Galleri Frodith åpner snart… ;-)

 

 Her kommer altså den lille avsløringen av hemmeligheten min 😉 .Nå er det tid for litt sprell igjen.. Og det blir ikke veldig lenge til…  Det begynner på en måte litt i dag..Etter julekalenderen min har jeg bare hatt noen få små-sprell, som: “talenter besøker Frodiths scene” og et par bursdagskakeutdelinger..   Jeg åpner galleri snart.. Det vil si at jeg skal ha en liten utstilling løpet av februar.. Og dit er alle velkommen for å se.. Men ikke nok med det… Det  er DERE som skal stå for det meste av  sprellingen denne gangen 😉  Forrige gang jeg prøvde noe tilsvarende, var jeg litt ukjent her inne.. i blokka … kjente ikke mitt publikum.. og hadde i det hele tatt veldig få lesere, så det var ikke veldig lett å sette i gang “Frogge-konkurranse” med særlig STOR respons 😀 Men jeg lærte litt småting av den erfaringen, som at mange er redd for å bruke bilder av seg selv, og kanskje spesielt i en SÅ rar konkurranse. Ta en titt på konkurransen jeg hadde hivs du lurer på hva som var så rart… 😉 (bare trykk på linken)

Vel, denne gangen blir det ikke SÅ skummelt… Men dette blir altså en fotokonkurranse, men jeg tenker ikke å si noe tema, annet enn at det må være et bilde du er spesielt glad i av en eller annen grunn. Det kan være pga motivet du valgte, eller det kan være pga MÅTEN du har tatt bildet på, altså komposisjon, eller at det får fram en spesiell stemining.  Jeg har lagt merke til at mange her inne er glad i å ta bilder, og jeg ønsker å få inn bilder dere har tatt selv.

 Så konkurransen er som følger:

–  Send meg et bilde/foto du har tatt selv. Det kan være av natur, dyr, barn eller null og niks levende, men bare noe du liker av en eller annen grunn.

   Du sender det til: [email protected] innen søndag. 10. februar 

–  Send meg gjerne en melding eller en kommentar når du har sendt bildet ditt, så går jeg inn på mailen og titter 🙂

-Du trenger ikke ha blogg for å delta på konkurransen. Bare send et bilde til e-mailen min, og kanskje si noe om hvorfro du liker bildet.

–  Jeg velger ut noen bilder som går til en finale, siden jeg er galleridirektør..

–  Ved finalen blir det avstemming og 2 bilder blir  premiert/vinner. Avstemmingen blir hemmelig, dvs at stemmene gis på melding eller på mail, men dette kommer jeg mer tilbake til. Vi starter med å sende inn bilder bare 🙂 Jeg sier fra om stemmeregler etc når vi begynner med det.

–  Bildene som vinner får henge en uke i Galleri Frodith i utstillingen 😉 , får linking (hver dag) og får en konkret premie 🙂 

 Det er jo ikke premiene som skal være drivkraften, men heller  lysten til å ta et fint bilde, finne fram et fint bilde og sende inn, fordi man har noe man liker godt og har lyst til å vise fram. Men det er likevel gøy med ltt premier, så jeg kommer tilbake med et lite innlegg om det senere 🙂

-Under her er en liten mini-utsitilling eller prøve-utstilling jeg har over noen av mine bilder bare som eksempler.. DERES får selvfølgellig normalt format 😉

   

Sånn, da sparker jeg ballen over til dere 🙂 Kom igjen og send meg bilder 🙂

79 kommentarer
    1. Ideatroll: Jeg skal spørre jeg når og hvis det blir aktuelt 🙂 Var egentlig meningen bare en gang, men kanskje som sagt noe mer: Jeg spør jeg 🙂

    2. Svaret er avgitt 😉 Du kan bruke bildene, men jepp – setter pris på om du spør først, for det er et par av dem jeg ikke har fått brukt selv, og gjerne vil bruke først 🙂

    3. Ideatroll: Bare si hvilket du vil jeg skal velge. I meldingsfeltet kanskje, så vi holder litt hemmelig. Jeg kommer til vise alle utstillerne, og med deg blir det 17 utstillere, og med flere fra hver hadde det blitt et snabla langt innlegg 😀 men jeg viser dem gjerne ved en annen anledning. Men da spør jeg først 🙂 Bare si hvilket du vil ha med i konkurransen 🙂

    4. Ideatroll: Bare skynde deg, så skal jeg flette det inn. ETT bilde. Til konkurransen. Kan hende jeg viser fram noen bilder, senere også, som du så, men da kan jeg spørre om flere hvis det trengs
      🙂 Nå er det konkurransen som går av stabelen 🙂

    5. Skal sende med en gang jeg… jeg så jo at det egentlig var for sent, men jeg har hatt så dårlig nett de dagene jeg var borte, så jeg har jo ikke fått verken kommentert eller deltatt :p Kom hjem igjen for et par timer siden 🙂

    6. Ideatroll: Egentlig JA, men hvis du er rask, så skal jeg se om jeg kan endre på innlegget mitt 🙂 Men da må du være RASK, trollet 😉

    7. Så dere har konkurranse om å være først oppe altså;)) Hihihi… dere er morsomme altså 😀
      Jeg skal faktisk prøve å sove litt til. Har fri i dag men måtte bare se til at guttene kom seg opp på skolen;)) Må jo være uthvilt til jeg skal på hyttetur 😀

    8. Siv: Jeg har fått inn fra 7 personer allerede, og flere er på gang 🙂 Jo flere jo bedre 🙂 Sleng deg med, er jo ikke noe spesielt tema, hva som helst du har lyst til å vise fram 🙂

    9. Helge: Det er jo veldig fint å ha et kamera ikke sant, til mange anledninger 🙂 De bør jo la deg få bytte det når ekspeditøren gjør feil, gå til samme butikk, så må de ordne det. Angående min konkurranse, så er det ikke frist før søndag 😀

    10. I anledning det du har satt i gang her har jeg kjøpt meg et kompaktkamera idag. Det er et Canon IXUS 510 HS. Men tror du ikke han dusten av en ekspeditør gav meg et minnekort som er altfor stort til kamera – slett service. Og det oppdaga jeg ikke før jeg hadde tatt ut minnekortet av pakka. Tar med meg det hele til Helkjøp imorgen og klager litt. Har neppe bytterett når jeg har åpna det. Makan til dårlig service – hadde vært ok om han hadde sjekke det. Men alt ordner seg – regner med at jeg sender inn mitt bidrag.

    11. muumimamma: Ja, jeg har fått fra 6-7stykker allerede, og flere som jeg vet har lyst og skal sende.Og alle som sender inn, må jo få lov å henge i galleriet hverftall en dag, til avstemmning, så blir det de som vinner fom får henge hele uka 🙂 Nå skal jeg gå inn å se på bildet ditt 🙂

    12. muumimamma: Ja, jeg hadde egentlig først tenkt å plukke ut NOEN, som dere kunne stemme på, som vinner premie… Men jeg tror jeg må henge ut ALLE innkomne til en finale, og så får folk stemme på de, om det så er 20-30 bilder 😀 Jeg skal informere om stemming og sånn etterhvert, når fristen er ute på søndag 🙂 Kommer et premie-innlegg også, hva som er premie 🙂

    13. Kjære Frodith! For et morsomt tiltak! Du er så flink å finne på ting, dette er den mest levende bloggen jeg har vært borti! Jeg har sendt deg det bildet jeg er mest glad i, håper det faller nok i smak til å kunne henges opp på veggen i galleriet ditt :)) Gleder meg til å se utstillingen!

    14. Nemi Rebella: så bra du vil være med 🙂 De jeg har fått fra så langt har tatt bilder de har tatt i fjor, forfjor osv. Ikke nøye. Trenger ikke være ferskt nei 😀 Bare for å være med å lage litt moro
      🙂 Galleridirektøren er glad bare hun får bilder 😉

    15. HURRA! Dette vil jeg åsså være med på! 😀 Hmmmm, men vet ikke om jeg finner noe egna bilde enda da, får vel se om jeg klarer og rote meg neddi et fotoalbum på datan her… Ikke så mange fine motiver her jeg er nå ihvertfall, ha ha 😛

    16. Sånn 🙂 Da er mitt bidrag sendt inn 🙂 Jeg har flere på lur, til neste fotokonkurranse du lager 🙂 God natt, kjære Frodith 🙂 Jeg drømmer om vår, som du ser av bildet. Klem fra Oslopadde

    17. moonbeamscorner: Så artig at du vil være med 🙂 Ja, stup i vei 🙂 Dette er ikke noe seriøse greier, alle kameraer duger, rosa, blå eller speilrefleks, , alle motiver duger, og alle komposisjoner virker 😀 Denne galleridirektøren har egentlig ikke peil, knis 🙂 Men det skal bli moro, og det skal bli littt premier. til to beste 🙂

    18. Sånne sprell hørtes jo veldig artig ut da, og ha en galleridirektør som bloggvenn skal en jo så absolutt ikke kimse av da..så får vel stupe ned i amatørbildene mine tatt med mitt lille rosa kamera som ikke er noe Hasselblas el, men tar de bildene jeg vil gitt.. så sånn er nå det 🙂

    19. vaniljeogpepper: Det kan du sikkert 😀 jeg har ikke tenkt så nøye på sånne ting.. Men det er sikkert greit det 🙂 Må jo ha litt forskjellige varianter 🙂

    20. vaniljeogpepper: Det ble jeg kjempeglad for å høre!! Mange som har sagt de har lyst, og skal sende i løpet av uka. Jeg har fått et fra Støvkorn allerede 🙂 Blir kjempemoro hvis det blir mange med 🙂

    21. :DD Sokkene ble ferdige, bare at jeg lagde dem altfor vide, plass til 2 pailabber oppi hver sokk og litt for korte hehe men jeg bruker dem når ingen ser meg 😉 Såå spennende, du får legge ut bilde vettu 😀 Klæmme <3

    22. ladyaugust: Jeg husker du har fotalt om en sokk eller noe, som aldri blir ferdig 😀 Denne lua hermer jeg etter en kjøpelue, litt sånn snow-board lue.. hvis det sier deg noe, den henger liksom i den avdelingen i sportsbutikkene.. Fargeglad og litt stor.. Den kjøpte er rosa-lilla med sånn vri-strikk, og nå blir den jeg lager sånn fin blå-grønn som jeg elsker, i vri-strikk.. Men blir nok noe annet spennende i premier 😉 Glede seg! 🙂

    23. ladyaugust: Jeg strikker forresten en veldig fin lue nå, prøver noe nytt, striper som vrir seg oppver 🙂 Aldri prøvd før, tror den bli tøff.

    24. passion4lifeandtravel: Det var kjempekoselig å høre 🙂 at du koste deg enda du ikke var med en gang 🙂 Håper det blir koselig med Galleri Frodith også 🙂 Og at mange blir med 🙂 Prøvde å få med at folk uten blogg kunne melde seg også, det er for å lage litt liv og røre, og kos, og at alle som vil kan være med. De som finner meg 😀

    25. Thi hi…nei du søte…det var mer fordi jeg nettopp hadde oppdaget bloggen din sånn ordentlig, takket være ladyaugust, og hadde ikke lyst til å tro at jeg kastet meg på bare fordi du hadde kalender, (ja, litt teit…)hadde det vært en annen blogg hadde jeg kanskje ikke brydd meg…men din var så kos…og gavene dine er vel noen av de skjønneste jeg har sett…dessuten jeg er som deg, så glad når andre blir glad, så det var så morsomt å følge med på de fine tingene du ga bort og hvor glad de som fikk ble, så ja…jeg hadde mye glede med kalenderen din <3

    26. passion4lifeandtravel: håper ikke jeg ga inntrykk av at det bare var for bloggvennene jeg hadde da hvertfall.. kanskje du ikke hadde lyst på hjemmestrikkede gaver.. bare si hvis du vil selv 😀

    27. ladyaugust: Sjoko-dyret Lady August. 😉 jeg kan hvertfall ikke ha særlig med strikkepremier, for alle har vel noe herfra snart, strikket 😀

    28. Thi hi…jeg tar aldri bilder seriøst…jeg bare knipser med hjertet, jeg…og jeg er så lat at jeg har ikke et eneste redigert bilde på bloggen min…jeg skal se om jeg ikke får hentet frem en extern hardisk og sett etter noen bilder i en eller annen lunsjpause :-)…uansett synes jeg er et utrolig fint at du åpner et galleri, og jgleder meg over å titte inn <3...ulekalenderen din var helt nydelig...jeg leste faktisk hvert eneste innlegg, og hvilken skjønn måte du gjorde det hele på <3

    29. ladyaugust: Ja, gjør det da, ta om så et bilde av godteriene dine, eller velg noe med en stor hatt på. Bare legge som vedlegg på en mail, så ordner jeg resten 🙂 Det er for moro dette, trenger ikke være veldig fotografisk bra, du vet jo hvem galleridirektøren er. Jeg kan ikke om sånt. Og det er DERE som skal stemme senere 🙂 jeg er ute og ordner premier nå… kanskje en pose med sjokolade, hvem vet 😉

    30. passion4lifeandtravel: Hadde vært veldig koselig om du blir med hvrrtfall. Vil ikke at det blir altfor seriøst heller, derfor ikke FOR lang frist heller. Jeg kan sikkert gi deg et par ekstra dager, hvis det skulle trenges 😉 er ikke så streng 😀

    31. haha såååå gøy !! Du finner på du 😀 Alle bildene mine er på en disk og ror nok aldri jeg klarer å bestemme meg, men jeg skal jammen gjøre et forsøk <3 hihi

    32. God tid…thi hi…syntes det var heller motsatt jeg, søta…er totalt opptatt frem til mandag…har en helt heseblesende uke…du vet…den uken hvor alt skjer…i dag kommer salsapartneren min og vi skal jobbe med reklame, og plakater etc, i morgen underviser vi i Oppegård, og onsdag er vi vikarlærere i Sandvika, fredag kveld skal vi se på den første dirty dancing filmen, for i helgen skal vi lage koreografi til et brudepar som vil danse den i stedet for brudevals, heldigvis har jeg lært bort bryllupsdans mange ganger, og den sangen sikkert 5-6 ganger…men..denne gang er det hans venner og han som har fått jobben, og da ligger jeg litt lavt :-)…lørdag får vi gjester som blir til mandag, og pappaen min har bursdag 10.februar…han er jo i huset vårt i Thailand, men han pleier å få dikt og annet som tar litt tid å lage….også forsøker jeg å være litt innom bloggen sånn mellom jobbing og før jeg slokner på puten…og selvsagt som kom legebesøk og div måter også denne uken …ha ha…og du syntes det var kort tidsfrist :-)…alle ting jeg gjør er ting jeg liker…og jeg skal se hva jeg får tid til innimellom i lunsjer og sånt <3
      Mitt fineste bilde...jeg har ikke noe bilde jeg liker helt spesielt godt...men...jeg skal se hva jeg får tid til på denne hektisk uken...gleder meg allerede til neste uke, jeg...du vet...sånn du har det litt på tirsdager...deilig når den er over 🙂

    33. passion4lifeandtravel: Hi-hi, ja da må du sende meg ditt fineste bilde da <3 Du har jo mye bilder å ta av 🙂 Fra turer eller annet. Noe som betyr noe for deg 🙂 Innen søndag. Gir litt god tid, hvis noen vil ut å fotografere litt selv også 🙂

    34. cassandraen: I dag er det ikke så verst, dagen er lang som et vondt år, som vanlig.. Men jeg har litt moro rundt dette med bloggen og foto-konkurransen, så det får meg jo litt i bedre humør 😀 Ja, veldig koselig om du blir med da. Ja, jeg satte fristen til søndag, så folk får litt tid på seg 🙂 Ha en fin dag du også. Jeg har en liten pause her nå..
      :-), så det er bare å komme tilbake senere med bilde 🙂 Moro at du likte ideen da 🙂 Jeg jobber med premiene på ettermiddagen.

    35. Så spennende Frodith! Dette må jeg hive meg med på vet du;)) Skal lete litt i arkivene mine her så kommer det en mail fra meg etterhvert:))
      Blir gøy å følge med på denne konkurransen!
      Nå blir det straks å sette nesen mot jobb for min del. En fin tirsdag (yndlings dagen din…hahaha) ønskes deg :))

    36. Marit: Ta et du liker ekstra godt 🙂 Jeg tenkte i hovedsak ET, du har jo tatt mange fine, det vet jeg, men hvis du tar det du liker aller best av en eller annen grunn. Hvis jeg får inn bare 4-5 bilder så blir alle med i finalen, men får jeg inn 70 bilder, så må galleridirektøren velge ut så det blir med kanskje en 10-12 i “finalen”. Kjempekos hvis du blir med, da gjør du meg glad 🙂

    37. Spennende og kreativt. Får kanskje se om jeg får sendt et bilde .. er det et fra hver eller kan jeg bombadere deg med bilder slik at jeg har en gedigen sjanse for å vinne? Hehe, må nesten det om det skal være noen sjanse, for jeg vinner som sagt aldri noe som helst!

    38. Tanja: God morgen til deg også, ja håper på noen som sender inn foto, så kan det bli litt gøy. Mange som tar litt bilder rundt omkring 🙂 Ha en fin dag Tanja 🙂

    39. Min matgale verden: Ja, flott 🙂 Jeg kommer nok til å mase og minne på en del fram til søndag
      😀 Kjempeglad for at du blir med 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg