet innimellom, sette meg i det ille romskipet mitt, og fare avgårde til de ulike målene på besøk. :Så takk til dere, så langt,  dere som jeg har blitt litt kjent med, det har vært en utrolig morsom og koselig reise  så langt 🙂 

så lander jeg romskipet mitt for noen timer 😉 trer ut og beveger meg litt i lufta og den virkelige verden 🙂

Skal du gjøre noe hyggelig denne lørdagen i på denne planetene eller planet Earth ?  😉

 

14 kommentarer
    1. Siv: Ja, det synes jeg er veldig koselig også, at de kommer til meg på besøk, fordi de på en eller annen måte liker det jeg skriver. Og koselig er det når noen trosser plattformer og alder, for å prate med meg, det er ekstra kjempehyggelig også finest Siv 🙂

    2. Det er veldig fint med en sånn egen verden, hvor alle som skriver har en relasjon til deg, men ikke alltid til hverandre! Det er så fint når folk er innom nettopp for DEG, fordi DU skriver så fint, og fordi man liker å samtale med deg 😀

    3. ladyaugust: Ja, jeg er veldig enig med deg. Det er ikke store lesertall som trigger lysten. Men det er hyggen med de man blir kjent med, og at det er NOEN som leser det man skriver og viser at de setter pris på det. Nei, jeg har også hatt litt sånn frykt for dette med å bli funnet, at noen skulle se meg, er jo ikke på Facebook av den grunn, men dette er en ypperlig måte synes jeg. Man velger hva og HVORDAN man vil legge fram ting, og som sagt dette med å møte folk og bli litt kjent er det morsomste med det 🙂 Tror jeg kommer til å møte flere av bloggerne en gang utenfor bloggosfæren også 😉 Kos deg i kveld du også 🙂 klem<3

    4. Blogging er gøy og litt egenterapi også. Med første øyekast virket det ikke noe forlokkende med at andre kikket inn i mitt liv, men det gir så mye å bli kjent med nye mennesker og ansiktine bak bloggen. Jeg storkoser meg med å lese innlegg fra andre, noe inspirerer meg masse, noen innlegg får meg til å tenke på en litt annen måte også følger man mennesker man blir litt og litt bedre kjent med. Det tar jo litt av tiden såklart, men om man ikke har noe ønske om å ligge på topplista og higen etter det, er blogging jammen supert. Ha det så veldig bra med kvelden kjære du <3

    5. Mariann Sæther Tokle: Ja, ikke sant. Jeg har laptop i stua, og den liker jeg best. Og så har jeg nettbrett, Samsung, til når jeg må oppholde meg i litt lenger perioder i datafri sone… Det vil si, et døgn uten laptop.. da må nettbrettet med 😀

    6. Mariann Sæther Tokle: Ja, dette er vel ikke noe å bli rik av kanskje 😀 hvis man ikke er toppblogger. Men moro er det 🙂 Og om vi blir litt fjerne av dette og på vår egen planet til tider, så får vi bare lage oss noen regler for hvor ofte eller hvor lenge romskipet får være på tur kanskje 😀

    7. cassandraen: Ja, vi er nok litt fjerne til tider 😀 God tur for å hente pus, det blir kos å få den i hus 🙂 Jeg har vært og trent. Deilig.

    8. Hehe, ja sånn er det ja. Mannen min foreslo at jeg kunne jo begynne å blogge for det var mange som tjente masse på det. Det han oppnådde var at ja, jeg begynte å blogge og forsvant enda mer inn på datarommet enn før for nå hadde jeg jo viktig arbeide og gjøre og så må man jo sjekke kommentarer og svare,hehe Og ikke har jeg tjent et øre, jeg har bare brukt:)

    9. Jeg stor trives på denne planeten :)) Lever meg litt mye inn i den også får jeg høre… når mann eller barn spør meg om noe, og ikke får svar… får jeg høre at jeg er fjern altså… hahaha, og det stemmer nok:)) Da er jeg langt inne i min egen boble, en boble hvor jeg leser det du eller andre har skrevet eller at jeg er i full gang med ett innlegg selv.
      Nå skal jeg straks til jorden igjen, for vi skal jo ut å kjøre lang tur snart… til Steinkjer og hente vår lille nye pus <3 Er så spent, og føler meg litt som ett barn nå :))

    10. Hanne: Nå er du i bloggosfæren igjen ;-D Vi er stadig på denne planeten en snartur, hi-hi.. men jeg skal ta meg en liten tur på trening i dag.. Løpe litt og kose meg..hm.. Joda, det er LITT deilig også.. spesielt etterpå 🙂

    11. Helge: Ja, da høres det ut til at du må få litt orden nede på jorda 😀 eller i leiligheten/huset. Det var jo også et sted for en lommebok å befinne seg 😉 Ja, her blir det også litt gåing, og feiring av nevøbursdager 🙂

    12. Tror nok at jeg skal ha beina på jordkloden denne helga. Må få til faste rutiner hvor jeg legger ting heretter. Skulle vært på apoteket i går men kunne ikke finne lommeboka. Leita mere eller mindre i nesten 5 timer. Fant den til slutt i bunn av fjellstøvlene mine. Snakk om sirkus og rot. Tar sikte på en spasertur iløpet av helga på moder jord og ikke i cyber-space. God Helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg