Her ligger jeg da..

Nå har jeg lagt meg skikkelig til..som det heter.. Lagt meg til for å ruge.. Og hva er det jeg ruger på? Jo… det er faktisk ikke egg, som man ville tro, siden jeg er en ekte høne.. Nei, alle disse eggene skal ikke varmes opp av meg nå før påske… det får du ordne selv… Koke egg, blåse ut egg-innhold og male egg til å henge opp, lage kyllinger av EGG… Alt sånt får du ordne selv… Jeg ligger nemlig her og ruger på noen nøtter jeg… Påske-nøtter… Det har poppet opp en del, som er klare til “klekking” og jeg begynner påskenøttene her på bloggen så fort jeg får fri, nærmere bestemt palmesøndag.. Og i dag har jeg fri fra jobb, så jeg jobber som en ekte høne skal:  kakler, sparker i bakken her jeg går fram og tilbake og tenker, kakker og slenger litt med hodet, og nipper med nebbet til kaffe og sjokolade!!! Neida, bare tull…ikke før lørdag.. Jeg kommer tilbake med noen regler for nøttene etterhvert, dvs hvordan premie-fordelingen skjer… ALLE får nemlig ikke premie denne gangen..Kankje om jeg kunne tatt vingene fatt og levert dem på egenhånd på døren din.. Men som du vet er høner dårlig til å fly, blilr kun litt flaksing herifra.. Får ikke overbringt noen egg på den måten.. Så det blir posten 😉 Og derfor må jeg ha noen premiekriterier ::-D Mer om dette SNART. Dagen på landet skal tilbringes med hønemor 😉 Og her klekkes det i vei..

Ellers er det jo en deilig torsdag. Har du noen planer for dagen?

28 kommentarer
    1. Marit: Skjønner godt du er sliten da! Rimelig klar for påskeferie jeg også 😛 Godt at du får hvilt deg litt nå da. Rimelig fortjent også må jeg si 🙂 Kos deg i kveld, med ingenting på programmet. :-)Klem <3

    2. Er utstlitt etter to dager på kurs .. så her skal det nok ikke gjøres en dritt resten av denne torsdagen. Men nå har jeg jo god tid fremover da, for jeg har nemlig fri til andre påskedag ..

    3. Unni: Høres deilig ut med litt nedtrapping 🙂 Her spiller jeg othello med min mor, men skal hjemover snart 🙂 og ruge videre 😀 Ha en fin dag! Klem <3

    4. Du er den søteste gakk-gakken jeg har sett og bare du ruger nøtter, hehe.
      Har vært på jobb i dag, det trappes ned til påskeferie, så i dag var vi ikke mye produktive. I morgen er det HAPPY HOUR, men da går jeg heller hjem, har mat og drikke sjæl :))))

    5. ladyaugust: Jepp, her har det tatt seg opp voldsomt fra i går 🙂 Og herlig vær 😀 tam-di-dam.håper det blir sånn i påsken i Oslo. Da skal jeg drikke kaffe på uterestaurant, og bade i det bassenget du vet 😉 Da må du komme 😉 Klemmer i bøtter og spann til verdens beste Lady August <3 Jeg har forresten verpet og ruget ut et par nøtter til her jeg sitter 😀 og fundert ut god-premiene 😉

    6. julianogmamma: Ja, veldig kaldt, men PENT 🙂 Hvertfall på Ski hvor jeg er akkurat nå 😉 Tror dagen blir god 🙂 Ikke som den tulle-dagen som var i går :-D. Snart påske-FERIE, juhu! 😀 Da skal jeg slappe av og kose meg 🙂

    7. Helge: Du er i sving hvertfall og får gjort litt. Hyggelig på bibliotek også. Men du var voldsomt tidlig våken 😀 Ha en fin dag med dine gjøremål 🙂

    8. Det ble en dårlig start på dagen for min del. Både nett og TV virka ikke hjemme idag. Aner ikke hvorfor. Vannet blir borte idag pga vedlikehold, sto opp 5 idag tidlig for å få dusja og vaska opp. Så nå er jeg på biblioteket og skriver, greit det og mere sosialt. Planer for dagen? Få filt opp nye nøkkler, sett på ei tursag og skaffa nye solbriller. Og dessuten skal jeg besøke mine foreldre.
      Var flink igår og malte gulvlistene på kjøkkenet og fikk den siste døra på plass. Ser frem til nøttene dine. Ha en fin dag.

    9. Lithanna: Jeg har også lite tradisjoner med høner og sånn. For meg blir det mest bare en deilig ferie i byen. Håper på litt sol, og skal lage litt moro på bloggen. Noen turer å besøke venner og familie. Det blir deilig påske 🙂

    10. Så morro 🙂
      Har aldri hatt noen Påsketradisjoner her egentlig,ikke sånne påskehøner, egg, gule greier og slikt..ikke annet enn å se passion of The Christ, og ikke glemme hva Påske egentlig er. ^_^
      Ha en fine dag du også!
      *klukk klukk*

    11. ladyaugust: Takk til koselige ord 🙂 Så du skal ta en høneblund ja?;-) Ha-ha høres deilig ut 😉 Den høna ruger ut ting hos mamman sin, så denne dagen blir bra 😀 godt å slippe jobb litt også… Håper engelen er i fin form igjen 🙂

    12. Du er en slik gledes-spreder du søs <3 Ser du sola skinner i dag og himmelen er lyseblå og fra helga blir det mildvær 😀 Gitaristene skal i studio i dag og mekke låter og det skal de snart, mens jeg skal ha en liten høneblund og en kaffe. Klæmme og ha en fin dag. <3 Håper den blir motsatt av gårsdagen 🙂

    13. miro76.blogg.no: Ja, å lage dem også 😀 Koser meg veldig med forberedelsene:-) og på søndag sparker høna i gang showet 🙂 hi-hi Ha en fin dag miro 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg