En stemmeløs løve…

Jeg har funnet ut at jeg KAN være sint, ganske sint også.. Du som har fulgt med på bloggen min et par måneder, eller kjenner meg litt fra før, vet at jeg ikke har så lett for å bli sint. Jeg har satt det som et nyttårs-mål, ikke et nyttårsforsett 😉 , at jeg i løpet av året skal bli litt mer sint. Når noe skjer som er urettferdig, feilbehandling, dårlig oppførsel av andre eller rett og slett bare litt DRITT, så skal jeg begynne å bite fra meg litt har jeg bestemt. Jeg skal bite fra meg, og ikke  I MEG frustrasjonen.. Dette betyr også at jeg har tenkt å begynne å skrike og rope ltit, kjefte litt osv, når det skjer ting jeg har grunn til å brøle litt av.. Men jeg har funnet ut, at jeg er jo faktisk litt sint, inni meg, jeg brøler stadig vekk egentlig… det er bare at denne løven har så VELDIG svak stemme!! Egentlig stemmeløs.. Det er det som gjør at når jeg løper til trikken, og den smeller dørene igjen, den ene etter den andre rett foran nesa på meg , da skriker jeg nærmest lydløst i voldsomt raseri, mot trikkeføreren.(se sint løve på trikkeholdeplassen   for hele historien)

I går kom det en unge gående med en hund i bånd oppi veien, da jeg kom fra banen. Jeg skulle bare liste meg varsomt i snøen,de siste metrene mot inngangsdøra, uten å falle eller få en snøball i hodet.. I mot meg kommer det en guttunge,eller kanskje en jente, på en 10-11 år med en hund i bånd. Jeg er helt for at folk skal ha dyr, og jeg har stor tro på at barn utvikler mer empati av å ha dyr i sin nærhet. Men noen voksne må lære dem hvordan de skal opptre når de er alene med hunden ute, på egenhånd, og møter damer som meg…For tror du ikke at hunden skjener avgårde mot meg, (og jeg lover jeg ikke ertet den eller noe som helst), skrår over veien med den lille rakkern på slep, voffer i vei og setter tennene i meg… Nå skal det sies at hunden ikke var større enn en katt omtrent, jeg er IKKE redd hunder, og den fikk stort sett bare satt tenna i skoen, så jeg merket ikke stort…. Men likevel da!! Og da kan du vel tenke deg at jeg BRUSTE meg opp, og gikk i strupen på både den lille hunden og eieren? HA-jommen sa jeg smør! Den store Frodith-løven ristet lett på foten, så litt ilskent etter gutten som FOR oppover veien, og slang en nærmest hviskende melding etter gutte-valpen: ” Det var da fælt da! Han biter jo!” Gutten stakk med halen mellom beina, og den andre halen i en snor etter seg… og ser jeg dem igjen- DA skal jeg ta dem skikkelig da, KJEFTE HØYT og brøle som en tøff  stemmeløs løve.. 😉

 

 

 

 

 

Vil også minne deg  å sende et foto til foto-konkurransen min 🙂  Les om konkurransen her hvis du lurer 🙂  eller bare gå til “Galleri Frodith åpner snart..”

Har fått inn noen bilder i går,men på langt nær nok til å åpne galleri av 😀  Ha en fin dag!

26 kommentarer
    1. Nå er ikke jeg redd hunder… men hadde blitt sint om en fremmed hund kom og bet meg ja… Men i og med at det var ett lite barn som gikk med hunden så hadde nok jeg også bitt sinnet i meg… Her mener jeg at barnet er for liten til å lufte hunden alene i og med at han ikke klarer å ha kontroll. Så her er det fyyyyy til foreldrene. De hadde fortjent å høre løvebrølet!!!
      Nattaklem <3

    2. Støvkorn: Ja, det kunne jo være bare en hundelufter, eller en “eier” av ung alder… sønn i huset.. Men må få sjekket det.. Ble mest PAFF kjenner jeg 😀

    3. Herregud, det er jo livsfarlig, tenk om det hadde vært ett lite barn og den hadde gått rett i ansiktet?!? Neste gang må du spørre hvem som eier hunden… hvis du tør! Det er alltid vemmelig :S

    4. Liljema: Ja, ikke sant, jeg tenkte det samme, hvis noen hadde gått der, vært redd, og kanskje et lite barn, og da kunne den kanskje ha truffet litt anderledes også med tennene sine.. Nei, godt det var meg da faktisk… Den var liksom helt RAR… bare PLUTSELIG kom mot meg, jeg gikk der helt uskyldig og snill som et lam…

    5. Monica prøver: JA, det er det jeg må, for ikke gutten og hundens feil, EGENTLIG, mener jeg. Men foreldrene. Så det er de jeg skal brøle til!! 🙂

    6. Liljema: Jeg legger jo litt på.. 😀 han BET/SATTE TENNENE I meg, men de traff bare skoen, og ikke inn til meg 😉 Men likevel.. Ja, neste gang skal jeg nok følge etter og se hvor den lille gutten bor.. og si i fra 🙂 Ha en fin dag du også Liljema 🙂

    7. Kjenner meg igjen der altså. Vi kvinner skal liksom være så søte noen ganger. Men jeg er itt som deg, prøver å heve stemmen litt innimellom. Vi fortjener å stille opp for oss selv, og det krapylet du møtte på må jo ha irritert de fleste! Er det mulig… Helt enig i at foreldre bør bli litt mer bevisst på hva som skjer når barna går tur med hunden. Neste gang så kan du følge etter gutten hjem og snakke med foreldrene 🙂 hihi

    8. Du må brøle ut…skrike høyt… jeg gjorde det her hjemme hver gang jeg var sint eller frustrert… jeg var vel og merke alene men jeg lærte meg å bruke stemmen min.
      Og hadde det vært en hund som satte tenne sine i meg slik du opplevde… jeg hadde flydd etter hundelufteren og fått tak i eieren…. for noe sier meg at den hunden kanskje har gjort det samme før… ha en fin dag videre vennen…:))

    9. trille: Ja, vi får øve oss litt 🙂 I løpet av dette året skal du og jeg starte en dyrehage ikke sant? en løve-hage?? 😉 Ja, mye sint på bakrommet jeg også 😀

    10. Haha, sånn er jeg også! Mulig det kommer av å ha jobbet i service-yrket i snart 15 år, men mest fordi jeg er så ubeskrivelig korrekt og så høflig?
      Jeg bør bli flinkere til å bli litt sinna utenfor meg selv, jeg også. For jeg er veldig flink til å være sinna inni meg selv og på bakrommet, typ. HAHAHA!

    11. Diva Andrea Nyhus: God morgen Diva 🙂 Ja, det var en helt merkelig oppførsel på hunden egentlig.. Den så først ut til å skulle gå vanlig forbi, som den burde, plutsetlig så “angriper” den liksom, og bjeffer i vei.. Hm… Og jeg provoserte den IKKE 😀

    12. Uff…uff….ikke bra:( Hunder med dårlig oppførsel liker vi ikke! Og smekk på lanken til eiern/foreldrene til ungen….Hadde vi/Boss og jeg møtt deg hadde han danset rundt deg av pur glede og ville nusset deg på kinnet:)) Sjelden han bjeffer, unntaket er når nabokatten erter ham…fniiis:)) Riktig god morgen forresten:))

    13. Deyum… Der hadde nok jeg brøla ja… Selv om det er foreldrenes ansvar og vite om guttungen er istand til og gå på tur med bikkja, OG ikke minst trene både hunden og den lille turgåeren til og vite hva som er grei oppførsel når man møter folk i gata…!
      Åhhhh, jeg skulle jo melde meg på den gallerirunden i går! Ups…. løper inn dit nå jeg :3

    14. Min matgale verden: Ja, jeg burde gjort det, men aner ikke om gutten bor i nabolaget en gang. Masse blokker, og kjenner FÅ 😛 Nei, din Bonnie vil aldri bite meg, det vet jeg 🙂 søte snille Bonnie 🙂 Skal titte på bilde snart. Tusen takk 🙂

    15. Nei huff da! Og jeg som akkurat har sendt deg hundebilde….Men jeg lover at Bonnie aldri ville bitt deg i skoen. Kjipt med sånne hunder, og barn som ikke vet å passe på dem. Kanskje du skal gå hjem til foreldrene til hunden og gutten og brøle skikkelig høyt til dem!! Ukens Utfordring 😉

    16. passion4lifeandtravel: Ja, jeg tenkte samme, heldigvis er jeg ikke redd, og blir det ikke heller, ksnskje bittelitt bare hvis jeg ser akkurat DEN hunden, for den er jo ikke helt til å stole på.. ja, skulle gjerne hatt tak i et par foreldre-ører der ;-D

    17. Hanne: Nei, det vr det jeg tenkte også, ikke de res feil, det er de voksne som ikke har gjort jobben sin. Derfor ble jeg hvertfall ikke sint, var jo bare liten gutt. Takk for bilder, nå skal jeg gå inn å se snart på mailen 🙂 må bare få på meg galleri-klærne 😉

    18. Jeg er veldig redd hunder, så hadde det skjedd meg hadde blitt helt…ja…jeg vet ikke…er ikke så flink til alltid å brøle jeg heller, unntatt når jeg blir utsatt for urettferdighet igjen og igjen…da kan jeg bli en ganske sint og farlig løve.
      Jeg har også mange ganger hatt som nyttårsmål å bite litt mer fra meg, og være bittelitt mer rampete i blant :-)…for jeg brøler ikke oftest og høyest…
      Det er jo ikke stakkars barnet sitt feil den hundesituasjonen, men jeg skulle gjerne ha gått og filleristet foreldrene…for tenk om det hadde skjedd med et barn som var kitt redd hunder….kjenner jeg koker litt…

    19. Snille løver brøler ikke. Slik er det med den saken. :))) ha en fin dag. Har sendt deg noen bilder. Neste gang du møter hunden og gutten, snu ryggen og rompa til, ikke se på dem. Slik oppførsel som hunden hadde er hverken hunden eller guttens skyld, det er de voksne som skal oppdra hunden, det har de tydeligvis ikke gjort.

    20. Helge: Ja, jeg må si jeg skvatt litt, men vondt var det heldigvis ikke. Kom ikke inn til MEG,bare klærne, skoen. Men møter de et annet barn f eks, så er det ikke godt å si utfallet..

    21. Dette var ikke bra. Voksne må da lære barn hvordan de skal passe hunden. Det er koslig med hund men det er mange som ikke tåler hund.Mulig du kjenner denne guttevalpen ifra før av, ellers så er jeg sikker på at du forteller andre om det. Kanskje andre vet hvem som eier den og kan si fra på den måten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg