Uberegnelige mars…

Mars er en velsignelse.. Det blir lysere, og vi blir blendet av den vakre snøen som glitrer pent, mens den sakte men sikkert slipper bit for bit, for igjen å vise oss en gressplen.. Og de deilige lydene fra takrenner som drypper, gjør oss yre og får oss til å danse og hoppe nedover den nå støvete gangveien.Jippie!! Det er vår liksom!! Vi snakker høyt om energi, vårkjoler, småsko og nyfarget hår, og er nærmest i rus.. Forelska og høy på livet… Men er det ikke også sånn at mars er helsikes uberegnelig?…Ikke før har man tatt fram  de små vårskoene, så må de dyttes bakerst i skorekken i den overfylte gangen.. Ingenting kan stues inn i skapene, for man aner jo ikke hvordan neste dag blir.. Og den lange tunikaen og den tynne tightsen, er slett ikke nok oppdager man i det man kommer ut døra, for nordavinden slår rett i mot en og løfter nesten av en klærne…

Og all den energien man i overmot snakket seg gul og blå om i helga, den må nå letes etter med lys og lykt plutselig… Jeg er slapp som en sekk poteter etter jobb.. Kanskje ikke akkurat SLAPP, men bare så himla trøtt… Jeg tar meg selv i å våkne med tastaturet i panna, og en haug ZZZZ over skjermen… selv om jeg TROR jeg er våken.. Plutselig ligger jeg der liksom..Plutselig!.. Har jeg fått soversyken? Eller er det bare et resultat av at våren er i anmarsj?… For man blir ikke BARE våken, full av energi og forelsket, man blir også vårslapp, trøtt, fryser og har panna full av ZZZzzz.

 

 Er du bare vår-yr og full av futt? Eller lurer det noen ZZzz i panna di også?? 😉

 

32 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Nei, varierer fælt her også 😀 I dag minus 15, men ut å gå tur SKAL JEG, og jeg skal lete etter hestehov, uansett 😉

    2. Vet at du er vakker jeg <3 Lurer jo litt på hva slags sprell du har funnet på nå da.. hihihi :))
      Jeg reagerer også på gress.. men det er jo litt tidlig så det er nok mer dessverre.. Er veldig tørr på øynene og tett i nesen... Kjedelig 🙁

    3. cassandraen: Kanskje jeg er litt allergisk jeg også, da kan man vel å bli litt trøtt faktisk… Jeg har pollenallergi, men vært mest gress-pollen før.. men hvem vet.. øynene henger hvertfall føles det som.. jeg blir nok pen på festligheter i helga.. Ser du innlegget mitt i morgen kan du danne deg et bilde av hvor vakker jeg er 😀

    4. Jeg har også veldig trøtte øyne om dagen… tror det er allergi for jeg har vert uten medisin i tre uker nå. Skal inn å ta blodprøver for å finne ut hva jeg er allergisk mot, måtte derfor kutte den ut for noen uker.
      Huff.. må ikke bli syk nå da. Sove godt i natt du også så du blir frisk og opplagt til helgen <3
      Nattaklems

    5. cassandraen: Ja, jeg er altså helt kake her om kveldene, og begynner å bli forkjøla.. Har vel gått med for korte skjørt og tynne strømper, kjenner jeg meg rett 😀 Men det verste er trøttheten.. Øynenene er helt tunge… nesten hele dagen… 😛 Ja, blir godt med helg, uansett om den er litt mer stressende enn jeg har lyst til egentlig.. skal gjøre noe hyggelig. Bursdagfest hos venninne. Men må reise bort, ligge over, masse folk osv… Akkurat NÅ kjennes det som jeg helst bare skulle holdt senga… Lille sovetrollet mitt, sove godt snart da <3 Natta-klem 🙂

    6. Lite vårstemning her gitt… Hadde ett øyeblikk i sted hvor jeg drømte meg bort med kjoler og sommer.. sukk
      Full vinter igjen her…
      Som du vet så er jo jeg ett sovetroll og ser frem til ei langfri helg hvor jeg kan sove leeeeenge;))

    7. Kristin: Ja, gjerne, har veldig behov for litt Kristin-tid snart 🙂 Jeg kan komme å være hos deg litt, og sprelle og sparke 😀 Det må til, skal vi få jaget søvnen ut av øynenen våre 😀

    8. Ikke vårslapp, bare døgnvill :-/ Apropos vårslapp, da kom jeg til å tenke på vårslepp 🙂 Har du noen gang vært tilstede når kuene, kvigene og kalvene blir sluppet ut av fjøset om våren? Det er fantastisk 🙂 Da snakker vi våryre. Skikkelig smittende hvor glade de er. De spreller og tar hælspark og freser rundt 🙂 Kanskje vi skal treffes veldig snart og sprelle litt? 😉

    9. Kristin: Da er vi litt to om dagen.. Jeg vet jo at det blir mindre søvn på deg, men skulle jammen tro at jeg hadde en baby i huset jeg også.. dupper og dupper, mens jeg sitter HELT oppreist liksom 😛 Kan bare PRØVE å legge meg litt mer horisontalt i sofaen, da er jeg gone..kl 18 om så… Og det er vår….? Men det er jo faktisk litt typisk , man blir litt vår-slapp.. Nå snakker jeg om meg altså, det er ikke vårslapp DU er 😀

    10. Ikke veldig våryr nei. Men setter pris på det flotte været om dagen:-) Er ute og triller og trener hver dag 🙂 Satser på at yrheten kommer når jeg en gang får sove nok 😉

    11. inneuteferdig: Ja, det er noe uberegnelig ute og går… egentlig litt vant til det på våren.. Man er våryr og full av futt i ene øyeblikket, for så å falle som en sekk poteter over tastaturet i 21-tida 😛

    12. Bente og Lars O: Jeg er litt begge deler, både våryr som en ungkalv, og samtidig trøtt som en strømpe og helt gåen på kvelden 😉 mulig det lurer en forkjølelse 😀

    13. Hanne: Ha en fin dag du også 🙂 Snek meg til en liten pause. Og skal gå meg en tur i fine været etterpå, håper energien kommer snikende 😀

    14. Jeg skjønte ikke mye. Våknet 05 idag som vanlig, og neste gang jeg så på klokken var den 07.30. Helt ødelagt. Kjentes ut som om jeg hadde vært våken hele natten, og skikkelig tung.
      Tar på med tankevirksomhet uten tvil…

    15. Er redd jeg er den som holder på følelsen av våryr. Har vært trøtt siden jul, men nå har både hodet og kroppen våknet 🙂 I dag skal jeg understreke våren med å plante kjempegresskar og squash 😀
      Ha en strålende dag!!

    16. Deilig at bar asfalt kommer til syne. Men like kult er det ikke og se all søppla som kommer fram. Like borti veien her ligger det masse søppel etter nyttårsfeiringa, gamle raketter/papir. Så har vi all den sanda som ble brukt til strøing i vinter og vann. Men det er en deilig årstid utover. Flere folk ute, joggesko og syklister. Like før hormonene spretter etter vinterdvale og danser i sambatakt. Joda, det skjer litt av hvert fremover nå.

    17. Våryr, det hører ungdommen til… Her jeg ligger er det verken energi eller zzzzz i panna. Jeg tror det heter apati..ha en fin dag. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

    18. LadyAugust: Deilig det ikke bare er meg, føler meg rimelig teit og satt ut der jeg sitter og nikker med hue som en annen fugl, allerede i 21 tida på kvelden.. 😛 Du har vel kanskje hatt for tynne strømper og korte skjørt du også, derfor litt syyyk i dag. Ja, hold dyna 🙂 Stor bli-frisk-klem, men med hodet LITT bortvendt 😀

    19. Ta det heeeelt med ro, det er IKKE bare deg, gjespings. Gjesper så kjakene holder på å gå av henslene og kroppen hyler etter dyna og puta. Men i dag er jeg forkjøla som fy og vondt i halsen, så i dag skal jeg under dyna <3 smittevernklæm 😉

    20. Min matgale verden: Ja, jeg innbilte meg at jeg bare var full av energi jeg og 😀 Til jeg oppdaget det tastaturet… såååååå trøtt, og har 1000 unnskyldninger for å slippe å gå inn å trene i dag.. En av unnskyldningene er simpelthen at jeg ORKER ikke, en annen mer snikete en er at jeg kan heller være ute å gå tur i det fine været… 😉 Håper på å våkne for fullt igjen..

    21. Hi hi, vårslapp har jeg vært borti, men ikke akkurat nå, for jeg så snøklokkene i går, og til helgen er det meldt full sol…..jeg gleder meg til og med til å sage ved! foreløbig bare vår-yr, men slappheten kommer nok når jeg har overdrevet yrheten nok;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg