Hverdagslapskaus…

En lapskaus er vel mest kjent som noe som settes sammen av forskjellige “ting” og smaker godt. Og forhåpentlig smaker dette godt på en torsdagskveld, for jeg hadde bare så mye forskjellig jeg ville medele,så det ble en liten lapskaus.. Kanskje noe for enhver smak 😉

Skal på liten “ferie” i mrgen… bare en liten overnatting hos en av mine beste venninner, i Fredrikstad. Og bare det å skulle reise bort på en natts overnatting, er et lite men deilig avbrekk i hverdagen. Jeg får NESTEN sommerfugler imagen av sånt 🙂 Sitte på toget en times tid…på reise liksom.. Kaffe latte i ene hånda og nettbrettet i andre.. Og kanskje en aldri så liten mørk sjokolade-bit.. Det er jo tross alt ferie.. Vi skal kose oss, spise god middag ute, skravle og kanskje en kino. 

I dag derimot har dagen bestått i å skaffe morsdagsgave.. En vandring i Oslo sentrum kan bety mas, jag, duer, rotter, trikker som ikke venter, busser som ikke ser deg, folk som tigger, trege køer ved de fantastisk ny-dannede postkontorene.. men det kan også bety dette under her: Vakker street-art, eller hva det nå heter 🙂 Fint å gi en gate noe mer preg enn bare å være en gate, eller la parkene bli noe mer enn bare et sted man sitter i smug og drikke medbrakt øl. Og som  kunstinteressert og Galleri-direktør, måtte jeg forevige disse til foto 🙂


Ved Olav Ryes plass er Kunstplass 5, jeg vet ikke hvor resten av dette prosjektet er, men fint og vite at det finnes..


Samme park


På en bygning i Markveien, Grunerløkka. Gjelder å se seg om 🙂


Ved utestedet Blå ved Akerselva

Og til slutt oppi denne lapskausen, slenger jeg med et lite strikkeprosjekt som jeg holder på med 🙂 Vesker og vanlig luer- over og ut. Ferdig til jul. Ikke igjen på en stund 😀 Nå prøver jeg meg på noe morsomt. Den rosa lua under har jeg kjøpt meg, på sportsbutikk, i snowboard-avdelingen. Likte den knæsje fargen, og den skjeve strikken. Så nå prøver jeg selv, uten oppskrift selvfølgelig. Klarer ikke å følge oppskrift, må finne ut selv 😀 Så litt småfeil her og der blir det nok…


Kjøpelue


Mitt forsøk 😀
 

Hvordan har din dag vært? Litt av hvert -som en lapskaus?

 

22 kommentarer
    1. Støvkorn: Den hsr vært flott og deilig. Bandet til sønnen spilte på Galeien kafe, og de var utrolig flinke 🙂 ute og spiste var vi også deilig.

    2. ladyaugust: Ikke noe vanskelig 🙂 To rette og to vrange, og så forskyve en til venstre neste runde, to rette og to vrange igjen… osv 😀 Skal vise deg en gang jeg 😀

    3. muumimamma: Deilig å bare sløve også da 🙂 Synes det er ganske godt jeg. Men denne helga ble det litt farting faktisk, konsert med venninne sin sønn og besøk til min mor på søndag 🙂

    4. Vi har plutselig fått barnefri hele helga! Det kom så bardus på oss at vi sannsynligvis ender opp med å sløve hjemme i stedet for å finne på noe gøy sammen, i allefall hvis jeg kjenner min mann godt nok. Fatter ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne på noe når man først har fri liksom…
      Håper du koser deg masse på besøk i Tiggerstaden 🙂

    5. trille: Så bra med fin dag på jobb i går 🙂 Ja, jeg går alltid rundt med kamera i veska, og motivene er overalt, og tar ofte kort tid å knipse litt 😀 Han en fin helg Trille-mor 🙂

    6. Åh, høres ut som om du har en herlig dag foran deg i dag! Håper du får det superfint på overnattingsbesøk hos venninnen din! Koselig!
      Så fine motiver du finner; jeg har det alltid så travelt og så kaldt, at jeg ikke får med meg denslags. 🙁
      Jeg har fri i dag, hurra! I går var en superbra dag på jobb! 🙂

    7. Anonym: OK 🙂 Du bestemmer 😀 men i mitt galleri passer alt 😉 Jeg har fått inn alt mulig forskjellig. Men om du ikke vil være med i konkurransen, så kan du jo være med senere på en annen utstilling, jeg skal holde Galleriet åpent mer enn EN dag, som først egentlig tenkt. men da senere uten premier muligens… 😉

    8. Ja lappskaus dag var i grunnen en god betegnelse det, så ja jeg får si at min og har vært litt lappskausete… gir et innblikk via bildene dine hvor du har vært og hva du gjør, og det er spennende. Jeg rotet i bildene mine jeg, men finner likssom ikke noe som gjør seg nok i galleriet dit (?) Nei nååå er det natta altså…

    9. Tanja: Ja, jeg gleder meg som sagt. Vi bor ikke så langt fra hverandre, hun i Fredrikstad og jeg her. Men blir jo ikke hverdagsbesøk. Må bli helg, og selv DE er jo ofte opptatte.. Er der nesten hver ferie en liten overnatting, vi koser oss veldig. Trener,går tur, ut og spiser, shopper, leser bok, alt mulig. Kjernner hverandre godt, vokst opp samen 🙂 Kan bare sløve litt sammen også 🙂

    10. Oslopadde: jeg driver jo bare og prøver jeg også vet du, sånn som vi snakket om. Problemet er bare hver gang man kommer til “skjøten”. Skal nok vise deg en gang, lill frosk.. 😉 Det går sakte å strikke sånn, og lua blir kjempe-stor 😀

    11. Helge: Bildene er framme, og jeg har svart på mail 🙂 Så fint med ekstra dag på datakurs da. Hvis du sender et til, må du velge hvem du vil skal være medi konkurransen. Jeg får mang bilder nå,og kan bare ta et fra hver. Men jeg bruker gjerne det ANDRE du ikke velger til konkurransen i et annet innlegg,skal nok ha en liten utstilling til, men “galleriet” blir ikke åpent hver dag, for å si det sånn,men kanskje en gang i måneden. Mer om dette også senere 😀

    12. Igrunn så har dagen vært fin for meg idag. Har gått på 2 dagers datakurs denne uka, idag fikk vi vite at vi får 1 dag ekstra uten at det koster mere. Og det var jo bra. På veien hjem gikk jeg innom Helkjøp og fikk et nytt minnekort og 100,- kr tilbake for det jeg fikk var billigere enn det jeg kjøpte i går. Så ikveld har jeg sendt deg et foto på mail. Barndomsbilde, håper du har fått det.
      Sender et til i morgen. Men nå er jeg trøtt så snart er det klart for noen timers søvn. God natt.

    13. Imponert! 🙂 Kanskje du en gang må lære meg skjevstrikking 🙂 Jeg holder meg til vanlig vrangbord foreløpig, men den du strikker ser skikkelig fin ut… Må prøve ut det der 🙂

    14. cassandraen: Ååå, det hørtes deilig ut med jentetur også, flere i slengen 😀 Ja, skal du ha helt bloggfri i helga, må du løpe å finne bilde 😉 til meg, hi-hi.. Litt deilig å ta seg helt fri sikkert også.. Vi venter vi vettu, til du er tilbake igjen 🙂

    15. Så kos med tur i morgen:)) Jeg gleder meg også veldig til i morgen. Da skal jeg på jentetur. Vi er fem gode venninner som skal på hyttetur og være der hele helgen. Så i helgen blir det ingen blogging fra meg… Har vert litt lite blogg på meg denne uken, men lover å komme sterkt tilbake 😀
      Så denne helgen blir jentenes helg, både for meg og deg <3
      Ser ut som du har hatt en fin og opplevelses tur i dag, med mange fine bilder og en tøff lue på kjøpet. Lykke til med strikkingen, flinke du :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg