Karnevalsparaden!!! Jiiiihaaaa!!!!


Hører du trommene, hører du rytmene slår, hører du vi synger her vi kommer gående?… Her må du hjelpe til litt, for lyd har jeg ikke… Ser du fyrverkeriet i forkant, ser du den store klovnen som svinser seg forbi først? Ser du for deg noen med veldig korte skjørt danser en “mini-skjørt-dans” med brune lår, rett forbi skjermen din, noen andre lett-kledde damer i flotte fjær-drakter, og glitrende stas oser avgårde? Noen har fine masker, helt ugjenkjennelige ansikter, noen har lange stylter….. Og SÅ, SÅ kommer VI, fra denne blokka, fra blogg-verdenen, et lite søtt tog i det store toget..

 Først kommer det to tøffe karer som oser av både det ene og det andre 😉 etterbarberingsvann, brylkrem og tonn med attitude ;-):

Det er en kjekk kar  fra Blues Brothers (Whatwouldnemido)

og en annen “MANN, som gjør så godt han kan” (Kjerstisandsnes)- og det er ” hans” egne ord..

 De rocker  begge to forbi, med attitude og selvtillit.  Yea-yeah- sambaen er løs!!! Slenge på sveisen, svikte i knærne, svinse-svinse- Sambaen er løs!!

Så følger en gjeng med skumle folk.. Vi har eljos-eljos, som er helt ugjenkjennelig, og ganske så skummel.. man ser jo ikke øynene en gang..

 Videre følger Cassandraen, som er helt ulik sitt egentlige JEG, da er hun nemlig den søteste og snilleste, og ikke det minste blodig med store buskete øyenbryn..her snakker vi om forvandling! 😀

 Bak hornblåserne du hører tute i vei,   der kommer en gal Kristin, mammaen til Lille Super-mann. Godt de ikke var så nærme de skumle der.. at det var en gjeng hornblåserre i mellom For msmmaen til supermann er ikke skummel,  bare veldig, veldig snill  og bittelitt gal. 😉

Så kommer en annen som er ganske så gal, og som gleder seg FRYKTELIG til paraden 😉 Hun sier så selv, og det er ikke vanskelig å se på henne at dette blir stas. Her kommer ei som er glad å kle seg ut: Monica!!! Søt og koselig, og med på det meste.. Jiha, svinse-svinse…. Sambaen er løs!!

 

 Så kommer et par hode-plagg gale folk hoppende med store sprett: verdens koseligste Oslopadda, utkledd som LUE

 

og Lady August eller Mad Hatter som dere vel ser.. Maddeste og fineste hattern jeg vet <3 Hun er akkurat like koselig og morsom i virkeligheten som på blogg. Svinse-svinse-hoppe-sprette.. Jihaaa!! Sambaen er løs!!

 Så kommer noek et blodig innslag, en  skummel vampyr Catrine aka Cakki,  flakser forbi med sine lange vinger…..Hun nettopp har kommet inn i min verden her på blokka. For en vampyr må man jo ha i sin krets 🙂 Tøft at du stilte opp med en gang 🙂

 Nå begynner det å tynnes ut i rekkene bakover, men mot slutten av toget kommer  en aldeles herlig og  ugjenkjennelig  Woktka., hun har dratt seg opp av sykesenga  og ser helt glassaktig ut.. .( Rart hva sånne strømpebukser kan gjøre over et hode ;-))

 Gi dem alle en applaus!!!!! For fin dans og fine kostymer og sminke!! YEAH!!! sambaen er løs!! Klapp-klapp!!

 Og helt til slutt i toget går det ei overbitt rotte… eller noe sånt 😀 Eller er det en mus…  

 

 Og da piler alle avgårde, for rotter rundt føttene er det ingen som liker… så plutselig bryter det lange toget opp, og det lille toget på enden også .. Piler i hver sin retning, vekk fra den ekle rotta 😉 og hjem til husene sine.. Så var karnevalet over for denne gangen. Blir ikke noe avstemming og premier denne gangen. Håper det er nok med et stort smask fa meg <3 Takk til alle som stilte i toget!!! 🙂 You made my day!! 🙂

27 kommentarer
    1. Monica prøver: Ja,ikke sant 🙂 Jeg likte alle bidragene på hver sin måte 🙂 Du var jo helt herlig du også da 😀 I morgen er de mars, men vi fikk da hatt et karneval før februar var over. Takk for at du ble med 🙂

    2. whatwouldnemido: Ja, jeg skjønte det, men det er aldri for sent? Du skjønner jeg har så mye å gjøre om dagen, og det å lage tegninger av alle sammen, hadde blitt for mye jobb må jeg innrømme 😀 Var liksom litt hurtig varianten av et tog det her, sa i fra på mandag, fikk alle bildene i løpet av 3 dager, og innlegg neste dag… måtte jo skje før februar var over… Så beklager at det ikke blie tegning denne gangen 😉 Men jeg har jo bildet, og du vet aldri når det kommer noe “rart” fra denne kanten 😉 Må ha noen overraskelsesmomenter på lur..

    3. Yiiiihaaa! Først i paraden a gitt! 😀 Jeg innrømmer dog at jeg hadde håpet på at du skulle klinke til med noen av disse fabelaktige tegningene dine… Jeg hadde nemlig så veldig, veldig lyst til å se en Blues Brothers-tegning av meg selv, “Frodith-style”! 😉

    4. Helge: Jeg er heller glad for de som bidro, at de hadde lyst 🙂 Mange liker ikke legge ut bilder av seg selv, uansett, utkledd eller ikke 🙂 Mange har anonyme blogger. Men moro med de som HAR lyst. Jeg er fornøyd jeg 🙂

    5. eljos: Ja, utkledd som lue 😀 Kjempemorsomt 😉 Var mye forskjellig artig her synes jeg 🙂 Du var jo ganske smart du også 🙂 og skummel.. Wææh! 😀

    6. Kristin: Ja, det hadde vært moro, med EKTE karneval 😀 Det blir jeg med på 🙂 Og tema høres kjempegøy ut da 🙂 Ha en fin dag og kos til besteste Kristin i verden 🙂

    7. Det er ingen avstemning, men jeg må si at du var den søteste av alle da 😀 Hihi, lille rottemus 🙂
      Kanskje vi skulle arrangere et karneval på ordentlig en gang? 😉 Eller en temafest, er vel mer vanlig for voksne det her i Norge. Jeg er klar for fest med tema India – har helt autentiske klær 😀 Skal tenke på det..
      Ha en fin dag 🙂 Klem

    8. vanja: Ja, de var fine, ikke sant 😀 Man kan bli ganske anderledes med litt sminke og en strømpe over hodet 😀 Ha en fin dag Vanja <3

    9. ladyaugust: Ja, vi bare fortsetter å gå fram til helga, god trim ;-D så fortjener vi litt sjokolade! Hvertfall ut dagen ;-)… Herlig gjeng ja 😀 Klæmme igjen <3

    10. Haha sååå tøft. Noen drit skumle også <3 I dag passa det bra med litt farger og galskap og nesten helg bare litt igjen, vi holder toget gående til lørdag, for da må jeg hoppe avgårde og finne litt lørdags-snop :DDD Klæmme verdens beste søs <3

    11. cassandraen: Ja, en skjønn gjeng ikke sant 😀 Jeg har ledd godt når bildene har kommet 😀 Smask tilbake, og ha en strålende dag 🙂 fineste Cassandraen <3

    12. Dette var en herlig start på morgenen 😀 Så mange bilder og så “flotte” alle sammen var 😀
      Gøy med karneval ja 😀
      Smask fra meg til deg også søteste Froditha mi <3

    13. Hanne: Jepp, jeg synes alle hadde funnet fine bilder, det har vært kjemegøy å være sambasjefen, kost meg veldig med bilder som kom inn: -) Takk til dere <3

    14. Min matgale verden: Ja, herlige folk dette 😀 God tur, jeg rakk ikke innlegget ditt i dag, forsov meg.. ikke stilt klokka… kommer innom deg senrre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg