Blodhunden Frodith..;-)

Vel… nå har jeg altså endret status.. fra rasen: menneske, kjønn: dame- til rasen: HUND… Det er mange ting i definisjonen på blodhund, som ikke passer helt inn med hvordan jeg ser ut, men det har definitivt vært en del likheter også i det siste.. Navnet, “blodhund”, kommer av at den sies å ha litt nobelt blod.. Betyr ikke det å være litt FIIIN?? Hæh? GJør det ikke??.. for det synes jeg passer fint på meg da.. Og den har uhyre god luktesans, og kan spore opp både det ene og det andre. Før ble den brukt i USA til å spore opp rømte fanger og slaver, men slike ting er jeg ikke god på, og det er heller ikke bruksområde for blodhund lenger… Men god til “å lukte” meg fram til ting, se det er jeg, enten det er med nesa eller det er HJERNEN som “lukter”… Blodhunden sies å være: “ikke særlig hurtig, men svært  utholdende og besluttsom”. Og de som kjenner meg, både i livet ute, og her inne på bloggen, vet jo at jeg liker å jogge litt… (når jeg ikke finner flere unnskyldninger for å slippe treningssenteret…), men at jeg ikke løper fort i det hele tatt.. Bare litt over stadiet GÅ… Men jeg kan holde på lenge… Altså utholdende… Og besluttsom DET er jeg hvertfall.. Jeg gjennomfører ting, nesten koste hva det koste vil.. Har jeg bestemt meg for noe, så blir det sånn!!

Men det største likhetstrekket mellom meg og en blodhund  de siste  dagene har allikevel vært ansiktet… Hvertfall har det føltes sånn… I forrige uke, hadde jeg øyelokk, HELT lik denne blodhundens.. Ikke vet jeg hva det skyldes.. Nekter å tro at det har noe med at man blir eldre å gjøre… At huden sagger liksom…Ville ikke tenke på at jeg kanskje skulle bli seende sånn ut for resten av livet…. Men de var kjempetunge, akkurat som om noen trakk i dem.. Og jeg så INGEN der som gjorde det, så….  Kan jo hende det skyldtes sovesyken som jeg var angrepet av forrige uke.. men ikke så sikker på DET heller…Selv om jeg synes at blodhunder er søte hunder, så har jeg ikke lyst til å SE UT sånn… Men gjennom hele helgen, måtte jeg bare TÅLE dette utseendet, både på Kristine Koht-forestillng, på jentefest og rundt omkring ellers som jeg har beveget meg…


(google)

Det er kanskje første gang jeg har begynt å tenke på at jeg kanskje må gjøre noe MED dette ansiktet på et tidspunkt, jeg både ser helt rar ut, og SER jo faktisk ikke  verden ut gjennom all løshuden..

Men heldigvis!!! , idag var jeg tilbake i gamle gjenge igjen… Blikket er åpent, hvertfall sammenliknet med status i helga, og jeg føler meg mer pigg.. Vet ikke hva som forårsaket blodhund-følelsen, kanskje allergier? Sikkert er det hvertfall at blodhund-trynet er vekk, men oppførselen er fremdeles ganske lik.. Jeg skal løpe meg en tur (eller  gå) , så fort som bare en blodhund kan…OG når jeg har bestemt meg for det, så BLIR det sånn 😉

Noen som vet hva sånn sammentrykket følelse skyldes? 😉 Er det noen som har hatt samme følelsen før?

28 kommentarer
    1. Unni: Helt likedan jeg, er heller på jobb kl7, hvis det betyr gå hjem tidlig 🙂 Er jo lærer, må forberede når det ikke er elever. Gjør det gjerne på mårran 😉

    2. Nemi Rebella: Og hvertfall får JEG meg en god latter her jeg sitter på trikken, med nettbrettet mitt, bare ler ut HØYT! 😀 “ansiktet henger og slenger…”! Hyl-ler 😀 folk på trikken tror jeg er smårar 😀 Det er så godt når folk skjønner hva man mener liksom 😀

    3. Hi hi… Jaggu godt øynene har ploppa på plass der de skal være! Føler noen dager at hele trynet henger og slenger, spes på mårran… Da pleier jeg og gå og gjøre teite grimaser i speilet, såkallt trynegymnastikk, funker hver gang… ihvertfall er det noen som får seg en god latter xD

    4. Dagen har vært fin den 🙂 Vi har flexitid kl 7-9, så i dag var jeg på plass kl 7 og vips, da kunne jeg gå hjem kl 13.30, det liker jeg godt. Er morgenfugl på hverdager, min innstilling er at må jeg på jobb, ja da kan jeg like godt stå opp å komme meg avgårde 🙂 Enig, godt du ikke BLE SÅNN liksom, det hadde vært en FOR stor forandring, hehe.

    5. Unni: Hi-hi, ja det er som regel hjelp i å få tatt på seg ansiktet 😀 Men denne gangen hjalp ikke det heller… Og jeg bruker ikke særlig hjelp til vanlig skjønner du, bitte litt krem i ny og ne, bare sånn krem på dagen, og litt mascara, av og til.. men ingenting hjalp, det måtte ha trengtes noe HARDERE krefter til denne gangen… Men gikk heldigvis over av seg selv.. 😀 Godt jeg ikke BLE SÅNN liksom 😉 Håper du har en fin dag 🙂

    6. Jeg blir blodhund av kulda, dvs av vedfyring, som gir tørr luft innendørs (hvor ellers, hehe), men så snart jeg får tatt på meg ansiktet mitt, krem etc og går ut i frisk luft, blir jeg niks mer blodhund 🙂 Ellers er visst pollensesongen startet med Hassel, men har ikke den slags trær her i nærheten og ikke er jeg allergisk mot annet ‘grøntfor’ heller, tror jeg :))

    7. Nei… mine øyne sagger ikke;))
      Det er gresspollen jeg er allergisk mot også, men det er nok mer dessverre:( Trege meg må komme meg til legen på torsdag eller fredag å få tatt disse blodrøvene!
      Kanskje det er sterkt luft trykk som gjør det ja ;))

    8. cassandraen: Men jeg er sikker på at dine øyne sagger ingenting ennå, selv med allergi…? Jeg klør ingenting og egentlig er det gresspollen jeg er allergisk mot.. Men siden det gikk over, nekter jeg nemlig at det skyldes alderen, så det MÅ være allergi eller et sterkt luft-trykk 😀

    9. Marit: Nei, skal ikke si det til noen, for vi er IKKE gamle Marit 😀 Vi er unge, spreke og i våre beste år.. Det mårra-trynet jeg hadde i 4 dager, forsvant heldigvis igjen, ser adskillig mer våken ut i dag ja 😉 Ingen blodhund å spore 😉

    10. Hahahaha.. jeg må le jeg… øyne som sagger ;)))
      Som jeg sa forrige uke så har jeg det litt som deg… er nok allergi skal du se… iallefall for min del.
      Jeg har nettopp stått opp etter mange timers søvn, det klør i øynene og nesa er tett 🙁
      Så bra at du føler deg bedre søte solstrålen vår <3

    11. Jepp, har hatt det sånn i et par år .. men det begynner å hjelpe nå da. Bortsett fra at noen morratryner jeg møter i speilen på badet ikke er det spor bedre enn de føles! Og jeg er redd det har bittelitt med alderen å gjøre … men ikke si det til noen! ;o)

    12. Støvkorn: Det varte noen dager, tror jeg må ha hatt litt lite energi noen dager, og i tillegg kanskje vært litt allergi.. Føler meg hvertfall mer i slaget igjen nå 🙂 og øynene har åpnet seg hvertfall 🙂
      Ha en fin dag Støvkorn <3

    13. Hanne: Nei, har ikke skadet hjertet av opplevelsen ;-D Hi-hi.. Og ørene, ja, definitivt verre 😀 Det sagger litt her og der, men ikke SÅ ille ennå heldigvis 😀 ha-ha Ha en super dag Hanne! Klem <3

    14. Mariann: Ja, slagget gjorde jeg heldigvis ikke 😀 Og nå er heldigvis det hele over 😉 For denne gangen… Ha en fin dag Mariann 🙂

    15. Hei! Godt det var øya som var lik blodhundens, tenk om det hadde vært øra. Tror ikke det hadde gått så fort å komme i sitt eget skinn da. Bare se positivt på det, det er over, og du var sikkert like fin mens det sto på, som ellers, for hjertet ble vel ikke skadet?

    16. Takk og lov at du ikke forble hund, det hadde blitt noen kjedelige blogger. voff voff liksom:) Bra du ikke slagget som en hund og, det er ubehagelig:)

    17. inneuteferdig: Jeg kan være sånn noen morgener ellers også, men når det ikke gir seg utover dagen, DA blir jeg litt mer undrende 😀 Håper ditt gir seg utover dagen da 😉 Du er vel litt ivrig om dagen ja, blir helt GÅEN dagen etter kanskje. Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    18. whatwouldnemido: Tilbake fra hundebingen liksom 😀 Ja, det er skikkelig godt å få øynene opp igjen og se verden rundt seg 😉 Sovesyken min går ikke på å sove LEEENGE, men å sovne kl 21 med et rykk, hodet på tastaturet osv.. sånn nesten hvertfall 😉

    19. Min matgale verden: Var innom wikipedia :-D, så lærte noe nytt jeg da. Vi er av fint blod, neida, det sto renraset, om blodhund, men det hørtes ikke så bra ut 😉 Må vri litt på det, he-he… heldigvis gikk det over, knis.. Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    20. Tja, kanskje denne sovesyken du led under forrige uke, som du sier…? Det er i hvert fall ingenting som får meg til å se så jævlig ut som en god natts søvn! Eller kanskje det skyldes allergier, som du er inne på…? Næ, jeg hakke peiling. Godt du føler deg som deg selv igjen, velkommen tilbake! 🙂

    21. Huff da, ingen god følelse det der. Jeg trodde alltid blodhunder het blodhunder pga av de blodskutte øynene deres….stakkars, de SER bare så sliten ut 🙂 Godt du er kommet det inn i din vanlige stramme gode hud igjen! Nyt dagen med eplekinn og skinnende øyne:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg