Vår i sikte og Frodiths Påskenøtter :-)

 

Tenk hvor utrolig glad man kan bli for å se dette lille grønne “hoppet” opp av bakken!! Da jeg var ute og tuslet en liten tur i den forlatte byen i går, sto sola på både her og der i krokene, og forskjellige løker som noen sikkert har plantet, jobbet på for å komme opp av bakken.. Jeg har jo ikke peil på blomster,så jeg aner ikke hva dette er for slags vesen 😉 Men den gjorde meg uansett  glad der den sto i alt det grå… for jeg har ventet så inmari mye på den… enda jeg ikke har plantet den JEG… Bor jo i blokk, og er ikke MINE blomster som slår seg fram her utafro.. Men jeg har liksom ventet på alle disse grønne små generelt.. Jeg synes jeg så dem i slutten av januar allerede, og synes jeg hørte en fugl som sang allerede i slutten av januar, og mente jeg hørte en humle som suste allerede i slutten av januar… Så HVOR LENGE har vi egentlig ventet på våren i år? De fleste av oss har ventet fra desember, begynnelsen av januar.. Jeg husker Nemi Rebella sa en gang i januar, at nå var det jammen på tide at vi slapp å vente særlig mer på denne våren… Og hvorfor har vi ventet på våren helt fra jul liksom? Jo jeg tror det skyldes at vi har hatt VINTER nesten over et år… For i fjor var det nemlig ingen sommer… Men det blir det i år, for det har nemlig denne lille karen lovet meg, og også disse under her som jeg møtte i samme rundtur..

 

De var på vei ut for å sole seg, men det skal jeg vente LITT med… Jeg må nemlig gjøre ferdig noen påskenøtter først 😉

Så her er dagens påske-nøtter: 

Men først reglene :

– du må ha rett på tre oppgaver i dag: På den ene oppgaven i dag, mangler ansiktet, og på den andre oppgaven har du bare øynene, sånn som i går.  I tillegg er det en liten melding som må tydes i oppgave nr 3… Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du tre rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉  Det er lov å google,titte på andres sine svar osv… Alt er lov, ingenting er JUkS 🙂 

 

 1) Hvem er kjekkasen i egget her? Han gjemmer seg kun fordi han nok blir nedrent av jenter i Hollywood..

 
2) Og hvem har mistet ansikt her? Hint: 80-årenes stil-ikon for noen.. men inget enkelt liv å leve…


3) og så er vi tilbake i litt speilvendtskrift 🙂 Hva står det på meldingen?

 I går vant Vaniljeogpepper og idag er det kanskje du 🙂 Lykke til! Baare skriv svaret i kommentarfeltet som vanlig 🙂

45 kommentarer
    1. mimmimor: Den er fra i går Mimmimor, du må ta dagens nøtter :-), i dag er det noen andre nøtter: “jakten på den lille gule” og påskenøttene deretter. Jeg har hatt hver dag skjønner du 😀 Nei, påskefjellet holder vi oss langt unna, jeg har jaktet på hestehov og funnet!!! Er i dagens innlegg og nøtter 🙂 Håper du koser deg 🙂 Her også sol, og jeg er INNE pga har kastet opp… Slækk form..

    2. Hiver meg med, jeg også, både med Depp-en, prinsesse Di og bestillingen på egg (Har du vært snill kylling i dag ? Da blir det egg 🙂 ). Håper du har en strålende påske der sør – her skinner sola fristende, men jeg holder stand: Null påskefjell!

    3. vaniljeogpepper: Takk 🙂 Jeg håper det er over til i morgen 🙂 Godt du hadde Mr på lag idag da, så får vi se om han har rett etterpå 🙂

    4. Hmmm,vrien brunøyd fyr det der…men Mr mener det Johnny Depp,så da får jeg stole på det da…
      Nr to her denne kvinnen ,forhåpntligvis..er vel prinsesse Diana -english rose.
      og sist men ikke minst på lappen står det skrevet:
      ” Har du vært snill kylling i dag?
      Da blir det egg 🙂 ”
      Ønsker deg god bedring <3

    5. Johhny Depp
      Lady Di, Prinsesse Diana
      Har du vært en snill kylling i dag? Da blir det egg
      Nå er jeg flink altså, andre gangen jeg er med 🙂

    6. Kaller det ikke akkurat flink, blir såååå fort lei men er fliiiiink med pauser 😀 To rom !! Oi jeg tar litt på et rom, så er jeg dritlei og så tar jeg litt i et annet rom osv *ler av meg selv, MEN nå er det pause på meg mens guttene svetter og spiller 😀

    7. ladyaugust: Så flink du er med vaskinga, jeg har tatt to rom, tidligere i uka, nå går det nok flere uker til nest økt.. :- / Begynner man å vaske sånne steder man sjelden gjør,så blir man ALDRI ferdig 😀 Derfor jeg bare får ET rom ferdig også 😀 Men du har jo muligheter for å sitte litt i solvegg da 🙂 Deilig 🙂 Stor klem til deg <3

    8. Jeg sitter her med guttene som planlegger trommeinnspilling av 10 låter og de gruer seg og drikker kaffe og en kaffe til og en til haha Jeg har begynt å vaske kjøkkenet, slike steder man ikke vasker til vanlig, men jeg skal snart ut i hver pause på verandaen og nyyyyyte finværet 😀 Så deilig med en liten tur og våkne på. Morsom konkurranse du har 😀 Klæmme <3

    9. ladyaugust: Jeg har vært og godt en times tur i sola, og det trengte jeg,for jeg våknet litt små-muggen og uggen i magen (for mye sjokolade i går, tåler det ikke tror jeg)…. 😀 Men fikk meg en tur i sola, og jeg har en overaskelse til dere i morgen 😉 Men ikke i dag, i dag blir det bare egg ;-)Sitter du i solveggen?? 🙂 Jeg skriver ned svarene dine, så ser vi i kveld. I går vant Vaniljen. Og hvem vet hvem som vinner i dag 😀

    10. hahahah her er jeg, nummer en av alle menn i filmbransjen Johnny Depp, nummer 2 men den beste Prinsesse Diana og nummer 3 “har du vært en snill kylling i dag? Da blir det egg 😀 tralalalalalala så bra, kos deg i sola søs, her er det aldeles nyyydelig <3

    11. whatwouldnemido: Her krysser vi i vei, og oppfører oss som eksemplariske kyllinger hele året, gjør vi ikke?? Håper du har en fin dag. Det har jeg fått etterhvert, referat i morgen 😉

    12. Mariann Sæther Tokle: Du må nok gi meg noen navn, for det er ikke alle som har svart likt her 😉 så fint om du skriver det du mener på de ulike svarene. Det er lov å titte på andre, ingenting er juks 😉 men er jo ikke sikkert de har rett 😀 Men man bør altså skrive ned svarene selv da 😀 😉

    13. Helge: Jeg noterer meg svarene dine, og så får du se i kveld, om det var riktig 🙂 Så deilig med lang tur i skogen da 🙂 Og tidlig pån ute var du også 🙂 Jeg skal ut å rusle litt også etterhvert, fin sol. Men pølser blir det ikke her 😀 Ha en fin dag 🙂

    14. kom nylig inn etter en 3 timers spasertur i skogen med pølser, kakao og bål. Det var bra for hjernen før dagens nøtter fra Frodith. Den første var vrien, Kan være Mandela, Gahr, Støre eller en ukjent men nr 2 er Diana som ble drept i en bilulykke i Paris for endel år siden.
      Mtt endelig svar er, 1 Jonas Gahr Støre 2 Prinsesse Diana 3 Har du vært kylling i dag? Da blir det egg.

    15. Lithanna: Uff da, ikke i humør i dag? Det er jo ikke bra 😮 Håper for deg at det tar seg opp, og at du får en fin dag utover. Her er det hvertfall sol, men jeg er litt slakk i formen. Men SKAL ut å gå, det hjelper på humør og alt 🙂 En liten klem til deg <3

    16. Ønsker deg en god påske og en god kommende vår.
      Er desverre for sutrete og gretten på denne morgenenen til å tenke påskenøtt.
      Kanskje jeg ser igjen senere.

    17. Hanne: Ja, bestandig snill du 🙂 Og utsatt for tyver om natta 😀 Jeg noterer meg svarene,så får vi se om det er Jonas Gahr,Jonny Depp, eller en helt annen, kanskje en dame…;-) Ingen vet før i kveld 😉

    18. Kan være Johnas Gahr Støre også, men trolig som alle sier Deep.
      2. Diana
      3 Har du vært en snill kylling i dag. Blir det egg.
      Ha en fin dag.
      Bestandig snill 🙂

    19. Siv: Vi får se om det er riktig 😀 Men jeg tenker også at det er mest gøy hvis flest mulig har mulighet for å være med å prøve å gjette, om de har RETT er en annen sak, ha-ha 🙂

    20. Bente og Lars O: Høres slett ikke ille ut 🙂 Jeg tror jeg må roe litt på sjoko-inntaket igjen, det blir litt VEL mye… rumler fælt nedi magen her… tror ikke jeg tåler det helt 😀 Men ellers, sol, kaffe og en tur ut, det høres deilig ut.. og i ettermiddag kommer jeg helt sikkert til å spise sjokolade igjen kjenner jeg meg rett 😀

    21. Jeg gjetter:
      Johnny Depp, Prinsesse Diana og “har du vært en snill kylling i dag? da blir det egg” 😀
      Synes det er greit at du har oppgavene såpass ok at jeg (iallfall tror) jeg får det til 😀

    22. I dag er planen bare å nyte. Mulig jeg klarer å overtale noen til å svømme med meg, hvis ikke skal jeg gå gjennom byen her og vanne blomster for en venninne 🙂 Kongsvinger er også stille i påsken.
      Grilling på verandaen, litt strikking og en kopp kaffe med påskesjokolade. Høres ikke så ille ut det 🙂

    23. Bente og Lars O: Svarene er notert, og så ser vi i kveld om det er rett 🙂 I morgen kommer nye utfordringer 😉 Skal ut i sola en tur ja, liten tur.. litt slapp i fisken om dagen 😀 Ha en fin dag du også Bente 🙂 Skal du noe koselig i dag?? 🙂

    24. 1. Johnny Deep <3
      2. Prinsesse Diana
      3. Har du vært en snill kylling i dag? Da blir det egg 🙂
      Fru Stussli har levert svarene fra StussliBloggen!
      Ha en strålende dag i vårsolen frodith 🙂

    25. kjersti på paskeferie: Åååå,morsomt 😀 Jeg regner med du tar bilder :-)? Må jo få se det 🙂 Hare i båt ja, hvorfor ikke, i fjor på moped så 😀 Ha en fin dag 🙂 Jeg skriver ned svarene dine 🙂 I morgen blir det noe nytt å bryne seg på,spekulerer på noe nye HYSS her 😉

    26. Jonny Depp ja, kjekkas han der. Og hårklippen til Diana hadde jeg på 80 tallet. Har du vært en snill kylling I dag? Da blir det egg. Jeg skal være påskeHARE idag, og I år skal hun kjøre båt!

    27. solkro: God formiddag ja 🙂 Jeg var litt sent oppe i dag 😀 Så koselig du blir med på nøttene :-)Jeg holder på til og med påskeaften, hvertfall 🙂 Ha en fin dag 😀 <3 Svarene er notert 😉

    28. God formiddag 🙂
      johhny depp
      prinsesse diana
      Har du vært snill kylling i dag ? Da blir det egg 🙂
      Må jo være med på disse nøttene dine, veldig kos:)
      Goe påskeknib <3

    29. Det røde Legohuset: Jeg kunne latt svarene gå på mail også, eller i meldingsfeltet, men jeg synes det skal være litt enkelt også,og ikke så alvorlig 🙂 Hvis det blir mange riktige svar, trekker jeg, og noen svar man kanskje svarer kan jo være feil.. så det er en risk i å herme også 😉 Jeg noterer meg svarene dine 🙂 så får vi se i kveld, om det er rett 😉

    30. Æsj, jeg vil kunne gjøre som mima, for nå kommer jo ALLE til å skjønne hvem dette er. ;p Du kunne jo hatt en ordning på disse innleggene at svarene ikke blir publisert før etter 22, slik at folk ikke kan herme etter hverandre?
      Uansett, jeg får legge egget: Johnny Depp!
      Nr to er prinsesse Diana
      Og på nr 3 står det:
      Har du vært en snill kylling i dag? Da blir det egg 🙂

    31. Aina: Jeg skjønner hvem du mener at det er, hvis ikke hadde jeg nok trengt et navn, fordi ikke alle jeg kjenner like godt som deg 😀 Jeg noterer de svarene jeg har fått, så får vi se om du har rett i kveld ;-D Jeg jobber på med flere 😉 Ha en fin dag 🙂

    32. Ja, blomstene vil opp og slikke sol – og jeg blir så glad av de bildene dine!! ^^)
      1. ÅÅÅhhhh! My favorite eyes in the whole wide world er med i påskenøttene! Vet du, hver gang jeg ser et nærbilde av den mannen så er det øynene som treffer noe langt inn i sjela mi. Øynene til den mannen.. jeg har lyst til å stupe inn i dem, inn i sjela hans, for jeg VET at den er et spennende sted å være i. Han er en bohemsjel, free spirit, med masse issues. En sann kunstnersjel, sær, men veldig ydmyk. I like! Noen av filmene han har spilt i er blant mine all-time favorittfilmer 🙂 Bl.a Chocolat & Don Juan DeMarco, og han spiller min favorittpirat 😉 Må jeg skrive navnet, nå som jeg har gitt så mye info som viser at jeg vet GODT hvem han er? 😀
      2. Prinsesse Diana
      3. Har du vært en snill kylling i dag? Da blir det egg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg