Når man ikke ser riften i sitt eget øye… ;-)

Nei, jeg har ikke skrevet FEIL… Jeg vet at det uttrykket heter: “hvorfor ser du flisen i din brors øye, og ikke bjelken i ditt eget”. Det uttrykket går vel på dette med å lett se feil hos andre, men ikke se egne feil så lett…. eller noe i den duren.. Men det er altså ikke dette utrrykket jeg vil inn på. Jeg mener rett og slett, at det har blitt et problem, helt fysisk, for meg da… å se riften i mitt eget øye.. Ja, hva er problemet liksom??

Vel, nå har jeg vært igjennom hele kroppen snart når det gjelder problemer, lyter, og rare ting som dukker opp… Og nå har altså turen kommet til øynene… Ikke skulle man vel tro at jeg har rimelig god selvtillit og tro på meg selv 😀 Men jeg har egentlig det altså. Jeg verken ER eller ser ut som en sirkus-artist, selv om man nesten kunne tro det etter alll klagingen om ulike kroppsdeler … 😉

Ja, og nå har jeg altså begynt å se så dårlig at jeg ikke klarer å se ting som ligger innpå øyet mitt.. Jeg har skikkelig vondt i øynene idag, har hatt det  noen dager, litt sårt, så dropper sminke.. Stod blid og fornøyd foran speilet i dag, og skulle prøve å finne ut av hva det var som plaget øynene mine.. Vel var jeg litt trøtt, og nettopp fått opp øynene, men det var ikke det det skyldtes… det er jeg nesten sikker på.. Nei, jeg opplevde at all verdens vann i verden ikke ville rette på det problemet… Det skyldtes HELLER IKKE at jeg har sagget med øynene i noen dager, som du kanskje leste om for et par dager siden i “Blodhunden Frodith”… Nei, det var heller ikke grunnen, for jeg FIKK OPP øynene!! Men det er helt umulig å se noe der inne… Jeg må på en måte NÆRMERE for å se, fordi ting er for smått når jeg står langt i fra… Men det blir samtidig ALT FOR uklart når jeg kommer nærmere… Blury liksom.. Så er det å prøve å få et fokus da… og jo lenger unna speilet jeg kom, jo KLARERE og mer FOKUSERT blir bildet… Men bare så ALTFOR smått!! ÅÅÅ, til å bli gal av dette her.. Så eneste måten å få sett hva som feiler inni øyet der, hvor det er en eventuell rift eller noe, er ved å ta på meg BRILLENE liksom… Pfff! Tulle-greier!! Ta på briller for å se sin egen kropp likosm… og jeg som ser helt greit når jeg rusler rundt omkring og ser på andre folk liksom..

Kan det skyldes “gammel-mann-syn”?? Det som er sånn at når man blir litt “eldre”, så må hendene med boka lenger og lenger vekk, for å klare å få fokuserte bokstaver? Nei!! Det er alldeles ikked et jeg har!!… Jeg er for det første ikke en gammel mann… og sånt er det bare gamle menn som lider av, ER DET IKKE? 😉 For det andre er jeg født med dårlig syn, operert som 4 åring for skjeling osv. Så det er sikkert bare en del av den biten.. Uansett irriterende, og ikke klare se riften i sitt eget øye.. føler meg som på bildet under..

 

 

 

Har du kroppsdeler du av en eller annen grunn ikke ser lenger 😉

21 kommentarer
    1. mimmimor: Ha-ha, vi ser rett og slett ikke alt som er det nærmest ønenene våre 😀 Egentlig litt komisk, jo lenger unna, jo lettere for min del. Nei, brillene må på, for å få noe oversikt over ansiktet..men som du sier kanskje like greit 😀 Når jeg får på brillene får jeg plutelig se hvor mange rynker jeg har 😀

    2. Uten speil ser heller ikke jeg øynene mine. Eller nesa. Garantert ikke munnen og ørene. Egentlig like greit, siden det jeg ser ikke harmonerer med mitt bilde av meg selv 😉 Satser på at de øynene dine tar seg sammen og blir bra.

    3. Unni: Jeg har hatt det her før, tror det er sminke som gjør det, blir litt rift i “våtkanten”, så jeg ser det bare an.. Ja,vi sier noen ganger BLOGGES 😀 Håper du får en fin dag, uansett hva du planlegger 🙂 Jeg skal for første gang på en stund bare daffe skikkelig hjemme foran Holmenkollrenn og annet skigreier, etter kanskje en mikrioskopisk tur ut ;-D

    4. Huff da, en rift på øyet høres schummelt ut, du får nok ta deg en tur til øyedoktoren. Du får sikkert noen fine dråper som ordner opp 🙂 Du får se på verden bak øyelokket i mellomtiden. Snakkes eller heter det blogges :)))

    5. cassandraen: Uff, stakkar, både jobber og skole du 🙁 ikke greit, og spesielt ikke helgene. Men man får ta det med et smil, blir lettere da 😀 Ja, rar i øyet i flere dager,på med briller og undersøke liksom, pfff… teit.. Ja, jeg ser også det jeg trenger 😀 ellers… Men akkurat ØYET kunne jeg tenkt meg å si litt bedre, UTEN briller 😉

    6. Ser det jeg trenger å se av kroppen min;)) Vondt i øyet i dag du da:( Ikke noe behagelig nei!
      Jeg har arbeidshelg og skal snart hive meg rundt her;))
      Kos deg og nyt dagen <3

    7. Helge: Ja, man trenger speil til ryggen, det er helt sikkert 😀 Men at øyet som er så nærme er det vanskeligste å se i speilet, DET er helt rart 😀 Men godt jeg har briller da 😉 Ha en fin lørdag 🙂

    8. Unni: Hei i snøen ja 😀 Jeg holder meg inne i dag 😀 Vi er IKKE gamle, såh!! 😉 Bare ung-møer.. (hør på det gammeldagse språket da… :-D) Ja, jeg hadde nok trengt litt saltvann i dag, har ikke det da.. Men jeg har funnet ut, ved hjelp av STERKE briller, at det er en rift på det øyet… Tenk å ha briller for å se ØYET sitt likosm, som er så NÆRME det man skal se PÅ
      😀 Blir helt komisk liksom… men sånn er det blitt 😉

    9. Må bruke speil når jeg skal se nakken min og ryggen men det er vel likt for alle. Så et speil må man alle bruke innimellom.

    10. Hei på deg i snøværet! Jeg kan ikke se noen kroppsdeler i badespeilet når jeg står opp, før jeg har spylt øya med saltvann, det svir, men så blir jeg ‘klarsynt’ 🙂 Det kommer noen skavanker med årene har jeg hørt, men vi er jo ikke SÅ gamle vel. Ha en fin dag 🙂

    11. Min matgale verden: Hi-hi, ja det er også en løsning, bare over-SE dem 😀 Men jeg må altså nå PÅ med briller for se mitt eget ØYE 😛 Hørt verre!!?

    12. Nemi Rebella: Hi-hi, ja kjennes ut som en stor trestokk eller SPADE med pigger står inni der… 😛 wæææ… Jeg klarer NESTEN å se bak på ryggen også jeg, mykheten er ikke problemet, verst med det som er NÆRME altså, måtte på med briller liksom for å se mitt eget øye!! … hørt noe så teit? 😀 Ha en fin dag Nemi 🙂

    13. Hmmm, mulig det hadde funka og fått klassa på litt ekstra tåreveske? Rift på øyet kjennes jo ut som om man har et helt grustak innpå det, whæææ :O
      Vel, jeg klarer ikke og se midt bak på min egen rygg men resten er vel ganske synlig ;D

    14. miro76.blogg.no: Hi-hi.. Ja, og jeg har tatt på de hersens brillene og funnet ut at dem må være en rift der inne på øyet 😀 Ha-ha. Tærne ser jeg, hvis jeg bøyer meg litt 😉

    15. Såg ikke min tær tidligere når jeg stod rett opp å ned, men nå kan jeg ønske velkomen tærne innen synes rekke vidde 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg