Løsningen og vinneren av Frodiths Påskenøtter- onsdag

Som du så tidligere i dag er Oslo by fraflyttet, og det begynner å bli akkurat som det skal være i påsken.. Men med tomme trikker, tomme t-baner, og bikkje-fri veier, følger også en annen ting: stengte butikker. Påsken er jo en tid hvor det meste av butikker, banker osv er stengt i helligdagene, og i påsken er det meste helligdager og det er egentlig helt fint synes jeg. Man handler jo bare inn i forkant, og så får vi slappet skikkelig av. Det som jeg derimot har litt problem med å se nødvendigheten av, og dette gjelder også jula og andre høytider…:  -Hvorfor må de stenge alt av butikker, banker og posthus KJEMPETIDLIG i dagene FØR helligdagene?? Det kan da ikke skade at posthusene er åpne til kl 17 på onsdagen FØR skjærtorsdag? Det er mulig det er en lur grunn til dette som jeg ennå ikke har fått med meg, men jeg blir stadig like overrasket når jeg står måpende foran posthuset på en helt vanlig hverdag kl 13 og det er plutselig stengt…. Mulig det er fordi de ansatte skal rekke å dra til fjells, før skjærtorsdagen setter i gang, eller er det en annen årsak som dere kjenner til? Hvertfall stod jeg der i dag, foran posthuset,  med mine to egg, som skulle til Julianogmamma og Muumimamma… Og så var det stengt.. kl 13!!! Så da var det bare for meg å ta vingene fatt, men eggene bindt til kroppen, og som du vet flyr og flakser kyllinger ganske dårlig,  så det tar litt lang tid…så dere må nok vente på påske-egget til litt over påske… Men det går vel greit? Deilig med godterier ETTER påskedagene også 🙂


 

Vel, her kommer løsningen på dagens nøtter og vinneren av det neste påske-egget: 
 

 


Denne ansiktsløse personen kunne kanskje forveksles med Alice Cooper, men det var som mange også gjettet


Michael Jackson


I egget var det en som febrilsk prøvde å gjemme seg, fordi noen var ute etter han.. men vi så alle hvor og hvem han var… nemlig


Jens Stoltenberg, eller Jensemann, the primeminister osv 😀

På den lille lappen min sto det: 

“Påskeharen har vært her med egg, fulle av sjokolade: God påske!”

I dag var det 15 som svarte og  mange hadde rett svar på alle 3 spørsmålene 🙂 Og hvem var det så som vant i dag? Jo i dag har Den Gale Kyllingen trukket opp av lomma si, blant en hel gjeng av svarende, denne personen… Og det er: 

Vaniljeogpepper!!!!! JUHUUUU!!!! Gratulerer!! 🙂 Du er dagens vinner av et påske-egg, fylt med masse deilig snop!! Det kommer så fort posten åpner igjen, og godterier må man jo ha etter påske også :-)Ikke sant?? Veldig koselig at du vant 🙂

Og til deg som ikke vant: Jeg har påske-nøtter fram til HVERTFALL til og med påskeaften, så her er det bare å stå på 😀 Flere egg skal ut, de ligger her og roper på nye eiere 😉

24 kommentarer
    1. Jaja, går heeeelt greit å vente til etter påske, det måtte vi jo gjort uansett, etter onsdagen blir det ikke postombæring før tirsdag likevel 🙂 Så et par dager ekstra skal man vel klare å vente :))
      Og så håper jeg du blir fort frisk igjen! Jeg fikk penicillin i går, og i dag føler jeg meg så og si helt frisk igjen! Utrolig hvor fort det virker! Nesten så jeg føler at jeg ikke trenger ta flere tabletter, men man skal jo alltid fullføre penicillinkurer har jeg hørt, så da får jeg vel det da.
      God bedring!

    2. vaniljeogpepper: Jeg har også stjålet til disse bursdaginnleggene mine, og da kan jeg ikke spørre først, for da blir det jo ingen overraskelse 😉 Det du laget om i går,var jo bare rett tilbake til meg på en måte, da blir det bare kos 🙂

    3. Ok,men jeg må gjøre det til en regel å spørre førs,fordi det ville jeg ønsket at noen gjorde med meg og fordi det normal høflighet :))) Takk for at jeg fikk ‘stjele’ så smertefritt 😉

    4. vaniljeogpepper: Ha-ha, her er det bare å stjele i vei 😀 Jeg synes bare det var koselig, trenger ikke spørre om sånt når det er sånne sammnhenger 😀 Jeg ble glad som ei lerke eller en kylling jeg, for at du gjorde det 🙂 Bare skvatt, fordi jeg får jo ikke se mine ting på feeden, bare ute på hovedsiden, så jeg tenkte først det var MITT innlegg på et slags vis 😀 Takk, takk, søte Vaniljen, for at du laget innlegget og en annen gang, bare stjel, trenger aldri å spørre hos meg 😉

    5. JIPPIE og gratulerer masse Vaniljen <3 Det er jo direkte spennende dette søs 😀 Du holder hele blogg.no i hjernetrim 😀 Sove godt <3 og drøm vakkert 🙂

    6. cassandraen: Du får bli med i morgen da vettu 🙂 Koselig du stakk innom uansett 🙂 Håper du har det fint søteste Cassandraen 🙂 Klem <3

    7. Gratulerer til Vanilje& Pepper! :o)
      Holdt meg våken, med megahodepine, for å få med meg løsningen, hehe..
      NÅ er det natta mørkt her i gården. God natt! :)) klem

    8. vaniljeogpepper: Så du luktet liksom at det ville bli deg i dag? 😀 Ja, det kommer flaksende noen med det etterhvert 😀 Det ligger her klart, med alt det gode i 😉 sove godt på skyen din 🙂

    9. eljos: Ja, jeg spiser og gumler jeg også, uten egg 😀 Bare rett på bordet her nesten.. Samboeren har fått egg, men min mørke sjokolade lligger godt i kjøleskapet til jeg vil ha den 😀 Ja, jeg ble litt skuffa over postopplegget i dag, men jeg visste jo at ikke alle eggene nådde fram i påsken uansett pga torsdag og fredag ville det jo være stengt uansett, men likevel… litt irriterende..

    10. Oh my gaaaad ,jeg luktet påskeegg å sjokolade lang vei,helt inn i huset her jeg bor,hihi:)) så det er virkelig sant ? Jeg VANT!! WUHU!! Nå skal jeg blogge av å sove litt på en rosa påskesky -dette var kjempegøy OG overraskene 🙂

    11. God kveld, ja, disse servicegreiene nå for tiden er ikke greie. Vi har post i butikk, men det hjelper jo ikke stort, for de sender jo ikke posten selv om de har åpnet. fordelene er jo at vi får hentet post til langt på natt, hadde jeg nær sagt. Fortsatt god påske, og det er fremdeles litt igjen i påskeegget mitt, men nå begynner jeg å se bunnen…….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg