Mannequinn-mareritt – siste tilskudd i samlingen… Wæææh..!

 Du har kanskje sett disse bildene hos meg før? Jeg viser dem bare om igjen for at du skal få hele sammenhengen, når du ser siste tilskudd i serien.. Dette er nemlig en butikk jeg må slutte å handle i.. De har et merkelig kvinnesyn, og også et merkelig syn på hva som fremmer salg av klær, så jeg må bare kutte dem ut  tror jeg…;-)

Dette var første ledd i en utstilling, da jeg ble oppmerksom på deres noe merkelig kvinnesyn.. I denne butikk-kjeden er altså damer noe som er til utstilling, som kan stå stille i en krok eller i et hjørne, stille som mus, og bare lyse… eller prøver de å få frem det motsatte? Prøver de faktisk å si at kvinner er opplyste vesener, som fortjener en plass i et vindu av den grunn?… Skjønner hvertfall ikke at lamper trenger mini-skjørt, så litt merkelig blir det hele uansett..

Rundt juletider var utstillingen endret seg fra at det sto opplyste, eller tause NEK i vinduet… til at det sto noen sauer der.. Er vi dumme som sauer? Det er da vitterlig ikke verken hoder eller ansikt inni der, men bare en hel masse ull… Er det et skjult budskap om at vi er ulne, vi damer? At vi ikke snakker tydelig og direkte, men uttrykker oss med doble tunger? Eller hva vil de egentlig med disse brekende dottene, stående i vinduet… Ikke selge klær??

En liten periode hadde vi noe tilnæmet normale tilstander i denne butikken, hvis Minni-Mus-frisyrer kan gå under kategorien “normal”… Den sto ikke lenge den utstillingen.. De ville vel tilbake til det litt mer eksentriske igjen.. For at det tiltrekker seg oppmerksomhet er jo JEG et bevis på..

 

 Og SÅ, her kommer altså siste tilskudd i samlingen… dette blir jo nesten som en føljetong..

Igjen er damene altså uten hoder.. dette er vel kun et NEBB hvis jeg har tolket det riktig? Og alle vet jo at det er ikke mye fornuftig som kommer ut av fugler.. Stort sett skvalder og kakling, sånn som mange omtaler jenter som? Eller gjør de kanskje ikke det lenger.. Hønsehode, kaklekjerring, ryper osv… Jeg drar dette nok litt langt, mest morsomt sånn… 😉 Ikke sikkert butikkene har tenkt over hva de driver med i hele tatt, og at de hvertfall ikke har tenkt i disse baner…  Men jeg har til gode å se en MANNLIG dukke stå der i vinduet, med nebb, sauehode eller lampeskjerm på seg … Hmmfff…

 Men litt spennende er det jo å følge med på….  Lurer på hva det neste blir..? 😉

28 kommentarer
    1. Siv: Nei, hvis man trekker det litt langt,slik jeg har gjort, så er det ganske kvinnefiendtlig… spørs om de har tenkt så langt ;-)men jeg synes hvertfall det er TEIT måte å vise klær på, uansett 😛

    2. cassandraen: Man blir litt panikkslagen med en gang,når tv-en streiker 😀 Neida, men litt småkjedelig på en lørdag, hvis man er hjemme 🙂 Men vi har kjøpt inn masse serier vi liker, så kos det også om tv-signalet streiker 🙂

    3. Krysser fingrene for det:)) Her har det vert ruskevær!!! Mye vind og regn 😛 Mistet tv signalene noen timer og det så skummelt ut for strømmen en stund med blinking av lys… Men det gikk bra heldigvis, og tven kom tilbake i femtiden;))

    4. cassandraen: Ja, koser oss veldig vi 🙂 Ja, lurt å være hente-mor, blir mer kontroll da, smart 🙂 Gleder meg til tur imorgen. Håper på fint vær 🙂

    5. Greit å hente syns jeg, for da har jeg litt mer kontroll;)) Du husker vel selv når du var 16 år og skulle på fest;))
      Så kos å være på besøk da. Det kan jeg nok tenke meg at mammaen din setter stor pris på <3

    6. cassandraen: våknet hos mamma i dag tidlig, sov over fra i går 🙂 Sett sprort på tv med henne. Ellers surret her med samboeren etterpå 🙂 I morgen ut i skogen en snartur 🙂 Traske litt. Hvis like fint vær. Jøss, enda ny natt ute i mørket 😀 Ja, de er heldige som har deg 🙂

    7. Hahaha ;)) Jeg har hatt en fin dag. Sovet lenge, handlet, lagd hjemmelaget pizza, nå blogging og i natt skal jeg jammen være sjåfør igjen;)) Mammaen som stiller opp :))
      Hva med deg da kjære Frodith, hva har du gjort i dag? <3

    8. cassandraen: Ja , de går vel rundt med nebb og med afro hele gjengen 😀 Håper du har hatt en fin dag Cassandraen 😀 stor klem til deg <3

    9. Hadde vert spennende å sett de som jobbet inne i denne butikken… De har iallefall en spesiell måte å vise kvinnen på ;)) Artig innlegg Frodith :))

    10. Hanne: Ja, helt tydelig at det er klærne som skal selge seg selv her, og eventuelt de pinnetynne kroppene, hvertfall ikke utseende 😉 Ha en nydelig dag Hanne 🙂

    11. Helge: Veldig merkelig utstilling ja 😀 Bra jeg har med kamera hverfall, det ligger jo fast i den himla tunge veska mi.. de får jo mye oppmerksomhet med den utstillinga hvertfall…

    12. Det første bilde tolker jeg som om det er en hjelp for kvinner, få et “lyst hode”. Det ander “ullhuer” kjøper alt på salg, “ullhuer” altså kvinner. Det tredje.Litt stesj vil sikkert hjelpe. Det fjerde.Må si som min gamle nabo sa da hans kone tok på seg en breibremma hatt, ” du skjuler det verste:” Så jeg vil si kroppen er det som betyr noe 🙂 Ha en fin dag:))))

    13. eljos: Hi-hi 🙂 ja kanskje jeg skulle gjøre det? 😀 Det er hvertfall en ganske rar utdilling, mest for å få oppmerksomhet hvertfall 😛 Ha en fin lørdag 🙂

    14. Du bør sende dette innlegget, en link til dem, de har vel en hjemmeside? Merkelige utstillinger, og din tolkning kan jeg absolutt følge ja…..

    15. Herregud! Det der var jo en himla merkelig butikk! VM-en deres må ha veldig frie tøyler og en veldig bisarr humor/estetisk sans. Jaja, hver sin lyst. Morsomt å se neste. 😛

    16. Bra innlegg. Håper flere vil gjøre som deg som slutter og handle i slike butikk med slikt kvinnesyn. Helt bak mål.

    17. vaniljeogpepper: Ja, ikke sant.. Tror nok ikke de tenker særlig.. ikke en gang det jeg tillegger dem 😉 men jeg synes bare det er litt teit rett og slett, når det er så meningsløst, bare for å trekke oppmerksomhet 😛

    18. hmmm,dette er vel munnkurv å regne..Hurra for at dem finner på noe nytt og spennende,men det hadde vært så mye kulere om det faktisk betød noenting.Eksempelvis kunne man hatt en dukke som liknet en uteligger og en annen ‘dressed for suksess’ som gir hverandre en klem..to menn som kysser hverandre osv.. Når dem først ønsker være litt inovative å bli lagt merke til ,hvorfor ikke gjøre noe ‘viktig’.. ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg