Rebellen i varmen… ;-)

I dag skal du få hilse på en flott og gal rebell, Nemi Rebella, nærmest en Pippi Langstrømpe på rømmen..


Her er verdens flotteste Pippi Langstrømpe, fargerik, livlig, og verdens sterkeste jente. Det har jeg sett gjennom innleggene hennes på bloggen hennes. Den damen er sterkere enn en hest! Om hun kan LØFTE en hest, vet jeg ikke, men mentalt er hun hvertfall så sterk at de fleste kan sette seg ned å bli misunnelige. Hun bor ikke på en Stillehavsøy, som den ekte Pippi, men på en i Atlantern… nærmere bestemt på Gran Canaria. Der bor hun med store og små monstere, som hele familien kalles 😉 I tillegg har hun verdens herligste hund, som blir helt tussete når hun er borte, og nesten like tussete når hun kommer tilbake.. Hun har en fantastisk herlig humor, og har en herlig måte å bruke ord på i bliggen sin. Noen kommentarer og innlegg fra henne, har fått meg til å le HØYT og snøftete på trikken.. Fått noen rare sideblikk da 🙂

Hun er ikke bare gal, sterk som en okse og kjempeflink til å tegne,men virker også som en utrolig vam og omtenksom person 🙂 

Hun lager nydelige tegninger på bloggen sin, hun maler malerier og koser seg nedi hulen sin der hjemme på Gran Canaria, og selv om vi ønsker at vi bodde der, så ønsker Nemi seg en tur til hjemplassen i Norge eller en snorkleferie på Great Barrier Rief, eller fotosafari i Amazonas,  hvis hun skulle reist noe sted.. Nemi Rebella elsker Sci-Fi og crazy ansimasjonsfilmer, og alt av LOTR-filmene 🙂 Hun er en HUND etter Desigual- klær, så send henne gjerne noe av det 😉 Fargerike kjole somr matcher hennes personlighet 🙂

Jeg kan ikke matche noen av tegningene hennes, så jeg rappet like godt noe av hennes, for å vise hva som befinner seg på bloggen hennes.

 

Og hva kaller vi dette innlegget? En blogganbefaling? Ja, gjerne det, men mest av alt er det egentlig et BURSDAG-INNLEGG!!!

Gratulerer søteste Nemi Rebella!! 🙂  Håper dagen din blir vakker,fin, herjete, morsom, deilg og avslappende og full av kaker 😀


Kaken kunne jeg jo ikke rappe hos deg, så den er laget her hos meg, i “Frodiths bakeri” 😀
 

Stor klem til deg!!

Og til deg som titter innom her: Ta deg gjerne en tur innom Nemi og gratulere henne, og les litt. Det er dama si det!! 

Ellers har jeg to spørsmål til deg som leser: Når har DU bursdag? 😉 Jeg har i mai 🙂 

Skal du gjøre noe hyggelig i dag?  

58 kommentarer
    1. Det var kjekt å vite;))
      En herlig tid å ha bursdag på kan jeg tenke meg :)) Ja, ser du har vert travelt opptatt som bakemester… kanskje Kjersti kan hjelpe deg litt?? Hun er jo også veldig flink på dette med mat 😀

    2. cassandraen: Hi-hi, jeg fyller 37 den 18. mai 😀 vårbarn jeg ja… sikkert derfor jeg føler meg som en hestehov innimellom 😀 Frodiths Bakeri har hatt det travelt nå i mars!! Alle har jo bursdag i mars 😉 Jeg må snart ansette en baker 😀

    3. Så fin kake du har lagd i dag!! Det finnes ikke maken til bakemester som deg <3
      Gratulerer med dagen til bursdagsbarnet :)) Skal besøke bloggen hennes etterpå!
      Jeg har bursdag den 10 Oktober og blir da 28 år... hihihi
      Når i Mai fyller du 37 år da??? 😀 😀

    4. ladyaugust: Ja, han er morsom også.. men de kokkene,med litt luer nedi øynene og synger dum-di-dum, med litt rare stemmer, det er oss to vettu, på kake-bake-søndag 😀

    5. Kakedagen skal brukes til å bake og spise kakene. I posten blir det jo gammelt før man får det og tenk på hvordan kremkakene er etter en dag eller to en svett sommerdag huffameg, nei du må nok bake, vi får finne superlette oppskrifter og starte med 😀 haha hvor bra traalalala

    6. ladyaugust: Jeg kan jo ikke bake, blir så kjedelig for meg… Da må du sende EKTE kake i posten hver fredag, OK?? 😉 så jeg har på søndag??

    7. haha da smaker jo kakene ekstra godt, vet du hva, Elin og jeg har chatta litt her og da kom jeg på en alle tiders ide, søndager er ganske kjedelige egentlig men fra nå av har jeg avskaffa navnet søndag og bytta det ut med “kakedagen” hva synes du om det du?? :DDDD

    8. ladyaugust: Åååå, bjørner alene hjemme ??? Ikke bra, de kan gå seg vill vettu
      😀 ja, her skal det gnafses og slafses utover ettermiddagen 😀 Jeg baker aldri, bare på bloggen 😉

    9. Kos deg med kake 🙂 Det var kake i kirka også men jeg måtte hjem i full fart til bjørnene mine som var alene hjemme, sjokkobjørnene 😀 De er digge eh..var digge 😀 Kake er digg, jeg må få bakt en av dagene 😀

    10. ladyaugust: Jeg liker pulverkaffe jeg 😀 og i dag skal jeg i bursdag til niese og spise KAKE 😀 JESS!!!!! Hatt skikkelig kjip godtefri uke, så i dag skal det etes 😉 Jeg har bursdag 18.mai 🙂 Ha en flott dag 🙂 <3

    11. Hipp hurra for Rebellaen vår som fyller år <3 Når i Mai har du bursdag? Her har jeg hevet ut kaffemaskina for den funker ikke lenger, vært i kirka og spist pizza, nå sitter jeg med verdens værste pulverkaffe i labben usj, men sola skinner og livet(uten om maskina) er ganske så bra tralalala ha en suuuper dag <3

    12. Lithanna: Ja, du er jo en som har vært så heldig å treffe henne In Real Life 😉 håper hun får en nydelig dag, Og du også Lykkelys 🙂

    13. HURRA for kuleste dama på Øya, kan jeg skrive under på. Savner henne allerede !
      Hun er bare helt rå, sprø, sterk som fy og super på alle måter .
      Zamba er bare nusselig, verdens fineste Schafer. Tror vesla mi hadde digget henne , selv om hun er skaptisk til schafere av en eller annen grunn :p
      -Lykkelys

    14. Nemi Rebella: Mmmm, deilig.. jeg skal også bort på bursdag til niesen min i dag, så jeg får også kake 😀 Etter all den rare godtesubstitutten jeg har hatt forrige uke, nøtter, aprikoser, tørket frukt etc, er jeg HELT klar for litt EKTE kake i dag 😀 gafle innpå. Gjør det du også 😉

    15. Gratulerer med Dagen ti Nemi Rebella. Hun har en fin blogg og hun er utrolig filnk til og tegne. Leser bloggen hennes fast. Har alt gått 6 km på ski idag. Ha en fin dag.

    16. OMG?!? Stakkars mamman din, he he… Men hun glemte nok det da hun fikk se det nudelige nurket som ble lagt på magen hennes <3
      Tjihi, det er nok favorittgodis ja, sammen med masse suuuurt xD Satser på og bake brownies jeg, det liker ihvertfall jeg 😀

    17. Nemi Rebella: Du måtte jo få krokkis-kake, skjønte det er favoritt-godten 😀 Du verdens beste Nemi-Pippi-Rebella, fargerik og fin 🙂 Håper du får en nudelig dag med alle monstrene 🙂 Jeg har 18. mai jeg.. Ferdig med nasjonaldagen, SÅ kom jeg 😉 Diger baby på overtid… 5, 5 kg.. stakkar mamma 😀

    18. Åhhhh, du er så søt <3 Og den krokkiskaka gjorde virkelig susen xD Du rocker virkelig i beskrivelser av det meste du snuppa, he he... Jeg er nok litt som en pose plukk-selv-godis, litt søtt, salt og syrlig på samme gang, hæhæ 😀 Og NÅR i mai har du da? ;D
      Tuuusen takk for et skjønnt innlegg zøta <3

    19. Unni: På med broddene ;-D Ja, du er ei tøff ei du 🙂 Ja, jeg lover svart på hvitt eller uansett farge, her har du en blogg-venn og leser fra dag EN 🙂 God tur ut i lufta 🙂

    20. Må nok ha proffhjelp til å lage bloggen og da får jeg iallfall deg som VENN hvis jeg spør og da med direkte kontakt, det har du lovet svart på blått (eller lys lilla) 😀 Det blir spennende, gleder meg. Nå skal jeg jaggu ut å få litt luft på nesa, det snør, men jeg tør å gå ut, tøff jeg serru 😀

    21. Unni: Ååå, jeg gleder meg til du får blogg også 🙂 Da har du noen lesere med en gang vettu. Når du finner ut av det, så må du spørre om VENNER, og søke meg opp 🙂 Da får du mine innlegg direkte inn til deg, og jeg får dine 🙂 Det blir moro 🙂 Har vært lite flagg herfra 😀 Ja, det med å lure seg selv… Jeg HUSKER nesten ikke hvor gammel jeg er jeg heller, må ofte regne ut liksom 😀

    22. Det var vel MEG selv jeg lurte og IKKE deg 🙂 Vent til etter påske, jeg har jo lovet deg å lage min egen blogg, da skal du få vite det meste, he he. 18. mai er jo en grei dag, da slipper du å ta inn flagget kl 21 den 17. :-))))

    23. Unni: Å jasså ja, du prøvde å lure meg litt på alderen her tidligere altså 😀 Så jeg er ikke SÅ mye eldre altså 😉 Bare litt.. Jeg har bursdag 18. mai, ikke noe spesielt gunstig det heller når jeg var yngre.. Nå bryr jeg meg lite om bursdagen, feirer ikke særlig.. Kanskje bare går ut og spiser 🙂

    24. vaniljeogpepper: Ja, hun er flott, Nemi 🙂 Håper hun får en bursdag så det synger 🙂 Hun ligger vel og drar seg og får kaffe på senga kanskje nå 😀 Håper du får en fin dag også Vaniljen 🙂

    25. whatwouldnemido: Endelig kom datoen din 😀 Du svarte på innlegget hvor jeg var og “fisket” litt :-D, men fikk bare svar.. slutten av september.. Kan jo ikke ha innlegg hele siste uka i september heller 😀 Bare tuller 😉 Ja, flott dame, og boffse-bildet var med i Galleri Frodit-konkurranssen, så det var fint å bruke nå. Liker det kjempegodt jeg også, fullt av liv 🙂 Hurra for henne 😀 Ha en flott dag du også Nemiske søster til bursdagbarnet ;.)

    26. Ha, ha, jeg skrev i en kommentar på bloggen din for en stund siden at jeg er 42 år, jeg fylte jo 43 år i januar 😉 Jeg har til tider teflonhjerne eller er det fordi dagen min ikke feires, den bare flyr forbi, jeg er jo så uheldig at folk er blakke etter jul, men jeg får en dyrere presang julaften i stedet :)))) Og hvis min flyger av en mann er på jobb, da får jeg ikke rosene fra han heller 🙁 Klager ikke altså, bare konstaterer, hehe. Ha en fin dag, hva du enn måtte finne på eller ikke :))

    27. Hurra og Jippi, konfetti og fanfarer for NemiRebella! 😀 Jeg elsker forresten det bildet av henne og boffsen. Fantastisk krokkis-kake du varter opp med.
      Har ikke bursdag før langt uti september (26.), så du har god tid 😉

    28. Siv: Ja, hun er flott! 🙂 Flotte Nemi Rebella. Tror hun kanskje var innom deg på din bursdag 🙂 Håper du har en fin søndag Siv, i snøen 😉

    29. Appen viser km, brukt tid, gjennomsnittsfart, max fart. Det meste egentlig. ;o) Veldig gøy.
      Jeg har bursdag den 3. Det var alltid like kjipt å ha bursdag midt i sommerferien da jeg var liten, har aldri feira på dagen for alle var jo på ferie .. Men nå er jeg egentlig glad for det, har fri den dagen og skal bare gjemme meg på hytta og gjøre som ingenting. ;o)

    30. Unni: Litt deilig å være alene hjemme også.. Sjelden man får anledning til det synes jeg 🙂 Men kan være deilig av og til 🙂 Ja, morgenfugl kan du si, spillvåken kl 6 jeg.. truet meg til å ligge litt til… 😀 Ha en flott dag 🙂

    31. God morgen til oss morgenfugler 🙂 Jeg har bursdag i januar, det er derfor jeg er så frossen av meg, sies det 🙁 I dag skal mann og barn i Holmenkollen og jeg skal gjøre mindre enn ingenting, det liker jeg godt, hehe.

    32. Marit: God morgen Marit 🙂 Betyr det at du har bursdag 1. juli? 😉 Ja,nå er vi lei det der hvite som ligger rundt…Men du trasker i vei, uansett 🙂 Så bra!Står skikkelig på. Den appen du snakker om, viser den antall km? 🙂 Jeg skal i bursdag hos en niese i dag 🙂 Ha en flott søndag du også!! 🙂

    33. God morgen sprudlende Frodith. :o)
      Jeg har bursdag når vi såvidt har tippa over i juli, og da håper jeg iallefall vi er kvitt all denne snøen .. ;o)
      I dag skal jeg på jobb kl. 15. Før det skal jeg kjøre min søster til flyplassen. Åsså må jeg gå til jobb idag, for drømmemannen skal besøke faren sin som ligger på sykehuset i Flekkefjord og han kan jo ikke gå helt dit. Når jeg kommer hjem så er det natta.
      Ønsker deg en flott søndag. :o)

    34. Hanne: Ja, jeg så du hadde lagt ut i går kveld, når jeg våknet i dag 🙂 Ikke fått tid til å gå gjennom alle innleggene fra i går. Du kjenner henne jo på EKTE har jeg jo skjønt etterhvert 🙂 Kjempekoselig 🙂 Jada, jeg er våken tidlig, som vanlig jeg 😀 Våkner med hanen, eller kyllingene? 😀 Står opp 6 når jeg jobber, og våkner av meg selv nesten samtidig i helgene… Håper du får en fin dag Hanne. Jeg skal i bursdag til niese i dag, utpå ettermiddagen.. Da blir det nok litt KAKE,nam… 🙂

    35. Oppe? I dag skal je feire oss sjøl med å rydde i huset for det trengs husmors har streika, eller kanskje syk 🙂 Skulle også ha vært med blomst til Nemi, men alt for langt:-) Har sendt henne noen mimreord:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg