Skviiiiiiiiiiik….kaaaaaak….”Frodiths Påskenøtter” :-)

Så har altså høna ruget ferdig.. Jeg har ligget her og samlet krefter til å sette i gang, samtidig har jeg hatt en hel haug med nøtter under vingene,som bare har ventet på å bli klekket.. Kanskje du har tatt på solbriller, solkrem og sitter i hytteveggen med en appelsin.. Eller du  ligger godt tilbakelent i sofaen med laptopen på fanget.. Og uansett om man velger å ga lange ski-turer med Kvikk-lunsj i sekken,eller om man velger å ta en halvliter på en utekafe i byen, så er hvertfall ikke påsken helt den samme uten NØTTER, dvs Påskenøttter.. Nå har Roald Øyen gitt seg, for et par år siden, og de som tok over har aldri “tatt helt av lliksom”… De fikk ikke fjæra mine til å bruse i allefall 😉 Så nå tar jeg opp kampen mot allverdens nøttefabrikker, og serverer dere Frodiths Påske-nøtter.. Påske-haren har vært her med noen påske-egg,som han la igjen utafor døra… Og nå snakker jeg om egg med godis i altså.. Og klarer dere nøttene mine, så blir det trukket en vinner pr dag, som får tilsendt et påskeegg. 

Det er altså sånn

-at du må ha rett på to oppgaver pr dag: På den ene oppgaven i dag, mangler hele kroppen, og på den andre oppgaven er kroppen alt du får å gjette utifra. Jeg tror likevel at det skal være så enkelt at de fleste kan være med i trekningen. Du må altså ha rett på begge oppgavene. Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du to rette svar, legges du  i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den du fikk treffe på i går kveld (se forrige innlegg under her)  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin.

Den som vinner får et av eggene på bildet her.. Det er noe inni, hvis du lurer på det 😉 Jeg sender det så fort rå er, slik at påsken blir fylt av egg 😉

 

 

 Her er nøttene:

 

 1) Hvem er personen i egget her?

 

 

2) Og hver er det som har mistet ansikt under her?

 

 Sånn, da er vi i gang 😉 

Skriv svaret i kommetarfeltet 🙂

46 kommentarer
    1. Hahahaha jeg er med, faktisk har jeg slurpa i meg alt påskesnopet uten å merke det for nå er det tomt som i tommelomt så i morgen blir det ny bunkring for snop kan man rett og slett ikke gå tom for i påska 😀 Kjempesøsklæm 😀

    2. ladyaugust: Jeg prøver meg på litt lette nøtter, men det er jo lov å titte på andre også 😀 Og det blir som med julekalenderen, jeg trekker blandt de med riktig svar. Eller dvs- trekker en opp av lomma 😀 Nei, du har vært travel i dag 😀 Sånn er det noen dager, prøv i morgen. Fylt påske-egg, må jo være midt i blinken for en sjoko-hund som deg. Kylling-klem til fineste adoptiv-søstra 😉

    3. åååååååååå nei !!! Jeg har ikke hatt stund til å lese blogger i dag også er dere i gang 😉 Sitter klar i morgen jeg, hååååper nøtta er lett hahahahahahahaha Klæmmeflat 😀

    4. Det røde Legohuset: Jeg noterer svarene og legger deg i lomma til Den Gale Kyllingen, om svarene er riktige 😀 men DET kan jeg jo ikke avsløre nå 😉 Kommer kl 22-tida, så fort rå er, etteer fristen 😉 Kos at du svarte på nøttene 🙂

    5. Er enig med Eljos at nr 1 kan ligne på Ideatroll, var skråsikker på det. Men nå har jeg skifta mening. Så mitt svar er nr 1 Anita Skorgan nr 2 Elvis. Svar avgitt.

    6. mirandashobbyhjorne: Så gøy at det kommer noen nye inn i konkurransen her 😀 jeg noterer meg svarene dine, Følg med kl 22. Alle med riktig svar legges i Den Gale Kyllingens lomme, og opp derfra trekkes den en av de med rett svar opp derfra… 😉

    7. Ja ok jeg svarer nå selv om øya ikke er knallblå! Märtha Louise og Elvis. Bortsett fra fargen så lignet det på prinsessen. Og farver på internettbilder kan av og til lyve litt. Svar avgitt, he he

    8. eljos: Hi-hi, Ideatroll 🙂 Ja, du får tenke deg litt om, eller bestemme deg, så svarer du før kl 22, og det er riktig svar,så havner du i Den Gale Kyllingens lomme 😀 Sees senere 😉

    9. Nr 1 vet jeg ikke enda, men trodde at Märtha Louise har blå øyne. Nr 2 er Elvis, Jeg kommer nok tilbake her senere i kveld. Syntes først at nr 1 lignet veldig på ideatroll…….

    10. whatwouldnemido: Ha-ha, til det om MEG 😀 Jeg trodde ikke så mange ville se på den sånn i etterkant… egentlig, og i går var det lite futt her inne hos MEG hvertfall 😀 Tror alle sov… hi-hi, mer fres her i dag liksom 😉 Jeg noterer meg svaret ditt, løsningen kommer i kveld. Opp i lomma til kyllingen med deg 😉 Du skjønner de har nemlig fått lommer nå… disse fjærkreene 😉

    11. Martha Louise og Elvis! Verken de øynene eller de hoftene er nemlig til å ta feil av. Jeg har ikke en gang lest alle kommentarene før meg (ennå), SÅ sikker er jeg på å ha rett!
      PS! Jeg er litt skuffet over at du så raskt avslørte at det var deg som kikket ut gjennom øynene til Den Gale Påskekyllingen i går, selv om det ikke var en Påskenøtt. Jeg så nemlig at det var deg med en gang, men da hadde du allerede røpet det tidlig i kommentarfeltet. Hvordan kan jeg briljere med min overlegne kompetanse på Frodith-øyne når du er så rask med å gi fra deg løsninger? Hmpf! 😉

    12. Lithanna: Jeg noterer meg svarene, Martha Louise og Elvis. Løsningen komme i kveld, med “annonsering” av egge-vinner 😉 Jeg vasker huset også… Men det går sakte… er så mye å gjøre..ventet altfor lenge 😛 Så nå får jeg igjen liksom.. 😀

    13. Elvis den nederste…Nr 1….Hakke peiling…:p
      Kan jo si noe som en annen sa før meg da. Martha Louise 😉
      -Lykkelys som ellers bruker dagen på husvask og dyrestell :p

    14. vaniljeogpepper: Takk for svar, jeg kommer med løsning og vinner i kveld, som vanlig 😀 Ikke akkurat påske-kalender, men ikke langt unna 😉 Kjell Elvis ha-ha.. 😀 Ha en fin dag Vaniljen 🙂

    15. julianogmamma: Ja, bare svar når du er klar, jeg skriver om den ene nå, og venter på det første svaret til litt senere. Bare send inn før kl 22 🙂

    16. Helge: Ja, det er lov å vente 😀 Bare få sendt inn før kl 22, hvis ikke er det for sent 😉 Jeg annonserer og trekker vinnere rett etter kl 22 🙂 Ja, jeg håper det blir litt artig. Ha en fin søndag du også 🙂

    17. Så er vi igang, her må hjernecellene være våken for dette er ingen spøk. Jeg tror jeg har svaret men venter med mitt endelige svar til i kveld. Nr 1 kan jo være både den ene og den andre mens nr 2 kan jo være… nei, som sagt så venter jeg litt med svaret. Uansett blir dette artig fremover.
      Ha en fin søndag.

    18. Bente og Lars O: Flott!! Jeg får begynne strikkinga litt før i år, jeg holdt på i desember i fjor, mens jeg laget rebuser, og kjøpte julegaver 😀 Lurt å begynne før 😉

    19. Bente og Lars O: Så fint du gjettet på denne også 🙂 Jeg noterer meg svaret og kommer med svarene etter kl 22 i kveld, og navnet på den som vant 🙂 Noterer alle svar jeg får inn, med navn og svar 🙂 Så gøy du likte typen oppgaver, du skulle vært med på julekalenderen du, jeg hadde 24 oppgaver med stikkede premeie 😀

    20. miro76.blogg.no: Moro at du blir med, jeg kommer med svar og sånt i kveld, etter kl 22 🙂 Jeg noterer svaret ditt. Jeg sier fra på kvelden hvem som vant 🙂

    21. Min matgale verden: Hvis det blir altfor vanskelig med den første, må jeg kanskje legge ut noen hint underveis i dag 😀 Men få se litt 😀 Tror de øynene er vanskelige, for de strevde folk med når det var Roald Øyen også 😉

    22. Så gøy!! Men jeg er nok litt dårlig på dette, for jeg ser ikke hvem den første er jeg….kan jeg tippe en dame….knis…jeg vet faktisk ikke, og lurte på om jeg skulle jukse og vente til noen andre hadde svart, men jeg har litt vanskelig for å jukse. Så da blir det vet ikke, men Elvis klarte jeg:) Gleder meg til flere nøtter, påsken er ikke helt det samme uten Frodiths nøtter:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg