Frodiths lille “kunstsamling” :-)

Jeg hadde ønskekonsert her om dagen, hvor eneste innslag var Blues-Brothers…Ønskekonserten går fremdeles på radioen??  Noe annet som hvertfall er populært både her og der,  på tv f eks,  er repriser… Her er en liten reprise på noen tegninger, fordi det er litt morsomt  å ha dem samlet, og vise de i kortversjon uten  innlegget.

 Tegner bare i Paint foreløpig, med en finger på museplata på lap-topen.. Dette er selvfølgelig ikke alle bildene, men noen som har illustrert ulike temaer 🙂


Jeg skrev et innlegg som jeg kalte ” Min lille blokk”, hvor jeg sammenliknet bloggverdenen med en blokk, hvor det er mørkt i vinduene hvis noen er borte noen dager, og det er litt stille der..
 


Av og til blir man tvunget til å være igjen på jobb for å spise kake…. 😉 og må droppe trening…
 


Om hvordan det er å løpe til triikken når du ikke har trent på en stund…

 

 
Om å opprette en ladestasjon, hvor folk kan komme å få litt påfyll, når de “stormerr litt”…..

 

 

Den adventen da alle fikk lov å gå i Lucia-tog, også de som ikke var små, tynne og hadde lyst hår..  

 

Jeg hadde noen iltre dager rett før jul, da ingenting gikk helt min vei, folk ville ikke severere meg mat, ville ikke hjelpe i butikkene, drylte til meg ved et uehell på is-glatta osv… da våknet det et villdyr. “Når villdyret våkner”


Innlegget jeg skrev var om hvordan 50-år gamle gubber gjerne har bukser og attiude som en 14-åring, man blir da aldri for gammel til sånt 😉

 

Hvordan jeg selv ser ut til å glemme at jeg nærmer meg 50 innimellom ;-), glemmer at skjørtet er for kort eller tightsen for tynn i stoffet, og da gjelder det bare å gå som man mener det med hevet hodet, når du plutselig oppdager at det ble litt feil.. Går du med hodet hevet,  er det ingen som merker det 😉

Om hvordan man som lærer kommer utfor å bli offer for egne idiotiske regler på en skole, som ingen lærer i verden klarer å håndheve ved første snøfall 😉

Hvordan det kan føles for noen og enhver enkelte dager…

 

 

Hvordan det kan føles når ingen støvletter passer, og man oppdager etter 46 år at man har for tjukke legger, når man har levd i uvitenhet om det ganske så lenge… 😉

 


Den gangen da mange av blogge-vennene mine kom innom å fortalte hva de var flinke til, og de var talenter på Frodiths scene

 

Historien om Kong Majones og hans undersåtter…

 

 

og til slutt noen bloggere du kanskje kjenner :

Kjerstissandnes     

 

Lady August


Og Whatwouldnemido, knipset tidligere i uken,under karnevalsparaden 😉

Nå skal jeg en aldri så liten tur ut i verden og gå tur 🙂 Skal du noe hyggelig i dag? 🙂

29 kommentarer
    1. inneuteferdig: Så bra at du synes det er koselig lesing, og at du har fått noen latteranfall underveis 😀 Dette er jo en del av det jeg har laget fra september/oktober og helt til nå 🙂 Veldig gøy å tegne til det man skriver faktisk 🙂

    2. moonbeamscorner: Takk :-)Det er en del av samlingen min 🙂 illustrasjoner jeg har hatt til innleggene før 🙂 Veldig moro å tegne til innleggene 🙂 Blir litt ekstra svung på meg da 🙂 får i gang kreativiteten i hodet når jeg skal skrive også, ser for meg tingene i bilder 🙂

    3. ladyaugust: Si til engelen at hun kan løpe oppover der, du kjører opp, og løper nedover den samme “drepern” 😉 hi-hi.. Er vel litt mer hvit med rød prikker tror jeg også tror jeg. slutta å bli brun i 20-åra synes jeg.. Hm..

    4. Det høres ikke dumt ut, bare at engelen har bestemt løypa alt og tror det er en bakke der som heter “dreper´n” og jeg han jo bare tenke meg hvordan den er pjuh er sliten bare av å tenke på det 😉 Så deilig med litt belønning etter turen, belønning er bra tralalalala. Jeg blir alltid rosa jeg ;)) Vårhylet er på sin plass <3 Heeeelt klart ! :DD

    5. ladyaugust: Styrketreningen hadde jeg ikke orket, men å løpe litt får jeg jo til, selv om jeg synes det er helt fælt inntil jeg begynner å få litt mer kondis. Og det får jeg ikke ennå 😀 Ta deg noen løpeturer med engelen 😉 Starte med 500 meter, gå resten, eller bare gå. Flott trim det da 😀 Et annet triks, HVIS du har lyst til å løpe litt, er å begynne med å løpe nedover, finne et sted hvor det går nedover 1 km f eks. Får veldig stolthetsfølelse likevel skjønner du, og er god måte å øve seg opp på 🙂 Jeg løper nesten bare nedover. Er en løype langs Akerselva, som går 5 km nesten bare nedover 😀 Stakkar pusen.. De VIl ut liksom, og skjønner ikke at snuten ikke må bli snørrete nei 😀 Vi tok kaffe og saft ved kiosken etter gåturen vår i dag, deilig, solte oss litt og 😉 Så nå er jeg brun og fin kan du tro, he-he.. Ja, nå skal vi til med vår-hylet snart <3

    6. Nå har jeg en katt som vil ut, men han tåler ikke trekk, så han må nok holde seg inne til det blir litt varmere ellers blir han forkjøla men jeg derimot kan få meg litt luft. Usj engelen har funnet ut at jeg skal trimmes, 30 slike rumpeøvelser, 50 sekunder med 90 grader mot en vegg og en løpetur hver dag, oi huttetu du. Dette kommer ikke til å gå så bra. Heeeeerlige våren <3

    7. ladyaugust: Ja, gjør seg med litt tegninger 🙂 Jeg skal fortsette med det, for det er jo så gøy, blande DET og skriving,er helt perfekt egentlig 🙂 Når man har tid hvertfall 😀 Klem tilbake, fineste Ladyen <3 Ja, ta med kaffen i solveggen 😀 deilig!

    8. Haha så flink du er, morsomt med tegninger :DD De spriter opp så det holder <3 Er litt ryddedag i dag og kjøre engler hit og dit, MEN en liten tur utti solveggen skal det bli, skal bare rydde litt, surfe bittelitt og såååå kosekaffen og sola :DD Klæmme en fin dag til deg <3

    9. Tanja: Takk-takk 🙂 Moro å tegne, og moro å ha dem litt samlet en gang, disse som jeg har tegnet før :-)Du er vel på vei hjem fra tur, eller faktisk kommet deg hjem 🙂 Jeg har lest hver dag hos deg , bare ikke kommentert så mye i helga. Bra dere har hatt det prima 🙂 Nå har jeg vært på trasketur ute med søs deilig vær og påskestemning 🙂

    10. whatwouldnemido: Ja, og den Blues-Brotehes-tegningen kom så sent fredag kveld, så tror ikke mange fikk med seg den 😀 Måtte jo komme i reprise.. 🙂 Så koselig du liker tegningene mine 🙂 Det er veldig gøy å illustrere det mang gjør 🙂

    11. Helge: Har også vært på tur ute med søsteren min, gått i sola, helt påskestemning. Og masse folk og hunder utpå 🙂 Litt surt i starten, men etter en times tid var det deilig 🙂 Alle disse tegningene har jeg laget til forskjellige innlegg, fra måneder tilbake, kanskje oktober og til i dag. Og det er mange flere også 🙂

    12. Bente og Lars O: Koselig du kom innom 🙂 Veldig mye av dette har jeg jo laget før jeg ble kjent med så mange her på blokka, så tenkte det kunne være litt koselig 😀 og de som har sett de før, får et hyggelig gjensyn 🙂

    13. Kristin: Fine lille supermann skal spise supreste søndagspizzaen 😀 Har også vært på tur nå, ute i solen. To runder rundt Sognsvann 😀 Klemmer tilbake på fineste venninna mi 🙂

    14. Dette var hyggelig mimring. Elsker de små tegningene dine altså! 😀 “Tvunget til å bli igjen på jobb og spise kake i stedet for å trene”- bildet ble f.eks en av mine nye favoritter. Og så er det så innmari kult at jeg har fått en Frodith-tegning av meg selv som the Blues Brother! Jippi! 😀

    15. Fine tegninger du lager, kreativ som vanlig du. Har alt vært en tur i skogen så vidt det var. Hadde med litt kakao og litt sånn og satt der ca 1 t. Burde ha vært på ski i dag men nå e det best føre grytidlig. Så det får vente, skal snart ut en tur til. Påskevær idag.

    16. Jeg har vært på times trilletur på morgenkvisten med lille supermann 🙂 Så får vi søndagsbesøk og skal spise hjemmelaget søndagspizza 🙂 Dette blir en fin dag. Kos deg. Klem

    17. Min matgale verden: Ja, fikk knipset et bra av deg og Bonnie 😀 Ja, jeg håpet morsomt gjensyn for noen, og at for nye blogg-venner, så kunne det bli en artig opplevelse også 🙂 Ha en nydelig søndag du også Kjersti, selv om den blir stort sett i bilen kanskje… du får smøre god mat å ha i bilen.. med fløte på?? 😀

    18. Mima: Ja, du har jo vært med meg siden jeg startet nesten du, fra jeg begynt å skjønne at man kunne ha blogg-venner 😀 Det tok litt tid fra jeg fant ut hva det feltet i editoren betydde 😉 helt sant.. Så koselig at det var et fint gjensyn for deg 🙂 Håpet liksom at det kunne glede litt 😀 Ha en nydelig dag både i sofaen og på tur kanskje 🙂 Min tur blir også liten, men god 🙂 Klem <3

    19. Åååh, så herlig! En ypperlig start på denne søndagen for meg :))
      Jeg husker jo de fleste av disse, men det var så fint å se dem på rekke og rad. Flink du, frøken Frodithsen :))
      I dag? Hm.. Jeg vet ikke. Sol og mildt, kanskje en tur? Lage litt god mat. Slappe av. Søndagsfeelingen blir ikke den samme uten avslapning 😀

    20. Hanne: Grille i Guds frie natur på terassen, høres supert ut 😀 Det er ikke å “kimse av” de turene du tar rundt huset.. man må trene seg opp litt når man har vært syk og på sykehus etc.. Du kan nok ta lengre turer snart. Det er vel ikke lenge siden det var bare 1-2 turer rundt huset? Jeg og søs skal også på tur, en liten runde her i byen som alltid er strødd for joggere, på vinteren også.. og der kan vi gå. få litt sol, og ta bilder 🙂

    21. Fin kunstsamling, ta godt vare på den, stiger i verdi etter hvert som åra går. Flink er du. Hva jeg/ vi skal gjøre i dag? Jo, vi skal grille ut i Guds frie natur på terrassen, spise lunsj. Etter det må vel jeg gå de 4-5 rundene rundt huset. Håper jeg snart kan spasere lengre turer.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg