Ønske-mandag ;-)

Hvis jeg hadde fått bestemme HELT i dag, så ville jeg tatt en kjempestor føner, blåst alle veiene tørre og fine.. Det skulle vært sol, som kom helt fra morgenkvisten. Det skulle sittet en fugl og ventet på meg når jeg kom ut døra.Ikke en stor due, en skummel skjære eller en sint svane eller noe. Nei, en pen liten spurv, eller en aldri så liten nattergal eller noe, som skulle sunget peng og fulgt meg til banen.. Jeg kunne godt ha dratt en tur på jobb, for jeg liker jo jobben min supergodt jeg, men jeg skulle bare ha et par timer der oppe….Det skulle være varmt nok til at jeg fikk ha den turkise lange sommerkjolen min på, den med fine blomster og sommerfugler på.. Jeg skulle ha kort dag på jobb ja, så jeg fikk god tid til å GÅ hjem i vårsola, hvor hestehoven, de som nå er blitt blomster- og ikke lenger hestens føtter..,  de skulle stå i grøftekanten og tigget om å bli plukket. Jeg og samboeren skulle ha stukket til byen og spist indisk til middag, og svingt innom og gjort noe KRAFTIG shopping, før vi ruslet hjem i vår/sommersola, og bestilte sommerens Skottland-tur.. Etterpå skulle jeg ruslet nedi dalen, en gresskledt dal som faktisk ligger midt i byen, og rett ved oss.. Der skulle de ha bygget et kjempesvømmebasseng, for utendørssvømming, og så skulle jeg badet der til sola gikk ned, i det varme vannet.. 🙂

 Hm…. Veldig mye av dette kan jeg jo faktisk gjennomføre… bortsett fra dette med føneren og sommerkjolen og svømmebassenget.. ikke ennå… men om en liten måned.. er dette en perfekt ønske-mandag… og DA skal jeg gjøre det  🙂 Alle disse små tingene.. så får jeg heller sende en anmodning til bydelen, om at de kanskje kan bygge et basseng der snart… Til sommeren kanskje? 😉

Hvordan ville din dag vært i dag, hvis du fikk bestemme alt selv?? 🙂 

42 kommentarer
    1. Aina: Det var mandag jeg satte opp disse ønskene for 🙂 Og den ble slett ikke sånn 😀 Ingen stor føner i sikte… Og bassenget uteble. Men jeg tror fremdeles det ligger der, under snøen… 😉 Skal bare få smeltet den vekk.. Ja,den kjolen omtrent BER om å få komme ut en tur nå.. Bra du blir med på resten av daten da. I dag har jeg ikke tørt å ha noen ønsker, du vet meg og grusomt lange tirsdager… Ikke lett å lage noen ønsker for dem.. Men bare jeg kommer meg gjennom et par dager til nå, så er det helg, og jeg kan i det miste spise sjokolade igjen ;-D
      😀

    2. Så fine ønsker for ønskedagen din! Den fine turkise kjolen din ser ut som den kjeder seg der den henger, så jeg tror den også ønsker en sånn dag sammen med deg ;D
      Min ønskedag..? Hm.. Vet ikke. Er for sliten til å tenke ordentlig over det, men nyter tanken på din ønskedag og er liksom litt med deg. Ikke når du og samboeren er på indisk mat date, men ellers er jeg med ;D

    3. cassandraen: Det er så koselig at du har is og snø i din ønske-dag 🙂 Da er det ikke så langt unna det vi HAR liksom 🙂 og om du ikke fikk gjjort det i dag ja.. , så får du gjort det i helga kanskje 😀 Så herlig Cassandraen 🙂 Glede seg til helga :-)Jeg gleder meg også, MASSE 🙂 Har helt fri, i mange dager, fra fredag ettermiddag. Skal bare kose meg masse, gå tur, besøke venner og familie, treffe folk på cafe i byen, dra på harrytur til Sverige, lage påskenøtter og sove så mye jeg kan. Kanskje shoppe litt 🙂

    4. Min drømme dag i dag hadde vert en tur på isen. Boret 5 hull og hatt fiskepilker i. God stolen min, kaffe, noe godt å bite i, og sol, masse sol 😀 Her kunne jeg ha slappet av, blitt brun, og i tillegg hatt spenning om fisken biter;)) Da er Cassandraen i lykkerus <3
      Til helgen blir det forhåpentligvis en tur på isen også 😀

    5. Min matgale verden: Så bra 🙂 Jeg liker også vidda og fjellet kjempegodt om sommeren,men jeg HAR jo ikke ski en gang, det har jo hvertfall du 😀 Dine FETE Kandahar-ski… 😉 Hi-hi..

    6. Unni: Hørtes ut som en deilig ønske-mandag 🙂 SKjønner godt du fikk hetta, he-he 😀 Utifra den lile ønske-drømmen din, så får man liksom helt sjokk når virkeligheten slår til en MIDT I FLEISEN som vi sier så fint.. wæææ… Blå her også, og ingen hadde vært ute med føneren før MEG hvertfall 😀 Nå skal jeg likevel våge meg ut på snøbelagt vei, på gåtur hjem 🙂 Ha en fin ettermiddag 🙂

    7. Hvis jeg ikke skulle på jobb i dag, da ville jeg sovet lenge, men det klarer jeg uansett ikke : Så ville jeg satt meg på terrassen i shorts og singlet med en latte og sett løkvekstene titte på meg i all sin prakt 🙂 I ettermiddag ville jeg invitert en venninne ned på Aker brygge og tatt noe tørst, spist god mat og sett yrende liv, shoppet litt sommerklær hadde vært kos også 🙂
      Brrrr!! 6 BLÅ her når jeg dro på jobb, måtte på med hetta, dvs jeg fikk hetta, hehe.

    8. Kristin: Så herlig å høre Kristin 🙂 En ønske-mandag som har gått HELT i oppfyllelse, så langt 🙂 Det er supert. Husk første del av dagen, uansett om det skulle endre seg noe utover kvelden 😉 Bra lille Supermann er i slaget, og spiser og sover som han skal 🙂 OG at du til og med har klart å fått gjort litt ekstra, det er mer enn jeg klarer 😀 Laks høres deilig ut 🙂 jeg tror nok jeg ender med noe MYE enklere 😀 Skal GÅ hjem i dag, uten sommerkjole men med dunjakke 😀

    9. Morsomt innlegg 🙂 Blir så glad av det du skriver Froditha 😀
      I dag har jeg faktisk hatt en dag AKKURAT som jeg ønsket meg 🙂 I hvert fall så langt (sier superoptimisten..hihi). Lille supermann har vært i perlehumør fra morgenen av og har også sovet masse. Vi har vært på trilletur til butikken. I strålende solskinn. Helt herlig, litt kaldt vær. Så, mens supergutten har snorket i vei i vogna si ute på verandaen, har jeg vaska fire kjøkkenskap og fått rydda og kasta og gitt bort ting der som jeg ikke lenger trenger/bruker. Nå sitter jeg ved kjøkkenbordet og snuser inn duften av fersk basilikum som jeg har stående på kjøkkenbordet, Bobby McGee med Janis Joplin rocker på radioen og jeg drikker en deilig kopp grønn te med sitron i 🙂 Og når middagstiden er her skal vi spise laksepakker og så skal vi fnise og kose oss resten av kvelden 🙂
      Ha en fin dag videre 🙂
      Klem

    10. Her er veiene tørre og fine, været og. Men kaldt.
      Men det går rett vei da om ikke annet. Snart er våren her 🙂
      Hvis denne dagen skulle vært perfekt, så … : så….Hmm…Jeg vet faktisk ikke.. Jeg kan få ha x boxen i hele kveld, gjerne få blomster og at bestevenn får rompa si ned til bergen i dag ! Det hadde vært noe det 😉
      -Lykkelys

    11. passion4lifeandtravel: Ja, godt å drømme seg vekk littegrann, og det er jo ikke lenge til jeg kan gjennomføre NOE av det 🙂 Og deilig nå, når vi er så NÆRE, så NÆRE, men det plutselig begynner å snø igjen… å drømme ltit om at etter påske… DA… 😉 Ha en flott dag du også. Stor klem <3

    12. inneuteferdig: Ååå, det hørtes herlig ut ja 🙂 Det gjør vi 🙂 Jeg er med på DEn også, bare gjør unna mitt på formiddagen 😀

    13. Så herlige mandagsønsker <3...mmm...kjenner jeg lengter etter lukt av vår og løvetann <3
      Helt nydelig den sommerkjolen din, forstår godt at du lengter etter å bruke den.
      Derimot...tur til Skottland er jo alltid kos å bestille, uansett om det er vår i luften eller full storm...men ...likte avslutningen om indisk og bading i solnedgangen.
      Takk for at jeg fikk være med på å visualisere en så vakker mandag, jeg gleder meg også over min...men...skal også drømme den bittelitt annerledes enn den er...jeg elsker å drømme og visualisere <3
      Nyt dagen, skjønne deg.

    14. Solen skinner, himmelen er så blå så blå. Så langt stemmer det! Jeg skulle ønske jeg kunne ta med meg kaffekoppen ut, og at det var varmt og godt der ute. Berbeint-varmt skulle det ha vært. Men det blir det jo, senere en gang, i mai kanskje…….

    15. Hanne: Så deilig og ikke ha en MÅ-dag, men en helt bestemme-selv-dag 🙂 Kos deg med det 🙂 Her skinner sola hvertfall, så nå får vi se med resten 😉

    16. ladyaugust: Jeg håper at det i smug ble bygget i fjor, og bare ligger der og venter, under snøen.. så når jeg kommer med den digre føneren min, og all snøen svupp forsvinner i dag, SÅ ligger det der allerede 😀 INGEN bygging 😉 Bare kom med hårføneren din du, så vi får vekk denne snøen.. så er bassenget klart 😀

    17. I dag er jeg så heldig at jeg kan bestemme alt sjøl, ja, nesten da.. Kan ikke bestemme været, men det kan jo ingen. I dag er det ikke en MÅdag, det har jeg bestemt. Ha en fin dag, gjør hva du vil og ikke vent til du blir 66:))

    18. Min matgale verden: Ja, det hørtes deilig ut 🙂 Uten ski… i mitt hode da 😀 Men sekk, MIN gubbe og en innleid Bonnie, høres deilig ut 🙂

    19. Ah….så deilig å ha drømmer….. Jeg ville vært midt oppe på Hardangervidda, med sekk på ryggen, Bonnie løpende ved siden av , Gubben og Guttene og strålende sol! Det hadde vært mandagen sin det:)

    20. Min drømmedag, hadde vært på vei til arb, det ble bare halv dag men vi fikk fri ut dagen med lønn, visste at jeg hadde fri imorgen, tatt en tur til Oslo, tatt toget vidre opp til stryken og gått på ski ned til songsvann. Etter det tatt en bedre middag på Aker Brygge med godt drikke til. Det er mange utgaver av min drømmedag så dette var bare en av de. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg