Harry-handel og Frodiths Påskenøtter :-)

Like sikkert som AMEN i kirken og at påske-marsipan overlapper med julemarsipan, er det at påsken er tid for Harry-handel.. Det er vanlig tradisjon for den allminnelige mann i gata, dvs også damer som meg… at  de drar seg over grensa til Sverige, for å handle inn snop,kjøtt, klær, hva enn man måtte ønske… men egentlig mest for turens skyld.. Og i dag er Den Gale Kyllingen på tur over grensa.. Kidnappet av sine tre  langhårede nieser. Det er voksne damer alle sammen nå, og de kastet seg over meg og bandt meg til taket, enda så mye jeg kaklet og flakset… For jeg var blitt alt for stor til å ha inne i bilen…. Spist for mye sjokolade etter at jeg slapp ut av sjoko-fengselset.. Og de var nok redd jeg skulle gjøre for mye ugagn  inni bilen der også… når vi nærmet oss grensa… Det er jo en kjennsgjerning at nordmenn på vei over grensa i påskedagene, drikker øl, spiller megahøy musikk ut gjennom vinduet og drar ned buksene sine og viser rumpa si… Også kalt “MOONING”…… som i MÅNE… Det var vel dette de var redd… Hmff…. Og jeg som bare hadde vært påskesnill og har overraskelse til dem, uten at de trenger å gjette på en eneste liten nøtt en gang….. Overraskelsen får du se i kveld… Nå farer jeg altså til SWEDEN,  men det betyr ikke nøtte-fri… ÅÅåå, neida 😀 Her er det åpent… Jeg har både harer og andre høner som vikarierer, mens denne fuglen er fløyet fra redet.. så her er  dagens påske-nøtter 🙂

 

Her er reglene 

– du må ha rett på tre oppgaver i dag: På den ene oppgaven i dag, mangler ansiktet, og på den andre oppgaven har du bare øynene, sånn som i går.  I tillegg er det en liten melding som må tydes i oppgave nr 3… Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du tre rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉  Det er lov å google,titte på andres sine svar osv… Alt er lov, ingenting er JUkS 🙂

 
1) Hvem er denne personen uten ansikt? Ikke akkurat bilde fra i dag…men dog.. bør være gjenkjennelig for en del av de rundt 30-40 åra og oppover


2) Og hvem er det som titter så lurt ut av dette egget? Et hint, han er litt sliten nå 😀 Har vært veldig aktiv i det siste 😉

 

 3) Hva står det på denne lille lappen?  (Jeg er mester i ubrukelige sysler 😀 og skrive speilvendt har jeg øvd meg mye på, men ikke på museplate i Paint, så ble ikke sammenhengende helt… )

Hvis det blir veldig vanskelig hent et speil 😉

Sånn, da har du litt å bryne nebbet ditt på, mens jeg flakser sørover. Plutselig tilbake igjen. Skriv svarene i kommentarfeltet 😉 så sees vi snart.. Lykke til 🙂

52 kommentarer
    1. Ideatroll: Svar avgitt, og svar på alle 3 er skrevet ned 😉 og om noen minutter trekker jeg fra kyllingens lomme, og de som ligger oppi der og spreller 😀

    2. whatwouldnemido: Var kjempekos, litt om det snart 🙂 Kost meg 🙂 Noterer svarene dine,og dytter deg og lappen dit den bør dyttes 😀 og så får vi se snart da, hva som skjer 😉

    3. livetsgrusommeironi: Bowie hadde fint hår ja, han er liksom noe for seg selv den mannen 🙂 Har visst en ny plate, som skal være bra sier samboeren 🙂 Jeg noterer meg svarene og trekker vinner kl 22, hvis mange har riktige svar 🙂 Kos at du er med 🙂

    4. Jeg vet svarene på
      1. David Bowie
      3. Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby påsketuristenenes Mekka
      Men nr 2 aner jeg ikke – alle sier jo Petter Northug, så da sier jeg vel det jeg også 😉

    5. Første er David Bowie (Ziggy Stardust), nr 2 må da være Petter Northug? Og speilvendtmelding er om harrytur til Sverige, så klart! Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby, Påsketuristenes Mekka 🙂 Håper’n var fin, forresten!?

    6. Ideatroll: Hvis du vil svare på nøttene kan du gjøre akkurat som du har lyst, jeg har ingen restriksjoner 😀 Man kan svare som de andre, eller foreslå noe eget, man vet jo aldri om de andre har rett, og jeg kan jo aldri sjekke om man ser på de andre.. 😀 Hadde jeg hatt en mer hemmelig svarmetode,kunne man ikke “jukset”, men SÅ seriøst skal det ikke være 🙂 Det blir jo som med kalenderen min, man kunne jo titte…Her kan man google, titte på andre, alle metoder er lov. Så om du vil svare,så bruk uansett metode du har lyst til, eneste regelen er FØR kl 22 🙂 for jeg trekker hvis det er mange riktige svar 🙂 Jeg har kjøpt godis i sverige til egge-fyll i dag 😀

    7. Jeg klarte bare to jeg – med mindre jeg skal bruke de andres kommentarer som jukselapp 😉 Nr. 2 hadde jeg nemlig ikke snøring på!
      Du er kreativ du (som vanlig) og lager kos på bloggen din <3

    8. Det røde Legohuset: Danmark høres også herlig ut 🙂 Jada, blir vel aldri HELT stor jeg heller:-D Ha-ha, det gjør ingenting 🙂 Jeg er moden og voksen NOK i de situasjoner hvor det trengs, og har mye barn og glede i meg når DET trengs 🙂 En god mix

    9. muumimamma: Ja, her må man henge med i svingene for å holde seg oppdatert 😀 Er jo nesten en heldagsjobb, hi-hi.. Så hyggelig du var tilbake igjen da Mummimamma, og klar for litt nøtter 🙂 Jeg må jo sette igang noen nye tradisjoner 🙂 Det er veldig koselig med litt tradisjoner, og en gang må man jo sttarte 😀 Jeg har ikke mye tradisjoner ellers i hverdagen 😉 Jeg har notert svarene dine, så får du se hva Den Gale Kyllingen sier senere ;-D Etter kl 22 🙂

    10. Puh, betryggende å vite at jeg aldri kommer til å slutte å si “når jeg blir stor”, når du som har dobbelt så mye livserfaring fremdeles sier det! 😀 Det høres jo ut som en plan. Jeg kunne godt tenkt meg å flytte til Skåne, men da blir det vel også for å jobbe. Eller… eller… åh, Danmark. <3w

    11. 1. David Bowie
      2. Petter Northug Jr.
      3. Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby, påsketuristenenes Mekka 🙂
      Jeg har allerede vært påsketurist sånn litt i forkant, på Sørlandet 🙂 Litt deilig å bare la Internett være Internett og bare kose seg og gjøre hva man vil når man vil 🙂 Påskenøtter er jo et gøyalt påfunn, du er kjempeflink til å finne på sånne ting :)) Ser at jeg har maaaange innlegg å lese nå etter at jeg har vært borte, men det er vel fin påskelektyre :))
      God påske!

    12. Det røde Legohuset: Jeg har faktisk vurdert det sånn at når jeg blir STOR, lurer på når det blir… er jo 46 nå…Men altså, når jeg blir stor, å kjøpe hus i Sverige.. fordi det er eneste vi kan ha råd til… Og da kan kjøpe hus der,nær grensa til Norge, kjøpe mat der, og så kan jeg f eks jobbe i Fredrikstad 🙂 Bedre lønn i Norge. Og jeg kan være tegnspråktolk i Fredrikstad f eks 🙂

    13. Absolutt! Merker det på studentbudsjettet at jeg skulle virkelig-virkelig ønske at jeg i hvert fall bodde i sykkelavstand fra grensa. :p Oh, well. Får ta turen innom Obs! i morgen, og kanskje Rema1000.

    14. Det røde Legohuset: Ha-ha, den var fin, Petter Northug burde vært først, hi-hi.. Jeg noterer meg svarene dine, så får vi se hva kyllingen sier i kveld 😉 Jeg er ikke ofte i Sverige,men synes det er koselig av og til,som en tur liksom. Og idag var det ekstra koselig med niesene mine 🙂 Og det er jo billigere mat der, i perioder med dårlig råd er det jo litt bra sånn sett også 🙂

    15. David Bowie er nr én, men egentlig burde muligens mr. Northug vært det… eller har han dabbet av i skisporet? Videre står det så fint på lappen (som var veldig relevant for innlegget! Skulle ønske jeg hadde bil og lappen slik at jeg kunne gjøre til Sverige og harryhandle selv):
      Ingen påske uten harrytur!
      Strømstad og Nordby påsketuristenes Mekka 🙂

    16. vaniljeogpepper: Turen var flott 🙂 Fine jenter å være på tur med 🙂 Er så glad i dem. Nå er de “på min alder”, ha-ha, men de var jo små, som jeg passet på.. Rart med sånt 🙂 Kos var det hvertfall. Og kjøpt mega-mye snop til påske-egg-premiene. Jeg noterer meg svarene dine og sjekker meg kyllingen 😉 Bowie ruler fremdeles han. Den gamle hvertfall, men jeg hørte han hadde kommet med noe igjen som visstnok skulle være veldig bra 🙂 Helge lurte på om jeg kunne skrive opp ned også, og jeg kan det litt også 😀 Har øvd på speilvendt, faktiskt i voksen alder 😀 Synes det var moro… Sånn mens jeg har hørt på forelesninger etc… 😉

    17. David Bowie aka Ziggy Stardust (å en veldig kul hårstil,syntes fortsatt han ruler i filmen Labyrinth:)
      …Mr Nordthug…Petter Northug..
      Speilvendt er en extraordinær kvalitet,på mange måter forteller det mye om din kapasitet til å imøtekomme forandringer..Skal vi se..her står det :
      ‘Ingen påske uten Harrytur! ‘
      Strømstad og Nordby
      påsketuristenes
      Mekka *smilefjes* ‘
      Ble turen bra eller ???

    18. julianogmamma: Tror nok det er VANLIG Sverigetrafikk i disse dagene FØR påske, og det verste rushet er jo de to torsdagen og fredagen 🙂 I dag bare koselig 🙂 Nå hjemme og skal spise falu-korv 😉

    19. Helge: Har ikke øvd noe særlig på å skrive opp ned, men litt klarer jeg 😀 Men speilvendt øvde jeg litt på en stund, for moro skyld 😀 I voksen alder faktisk… Og jeg LESER mye opp ned, når jeg sitter overfor elevene mine, og det er jeg god på.. Men kan skrive litt opp ned også 🙂 Men ikke like god 😉 Jeg noterer meg svarene dine. Moro du er med 🙂 Er 10 med så langt i dag, moro det 🙂

    20. eljos: Så bra det hadde kommet fram 🙂 Ja, de gule er gode, kjøpe på Nille faktisk 🙂 Vi har gumlet litt her i dag også , og i bilen til Sverige 😉

    21. Omsider fikk jeg strømmen tilbaake, vært borte det meste av dagen. Tja, nok en utfordring for tankene her. Men jeg mener og ha svaret; 1 David Bowie 2 Petter Northug 3 Ingen påske uten harryty. Strømstad og Nordby. Påsketuristenes mekka.
      Mangt man kan øve på, kan du skrive opp ned like bra som speilvendt?

    22. Nå har jeg fått noe i posten. Nam nam. Vi hadde planlagt å vente med det til påskeaften, men måtte bare smake litt, De store gule er så gode!!!! Det spørs om det ikke blir tomt ganske raskt. Tusen takk!!

    23. julianogmamma: Hi–hi, svar notert 😀 Jeg har vært i Harry-land, og shoppet snop til påske-egg-premiene, og litt kjøtt. Men mest av alt kost meg med tre herlige jenter 🙂 som jeg er tante til. Og ikke var det kø noe sted i dag heller. Deilig lite folk faktisk 🙂 Jeg sender egget ditt i morgen, og spennende å se hvem som vinner i dag 🙂

    24. Det er nok sjølvæste David Bowie! Og neste er kjekkasen Petter Northug, og i meldingen står “ingen påske uten Harrytur! Strømstad og Nordby Påsketuristenes Mekka 🙂

    25. cassandraen: Lenge siden jeg har vært også 🙂 Nå er vi ferdig, og på tur hjem:-) Skriver opp svarene dine, så får vi se:-) klem <3

    26. 1. David Bowie
      2. Petter Northug
      3. Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby påsketuristenes Mekka 😀
      God tur til Sverige og kos deg masse :)) Jeg har faktisk ikke vert på harryhandel i år.. men blir nok en tur etterhvert skal du se;))

    27. Nei Rebella: Ha-ha, du i harry-land light 😀 Jeg er fremme NÅ 😉 Jess, ut å moone ha-ha. Jeg noterer svarene dine fine Nemien :-)<3

    28. ladyaugust: Hei Lady søs 🙂 Ja nå er jeg på vei :-)Takk for svarene, skal høre med kyllingen om det var riktig 😉 Ha en fin dag du også 🙂 <3 klem

    29. 1 David Bowie, uhhh helleduss for en sveis xD
      2. Petter Northug i ett eller annet barneskirenn…!
      3. Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby påsketuristenes Mekka 😀
      Føler det er litt harryhandel hele året her jeg, så jeg trenger ikke dra til Strømstad XD
      Kos deg på tur, og husk og kjøpe snus ^_^

    30. Jeg tror den første er: David Bowie og den andre er:Petter Northug
      og svaret på sistenøtta er: Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby Påsketuristenes Mekka
      Hahahaha og Ha en super tur søs <3

    31. Hanne: Takk for svar Hanne 🙂 Kyllingen bakser og flyr, og memorerer svar, og i kveld får du svar på om det er riktig 🙂 Fint vær i dag for Harry-handel med verdens fineste nieser 🙂 Kos deg masse i dag du også 🙂 Håper du har sol i veggen din 🙂

    32. Nr. 1 Skulle ha vist resten av mannen ( uten klær) Davi Bowie, lettere å kjenne igjen da! hehe
      2.Så min kjære Petter
      3. Ingen påske uten harrytur. Strømstad og Nordby. Påsketuristenes Mekka.
      Kos deg i utlandet ..

    33. Min matgale verden: Jeg var redd nøttene var for vanskelige i dag, jeg lovet dere kvesste nebb og harde nøtter 😀 Jeg noterer svarene og sjekker med Kyllingen i kveld.. Han ligger bastet og bundet på taket, mens kulda biter i kinnene 😉 Ha en fin dag Kjersti 🙂

    34. Marit: Her er det ingen tvang 😀 Man svarer hvis man får lyst 🙂 Men hyggelig at du kom innom sånn som nå 🙂 Bare hyggelig å se deg vettu Marit. Bare snik du.. helt ok 😀 men i dag så jeg deg, men altså ingen tvinging på gang ;-D

    35. David Bowie er kul! Ziggy Stardust….sukk…. Petter Northug er nok sliten, og ellers en artig trøndersk skrue. Trøndere blir fort litt artig. Ingen påske uten harrytur! Strømstad og Nordby, påsketuristenes mekka. Jeg er jo og fra Bergen, og ønsker hver påske og resten av året at jeg kunne dra på harrytur til Sverige! God tur Frodith! Jeg ser dere for meg med kyllingen på taket:)

    36. Bare en liten forklaring på at jeg er litt fraværende her hos deg; Jeg hater påskenøtter og konkurranse og spill og alt sånn der som normalt hører påska til. Men jeg sniker meg rundt her inne og håper at ingen ser meg og tvinger meg til å delta .. ;o)

    37. Bente og Lars O: Her kan man tilkalle Hr Stusslivei, eller mr google, det må være lov. Det var jo lov på Roald Øyens nøtter også det 🙂 Takk for svar, noterer de ned, så får vi se hva Den Gale Kyllingen sier 😀 Ha en flott dag dere i Stussliveien også 🙂

    38. eljos: Bare sjekk i vei, jeg skriver ingenting før SVAR AVGITT 😀 Ja, håper den kommer i dag eller i morgen, det er jo litt sånn påsketrafikk i posten også faktisk… 😛

    39. 1. David Bowie
      2. Petter Northug
      3. Ingen påske uten harrytur! Strømstad ig Nordby Påsketuristenenes Mekka
      I dag måtte jeg tilkalle Hr Stusslivegen for litt hjelp 😀
      Ha en fin dag frodith!

    40. Han der David Bowie må jeg sjekke opp før jeg tror på det. De andre var enkle he he……..kommer tilbake med svar senere i dag. Gleder meg til postlevering i dag, eller i morgen.

    41. Oslopadde: Hei Padda mi 🙂 Du er førstemann inn med svar i dag 🙂 Jeg noterer meg svar, så får du se i kveld hva kyllingen sier 🙂 Skal jeg kjøpe en padde til deg i EU? 😀 Ha en fin dag, i dag er det tirsdag 🙂

    42. Det ser ut som David Bowie, det første der. De øynene i egget tror jeg er Petter Northug (TRØNDER!!), og i meldingen tror jeg det står “ingen påske uten Harrytur! Strømstad og Nordby Påsketuristenes Mekka 🙂 ” 🙂 God tur til EU, Frodith! 🙂

    43. Appropos påskehandel. Jeg er jammen glad jeg bor i Bergen og slipper Harryturer til Sverige. Æsj, kan ikke fordra harryturer og slitsomme, stappede butikker..
      Nei takk. Jeg trenger ikke så mye ekstra i påsken, vi er no bare to+ en hund 😉
      -Lykkelys

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg