I går var jeg et luksus-dyr…. ;-)

Jeg har nærmest angst eller fobi mot å bruke ALT for mye penger på meg selv.. Jeg kjøper meg titt og ofte noe småtteri, shopper litt t-skjorter, topper og kjoler,  en men alltid billig, billig, så det kan gå i stykker med en gang,og man må kjøpe nytt til stadighet.. En forbannelse og en glede.. Men ikke noe miljøbevisst, og kjøpe så mye tøy… som ligger der, utslitt over natta… Og som helt sikkert er laget i feil land, av feil hender osv… Billige ting er jo gjerne det.. Men skal jeg kjøpe noe dyrt, innen kategorien klær, må jeg gjerne ha tusen unnskyldninger for å FÅ LOV… Og jeg trenger ofte HJELP til argumenter, for å få lov å ta med meg det dyre hjem… Det er ikke betjeningen i butikkene som trenger å bli overbevist liksom… det er meg SELV… Så har jeg en søster eller en samboer som står der da og sier :” DET DER, kan du virkelig unne deg… du kjøper deg ALDRI noe dyrt, du bruker nesten ALDRI penger på ANDRE ting… IKKE røyker du, ikke drikker du, ikke har du hus å betale på, dette er nærmest noe du BØR bruke penger på” , DA er jeg glad i dem da ;-D  For innimellom kan man bli så INMARI glad, av en ny genser eller topp eller kjole, IKKE fordi den er dyr, men fordi den er så fargeglad, og munter, og man blir GLAD av å ta den på.. Kan man kjøpe seg litt lykke? Ja, bittelitt lykke kan man alltids kjøpe seg.. enten det være seg en sjokolade, et nytt blad, en ny bok, en dvd man liker, eller faktisk en fargerik topp… Man blir ikke lykkelig for-ever, av slike overflatiske ting, neida, men det holder at det gleder meg bittelitt en periode i sommer… Og jeg har få slike ting,som koster LITT mer enn bare 100 kr i butikken.. Så jeg var i en butikk hvor klærne hang pent på stativene, og jeg måtte selv prøve dem for å se at de passet, og det var ingen hverken fugler, sauer eller lampeskjerm-dukker å spore i denne butikken nei 😉

Så her er et av mine FÅ antrekks-innlegg 😉 Nettopp fordi jeg har kjøpt Desigual-topp…  😉

 
Ikke akkurat noen modell-fotograf, og lyssettingen var det slurvet med inne på det fæle badet de valgte for foto-shooten… Men dette er det beste jeg fikk til med den fotografen jeg hadde for hånden 😉

Har du kjøpt deg noe nytt i det siste? Møbler, bøker, dvd, klær? 

 

26 kommentarer
    1. Anonym: Jeg tenker meg det er Cassandraen? Stemmer det? Eller er det en annen som vil være anonym?? 🙂 Uansett hvem du er,bli med i morgen 🙂

    2. Hei flotte Frodith<3 Så fin du er, og den toppen kledde du!!! Jeg er tilbake og har allerede gått glipp av to dager med påskenøtter... Du har vert kjempe flink og konkurransen ser kjempe gøy ut!!! I morgen er jeg også med 😀 Klem <3

    3. Nemi Rebella: Ja, mulig jeg må komme en tur til DEG 😀 Jeg gleder meg til å bruke denne, i dag vsr det LITT varmere ute også, så jeg tror det skak kunne gå an likdo 😀 EN GANG.. Ha en strålende dag søtezte drg 🙂

    4. Åhhhh, denne toppen har jeg åsså sikkla etter for den hører til den nye sommerkolleksjonen 😀 HUZZAH for farger, den var nudelig til deg <3 Hmmmm lurer på hva det koster for en slik topp i dyre Norge? 😉 Hvis du skal slå på stortromma en dag, så kanskje det lønner seg og ta en hopp-på tur hit og gå fullstendig bananas på outlet-sjappa vi har her xD Jeg melder meg frivillig som guide ^_^

    5. Helge: Vi trenger også noen nye møbler, og få kastet litt gamle ting. Våren er en fin tid for litt oppfreshing av leilighet 🙂 så vi skak nok også det 🙂 Ha en fin dag!

    6. Det var en fin kjole. Siste møblet jeg kjøpte var en skinnstol for 2 år siden. Men ser at jeg gangske snart trenger en ny kommode på sovrom, den jeg har fikk jeg av brodern, og kanskje et nytt klesskap til samme rom. Kjøkkenbord og stoler bør kanskje byttes ut, hvertfall ses over.
      Etter alt det er på plass og tenke nytt TV. Men jeg får se, kan jo kjøpe brukt på loppis.
      Time will show…

    7. whatwouldnemido: He-he..Ja, det var jo ikke store saken da, den Plutoen 🙂 Men du kjøpte deg litt lykke der ja 😀 I dag skal jeg shoppe mer… Påske-premier til Påske-nøttene som setter i gang i morgen 😉

    8. Hanne: Ja, du fant jo mye fint å lage fine ting til huset av du 🙂 Og det ble jo fint også 🙂 Og moro hadde du mens du laget 🙂 Jeg var i skikkelig shoppe-hjørne i går, og fikk faktisk to ting.. Men i dag skal jeg bare ut å kjøpe Påske-nøtt-premier 😉 Ha en fin dag Hanne, kos deg med Herbalife-shaken 🙂 jeg tok en nystekt baguette 🙂

    9. vaniljeogpepper: Ja, jeg liker å bruke sånne FINE ting til ALT, som du foreslår 🙂 Både til et skjørt og sandaler (jeg klarer jo ikke høye hæler), OG til en slitt ola-bukse faktisk.. Du skal på Fretex ja, spent på hva du finner 🙂 Jeg skal også ut en tur å kjøpe påske-egg til Påskenøtt-premiene mine;-)

    10. Bente og Lars O: Ja, jeg har mange fargerike klær 🙂 Jeg må bruke en del ensfarget og litt mørkt på jobb, pga jeg er jo lærer for døve og bruker tegnspråk. Veldig forstyrrende med så mye mønster da for oppfattelsen av tegn.. Men på fritida, og også av og til på jobb, bruker jeg mye fargerikt i kombinasjon med svart. Liker turkis, bringebær-rød, sjokk-rosa, petrol-grønn, og turkis-grønn.. Og finner jeg en sånn topp som i går, som i tillegg satt fint på, så slår jeg til. Men som regel koster de mye mindre.. Men jeg har EN kjole som er dyr, og nå denne toppen 😀 Og den skal brukes i filler i sommer 😀 Ha en strålende dag du også Bente 🙂

    11. Den toppen kledde du.. Fin er du og fin er den :))
      Har ikke kjøpt noe nytt på lenge, men mye småting og stoffer på bruktbutikk.
      Skulle sikkert ha piffa meg opp med noe nytt, men det får vente til jeg er i modus.
      Nå frokost, nam, nam, Herbalife shake:-)

    12. Den der var jo super stilig,til sommerfest med høye heler eller sandaler ,som til vinter med tights og cardigan..Jeg digget fargene og komposisjonene..Skal seff på Fretex en tur i dag,mulig jeg finner noe gøy,selv om jeg er ute etter bøker denne gangen 🙂

    13. Den var nydelig til deg! Kunne gjettet at du brukte fargesterke klær, det ville i alle fall kledd personligheten din her inne i bloggverden 🙂 Den toppet kledde deg på alle mulige måter!
      Jeg kjenner meg igjen i den ikke-handle-dyrt-til-seg-selv-greia. Hva er det?? Min mor drev og driver enda med dette tullet. Jeg vil ikke være sånn. Har lyst til å handle fine ikke nødvendigvis dyre, men skikkelige ting til meg selv. Det er bare så skrekkelig vanskelig. Hmm mulig det må bli et av dette årets mål. Bli flinkere til å gi seg selv pene ting og slutte med å ha dårlig samvittighet for det!
      Når jeg tenker meg om har jeg vel ikke kjøpt noe til meg selv siden jeg kjøpte en skjorte til jul….
      Ha en strålende lørdag, frodith!

    14. Min matgale verden: Hi-hi, men ville gjerne hatt med noe mer.. fra litt avstand, den er liksom drapert så fint, og går litt nedpå kroppen 🙂 men det fikk ikke de “korte” armene med 😀 Jeg tror du kjenner meg litt Kjersti 🙂 Jeg er ikke så ulik den jeg utgir meg for her 😀 Venninnene mine sier jeg får godt fram hvem jeg er, så.. 🙂 Jeg synes også den toppen var veldig MEG. Fargeglad og summerpreget 🙂 fin å ha til svart 🙂 Det blir et av de få Rosa-innleggene mine også 😉 Av og til må det være LOV, ha-ha..

    15. Og DEN toppen var virkelig fin! Akkurat sånn som passer deg! Og det sier jeg uten å kjenne deg! Jeg har det litt på samme måte nemlig……billig må det være…. Men, jeg har og en desigual-topp, som GUBBEN kjøpte til meg i Barcelona. 🙂 Synes fotografen du hadde for HÅNDEN klarte deg fint jeg;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg