“Galleri Frodith” åpner offisielt i morgen, tirsdag ! :-)

Du vet jeg hadde tenkt å åpne” galleri” her inne? I hvertfall for en dag, eller en ukes tid? Vel, dette var det som ventet meg da jeg kom til “lokalet” i dag 🙂 så mange som ville inn… for å stemme på hvilket bilde de likte best.


Vel, galleri-direktøren har sitt svare strev for å bli ferdig til tirsdag, og måtte bare informere den lille forsamlingen som sto og trippet utenfor her, om at de nok må komme igjen i morgen for å se de ulike bildene, og for for å stemme på hvilket de likte best.. Hadde det vært opp til galleri-driektøren, dvs meg 😉 , skulle jeg gjerne ha åpnet i dag… Men mange utstillere,foto/billed- kunstnere har meldt seg, og det er en stor fryd for en galleri-direktør, så jeg sitter her og smiler og gleder meg som en unge til å åpne dørene på tirsdag, men før det kan skje er det en liten jobb å gjøre. Vi vil jo ikke ha en utstilling hvor bildene henger på skjeve, hvor champagnen og rakettene uteblir og hvor premiene ligger gjemt og glemt i en pose i skapet..? Nei, her må alt være i orden, veggene malt og tørket, champagnen må stå linet opp og plakater henges opp i vinduene og annonseringen være i orden. Først da kan vi lukke opp, og slippe alle inn, er du ikke enig?? 

Vel, det er sånn det blir uansett..  1. premie, 2. premie og 2 medaljer i “gull” er kjøpt inn. Galleri-direktrøren er selv forøynd med både de to hovedpremiene og de 5 trøstepremiene, samtidig som det er helt klart at disse ikke har vært  i fokus hos noen av utstillerne.Folk har bare hatt lyst til å vise bildene sine, og det synes jeg er så topp.  Det har kommet inn 16 forskjellige bidrag, fra 16 forskjellig utstillere.. Eller egentlig så kom det inn mange flere, men jeg har kun med et bilde fra hver kunstner i denne konkurransen. Det vil nok likevel bli slik at Galleri Frodith kanskje holder åpent en gang eller to senere også, kanskje til og med en gang i måneden.. Men da uten noen premier, men kun en liten utstilling..Fikk denne ideen da jeg fikk inn flere bilder fra enkelte utstillere 🙂

Det har blitt et flott utvalg av 16 veldig varierte og forskjellige bilder, som alle formidler ulike steminger. Jeg vil la bildene tale for seg, og dere kan bare glede dere 🙂 Utstillingen og bildene er en nytelse 🙂 Men starkkars deg som skal stemme, det blir ingen enkel jobb, for de er egentlig alle sammen vedig ulike, men LIKE fine. I love them all!! 

Håper du gleder deg til døra åpnes i morgen tidlig 🙂

34 kommentarer
    1. Aina: Nei, ikke noe Peeping Tom 😀 (skrives det sånn??) Neida, er hyggelig å vite du har vært her, har savnet deg vettu 🙂 Leiligheten var veldig tom en stund, hos deg og så hadde du kjøpt ny 😀

    2. Halloisen snuppa, snart galleridirektør Frodithsen :)) Godt å bli sett også ;)) Du, ja – jeg var jo her! 😀
      Jeg kommer stadig til å være her, altså. Har vært innom deg flere ganger i det siste, uten å kommentere. Fysjom, må jo kommentere og gi meg til kjenne, ellers blir jeg jo en av disse skumle naboene som er kikkere :O Nei, det vil jeg ikke være meg bekjent ved, så fremover blir’e skjerpings ;D
      Gleder meg virkelig til galleriåpning! <3

    3. Aina: Hei Aina-mor 🙂 Godt å se deg 🙂 Ja,vi satser på at dette blir moro 🙂 Jeg var innom deg og tittet inn vinduet i stad,men du var ikke hjemme 😉 Men det var ikke rart, fordi du var jo her 😀 Klem <3

    4. Liljema: Jeg kommer til å holde åpent fra 7 i morgen til lang utpå onsdagen.. DVS hele tirsdag og onsdag, så da kan du stemme hvis du har lyst. Forteller alt i morgen under åpningen 😀 Onsdag kveld stenger stemme-urnen 😀 Jeg begynner opptelling av stemmer på torsdag, og fredag annonseres både vinner og noe annet.. forteller i morgen resten 🙂

    5. Jeg har nok vært litt fraværende her inne jeg…skitt…hihihi…men visste om dette da… gleder meg til åpningen…håper du har kveldsåpent da…:))

    6. Hanne: Åå, der er du, har savnet deg 🙂 håper ting går bra med deg. )Regner med det gjør det om litt 🙂 Jeg har laget alt klart, er bare å “sette nøkkelen i døra” nå 😉

    7. ladyaugust: Bra!! Er mange fine synes jeg. Ble 17 utstillere/kunstnere til slutt, med en som kom løpende i dag 😀 Skal legge ut et lite bilde i kveld, av 1. premien 😉

    8. Dette blir artig. Håper du kommer tilbake med stemmeregler, antar at man ikke kan stemme på sitt eget bilde osv…det er sikkert flere enn meg som teller timer…

    9. muumimamma: Å ja det skal jeg love deg, de er her allerede 😀 Men alle får komme inn, akkurat som alle er med i utstillingen 🙂 Jeg plukket ikke ut NOEN, var helt umulig 🙂 Du får se i morgen 😉

    10. Gleder meg til å se :))) Håper det ikke blir så fullt at det ikke er plass til å komme innenfor dørene og se! Jeg aner at ganske mange står i kø utenfor døra di for å smake champagne og se på kunstverkene 🙂

    11. Tanja: Ja, tror det blir en fin liten utstilling. Det er mange nydelig og morsomme bilder som har kommet inn.HELT forskjellige, og derfor det er så fint 🙂 Ha en super dag du også 🙂 Klem <3

    12. Ser forresten på bildet i døra der, at jeg er ganske fin i grønn kjole… Må se å kjøpe flere sånne
      🙂

    13. inneuteferdig: Hi-hi, og direktøren ønsker deg en strålende dag også <3 Ja, veldig kos med disse bildene, og gøy at så mange hadde lyst til å være med 🙂

    14. Gleder meg til at du åpner dørene ja. Det er så utrolig masse flotte bilder der ute, og jeg er spent på hva de andre har å by på. Bestandig kjekt å se på bilder. Noe jeg har gjort siden jeg var ei lita jente.
      Ønsker direktøren en strålende dag videre.:) Sørg for tørre vegger du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg