JEG ER IKKE REDD!! – del 2

Jeg er veldig lite redd altså! Jeg er stor og tøff, med store bein, så jeg kan sparke fra meg, om nødvendig.. Derfor er det veldig lite jeg er redd for her i verden 😉 Jeg er SLETT IKKE redd for det skumle søppelhuset lenger!! Men jeg har vært det, og du kan lese om det HER  om du vil. Men det gikk i korthet på at jeg en periode var LITTEGRANN redd for et søppelhus, som i dagslys så veldig snilt og uskyldig ut, men som i morgenmørket og skumringen, kunne skremme livskiten utav meg…

 

..

Vel denne redselen er jeg faktisk HELT over, finnes ikke redd for lumske rotter og mus i søppelhuset mer.. Alle vet jo at de ikke finnes der inne… Eller gjør de det..?

Men jeg har funnet ut etter at månedene har gått at det kanskje var noen småting til jeg er bittelitt redd… Ikke særlig da, for jeg er ikke noen pingle heller liksom.. men bare sånn LITT nervøs for.. Hest nevnte jeg nok forrige gang.. Det er jeg litt skeptisk for, om vi skal heler kalle det det bare… Litt skeptisk for hester ja… Men den skepsisen skal jeg kvitte meg med.. Skal ri i løpet av året, min utfordring til meg selv, som jeg har lovet høylydt her på bloggen.. Bare TA MEG på det, om jeg ikke gjennomfører.. Viktig å si det høyt, så blir det kanskje noe av..

Så når jeg tenker meg om så har jeg jo heller aldri vært spesielt glad i edderkopper.. Men REDD dem? Nei, ikke verre enn at jeg KAN drepe dem på egenhånd.. At jeg KASTER kluten eller avisen eller skoen som jeg har drept den med, lukker posen hermetisk, forsegler den, brenner den eller går rett ut i det ufarlige søppelhuset med den… se DET er en annen sak… Ække redd for det vel…

Men det jeg faktisk har funnet ut at jeg ER litt redd for, det er de store feite bymonstrene i Oslo by.. Og det er ikke noen fantasi-monstre jeg snakker om.. Det er helt reelle og EKTE monstre.. Det ene er de feite og digre rottene som oppholder seg ved Akerselva om sommeren.. Du tror meg kanskje ikke, men det er helt sant!! De sitter samlet i store flokker, og gnafser på grill-bein, som noen har slengt fra seg.. Det er jo så populært med engangsgriller om våren, og grillbeinene blir liggende og slenge.. og det er jo reine restauranten for en gjeng med rotter.. Jeg så to store som satt og gasset seg i fjor, og jeg juger ikke, de var store som katter!! Og DE er jeg litt redd, bittelitt… Ikke redd tamrotter, har bodd med et par sånne, men kan ikke si jeg er spesielt glad i camping-rottene..

 

En annen gjeng jeg liker dårlig, er litt i samme kategorien… Skjærene..Rottenes fetter…

 
De har som rottene funnet ut at det er mye god mat i nærheten av folk, og de går ikke av veien for å komme seilende ned fra himmel-velvingen og snappe grillbeinet utav hånda på deg… Ikke at jeg spiser mye grillbein der jeg går  akkurat…. Men de KAN komme… tro at den isen jeg holder er minst like god, og finne ut at de skal plage meg… Man VET aldri….  Dessuten er de store og tunge som menn, man kan høre de vralte og tråkke på hustaken rundt omkring, vagge avgårde, som de hadde litt for saggete bukser… Jeg er vel ikke akkurat REDD dem… Men kanskje NOE nervøs, for å si det sånn.. For jeg er jo en ganske stor og tøff person, og har jo ikke, som du kanskje vet, NOE problem med å skrike, brøle og lage litt leven om det blir nødvendig… 😉

Men som du forstår er jeg jo ikke særlig redd mange ting da… og hvertfall ikke det søplehuset lenger… For det er jo ikke sånn at det sitter rotter der inne og gumler på grillbein… for sånn kaster vi da ikke fra oss i søpla… Nei, det kaster vi bare fra oss ved Akerselva, så det er DER rottene er, det er SLETT INGEN restaurant i vårt søppelhus hvertfall! Det er jeg NESTEN helt sikker på… 

Er du stor, tøff og modig? Eller bittelitt redd av og til? 😉

22 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Ja, jeg er littegrann mørket jeg også… Ikke SÆRLIG selvfølelig, for er jo stor og tøff egentlig, ha-ha, men hvis jeg er langt unna folk spesielt, langt inni skogen eller noe, da er jeg ikke glad i mørket.. Hvis jeg er alene.. Wææh…!

    2. LadyAugust: Det er en TAM-skjære du har da 😀 Det er noe HELT annet!! Som en tam-rotte 😉 Skjønner godt at den familien er bare hyggelig 🙂 Men bare vent til de inviterer slekta, og kommer og tar grillbeina dine 😉 He-he.

    3. Hahahaha de rottene så nesten litt småsøte ut 😀 men bare fordi det er du som har tegna dem, i virkeligheten liker jeg ikke rotter i det hele tatt og har kun sett en villrotte i hele mitt liv. MEN skjærer har jeg sett, jeg har til og med vært fostermamma for en skjærebabies og jeg ble ganske himmelfallen hvor kloke de er og hvilken humor de har. Nå bor skjærebabyen som ikke er liten mer uttafor her sammen med familien sin og ungene sine, morsomt 😀

    4. Du er bare supertøff assa! 😀 Selvfølgelig er du ikke redd eller noe, og jeg husker veldig godt at du var redd for søppelhuset – og er glad du omtrent ikke er redd for det lenger, ti hi!
      Klart du er redd feite rotter som spiser grillbein, og skjærer som skjærer gjennom lufta og omtrent spiser den maten du IKKE bærer på ;D
      Du er bare herlig i all din ikke-redsel, hehe!
      Om jeg er redd eller stor og tøff?
      Pøh, er ikke redd noen ting jeg. Derfor kan jeg gladelig stå på kanten av et veeeeeldig høyt stup uten problem, og gå tur helt alene i mørkeste skogen om natta 😀
      Ønsker deg en fortreffelig rotte- og skjærefri søndag :)) Klem

    5. Helge: Nei, tror ikke jeg er allergisk nei, de er bare store og skumle. Men jeg treffer dem ikke så ofte da, så gjør ikke så mye egentlig 😉

    6. Jeg er redd hele tiden jeg! Alltid noe som er farlig! Men så gjør jeg det alikevel, så går det som regel greit 😉 Ei venninne fortalte meg at når hun var liten så kom det en måke og løfta på sykkelhjelmen hennes, når hun hadde den på seg, og når hun sykla!! Da hadde jeg blitt redd da! (bæsja nedover ryggen gjorde den også!=

    7. Alle har vi noe vi er redd for. F.eks. er redd for å stupe fra stupebrett i basseng eller fra flytebrygge. Det har jeg aldri gjort selv om jeg er glad i bading. En jeg kjenner er redd for duer og hunder av typen sjefer. Tror det bare er psykisk sundt og være redd noe. Det skaper en utfordring for alle som igjen kan skape seier når utfordringen er takla. Ordet redd brukes i mange sammenhenger. Du er redd for hester men ikke allargisk mot dem. Stemmer det?

    8. vaniljeogpepper: He-he, ja, og en rotte på vinger er mega-ekkelt.. Nei, veps er jeg faktisk ikke redd, så veiver lte da 😀 Men derimot de ekle kjøtt-etende monstrene som snafser og koser seg ved elva… Ja, det sier litt om hvordan bye har blitt seende ut etterhert også.. æsj..

    9. Jeg husker å ha lært engang at man ikke skal gå ut med søpla,når det er mørktkveldnatt..dette pgav overgrepoverfall,spess for oss kvinner vistnok..kanskje det er den sunne fornuften som kicker inn (?) fremfor redsel..det er jo sunn fornuft å føle seg litt utsatt & engstlig når en rotte på vinger kommer flyvende i xantall km for å ta nettop deg det du har i hendene….på den andre siden er det ikke sett på som rasjonelt å hysterisk veive med alt man har av lemmer,når en vepshumle kommer susene forbi,vepsen humla har en helt annen livsfilosofi.
      Jeg skjønner godt du blir redd for rottene ved Akerselva..fordi det forteller veldig mye om situasjonen der..å hva med det man ikke kan se lzm..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg