Ukens små øyeblikk…

Har du tenkt igjennom uken din? Har det vært en god uke? En dårlig uke? Eller har det vært en uke fylt med litt av hvert, som livet ellers også har å by på.. Ingen er forskånet fra å kjenne litt smerte og tungsinn innimellom.. Men ingen kan heller unngå  å kjenne gleden boble under huden innimellom, eller latteren kile i magen og DRA i munnviken, fordi man VIL le.. I løpet av livet er man nesten avhengig av sorgen og smerten, for å vite hva gleden er.. Men selvfølgelig er det måte på mengder NOEN skal oppleve av vonde opplevelser eller smerte, og noen ganger er ikke disse hendelsene eller følelsene rettferdig fordelt.. Det er allikevel en god ting innimellom å sette seg ned å tenke gjennom hvordan dagen har vært, hvordan uken har vært, hvordan det i hele tatt ER rundt omkring, NÅ,  Se LITT tilbake, se MYE her og nå, og bittelitt framover..  Her er mine UKENS opplevelser, både de jeg har opplevd, som angår meg selv, og noen småting, som påvirker meg men som kanskje gjelder andre like så mye. Jeg har valgt de positive tingene 😉

Ukens mimreopptur: Mamma hadde funnet fram den gamle Marius-genseren min fra 8. klasse, her om dagen. Det var en morsom og hyggelig opplevelse for meg og for henne 🙂

 Ukens glede-seg-til: I kveld skal jeg på My Fair Lady og ut å spise, med søsteren min. Gleder meg masse 🙂

Ukens utflukt:  Hadde herlig tur til venninne i Fredrikstad,  fra fredag til lørdag forrige uke, med skravling, middag ute og konsert.

Ukens bloggopptur: Det kom inn mange bidrag til fotokonkurransen min, noe som var utrolig koselig og som gjorde meg skikkelig glad 🙂 Takk til dere. 

Ukens hyggeligste: Muumimamma skrev noen aldeles rørende ord om meg på bloggen sin, jeg ble så glad 🙂

Ukens  nye mestring: Fant ut hvordan strikke skjevstrikk, og kunne derfor forære mamma en lue før uken var omme 🙂 Hun ble veldig glad for den.  Jeg er igang med  rosa skjev-strikk-lue nå.

Ukens “fra øre-til-øre”:: Jeg har vinterferie fra i dag 😀 

Ukens flotteste bilde:  Muumimamma vant fotokonkurransen her på bloggen, og bildet hennes har noe magisk over seg, og ble av leserne her inne kåret til 1. plass.

Ukens latterkrampe:  Sammen med mamma, hun har et herlig humør, og ser det humoristiske i det  meste.. hvorfor latterkrampe? Kan jeg fortelle en annen gang kanskje 🙂

Ukens nye og hyggelige bloggbkjentskaper : eljos-eljos.blogspot.com  og solkro.blogg.no

Ukens blogganbefaling:  Jeg anbefaler deg litt Wotka, dvs Hanne. En positiv og blid dame, som jeg har blitt kjent med den siste måneden. Hun sykler VM på sykkel i stua sammen med Northugen, og nå anbefaler hun oss å gjøre det samme ;-), med konkurranse og premie og det hele.

og SÅ kan dere ta en aldri så liten tur inn i Galleriet, og se UKENS vinnere:  

 

1) Muumimamma

 

2) Oslopadda (har ikke blogg, men bør få seg en 😉 ) 

 

3) Støvkorn

Har du hatt en bra uke? Har du noen ” UKENS øyeblikk” du vil dele med meg? 🙂

 

 

31 kommentarer
    1. muumimamma: Ja, jeg tenkte meg det måtte være noe sånt, som hadde med noe skole eller politikk å gjøre. Skjønner du synes det er skummelt ja,håper det roer seg litt der nede før den tid..

    2. Jeg syns det er kjempeskummelt, med alle urolighetene som driver og utvikler seg. De er jo redde for krig med Syria. Hun er internasjonalt ansvarlig i fylkesstyret i AUF, og skal kanskje ned og ha jurs og opplæring for en ungdomsorganisasjon der nede, om politikk og ledelse. Sammen med noen andre. Tror de skal være 2 fra hvert fylkeslag…

    3. muumimamma: Ja, der var det litt av hvert, både fine og noen spesielle ting som setter preg på livet ditt 🙂 Litt spennende med datteren da.. Kanskje litt FOR spennende?

    4. Noen av mine øyeblikk denne uken:
      Gubbelille kom med tre røde roser og et hjerte på valentinsdagen :)))
      Jeg vant!!!
      Du ble så glad over innlegget mitt :))) for jeg ER glad for å bli kjent med deg!
      Min snart 18 år gamle datter planlegger tur til Libanon i september…. SKUMMELT!
      12-åringen har kranglet med bestevenninnen

    5. whatwouldnemido: Jeg har hatt en strålende lørdags kveld på My Farir LAdy og på Peppes Pizza etterpå 🙂 Var veldig fornøyd med vinnerne av fotokonkurransen, jeg var i det hele tatt fornøyd med at 17 stykker hadde lyst til å være med. DET var gøy 🙂 Må gjøre noe sånt igjen kjenner jeg 🙂

    6. mimmimor: Ja, ukene fyker avgårde 🙂 Jeg fikk meg et flott show, My Fair Lady i dag og middag etterpå. Det var kos. Sjelden jeg gjør sånt. Ekstra koselig når det blir 🙂 ja, det ble flotte bilder i en konkurranse jeg kose meg veldig med .-) Ha en flot helg du også. Klem til deg Mimmimor 🙂

    7. cassandraen: Ja, nå har jeg vært på show 🙂 ble flott det, og middag etterpå 🙂 Har jo sett det i London for mange år siden, men moro å se på norsk også 🙂 Håper du koser deg også i kveld 🙂 Jeg skal slapppe skikkelig av i vinterferien 🙂

    8. Ser ut som du har hatt en flott og innholdsrik uke:))
      Heldig du som har vinterferie neste uke, det kunne jeg ha tenkt meg også… men får holde ut til påsken;))
      Håper du koser deg masse i kveld!!
      Klem <3

    9. Uka, ja. Den bare forsvant, gitt… Men deilig å kjenne på at det er lørdag. Det blir nok en deilig helg – ingeting som MÅ gjøres. Flotte bilder som vant 🙂 God helg, kjære du 🙂

    10. Fornuftig vinkling på tilværelsen 🙂 Jeg tror sjela vår har godt av å se livet gjennom et positivt vinklet blikk. Jeg synes ellers det var veldig fint at de to bildene jeg til sist syntes det var vanskeligst å velge blant i fotokonkurransen din, endte opp som nr 1 og 2. Ha en god lørdag!

    11. ladyaugust: Ja, er litt slapp om dagen jeg også, datt litt ut av treningen igjen.. Går annenhver uke.. prøver å få GÅTT litt, bare for ikke å bli HELT sofa-pute-form på meg.. 😀 Ha en super favoritt dag, flotteste Lady August 🙂

    12. Helge: Ja, det er jo bare å starte en blogg 🙂 Det er ganske moro nemlig. Man kan jo vinkle innlegg sånn som man har lyst, og gjøre som man vil med den 🙂 Kjedelig når vannet forsvinner. Spennende med maling av gang. Jeg så også My Fair Lady i London en gang for mange år siden, og Les Miserables. God helg!!

    13. Uka har vel vært passe pari. Mandagen gikk greit. Tirsdag skule ha vært en bonusdag på datakurset men det ble det ikke noe av. Far min hadde bursdag samme dag. Dagen etter fant jeg ei bok om blogging på biblioteket av Thomas Moen – kanskje jeg skulle lage en blogg?
      Fredag fikk jeg vannet på kjøkkenet igjen. Deilig. Mens i dag har jeg dratt av tapet i gangen som skal males snart. My Fair Lady er bra – så den i London sammen med mine foreldre i 1981 var det vel, samme uke som The royal Wedding. God Helg – kos deg i kveld.

    14. Uka har vært veldig trøtt på en måte siden vårslappheten inntraff. Det har vært prøvd både smoothies og vitaminer, frukt og til og med har jeg tenkt på å trimme(bare tanken fikk meg i sofamodus) men jeg tror det hjalp litt ;)) Gleder meg til minikonsert, det blir spennende 😀 Skal legge ut datoer når det dukker opp, hadde vært så morsomt å se dere <3 Gallerisjefen skal ha all ære for en super utstilling. 😀 Nå er det lørdag, verdens beste dag, heldigvis er det mange av dem i et helt år <3 Ha en underbar dag Klæmme 🙂

    15. eljos: Ja, jeg så det på en ferdigkjøpt lue, man kan ta tre eller fire av hvert også, da blir det mer tydelige skjeve striper 🙂 Det blir alltid litt RART ved skjøten så der må du passe på selv… Du ser det sikkert… Må ha 3 et sted hver gang, for at det skal bli riktig resten..

    16. Tusen hjertelig, å ja så det var TO rette og to vrange, da skjønner jeg. Jeg kunne ikke forstå hvorfor dette ikke ble perlestrikking!!

    17. eljos: Den luen du så, du så den turkise?, det er bare to rette og to vrange. Når du er kommet en runde rundt så forkskyver du alt en maske til venstre 🙂 Skjønner du? 🙂 Ja, sett opp en sånn liste 🙂 Jeg har vel sånne TANKER inne i hodet ofte, ser gjennom de positive tingene, men ikke ofte jeg skriver de ned, har hatt ETT innlegg tidligere, og blir ikke noe fast innslag, men passet i dag synes jeg 🙂

    18. Min matgale verden: Å NEIDA, jeg er slett ikke ute på klubber 😀 Jeg trodde DU var den unge her 😀 Nei, ikke ofte utpå sånn, jeg gidder sjelden det, drikker ikke og da er det kjedelig å heng rundt på barer og klubber hver helg 😉 Men av og til da selvfølgelig, men da er det som regel noe stor konsert jeg har lyst til å høre, eller mer et show eller noe… Skal prøve å komme meg å få sett på Lady August på en liten mini-konsert 🙂

    19. Uken har ikke vært så aller verst, fint med en slik oppstilling som du har laget. Ja kanskje jeg skulle prøve meg på en slik? Men skjevstrikk, jeg vil så gjerne strikke en lue i skjevstrikk, den var jo så fin, hjelp……….

    20. Oj, nå følte jeg meg plutselig litt gammel…nei…ikke ute på kule klubber med konserter og sånn…men på skravle-klubb sammen med gode venninner. En klubb med barndomsvenninner, og en klubb med kolleger og kolleger som har sluttet. Går du bare ut på klubber du? Med VIP-kort og sånn…. Dere er så “hippe” der borte i oslo;) knis…

    21. Hanne: Du også Hanne-mor, du er jo en veldig blid og positiv dame selv da 🙂 Jeg håper noen melder seg på i korkurransen din, sånne tiltak bør verdsettes!! 🙂 Kos deg med Gubbelure på kafe 🙂

    22. Hei og god morgen. Tusen, tusen takk for god omtale, du er jammen ei utrolig god og positiv dame. :)) min uke har vært delt som du vet, men du gjorde dagen i dag helt topp. Nå skal jeg, ligger i senga enda, opp og prøve meg litt på kafetur med min Gubbelure. Ha ei fin helg! <3

    23. Min matgale verden: Så herlig! Hvilken klubber, konserter eller? Og herlig med gavekort forresten, kan gå bananas selv, å velge blant alskens fristelser i butikkene 🙂

    24. For en fin uke:) Jeg har vært på to klubber denne uken, alltid like gøy. Dessuten har jeg kjøpt meg nye former, og litt dekorasjonsutstyr for gavekort jeg fikk til bursdag. Jo, det har virkelig vært en bra uke:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg