Galleri Frodith er åpnet- kom inn og stem :-)


Jeg lovet dere champagne ved åpningen.. Vel, nå har du akkurat kommet inn døra, og hva står vel ikke her? Enkelte som kommer innom har kanskje sett den før, den ble også brukt rundt jule-tider..   Når kalendergaver skulle deles ut. Jeg sparte noen flasker, i tilfelle det bød seg en ny anledning, og dette må vel være en slik en… ? Vel, nå begynner det nesten å bli årgang på den.. Men må bare innrømme,den er alkohol-fri.. Fordi det er dagtid, mange skal på jobb, og vi vil ikke har folk ravende rundt i gatene, som tyter ut fra Galleri Frodith etterpå.. Men værsågod, ta dere en sup 🙂 Så skal vi se på bilder fra våre eminente kunstnere

Hvis dere nå beveger dere videre inn, setter fra dere champagneglassene i foajeen her, så vi dere se bildene komme til syne.  Jeg har hengt de opp som de ble sendt inn stort sett. Noen har tatt bilder av natur, dyr eller annet, noen har  redigert selv bittelitt, og noen har brukt cartoon-linse ;-), og jeg har tillatt det meste å delta :-).. Det er dere som bestemer vinneren likevel.. Det er 17 bilder, markert med numrene 1-17.. Dette er fordit det da blir mest rettferdig. Folk som stemmer, stemmer da på bildet, og ikke på en de kjenner kanskje 🙂 Det blir litt mer anonymisert 🙂 Og for at ikke folk skal sitte å se hvilke stemmer som kommer inn, så vil jeg at dere :

-enten sender meg en stemme i MELDING-feltet (de på blogg.no), til det bildet du liker best.

-ELLER du kan sende din stemme på mail, om du heller vil, eller om du ikke har blogg 🙂 e-mail: [email protected]

Du kan bare gi EN stemme. Til det bildet du liker best 🙂 Og jeg har ingen regel om at det ikke er lov å stemme på eget bilde…. MEN jeg regner med at vi ikke får inn 17 stemmer hvor alle har stemt på seg selv… Ha-ha, i så fall får vi ta det problemet hvis det kommer… Se igjennom hele utstillingen, bilde for bilde, beveg deg sakte rundt omkring, som man gjør på en skikkelig utstilling, opp og ned,og se hvilket bilde du får en spesiell følelse for,  og send så din stemme på MELDING eller mail, så skal jeg begynne å telle 🙂  Det er lov å stemme fra tirsdag morgen/Nå og  fram til onsdag kveld. Hvis det kommer noen innlegg av annen art innimellom,får man på egenhånd gå tilbake til utstilingen, og titte og stemme, hvis man ikke har fått gjort det tidligere. Dere finner jo veien til Galleri-rommet  😉

På torsdag eller fredag vil jeg annonsere vinneren, og også vise ALLE  bildene med Kunstnerens bloggnavn- eller navne-nic, slik at det blir litt heder på ALLE 🙂

 

bilde 1

bilde 2

bilde 3

bilde 4

bilde 5

bilde 6

bilde 7

bilde 8

bilde 9

bilde 10

bilde 11

bilde 12

bilde13

bilde 14

 

bilde 15

bilde 16

bilde 17

Er du klar til å avgi din stemme? 🙂

62 kommentarer
    1. eljos: Ja, du misset nok invitasjonen 😀 Jeg har hatt en del blest om den, men siden jeg ikke shouter innleggene mine, er det nok ikke så mange som kjenner meg 🙂 Men jeg sprer meg sakte men sikkert 🙂 Så hyggelig du stakk innom og stemte 🙂 flott Jeg har mye rart her inne, julekalender, talentiade etc, hvis du titter på innlegg fra desember og januar. Men har lurt på å ha en liten utstilling til, kanskje UTEN premier, kanskje MED, man vet aldri, men jeg skal varsle om det som kommer 🙂 Jeg teller opp stemmene til DENNE konkurransen i morgen, og annonserer vinnern (e) 😉 på fredag. Så kom gjerne igjen, og meld deg gjerne på en annen gang når det er noe sprell på gang her inne 😀

    2. Min stemme går til bilde nr 7. Men ååå jeg ville også ha vært med, gikk glipp av invitasjonen din, har du slike galleriutstillinger ofte? Flott galleri, hyggelig stemning, god champagne og vakre blomster.

    3. Hei,det ble en flott utstilling,en hærlig kolleksjon av flotte kunstverk.
      -jeg var innom her i går oxo,men fikk aldri tid til å hilse på du var jo omringet av fans ;).
      Lykke til videre med utstillingen <3

    4. Aina: Hei nydelige Aina, så fint du stiger inn her i disse ettermiddagstimene 🙂 Ja, flaskene med alkoholfri Frodith-champis fikk bein å gå på, godt jeg sparte noe fra jula 😉 Ja, var det ikke bare veldig mange nydelige bilder her? Jeg likte alle kjempegodt på hver sin måte, alle traff et eller annet i meg 🙂 Takk for at du tok turen til Galleriet snuppa <3 Klem

    5. Helge: Ja, jeg har fått den nå 🙂 Den første mailen kom bare ikke. Men den siste kom fram, så nå er alt klart 🙂 Takk takk Helge 🙂

    6. Oi oi oi..! Så fine bilder du har i galleriet ditt, frøken galleridirektør! :O Champisen smaker fortreffelig, så takk du som byr meg på sånne edle dråper 😀
      Du, for min del står det mellom 6 bilder.. så dette blir vanskelig… *tenker så det knaker, og ser over bildene en gang til*
      Nå er jeg nede i tre bilder.. hmm.. *tenker så det riktig dundrer*
      OK.. vil først si at alle bildene var fine på sin måte, jeg likte noe ved alle 🙂 F.eks liker jeg veldig godt de kyssende dompapene (i mitt hode kysser de, så det så ) 😀
      Nuff said.. Jeg falt ekstra for nr 12, vet ikke helt hva det er med det bildet, men jeg følte noe spesielt. Kjente meg igjen i stemningen i bildet, helt alene, i sollyset, gjemmer seg delvis for en stund, mens hun bygger noe fint hun ser for seg i tankene. Litt sånn livet er, ikke sant? Vi bygger det alene, ut i fra hva vi har i tankene, i sjelen 🙂 Blir rent poetisk her nå 😀
      Definitivt nr 12 🙂

    7. Min matgale verden: Jeg synes også det har vært utrolig mye fine bilder, så variert, og så mange forskjellige stemninger 🙂 Jeg har bare surret rundt inne i Galleriet i hele dag, med et smil om munnen.., og ikke fått gjort stort annet.. Så nå venter jeg bare på at alle stemmene skal renne inn her 😉 Men det er jo 1,5 dag igjen, så jeg får visst bare smøre meg med tålmodighet :-d

    8. Så fantastiske bilder! Jeg angrer bittert på at jeg ikke fant et lekkert kakebilde, for her ser jeg at kvaliteten er høy, og vel er Bonnie søt, men her tror jeg hun kommer til kort! Nydelige bilder! Takk for sjampis på morgenkvisten, nesten som jeg boblet utover veien på mopeden min i kulden, enda den var alkoholfri;) Og gratulerer til deg for en fantastisk utstilling!!

    9. Diva Andrea Nyhus: Ja, jeg synes også det var så variert og fint 🙂 Ta farris eller alkohol-fri chapmpagne, du vet min champagne er alkoholfri 🙂 Det er komnet inn en del stemmer, men jeg venter på MAAAANGE, en god slump som bare har kommet innom og tirret meg 😀 Sagt at de må tenke, jeg må vente osv… så nå er det min tur å være nysgjerrig skjønner jeg 😀

    10. Tar gjerne et glass Farris istedet jeg:)) Og min stemme går til …13…..Men så mange fiiiiine bilder det er her!! Det er hele spekteret av motiv, farver og følelser….liiiiker:))

    11. Helge: Nei, det er jammen ikke lett. Veldig mange fine syne jeg 🙂 Det har kommet noen stemmer, både på mail, i MELDING-feltet vi bloggere har, og et par i kommentarfeltet. Men det er også mange som må tenke litt,titte litt mer og komme tilbake 🙂 Nå skal jeg gå inn på mail og se hva du har stemt 🙂

    12. cassandraen: Ja, det var MANGE fine bilder 😀 og MANGE har gått i tenkeboksen mens de drikker chapmpagne 🙂 Så kos dette her altså. Jeg rusler bare rundt her med et smil om munnen, du så hvor spent jeg var i vinduet der i dag, før jeg åpnet 😀 Kom bare tilbake med stemme når du er klar. Men du har altså ramlet pladask for et, det er jo fint da 🙂 Send i meldingsboksen når du er klar 🙂

    13. muumimamma: Mange som tenker her, men også en del som har stemt 🙂 Håper det blir riktig mange som stemmer, for da blir tallene litt mer tydelige 🙂 men jeg har jo mange premier også. 2 store og 5 trøstepremier så langt 😉 Håper du har en fin dag, og koser deg med champagne 😉

    14. Liljema: Så stemmen din på melding, flott 🙂 Takk takk. Fint med alle som vil være med å stemme også 🙂 Blir litt mer tydelige tall 🙂 Men lokalet åpent lenge, og mange skal komme innom å STEMME senere, de har bare tatt en sniktitt først 😀 Så koselig at du likte deg 🙂

    15. Champagnen var sprudlende…. så herlig med noe annet å gjøre på en tirsdag,,, vandre rundt og studere, liker det… nyte roen og stillheten …joda jeg har funnet et bilde men sender det på melding jeg… men bildet jeg liker best er bare herlig…:))

    16. Ideatroll: Ja, jeg tenkte det var greit at det var bildene de stemte på og ikke personene 🙂 Jeg lærer stadig noe 😀 Noen kan bli lei seg,hvis man ikke får stemmer også kanskje, derfor jeg har bedt om å få på melding og på mail også 🙂 Men det kommer noen i kommentarfeltet også, og det er ingen krise 😀 Mange som har sagt de må i tenkeboksen, jeg venter i spenning 🙂 Skjønner godt dere må tenke, for det er så mange fine 🙂

    17. Så mange flotte bilder! Lurt at du har lagt dem ut anonymt 🙂
      Går i tenkeboksen før jeg stemmer jeg, for det står mellom flere alternativ 🙂

    18. Hanne: Jeg liker meg godt som galleridirektør, og noterer i vilden sky. Har kommet noen stemmer så langt, noen i MELDINGSFELTET, noen her og noen på mail 🙂 Og veldig mange måtte tenke litt, og skulle komme tilbake senere 🙂 Og jeg noterer og holder orden, vanner litt blomster og smiler til besøkende 🙂 Da noterer jeg meg din stemme
      🙂 Håper du har en fin dag 🙂

    19. Hei! Du verden så mange fine. Jeg er veldig glad i alt som er uventet og bilde 3 får min stemme. Det var så morsomt, kunne ha vært selvportrett. Håper du liker deg som galleridirektør:-)

    20. Marit: Så koselig at du kom deg opp for litt kunstnerisk input 🙂 og veldig koselige ord til direktøren. Det varmer vettu. Kom innom og stem når du får lyst. 🙂 Enten her eller der. Dette er gøy. Lykke til med forhøyningen 🙂

    21. God morgen i galleriet! ;o)
      Vettu, i dag sto jeg opp 6.30! Måtte jo ha litt tid til champis og kunstnerisk input før dagen begynte. :o)) Godt den var alkoholfri, for jeg skal jo snart til legen med min kunstneriske forhøyning på foten og det hadde vært lite kult å komme ravende inn døra der.
      Jeg deltar sjelden på konkurranser, men er med på mange fotoutfordringer her i bloggens verden. Aldri har jeg vært på en som har blitt presentert bedre enn dette! Tar av meg hatten for deg og utstillingen din, takker for initiativet og ønsker lykke til videre med the grand opening. Håper det kommer mange innom i løpet av de første dagene.

    22. Så mange flotte bidrag! 🙂 Wow, så mange du kjenner som er flinke til å ta bilder 🙂 Jeg tror jeg har en favoritt, men må tenke litt før jeg stemmer. Har jo tiden til i morgen kveld. Supert inititativ, og god champagne 🙂 takk, fru galleridirektør 🙂

    23. Jeg tenker som det knaker og stemmer iløpet av dagen.
      Uvanlig god smak på den sjampisen – trolig en Schloss Bossenburg Mousseux 2010.

    24. Helge: Synes 17 var mange jeg 😀 Veldig fornøyd med antallet faktisk. Ja, bare kom tilbake når du har sett litt og tenkt litt 🙂 Skål

    25. Her var det mange fine bilder men vil ikke være så ego at jeg stemmer på mitt bidrag. Igrunn kjipt at det ikke kom inn flere – men det er jo høy kvalitet over alle bildene.
      Men jeg må tenke litt før jeg stemmer.
      Takk for god sjampis.

    26. Gratulerer med åpningen av ditt vakre galleri <3 Tusen takk for champagne, satser på at den ene var alkoholfri siden jeg er så kjedelig og ikke drikker alkohol, vel..Frodiths champagne var uansett herlig og boblende.
      Det er jo helt umulig å velge mellom alle de vakre bildene, kan jeg ikke få stemme på alle...ok, nei vel da...skal tenke på det.
      Uansett...et helt fantastisk galleri, du fine galleridirektør <3

    27. inneuteferdig: Hi-hi, det går bra, ikke lett sånn på morgenen 😀 Så kos at du kom. Ta litt champagne og nyt bildene 😀 Ha en fin dag søta 🙂

    28. inneuteferdig: Hvis du leser stemmereglene, innlegget, så kan du gi EN stemme bare, og fint om du gir den i meldingsfleltet 🙂 Går det greit?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg