Vårfugl eller sommerfugl?- hvertfall magen full… ;-)

Kjenner du det kiler helt deilig i kroppen? Kjenner du det livløse håret blafre litt i vinden.. den milde, lune vinden? Etter at du har våget deg av med lua…Kjenner du at huden åpner seg på en måte, og roper etter både lyset og den milde vinden? Kjenner du duften av pannekaker som stekes, duften som siver  gjennom det åpne vinduet i blokka der? Hører du det drypper forsiktig fra istappene på blokkens takrenne? Ikke fosser ned, bare drypper litt, fordi det er nettopp begynt… Kjenner du lysten etter å ta på skjørt og små-sko, som da du var barn, etter snøen bare NESTEN var borte…  Hører du det gror i bakken, under snøen der? En hestehov som kjemper en innbitt kamp, for å bli førstemann opp? Hører du digre vingeslag, som seiler gjennom luften? Ser du den store skyggen som kommer høyt der oppe, og hører du også lyden av et innestengt vårhyl som er på vei ut?? HAAALLLOO!!! Det er MEG som kommer flyvende 🙂 i full fart gjennom lufta… Jeg er en sommerfugl… Eller jeg HAR en sommerfugl… en hel haug… hele magen full…. jeg ER en sommerfugl…. og jeg gleder meg til litt av hvert:  

–  å kjøpe meg nye briller i dag

– å klippe og farge håret rødt igjen,  i løpet av uka 

– å spise store, friske, modne mangoer som er på vei snart

-påskeferien med påske-egg fra Sverige-harry-handel, med masse mørk sjokolade med spennende smaker

-å  snart gå i halvtykke strømpebukser med morsomt mønster på, til tunikaer i fine farger, 

-å jogge min første tur ute på bar vei.. (ja jeg gleder meg faktisk til det, tror det eller ei)

-å sitte på utekafe i påsken og drikke kaffe latte, fordi påsken betyr folketomt Oslo og sol hele dagen

– kuleis og smoothie i vårsola

Hva gleder du deg til i nærmeste fremtid?

33 kommentarer
    1. cassandraen: Ta deg en frisørtime du også, jeg gjør det veldig sjelden, derfor er det ekstra deilig 🙂 Nå var det vel rett før jul en gang.. lenge siden det 😀

    2. cassandraen: Ja, spesielt håret er deilig å stasje, brillene er bare til lesing, og de andre jeg har er egentlig fjongere 😀 Men trengte et par ekstra 🙂 Men litt rødere hår igjen blir deilig. Er så godt og bli ordnet litt med, slappe av i stolen og bare se henne pusle og gjøre meg fin 🙂

    3. Hihihi… ja, hadde helt glemt at jeg meldte meg på denne konkurransen… og det var ikke måte på hvor mye jeg vant 😀 Dette var en stor og gledelig overraskelse 😀
      Blir en sprek og fjong Frodith med nye briller og hår til helgen da <3 Godt å få stashet seg opp innimellom :))

    4. cassandraen: Sprudlingen hang igjen etter vårsola som gjorde sitt inntog her i helga 😀 litt grått her også egentlig i dag… Men jeg har vært på synsundersøkelse og bestilt nye lesebriller 🙂 og i morgen står trening og kanskje en tur til frisøren på onsdag eller torsdag 🙂 Jeg er helt hvit i ansiktet jeg også 😀 men det skulle bare en liten tur i skogen i sola i går, så var de bittelitt rosa hvertfall.. 😀 og du din heldige gris, som vant så mye på konkurranse da 🙂

    5. Så sprudlende og glad Froditha i dag <3 Dere har vel god vær i Oslo... ;)) Her er det bare grått, vått og veldig slappsette...
      Men jeg gleder meg til vår og sommer. Ønsker meg masse sol og få farve i kinnene igjen. Er temmelig blek her jeg sitter... Gleder meg til fiske turer i elven, plante blomster i krukkene utendørs, pakke bort vinter klær og sko, jordbær, grille og mye mye mer <3

    6. Nemi Rebella: Ja, og jeg gleder meg skikkelig også, hvis jeg får time. Hun er så koselig hun friøren, ei ung jente med egen “FRISSER-dame”- salong 🙂 god gammeldags måten… ikke kjedested. Men hun er ikke gammeldags, men veldig moderne jenta selv 🙂 Ja, da har jo du noe å glede deg til også, frsørtime. Du har det nok fint hjemme hos mornsterne dine 😀

    7. Tanja: Ja, man får finne fram til de små tingene som er i nær framtid, og brille-bestilling og frisør-time-bestilling, DET er fine ting 🙂 Håper du har noen fine ting som venter utover dagen du også 🙂 STOOR Klem <3

    8. å vennen.. jammen er du en skikkelig vakker sommerfugl også… ha en flott dag.. litt av en glede-seg-til-liste det der… klemmer til deg

    9. Helge: Ja, når sola er her, litt oftere, og lyset får tak i oss, så blir det litt lettere alt, også å tapetsere og småmale sikkert 🙂

    10. I nærmeste fremtid? ser frem til jeg får tapesert gangen og småmalt litt rundt på lister og ikke minst rydda opp etter alt rotet. Merker sola tar så det går den riktige veien.

    11. inneuteferdig: Herlig å sitte ute om morgenen med kaffe, morgener og sol er noe av det fineste som finnes. Stille og rolig fremdeles, og kaffen gjør at man våkner 🙂 Mange som gleder seg til potter og bed, jeg bor i blokk, men jeg gleder meg til hestehoven i veikanten 🙂 Ha en fin dag 🙂

    12. Gleder meg til å fjerne alt det som ligger som beskyttelse i bedene og pottene mine. Det er ikke så lenge til det vil begynne å spire. Den jobben er bare herlig.
      Når solen skinner sitter jeg ute med kaffen tidlig om morgenen og slapper av. Små varme gleder som gjør livet helt topp.

    13. Hanne: Ååå, skal til sol i Alicante, høres herlig ut 🙂 Ja, ta dagen i dag, og så en og en, viktig å bare finne de små tingene her og nå, en liten ekstra runde rundt huset, sola som kanskje titter fram i dag også, lunsj på terrassen, sånne ting 🙂 Ønsker at dagen din blir fin Hanne 🙂

    14. Jeg gleder meg til å bli friskere, så jeg kan komme meg på hytta. Jeg gleder meg til SOL i Alicante og til lange gåturer med mine firbeinte. Men først og fremst så gleder jeg meg over dagen i dag og de dagene som kommer 😉

    15. Oslopadde: Jeg tror de kan SE det 😀 Ja herlig og lyst, og klokka bare 7.40 🙂 Det smaker av sommerfugler. Ha en flott dag padda mi <3

    16. Enig med min matgale verden over her: snøklokker og krokus! Og etterhvert alt det andre, selvfølgelig, men snøklokker og krokus er det noe ekstra med. Nå er det allerede lyst ute, og det er akkurat som om blomstene nedi jorda VET det, enda de ikke kan se noe, og det fremdeles er tele der. Mystisk 🙂 Jeg ønsker deg en fin dag, Frodith
      🙂

    17. Bente og Lars O: Fine ting å glede seg til, små fine ting i hverdagen som er lette og fine å gjennomføre 🙂 Sitte i en solvegg og kjenne solstrålene, ikke noe bedre enn det 🙂 Ha en strålende dag du også, med vårfugler i magen 😉

    18. God morgen frodith
      Jeg gleder meg til krokus, hestehov, lukten av våt nytint jord, men aller mest til den første sykkelturen. Den kommer nesten vært år i påsken. Kjenne at vinterens trening har fungert slik at jeg kommer langt på kort tid.
      Så gleder jeg med til kaffekopp og strikking i solveggen, men Emma hopper trampoline og viser kunstene sine lengre ned i hagen 🙂
      Jeg kjenner jammen vårfuglene i magen når jeg tenker på dette!
      Ha en strålende dag!

    19. Veldig vår-yr idag vi:) Jeg gleder meg til å finne snøklokker og krokus i hagen min:) Og så får jeg sånne ville idèer om å så mye rart. Så jeg har bestilt frø…. Våren er deilig:)

    20. Marit: God morgen Marit:-) Ja, høres herlig ut med båtliv 🙂 DET er vår det, å høre noen med båt for min del, men dog..Blafrer i kort hår også, akkurat det som trengs 🙂 Ha en flott dag du også 🙂

    21. Hei og god morgen til sprudlende Frodith! :o))
      Akkurat nå gleder jeg meg aller mest til vi skal ha ut båten igjen. Denne fine uka vi har hatt her i sør har bare gitt næring til den tanken, det har vært stille og flott utove byfjorden og jeg nesten ser hvordan vi suser utover med blafrende hår (så mye blafring blir det muligens ikke i denne korte sveisen da, men ..). Båtlivets gleder. Hipp, hurra – der har du meg liksom.
      Normalt er vi noen av de første som får ut farkosten, og de siste som tar den opp for vinteren. Helga før påske er en passelig dato for sjøsetting tenker jeg.
      Og etter det går det slag i slag mot sommeren. ;o) Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg