Dette er ingen hemmelighet… ;-)

 Å, jasså, du trodde kanskje jeg skulle avsløre det SÅ fort?? Den hemmeligheten jeg snakket om på innlegget mitt i går…? Nei, kan ikke det.. er ikke helt klart ennå.. Nei, det som kommer nå er ingen hemmelighet, nå er det mer JEG som er litt nysgjerrig igjen.. På DERE..Jeg husker vi hadde en liten lek når vi var barn, hvor man MÅTTE velge EN av to onder, eller to goder.. Vel,dette er litt i samme gata, men på et LITT modnere plan. Og i dag spør jeg DERE først, så skal jeg fortelle MINE etterpå 🙂 Hvis du fikk velge, og MÅTTE velge EN av disse tingene, hvilken vill du da valgt:

1) Sjøen eller fjellet?

2) Grønnsaker eller frukt?

3 ) Sjokolade eller potetgull?

4) Norge eller utenlands?

5) Bok eller film?

6) gå på museer/gallerier etc eller ligge på stranda?

7)  kino eller dvd?

8)  Teatersal eller sportstribune?

9) Hund eller katt?

 

Det er helt lov å komme med årsaker til valgene dine også, om du føler for det 🙂 

 

Sånn, da gleder jeg meg til å se svarene på dette 🙂

36 kommentarer
    1. HMMMM
      fjellet, da kan jeg gå på ski, plukke bær, gå på ski, grille og sånt!
      Frukt. det smaker best!
      Sjokkis, by far!! Liker bare en type potetgull, jeg!
      Norge OG utlandet – er jo skotte, jeg!
      Bok! Men engodfilm er bra det også!
      museer/gallerier er LÆRERIKE!
      dvd – de kan man se hjemme!
      sportstribune, kanskje? Det ville jeg aldri sagt for noen år siden… Teatersal er jo så sjeldent det også.
      Var redd for katter før, så hund!
      😀

    2. Hehehe Jeg er ikke så veldig glad i museer og den type kultur, og du har rett jeg ligger ikke rolig hele tiden på stranda. Er det strand der så er det som regel vann 🙂 Jeg er i vannet mye og ligger på stranda og tørker og leser 🙂
      Liker fjellet også, men helsa gjør at jeg ikke kan gå så mye der derfor stranda 🙂
      Klem 🙂

    3. nateh: Kanskje den med stranda 😀 Vet ikke hvorfor, men når man ikke kjenner folk, så ser man jo noen bilder i hodet 🙂 Og dette med deg løpende rundt etter en ball og også hoppe og heie på kamper.. så for meg deg løpe på museer også liksom 😀 Men du ligger kanskje ikke så mye i ro på stranda? 😉

    4. nateh: Hei, Nateh, så koselig du er tilbake på besøk hos meg 🙂 Jeg tenkt faktisk på deg litt da jeg satt og laget innlegget.. Hvis Nateh leser dette, og svarer, så vet jeg hva hun har på nummer 8 hvertfall 😀 En del av de andre svarene ante jeg ikke i det hele tatt og det var spennende å se 🙂 Man blir litt mer kjent liksom 🙂

    5. 1. Sjøen for jeg er glad i å bade og har gode minner fra familieferier ved sjøen som barn.
      2. Spiser mest grønnsaker men velger frukt for det smaker så mye bedre 🙂
      3. Potetgull Maarud så Maarud 😀
      4. Norge Er så utrolig mye fin natur og flotte steder jeg kunne tenkt meg å sett.
      5. Bok for da kan jeg lage filmen inne i hodet å “se” den der 🙂 Og så er det så avslappende deilig å lese.
      6. Ligge på stranda (med den gode boka og potetgullposen????)
      7. Kino (Nostalgi)
      8. Sportstribune uten tvil – har jo sesongkort der 😀
      9. Ingen… Med god helse hund, men siden den ikke er så god så katt 🙂
      Kult innlegg.
      Stor klem 🙂

    6. inneuteferdig: Vi har nesten alt likt vi to, bare bok som var forskjellig egentlig 🙂 og det er mest pga øynene mine at det ikke fungerer. Ellers det samme omtrent. Veldig gøy å se hva andre har valgt, jeg liker sånne spørrerunder jeg, blir litt kjent med folk 🙂

    7. Uten tvil.
      Fjellet,frukt, sjokolade,Utlandet, bok, museumer,dvd, teater og katt….
      Ligge på stranden er herlig, men det er jo måte på hvor mye fornuft en kan få ut av det også da.

    8. cassandraen: Dette var enda mer moro enn jeg trodde, å få disse svarene fra folk. Er så herlig å se sammensetningen på en måte 😉 Ja, katten kunne jeg vel egentlig tenke meg 😀 Men en del annet jeg ikke hadde tenkt på 🙂

    9. Sjøen, grønnsaker, potetgull, vil bo i Norge men oppleve mest mulig av utlandet, film, ligge på stranda, dvd, teatersal, katt :))
      Den siste viste du nok om meg tenker jeg, men liker hunder veldig godt også :))

    10. Marit: Synes du hadde helt herlige svar jeg 😀 med begge deler på mye..for det er litt sånn mange er kanskje. Vi vil jo ha litt av hvert, men likte å høre begrunnelser for de valgene eller hvorfor vanskelig å velge osv. Rett og slett en herlig kommentar her 🙂 Jeg liker også å gå i fjellet i Norge, men elsker turer utenlands også så… ikke lett.. Nei, nå må jeg sette meg til med mine svar her 😀

    11. Sjøen ? fordi jeg omtrent er født og oppvokst med tean i tanga. Har vært på en skikkelig vandretur i mitt liv, en uke i iskaldt regnvær. Gav ikke mersmak kan du si. Og er ikke noe vintermenneske heller, så jeg føler ikke det store behovet for å dra til fjells for å prøve skiene.
      Grønnsaker, eller frukt, eller .. helst ja takk begge deler her!
      Potetgull, om det da ikke er snakk om marsipanbrød, eller stratos, da sliter jeg ..
      Utenlands, eller .. det er jo mye fint å se her til lands også sikkert. Om sommeren er det alltid Norge, på ei øy uti skjærgården her.
      Film ? om jeg må velge et av to ?onder? .. har alltid med lydbok på lengre flyturer eller om jeg ligger og soler meg, på hytta eller på stranda. Kan jo ikke bare ligge der! Men har litt problemer med å finne roen hjemme, så da blir det heller lite lesing både på gamlemåten og via ørene.
      Ligge på stranda, men om valget sto mellom stranda og utforske gamle byer, bygninger, fort og sånn, da ble det ikke stranda som gikk av med seieren. Men også her er jeg litt ja takk begge deler. En grei blanding er fint liksom. Så blir en ikke så lei.
      Kino, men vi havner nok først og fremt foran tv?n likevel.
      Teatersal, om det er en konsert eller show det er snakk om. Elsker alle de flotte teatersalene de har i London for eksempel. Men er ikke så veldig for sånne høyttravende teaterstykker da ..
      Hund, eller ? har mesteparten av livet mitt hatt begge deler. Men nå er det bare hund og etter denne hunden er det ikke sikker det blir flere husdyr i dette huset.
      Fanken da! Jeg kan ikke velge jeg ser du. Det er mer sånn ja takk til ALT!! ;o)

    12. Kristin: Hi-hi, var faktisk noen overaskelser her for meg 🙂 Dette med stranda f eks 🙂 Lydbok skal bli min greie også, men foreløpig er det film.. men lydbok til dårlige øyne høres bra ut 🙂

    13. Fjellet! (Elsker å gå i fjellet, trekke inn fjell luft), frukt, sjokolade (elsker..), utenlands, bok (lydbok evt), stranda (faktisk, blir så fort trøtt på gallerier og museer), dvd, sportstribune og hund 🙂

    14. Dette er mitt valg; sjøen, frukt, sjokolade, utenlands, film, stranda, kino, teater og til sist en koselig katt.

    15. Nemi Rebella: Nei, kommentere og sånn må man bare gjøre når man føler for det 🙂 skjønner det. Jeg er jo også sånn, ikke alltid jeg har noe å si, men som oftest 😉 Ja, tror du vil like denne lille hemmeligheten,kanskje 🙂 Håper det. Og håper samtidig at du blir bedre snart 🙂 Klemmer 🙂

    16. Jeg leste en del innlegg i går, men humøret og formen var ikke helt på topp kan man vel trygt si… Da synes jeg det er bedre og bare lese, og drite i og kommentere 😉 Jeg vil jo ikke spre eder og galle på deres blogger 😀
      Får vel følge med til uka åsså jeg da ^_^

    17. Nemi Rebella: Blir min tur i kveld, når jeg kommer fra bursdag 🙂 Morsomt å se på dine svar 🙂 Har noen av de samme som deg, og noen ulike. Å ja, du trodde det kom avsløring allerede nei jeg prøver å holde meg litt til… og har det ikke HELT klart ennå.. men snart.. til uka.. mandag eller tirsdag.. kanskje 😀

    18. Hmmm… åsså jeg som trodde du ikke klarte og holde deg lengre 😛
      1. SJØEN! Jeg er vokst opp i fjæra og det er der jeg liker meg aller best 😀
      2. Frukt… Åhhh, manga, kiwi, ananas, physalis, dragefrukt (kult navn!) meloner… slafs!
      3. Ja takk begge deler :3
      4. Hmmm, den er litt vanskelig… Hvis jeg kunne bodd i Norge, så hadde jeg glatt gjort det, og holdt meg der 🙂
      5. Kommer litt ann på sjangeren 😉 Stort sett som bok først 😀
      6. Gallerier og museer, teknisk museum er dritgøy!
      7. KINO! Muligens pga alt snakset man heller innpå? :3
      8. Spørs hvilken sport og hvilket teater, jeg kan trives på begge 🙂
      9. VOFFS… seff <3
      Sånn... er det ikke din tur nå? 😀

    19. Diva Andrea Nyhus: Hei hei Diva, velkommen inn 🙂 Moro å se hva folk velger, blir jo litt mer kjent med folk 🙂 Jeg skal legge ut mitt i kveld, tenkte bare at denne gangen er det dere først 🙂 Ja hund måtte det hvertfall bli 🙂 Og tenkte meg kanskje stranda også 🙂

    20. Hanne: Så moro å få vite litt mer om deg 🙂 Greit å bli litt mer kjent med folk 🙂 Jeg ser vi har en del likt. Mitt kommer i kveld 🙂 Jeg skal på familiebursdag i dag 🙂

    21. Sitter og strikker, så da kan je like gjerne svare deg i pausa…hehe..1. Tro det eller ei, fjellet.2. Frukt . 3. Mørk sjokolade, tross i at jeg tåler bar mm. 4. Tror det må bli utlandet. 5. Bok, liker ikke å se filmer av bøker jeg har lest..6. Ikke vanskelig å velge, galleri. 7. DVD .8. Teatersal så klar. 9. Hva tror du? Hund. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg