Lue-invasjon…

I vinter har jeg strikket sinnsykt mye luer… En del forsvant under julekalenderen.. men jeg har strikket en del bare til meg selv også 🙂 Og nå er jeg jammen i gang igjen… og nå er det jo snart vår og sommer.. men jeg går i fjellet, så der trengs det alltids litt strikke-sokker og luer.. 🙂 

Nå er jeg ferdig snart med min 4. lue av dette slaget, tre blå-grønne (heter det petrol…?) og en knall rosa.. 

Og nå er min mor i gang med strikke-sokker, og jeg tror kanskje jeg har tigget meg til å få dem senere… derfor er jeg i gang med matchende lue til de sokkene.. Blir nok fin i fjellet ja 🙂 Dette er stripete garn, så de strikker seg nærmest selv som jeg sier… Mønsteret hvertfall  😀

Lager du noe nå om dagen?
 

 

20 kommentarer
    1. Bente og Lars O: Ja, skulle tro vinteren skulle vare i årevis, så mye luer som jeg har laget.. Men de er jo en vinter igjen neste år også, og da kommer de nok godt med.. Samt fjellturene mine 🙂 Jeg har lyst til å strikke andre klær også, men kjoler etc har lett for å bli bomsete og sånn, har ikke funnet ut helt av det ennå…

    2. Hei på deg
      Jeg har som deg produsert utrolig masse luer i vinter, men så ble jeg brålei. Mitt prosjekt for tiden (når jeg ikke maler spisestuemøbler) er riving av tøy og hekling av filleryer 🙂
      Ha en strålende dag!

    3. passion4lifeandtravel: Er som å sykle det glemmer det ikke 😀 Jeg hadde lagt det vekk i mange år før jeg begynte igjen nå i vinter 😉

    4. Å, så mye fint du lager <3 Den petroliumsfargen er skikkelig stilig, og kler deg kjempegodt.
      Selv lager jeg svært lite for tiden...strikke...hm...det har jeg vel ikke gjort på 15 år...vet ikke om jeg kan det lenger...;-)

    5. Liljema: Så bra at du likte den lua den gangen 🙂 Det er veldig gøy å strikke, selv om armene blir helt ødelagt av det… må bare strikke likevel 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    6. At luene dine er nydelige vet jeg… den jeg vant var bare lekker… ellers holder jeg på med gensere til barnebarna mine… de blir utrolig fine i farger som passer dem…ha en fin dag vennen…:))

    7. inneuteferdig: Ja, jeg kan bare strikke NOEN ting jeg også ser det ut til… Luer, vesker og gensere.. ikke sokker.. så der må jeg tigge 😀

    8. Anonym: Ja, strikka sokker er det beste, og det er så mange fine 🙂 men jeg kan ikke strikke sokker, men det kan mamma, så nå tigger jeg der 😀

    9. Det er ganske morsomt med flerfarga garn, har strikka litt med det 🙂 Nå er det ingen strikking, pleier å strikke litt på høsten jeg og da er det sokker for det er så deilig å gå i om vinteren :))

    10. Strikke kan jeg ikke. Det eneste jeg lager er planer for ukene fremover. Er snart vår og da trengs det en opprydding både her og der. Ellers er det greit med ei lue eller fem. Bruker det stort sett når jeg er ute når for tiden.

    11. Sant det;)) Og det merkelige er at jeg har hatt bra med lesere i den siste tiden;)) Var over 300 stykker å tittet på bloggen min i går :)) Men utrolig gøy så klart 😀
      Tror jeg må fortsette med litt humor innlegg, for det var vist mange som likte historien om hun som skulle til gynekologen;))

    12. cassandraen: Ja, det er ikke like lett å være kreativ hele tiden.. 😀 Temaene står noen ganger i kø, andre dager er det litt mer DØLLE ting som dukker opp 😀 men men.. Av og til er det hyggelig bare å komme inn å hilse på folk også, så er ikke så nøye hva de skriver.. noen ganger altså 😉

    13. Hanne: Jeg var helt slapp en stund etter jul, og fram til ca begynnelsen av februar… Dvs en måned fri omtrent, så gikk jeg liksom helt bananas her igjen med strikkepinner og garn 😀 tror det blir veldig fint med lue og sokker i det garnet 🙂 Ja, sove godt nå da, ikke hoste 😉

    14. Lager blogg innlegg ;)) Huff… dårlig med kreativitet her i gården fortiden… Har liksom nok med pensum bøker, praksis og husarbeid for tiden… Men prøver å blogge litt innimellom;))

    15. Hehe produksjonen her har stagnert. Har igjen en arm på en Skapel genser også har jeg igjen en hel Skapel genser før jeg er i mål. Slike sokker som det melert garnet som du har der har også min mor strikket til meg. Fine :)) nå skal jeg skrive nattfilm og prøve å få sove mellom hostekulene. Host, host, natta.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg