Jula varer helt til påske? Frodiths Påskenøtter ;-)

Er det sånn i våre dager at vi har jul helt til påsken kommer? I butikkene har vi blitt enig om at jula er alt for tidlig… Det ligger nisse-marsipan i hyllene fra begynnelsen av oktober.. Men de ligger der jaggu meg en stund etterpå også.. Noen vil si at marsipan og julegodis får vi aldri nok av, så det er jaggu bra den kommer tidlig… Og forsvinner sent.. Men det er noe med den overlappingen her.. Fordi man kan godt finne en støvete jule-gris i marsipan, liggende i hylla i februar..Kan man ikke? Og sånn marsipan holder seg sikkert veldig godt også, for grisen er like blid den og ikke det minste støvete på innsiden av papiret.. Men i slutten av januar, begynnelsen av februar og du tenker at NÅ er jula snart slutt…. og alle har høstet og kastet ut juletreet, og du er på vei til butikken, IKKE for å kjøpe ribbe men en Cola Zero eller en helt vanlig kyllingfilet… DA plutselig, mens den røde nissen forsvinner ut døra, og grisen smiler fra søppelkassene hos butikkene.. og du ser de vasker hyllene etter siste grynt,…ja akkurat DA får du øye på den lille gule posen på stativet der.. Det er påsken som er i anmarsj.. Det er den lille gule kyllingen som har overtatt butikken.. Gris er UT, og kylling er IN. Og i samme gode marsipanen…For den smaker jo helt det samme,  den har bare skiftet form… Og pengene de strømmer inn de, like godt som til jul.. For når grisen forsvant ut døra, så måtte jo kyllingen inn… Så der overlappet de hverandre godt, for kjøpmannens skyld, den gule hoppet villig opp i hylla, slik at ikke Rimi, Ica eller Bunnpris må legge ned i februar.. Så nå har vi ikke bare jul helt til påske men vi har påske helt fra februar til langt ut i mai..

Men jammen lurer jeg på om ikke jula har blitt igjen her hos meg også.. til påsken kom… Hvertfall har jeg tatt påskevasken, eller vårrengjøring eller hva man skal kalle det… Og når musa er ferdig med å vaske tak og vegger i sitt lille musehull, til jul…. , så trenger den vel ikke dukke opp igjen før til neste jul?? Nei… Kanskje ikke…. Men Den Gale Kyllingen har overtatt her også… Og har flydd hakkende rundt her i hele går og kaklet, og sparket i hønsegården, for at jobben for musa til neste jul skal bli lettere… Man trenger en PUSS både nå og da..

 

 

 Nå har Den Gale Kyllingen roet seg litt, etter gårsdagen, og er klar for å servere deg noen nye nøtter 🙂

Og her er reglene igjen:

– du må ha rett på to oppgaver pr dag: På den ene oppgaven i dag, mangler hele kroppen, og på den andre oppgaven er kroppen alt du får å gjette utifra, sånn som i går. Jeg tror likevel at det skal være så enkelt at de fleste kan være med i trekningen. Du må altså ha rett på begge oppgavene. Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du to rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den du fikk treffe på i går kveld, han som løp rundt med påminnelsene og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉

 

Her kommer nøttene: 

 

1) Hvem eier disse  øynene?

2) og hvem har mistet ansikt under her? En fyr fra en LITT svunnen tid, men Still alive..

 

 Så da er det bare å skrive svaret ditt i kommentarfeltet 🙂 Lykke til

48 kommentarer
    1. Trille: Ja, ikke sant, de står nesten side om side 😀 Men jeg har aldri sett det HELT faktisk, emen en uke i mellom kanskje 😀 Ja, mye godt, spesielt mørk sjokolade 😀

    2. Åh, du er så søt, Frodith! 😀 Elsker disse små greiene du alltid stiller istand. 🙂
      Jula varer virkelig til påske, og ikke bare kommer den ene når den andre drar – i fjor så jeg nemlig juleegg stående ved siden av påskeegg, du vet av den lilla typen. En med rødt bånd, den andre med gult! Herregud, lættis, lissom! 😛 Men godis er godt, namme!

    3. ladyaugust: Jeg har jo lovet på bloggen her at jeg skal ri i løpet av året .. Må gjøre det!! Pga jeg er vettaskremt også, og det vil jeg ikke være.. Vent på meg da,så gjør vi det sammen 😀

    4. hehehe den er grei 😀 Man får leid hester der og engelen har masa på meg i 4 år nå tror jeg om at jeg skal prøve men jeg er ganske så vettaskræmt 😉

    5. ladyaugust: Ja, tegnspårk er genialt, kan snakke gjennom vinduer og alt 🙂 Snakk litt med den hesten for meg og hør om jeg kan komme å ri 😉

    6. mirandashobbyhjorne: Morsomt at du er med i dag også 🙂 Her har det vært mange innom i dag, og det er riktig så koselig :-)Håper du har en fin dag 🙂 Skriver opp svarene dine, og så får vi se hva Den Gale Kyllingen sier i kveld 😉

    7. whatwouldnemido: Litt royal i starten, kanskje… man kan jo aldri være helt sikker… si i kveld…
      😀 Må jo begynne med noen gjenkjennelige vesener hvertfall 😉 Så man ikke tar luven fra folk ;-)Vil jo ha med flest mulig til å gjette, mest moro da 🙂 Men nøttene HARDNER til etterhvert 😉 Bare vent.. skal nok få bryna nebbet ditt 😉

    8. Tegnspråk er jo genialt, var så imponert over hvor lett man kan bruke det på steder det er myyye lyd 😀 Koooze deg med dagen, nå skal jeg snart snakke med en hest og kozzze mule <3 klæmme

    9. ladyaugust: Vært på kafe med døv venninne. Kaffe og kanelbolle.. nå er jeg virkelig sluppet ut ja, mumse..slafse 😀 og litt tegnspråk attåt 🙂

    10. Svært så rojalistisk du er for tiden a? Nr 1 er kong Harald, nr 2 er Rod Stewart. Nr 2 var vanskeligst, for der kunne svaret strengt tatt vært noen andre også…. Litt for mange hadde en look som det der på 80-tallet. Jeg synes det er morsomst å bestemme meg for svar før jeg leser hva andre har kommet med, men denne gangen googlet jeg Rod Stewart. Da ble jeg til gjengjeld helt sikker 🙂
      PS! Hvem av de kongelige kikker ut av egget i morgen? Jeg holder en knapp på Mette Marit 😉

    11. ladyaugust: Hi-hi, sukkerungen slår til 😉 I dag rakk du innlevering 😀 Jeg skriver opp svarene dine, og så får vi se hva kyllingen gjør i kveld.. følg med, følg med, om du har rett eller ei 🙂 Ha en flotters dag Sugar-cube 😉

    12. Rod Stewart kejnner jeg igjen jippie 🙂 og den første er kongen eh… og jeg tuller ikke husker ikke hva han heter…ahhhh selvsagt kong Harald :DDDDD

    13. Min matgale verden: I dag blir det bare et bittelite rom å vaske. Har VELDIG liten leilighet vøttø:-D Jeg tror på at du ikke juksa altså, he-he, dessuten er det ingenting som heter juksing hos meg.ALT er lov! Ja, ikke sant jeg var sen i dag..? Knis 🙂 Titt innom i kveld, så får vi se om du hadde rett svar 🙂

    14. Emma er ikke med å gjetter. Mulig jeg drar henne inn hvis det er oppgaver som krever hennes barneøyne 😉 I dag er hun opptatt av at vi skal svømme etter lunsj.
      Ha en fin dag frodith!

    15. Kong Harald og Rod Stewart, og det klarte jeg FØR jeg så hva de andre hadde svart. Har vært på trening tidlig, for du var jammen litt sen idag du;) Kniiis. Så flink du er å ha påskerengjøring, her rydder jeg bare kjeller, og det får klare seg det;)

    16. livetsgrusommeironi: Der var du ja 🙂 Long time, no see 😀 Så koselig du kom innom 🙂 Jeg noterer meg svarene og kommer med vinneren i kveld 🙂 Ha en flott påske du også <3 Så på modellbildene dine forresten, fine!! 🙂

    17. Liljema: takk for det Liljema, jeg skal ta godt vare på meg selv, spesielt i ferien nå 🙂 skal kose meg 🙂 Trenger det 🙂 Og nå noterer jeg meg de to navnene, så får vi se hva kyllingen sier 😀 Kos deg du også,og ta vare du også 🙂

    18. Oslopadde: Jeg noterer meg svarene, så får vi se i kveld padda mi, om du havnet i kyllingens lomme eller ikke 😀 Jeg sier INGENTING nå 😉 Ha en fin dag du også :-)på alle jobbene dine 😛 Jeg skal på kafe 🙂

    19. Bente og Lars O: Tipp-tipp-tupp, hi-hi… Ja, vi får se da, i kveld 😉 Jeg noterer meg navnene, og hvis det er riktig så havner du i kylling-lomma 🙂 Er Emma med og gjetter og? 🙂 Ha en fin dag dere også 🙂

    20. eljos: Klart man har lov å delta 🙂 Hver dag om så 🙂 Jeg hadde julekalender i år, og noen vant flere ganger.! Bare å delta her 🙂 Ha en fin dag <3

    21. vaniljeogpepper: Her hos meg er alt lov 😀 Ikke noe regnes som juks, og man vet jo aldri om de man har “lånt” fra har rett 😀 Jeg skriver opp svarene, og har du rett så vet du hvor du havner, i lomma på kyllingen 🙂

    22. Kong Olav ja.!!Jeg sa Bonnie Tyler fordi jeg ikke husket hva han andre het,men jeg har alltid syntes han ligner på Bonnie Tyler ;))..Rod Stewart altså (jeg må jo takke for hjelpen her altså,regnes det som juks ?)

    23. Helge: Hei du 🙂 Ja, jeg sier ingenting før i kveld 😀 Men jeg skriver opp svarene, og du havner i kyllingenes lomme om du har svart riktig 🙂 Svarene kommer som vanlig i 22-tiden 🙂

    24. Lithanna: Det kan være skummelt og svare som noen andre, men man kan jo være heldig også, det vet man ikke før kvelden er her… men bedre å svare på begge enn bare EN. Og også lov å endre underveis i løpet av dagen.. Bare det er før 22 🙂

    25. Hanne: Hi-hi,takk takk og ha en fin dag du også Hanne 🙂 Koselig med nøtter. Nå skal jeg treffe en venninne snart og sende første egg i posten 😉 I morgen skal Den Gale Kyllingen på Harry-tur, men det blir nøtter likevel, og kanskje mer enn til vanlig, for nå blir det billig-snop 🙂 Jeg skriver svarene dine og putter hele deg i lomma til kyllingen, hvis det er riktig svar 🙂

    26. vaniljeogpepper: Du svarte Kong Olav og Ikke Bonnie Tyler, Da har du gjettet bare EN, du får komme tilbake med et svar til hvis du kommer på :-)? Men første gjetter du altså Kong Olav?

    27. miro76.blogg.no: Du er med i dag også 🙂 Det er koselig. Jo flere jo bedre, da blir det moro, og mer liv i hønsegården 😉 Jeg noterer meg svarene dine, og hvis de er riktige er det oppi i kylling-lomma. 🙂

    28. julianogmamma: Jeg noterer meg begge svarene, og hvis det er rett for du med Den Gale Kyllingen å gjøre, oppi lomma hans… 😀 Ha en fin dag 🙂

    29. Lithanna: Si i fra hvis du kommer på nummer 2 i løpet av dagen også 😀 Du kan jo titte på andre og se hva de sier… Det er LOV 😀 ha-ha

    30. Øverste : Kan det være Kong Harald ?
      Den underste er ivertfall en Puddelrocker…men hvem..off, jeg aner ikke…:o Kan jo være hvem som helst..Hehehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg