Og hvordan ble så ønske-mandagen?

Da jeg kom ut døra, mandag morgen, kunne man jo NESTEN bil lurt… Jeg hadde skrevet et innlegg på morgenen (se innlegget under her) om hvordan ting skulle sett ut, og hørtes ut om jeg hadde fått bestemme ALT denne dagen.. Vel, når man bare TITTET ut døra, litt OPP, var det jo noe som var helt riktig.. Sola var på plass den… herlig tenkte jeg.. Det første jeg HØRTE imidlertid, da jeg stakk hodet ut døra, var ingen fin liten linerle eller en vakker sang fra en nattergal, men en skjære som “kvekket” hest oppe fra et tre… Og du vet jo hvordan forhold jeg har til disse trampende og flyvende rottene…? Ikke noe bra forhold i hele tatt… Så dette lovet ikke godt… Men skjære var VERY MUCH alive, liksom, og i mangel av de pene fuglene, tar man til takke med noen hese kvekk også, for den vitner jo om litt våryrhet den også…

Jeg kunne fint bare løpe opp igjen å skifte av meg den turkise, fine sommerkjolen. Det var slett ingen sommertemperatur… Kulda slo mot meg i det jeg åpnet blokk-døra, og det var  bare å kneppe igjen dunkåpa som jeg hadde vært forutseende nok til å ta på meg… (bare tull det om sommerkjolen… tok den aldri på ,-) )  Hele dalen var fylt med snø… det var slett ingen basseng som ventet der nede i gresset… med oppvarmet godt vann osv… Jeg ba Lady August komme med føneren sin, så skulle vi sammen ta fatt på føne-jobben, for å få litt fortgang i snøsmeltinga, men hun må ha vært veldig opptatt i dag for jeg har enda ikke sett snurten til særlig snøsmelting… 😉

Men det som dermed HAR skjedd, er at jeg har hatt en nydelig dag på jobb. Jeg har elever som jeg er kjempeglad i å undervise, og jeg har tøyset noe veldig med dem i dag.. Jeg har gått hjem fra jobb, om ikke i sandaler og sommerkjolen, så ihvertfall i stygg dunkåpe og vintersko. I SOLA… For den har skint noe grådig i dag… Helt herfra og til verdens ende, helt garantert 🙂 Jeg så ingen hestehov eller hørte det sildre så VOLDSOMT fra snøsmeltinga, men jeg kjente solstrålene varme bittelitt, og tar til takke med det enn så lenge…

 

Det ble ingen restaurant, for det verken orket jeg eller har vi råd til akkurat nå, men jeg kjøpte noe lett  å lage hjemme.. Noe som krever null av meg, men JEG liker godt… om det er ferdigmat aldri så mye 😉

Noe bad i solnedgangen blir det neppe heller, men kan hende jeg tar meg en dusj til kvelds 😉 Inne her… Deilig det også… så får vi se hvordan det ser ut utenfor her når jeg våkner i morgen… om vi har kommet noe lenger med prosjekt: VÅR 😉

Har du hatt en god dag? Ble den som ønskene? 

14 kommentarer
    1. Bente og Lars O: Så bra 😀 Din dag liknet mer på den ønske-dagen din, enn MIN gjorde 😀 Herlig med bad i solskinn, INNE 😉 Ja, kan dere skaffe meg en mega-føner så skal jeg ta jobben jeg 😀

    2. Catrine aka Cakki: Så bra du liker innleggene mine 🙂 Det gjør meg veldig glad 🙂 Bra du har en bedre dag i dag 🙂 Dette er min blå-mandag, fast en gang i uka, tirsdag sucks, men jeg prøver meg med godt humør hver tirsdag likevel ;-D

    3. Herlig, tross alt 🙂
      Her ble badet tatt (i svømmehallen) og der kom solskinnet inn gjennom vinduene så vi liksom badet i det også. Emma laget (med litt hjelp) tacosuppe til oss, så det ble neste som å spise ute. Vi avsluttet kvelden med å lese Mary Poppins og forsvinne litt inn i hennes verden.
      Sommeren virker laaaaangt unna… Mulig vi må spleise på en større føner til deg..

    4. Helge: Nei, det blir ikke helt som vi har tenkt… Ikke min heller som du så.. 😀 men så ut som du hadde fått gjort mye da 🙂 med malingen. Ha en fin dag, håper du finner brillene og får deg en skogstur i dag 🙂

    5. Gårsdagen ble ikke den som jeg beskrev som ønske-mandag. Fikk malt litt dørkarmer med hvit vannbesert maling, Bruker vannbasert, lettere rengjøring til slutt. Malt to strøk, brukte neste 2,5 t. Rydda opp og ville gå en tur ut. Ute var det flott sol. Men kunne ikke finne solbrillene mine. Typisk meg at jeg glemmer hvor jeg legger ting fra meg. Dukker nok opp – men som regel etter at jeg har kjøpt nye. Det var den dagen. Så istedenfor en skogstur ble det kun en kjapp kiwitur.

    6. cassandraen: Håper du får en istur til helga :-)Jeg har sovet litt her allerede… Dupper med hodet fra TIDLIG, blir på tide med påske nå… SOOOVVEEE.. Så koselig du kommer innom meg og mine skriblerier 🙂 Må liksom få pratet litt sammen 🙂 Kjempekoselig det 🙂 Sov godt søta <3

    7. Jeg har hatt en fin dag, men ingen tur på isen som jeg skulle ha ønsket;)) Har vert på jobb og trasket litt i byen i dag. Koselig :)) Ikke handlet noe, men så etter ny veske… Innom bloggen en snar tur (må jo få med meg Frodiths skriblerier) så blir det natta her snart. Gjeeeeesp… er trøtt etter en lang dag kjenner jeg…

    8. Hanne: Uff da, skal alle andre bestemme i morgen.. Grrrrr!!! skønner knurringa da ja 😀 Jeg har min fæle mandag i morgen som du kanskje husker…? Tirsdag er desidert verst.. Føles litt som alle bestemmer over MIN dag også da… MEN, det er kune EN dag, og den går fort over 😉 og i mellomtiden skal jeg ta med meg mango på jobb, prøve IGJEN å komme meg til frisøren 😀 Og lage verdens beste middag!! Sånn kommer man seg gjennom en blå-tirsdag også 😀 Lykke til med DIN dag, uansett om du blir litt bestemt over.. Sov godt fine Hanne <3

    9. Hei på deg!Her ble det som forventet, full kontroll på dagen, tar det som det kommerdagen ble det og måtte bli ,da jeg tok litt vell hardt i da jeg flyttet alle tinga fra det ene rommet til det andre i går.. Men dagen har vært helt topp<3 <3 Men i morgen får jeg en dag da alle andre bestemmer, grgrgrgrrrrrr... God natt sov godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg