“Den forlatte by” og Frodiths Påskenøtter ;-)

Kan du huske de gamle western-filmene? Der hvor to mørkkledde ryttere, med cowboy-hatter, rir inn i en by fylt av Salooner, Banker og  byens bordellpiker stående linet opp i døråpninger. Man hører lyder av smiens hestesko-slåing jallende ut av smia… Men akkurat denne dagen når de to rytterene eller cowboeyene kommer ridende er det en øredøvende stillhet i byen… En og annen høyball ruller forbi, og viser tegn på at dette er en forlatt og stillhetens by.. Ingen lyder fra knisende prostituerte, ingen lyder fra saloonens løse fugler, ingen lyder fra smia… Bare stillhet… Ja, tenker du kan huske disse filmene, det var liksom det vi så på da vi vokste opp, vi over 40 + hvertfall, og du som er yngre… vel,du har helt sikkert sett en og annen du også.. Det går jo repriser i fleng nå.. Og hvor vil jeg med dette? Jo, det er altså Oslo… NESTEN sånn er det her nå 😀 Helt stille… Nei, IKKE kjedelig, bare STILLE, bilene er borte, folka er borte, bare lyden av høyballene er å høre… Og det er HERLIG!! Man kan rusle en tur, uten å måtte stå under armen på noen å lukte inn svette i rushen på trikken.. For nå er det ledig sitteplasser på trikken… Man kan gå ut døra, uten å få en bikkje i leggen, eller en neve i ansiktet på et overfylt senter… For senteret er stengt, og hadde det vært åpent ville det vært tomt… Og de bikkjene som var så intererssert i å bite meg tidligere i vinter er ALLE dratt til fjells.. Og jeg går stille rundt og drikker kaffe på ulike kafeer, og pønsker ut nye påskenøtter 😉 Vel, her er dagens nøtter, om du tar de i hytteveggen, i sola ved saloonen 😉 eller om du gjør som meg og sløver litt i sofaen 😀

Men først reglene :

– du må ha rett på tre oppgaver i dag: På den ene oppgaven i dag, mangler ansiktet, og på den andre oppgaven har du bare øynene, sånn som i går.  I tillegg er det en liten melding som må tydes i oppgave nr 3… Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du tre rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉  Det er lov å google,titte på andres sine svar osv… Alt er lov, ingenting er JUkS 🙂 

 

 


1) Hvem har mistet ansikt her…?… 

 


2) Og hver er det som prøver å gjemme seg i dette egget? Ikke at det hjelper stort men…

3)
 
Og hva er meldingen her? Si i fra om du trenger noe hjelp, men du må stokke litt på bokstavene hvertfall 😀 Lykke til med dagens oppgaver 🙂 Det er barre å skrive løsningene i kommetarfeltet som vanlig 🙂

50 kommentarer
    1. Lett gjenkjennelige Mikkel og Jens ja 🙂 Her har ikke påskeharen vært helt enda, han kommer med rebusløp til ungene på lørdag, sånn at de kan finne eggene han har gjemt et lurt sted til dem 🙂
      Ikke regn meg med i svarene i dag, jeg har jo allerede stukket av med det ene egget 🙂

    2. Aina: Ja, nå var det nesten bare deg jeg ventet på 😀 ha-ha.. Neida… Men fint du ble med da 🙂 Kanskje jeg kommer flaksende med et egg i kveld 😉 Vi får se om du har rett da…. Håper du har hatt en fin dag 🙂 Jeg passe visst best i sofaen her i dag, men luften var nok godt for noe 🙂 Jeg fikk noen fine bilder 🙂 Løsningene kommer kl 22 <3 så lenge

    3. Nå er jeg med! :))
      1. Michael Jackson, det håret og posituren, ja ALT, er ikke til å feil av 😀
      2. Jensemann, Mr Stoltenberg er andremann.
      3. Påskeharen har vært her med egg, fulle av sjokolade. god påske!!
      Sånn, nå er jeg påmeldt :))

    4. Michael Jackson
      Jenst Stoltenberg
      Påskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade.God påske
      puhhh denne gangen rakk jeg det 🙂

    5. Hanne: Hei, der var du :-)Så deilig du driver med ryer i solen da, høres skikkelig deilig ut 🙂 Jeg er litt slapp i dag, men vært ute en liten tur 🙂 Har du ikke smurt deg da Hanne?? 😀 Angående svarene. Nr 2 og 3 greit, men kan du si hvem av de tre du tror mest det er :-D? knis..

    6. Holdt på å glemme jeg, har syslet med ryer ut i solen… Nr. 1 her har jeg Alice Cooper, eller Michael Jackson, men det kan også være Åge Steen NIlsen…..2, Jensemann… 3.Påskeharen har vært hermed egg fulle av sjokolade…
      Håper du har hatt en fin dag.. jeg er blitt rød i trynet .. hehehe

    7. whatwouldnemido: Kanskje det er din tur snart nå?? Nå har jo 3 andre fått 🙂 Vi får håpe det er din tur snart da 😀 Ha en fin dag K 🙂

    8. solkro: Hei-hei, koselig at du blir med på nøtter også 🙂 Løsningen legges ut i kveld etter kl 22 🙂 Ha en flotters dag du også 🙂 Deilig i sola 🙂

    9. Siv: Jeg har ikke ski engang jeg… uff for en nordmann… men jeg løper ut i skog og mark så fort snøen går sin vei, og det er snart her 😀 Ja, vi får se hva kyllingen sier i kveld 😀

    10. ladyaugust: I Sverige hadde de svarte også 😉 og i leiligheten min er det svarte NÅ.. Men de skal ut å reise, med frimerke på snart 😀 Klæmme tilbake <3

    11. Heia
      michael Jackson, jens stoltenberg og Påskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade .
      Ha en flotters dag 🙂
      Goe knib <3

    12. Jeg håper haren er glad i meg i år, HIHIHI! Her er solen så vidt oppe, men skigåing skal jeg gjøre i morgen! (Da får jeg meg kanskje vafler i marka også, hurra!) Skal du gå noe på ski i påska??

    13. vaniljeogpepper: Hi-hi, svar notert 🙂 Nå skal jeg ut i lufta, sende påske-egg, og lufte hode, for det trengs i dag kjenner jeg… Det er litt tungt.. Deilig sol her så 🙂 Takk for svar og ha en nydelig dag Vaniljen 🙂 <3

    14. 1.Michael Jackson bilder fra albumet ‘Bad’.
      2.Jens Stoltenberg -som virkelig burde stoppe pelsdyrnæringen #det er nå eller aldri Jens#
      sist men ikke minst,minst multitalenfulle blogg kompis <3 :
      '' Påskeharen har vært her med egg,fulle av sjokolade
      God påske!! ''

    15. kjersti på paskeferie: Er du på hytta du? Så koselig 🙂 Dere får kose dere, du skal kanskje gå på ski også da? eller er det litt mer vår der? Spennende krim 🙂 Ja, så deilig med helt fri 🙂 Kos deg masse <3 Jeg noterer meg svarene og gir kyllingen beskjed 😀 Klem <3

    16. Mikkel jacobsen. (oversatt til norsk…) og selveste priminister stolt som en påskehane-berg. Paskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade. God påske. På hytta jeg. Krim skrev jeg I går. Deilig m helt fri.

    17. Det røde Legohuset: Æsj… Ja… På de overfylte trikkene i hverdagen her, så får jeg ALDRI sitte en gang, men MÅ STÅ med nesa HELT inni armene til folk, som febrilsk prøver å holde seg fast… Det er så fullt… Men NÅ er det så stille og rolig at jeg er alene på trikkene nesten. Det er høytiden sin i Oslo det.. Jeg noterer svarene dine 🙂 Kyllingen jobber på spreng her 😉 Riktig svar kommer i kveld etter kl 22 som vanlig 🙂

    18. Michael Jackson sitt ansikt har nok råtnet vekk for lengst (eller ble han kremert?) Videre har man Jens Stoltenberg, og på den lappen under her står det:
      Påskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade
      God påske!!!
      Og…mmmh. Har fine minner om å sitte på bussen en varm sommerdag med et kvinnemenneske sittende foran meg. Hun MÅTTE absolutt lufte armhulen sin, og den friske luften som ble blåst inn, sendte denne liflige svettelukten midt i fjeset mitt….

    19. Det skal bli tre kvarter i solveggen i dag også. Og jeg sparer litt på godisen i påskeegget. Det må jo vare til påskeaften…….

    20. I dag var fru Stussli alene om svarene 🙂 Juuuhuuu! Ikke sikkert det var riktig, men jeg hadde ikke tid til å vente på at Herren skulle inta stua og gå over fruens svar. Jeg bare dropper å nevne det hvis jeg har feil 😀

    21. eljos: Ja, du er med hver dag, supert 🙂 Og har kanskje ennå litt igjen av egget ditt 😀 I dag er det klart for rusletur i sola, etterhvert.. bare vente på plussgradene 🙂 og kle på litt. Og ut å sende påskeegg til Julianogmamma og Muumimamma 😉

    22. Bente og Lars O: Gjettet du HELT alene i dag 😉 Ha-ha… Håper dere får en nydelig dag i butikker, svømmehall og på gård 🙂 Den Gale kyllingen sitter her med penna og noterer svar, løsning etter kl 22 som vanlig. Ha en strålende dag Bente 🙂 Stor klem til deg og familien <3

    23. 1. Michael Jackson – 2 Jens Stoltenberg – Påskeharen har vært her med egg, fulle av sjokolade, god påske.
      Svar avgitt i dag også!!

    24. 1 Mickael Jackson
      2 Jens Stoltenberg
      3 Påskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade. God Påske!!
      Dagens svar levert! Nå blir det garnbutikk, svømmehallen og besøksgård på Stusslifolket 🙂
      Ha en strålende dag i vakreste Oslo
      Klemklem

    25. julianogmamma: Der var du på plass med nøtte-knekkeren 😉 Jeg skriver opp, og i dag farer jeg til posthuset med egget ditt, og Muumimammas, og får de ut. Så påskeaften bør du vel ha et i hus 😀

    26. Siv: Der kom svarene fra fineste Siv <3, jeg noterer dem, og titt innom i kveld, så ser du om Den Gale Kyllingen har godkjent dem, dvs om det var riktig 😉 Håper du får en fin dag!! Her skinner sola 🙂

    27. Helge: Svaren noteres ned Helge 🙂 vi får se senere hvor knekt den er 🙂 Jeg legger ut svarene som vanlig i kveld 🙂 åper du får en fin dag i sola 🙂

    28. Jeg vil gjette på Michael Jackson, jeg! I påskeegget er det vel kanskje vår godeste statsminister Jens Stoltenberg? Meldinga er: “påskeharen har vært her med egg, fulle av sjokolade – god påske!”
      Tihi!

    29. Dagens nøtt er knekt håper jeg. Øverste er enten Michael Jackson eller Alice Copper. Neste nr 2, du startet med de kongelige men nå er vi i stortinget, så det er enten stoltenberg eller Jagland.
      Siste var jo lett. Så mine endelig svar er 1 Micheal Jackson 2 Jens Stotenberg 3 Påskeharen har vært her med fulle egg av sjokolade. God påske.

    30. Lithanna: Ja, Clint Eastwood er bra 🙂 Liker også filmene han er med i, fra de helt tidlige til opptil i dag .-) En god skuepiller all over. Så noterer jeg meg dagens svar, og så ser du i kveld om det var riktige svar 🙂 I dag skal jeg rusle en tur i sola, og kanskje kjøpe meg en Solo 🙂 Ha en fin dag 🙂

    31. ELSKER Cowboyfilmer ! Gode gamle og nye. Foreva Clint Eastwoodfan ! 😉
      Og den øverste må være Alice Copper <3 <3 , den neste Jens Stoltenberg kanskje og:
      Påskeharen har vært her med egg fulle av sjokolade
      God Påske
      :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg