Syk kylling og Frodiths Påskenøtter- påskeaften


Ja, her ligger jeg da… Med beina i været og godt under teppet.. fremdeles… Har gjort det et par dager. Den er noe omgangssyke eller noe annet som herjer kroppen min. Så da jeg begynte å bli skikkelig “blek om nebbet”, måtte jeg faktisk bare pakke de litt pjuskete vingene under dyna her.., på sofaen.. Litt kjedelig å være syk, men har hatt noen fine dager i starten av påsken, og tror og håper at jeg er på bedring snart her nå så… Vel, innimellom all sovingen her har jeg jo hatt ork til litt blogging da, og tegning, og jeg ville jo så gjerne gjøre ferdig påskeøttene mine 😉 Hadde tenkt at det skulle være sist nøttene i dag, men jeg har så himla mye snop igjen, så jeg tror jeg er “nøtt” til (ha-ha) å ha et mega-egg på søndag også.. For JEG spiser ikke denne typen snop 😉 Så, tar nok et giga-egg i morgen ja 🙂

Siden det nærmer seg slutten på nøtte-styret har jeg økt litt i antall oppgaver også. Tror det er noen litt vanskeligere i dag, men du klarer det nok 🙂 Det kan være noen LURE oppgaver der også, bare så du er obs 🙂

Da kjører vi igang… men først reglene:

– du må ha rett på seks oppgaver i dag:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du seks rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉  Det er lov å google,titte på andres sine svar osv… Alt er lov, ingenting er JUkS 🙂 Men husk: De ANDRE kan ha feil 😉  

 

 


1) Hvem ligger gjemt i egget her?

 

2) HVem er gal uten ansikt?


3) Og hvem er i DETTE egget?

 
4) og i dette egget? Denne kan være litt lur…. 😉

 

5) Hvem har mistet ansikt her?

 

6) og til sist: hvem er ansiktsløs her under

 Lykke til!! I dag er det ingen beskjeder, bare mye annet hardt arbeid 😀 

48 kommentarer
    1. 1.John Lennon
      2.Koth Kristine (mamma digger henne )
      3.Elvis Prestley
      4.Mona Lisa
      5.Martha Louise (mamma sa det)
      6.Kona til Carl I Hagen,Eli Hagen ,hun kjørte også ned stortingstrappen og har vært med på fire stjernes middag.
      Jeg håper du snart blir frisk som en fisk 🙂

    2. mimmimor: Her kom du inn på riktig dato ja 🙂 Her er ingenting avslørt ennå 😉 Jeg har vært oppe og ordnet litt med mat, og ikke fullt så slapp, men får se hvor lenge det varer… men takk for god-bedring-ønsker 🙂 Det hjelper litt med gode ord, tidligere i dag fikk jeg en kylling av Hanne, (Wotka) og i går en kylling fra Lady August, som hun hadde tegnet til meg 🙂 Sånt varmer litt 🙂 Noterer meg svarene,så kommer jeg med løsningene i kveld kl 22 🙂

    3. Prøver meg på riktig dato denne gangen, håper jeg 🙂 Så vidt jeg kan tyde er personene 1) Lennon 2) Christine koth 3) Elvis 4) Mona Lisa – modellen het noe annet, antar jeg, men jeg tror ikke historikerne er enige om hvem det var 5) Martha Louise – tror kjolen ble omtalt som påskekyllingen 6) Eli Hagen. Så da må du ha god bedring og pakke dyna godt rundt deg.

    4. Helge: Da noterer jeg svarene du har kommet fram til. formen er så som så..ikke helt frisk nei.. Men sitter og koker ut nye nøtter til siste dag i morgen, så har jo litt annet å tenke på. Men nå har jeg lyst til å komme meg UT snart. Ha en fin kveld. Løsninger kl 22 😀

    5. Her er mine svar 1 John Lennon(kunne ha vært Harry Potter) 2 Koht 3 Presley(kunne vært Gahr Støre) 4 Mona Lisa(helt sikker her) 5 Marta Louise(kom på en viss kjolehistorie) 6. Eli Hagen(kunne vært Dronning Silvia av Sverige) Ellers skal jeg ta fotbad i kveld, har ømme tær etter en tur idag. Håper formen din er bedre nå. Ha en fin kveld.

    6. eljos: Takk-takk 🙂 Du koser deg ute i solen, sånn skal det være 😉 herlig. Angående Kristine Koht: jeg sier ikke at det var henne på bildet, me jeg vil bare fortelle at Kristine Koht er litt fyldigere igjen. Jeg har nettopp vært på show med henne 🙂 Hun la på seg masse med vilje igjen 🙂

    7. Nå hadde jeg nesten glemt deg, og glemt å levere svar. Dukket ned i Jørn Lier Horst – vinterstengt, ute i solen, helt herlig det….
      Og jeg er helt sikker i dag, det var bare kjenninger i nøttene. Det eneste som forvirret meg var at jeg tror Krisitne Koht er mye tynnere nå, men sånn er det jo med noen av oss, flakser opp og ned i vekt som bare det.
      Svarene kommer her: John Lennon – Kristine Koht – Elvis Presley – Mona Lisa – Märtha Louise – Eli Hagen. Og svar er avgitt!!

    8. Haha jeg tippa 10 rekker og vant på 5 av dem 🙂 Tippa for 250 kroner og så vant jeg 450 haha, 200 til snooop 😀 Jeg har også kommet fra butikken akkurat nå, jommi det var på tide 😀 Nå sitter jeg og ser på legovideokake 😀

    9. ladyaugust: Oi!!!! Vant du!! Kanskje det er din tur her også? Du kom jo i en sånn STIM ved juletider, at det ble først vinst hos tante-jul, og så noe andre greier, og så hos meg 🙂 Hvem vet?? 😀 JA, nå er jeg lei, gidder ikke bruke HELE påsken på å være syk… Ganske utålmodig… begynte jo egentlig ikke før torsdag 😉 MEN, jeg gidder ALDRI å værr syk lenge.. så NÅ er det slutt :-/ Jeg har vært på butikken, skikkelig fest der 😀

    10. Det var da i langdrag det dro den syka di, men nå får det værra nok ! Bli Frisk fort ! snaaaart er det lørdagsgodis :DDDD jippie og..vettu, jeg vant i eurolotto i går 😀 hahaha

    11. ladyaugust: Hei søs, så du er på farta 😀 Det ble nok ikke noe frisk fugl her ennå, men blir det vel etter en stund.. Skal visst ut ALT før det gir seg :-/ Men jeg har jo litt å pusle med her, så det går greit 😀 butikken min ligger 50 meter borte i gata. Samboeren har vært en gang der, og jeg tror jammen jeg skal en tur jeg også, for å lufte vingene 😉 Ha det fint snuppe-lupp <3

    12. muumimamma: Nei, jeg synes det er koselig at folk blir med HVER dag, uanestt vunnet før eller ikke 🙂 Ikke ego, det gleder nemlig MEG 😀

    13. haha den klarte jeg også : John Lennon
      Kristine Koth
      Elvis
      Mona Lisa
      Märtha Louise
      Eli Hagen
      Ha en fiii dag snuppings <3 <3 <3 Nå er det ut og shoppe litt før butikka stenger 😀

    14. (Er det egentlig litt egoistisk å være med på konkurransen din selv om jeg har vunnet allerede? Kan ikke for det men jeg bare elsker konkurranser 😉

    15. muumimamma: Jeg ler høyt, bøyer deg for flertallet 😀 Jeg skriver opp svarene hvertfall, så får vi se i kveld hvem som har rett 😉 Ja, tuppe-luppe er ikke i slaget, men man blir jo frisk til sist, så snart tror jeg… 🙂

    16. Som de andre tror jeg også at det er John Lennon, Kristine Koht, Elvis, Mona Lisa, Märtha Louise og fru Hagen. Var litt usikker på Elvis, men nå ser de andre ut til å være enige, så jeg bøyer meg for flertallet 🙂 God bedring, tuppeluppe! Så dumt at påsken din skulle bli ødelagt på denne måten!

    17. Anne: Du er bare rett på sak du 😀 Ikke noe snikk-snakk, kjør i vei, HERLIG 😀 Ja, vi får håpe at 3 er et lykketall. Mange som kunne tenke seg i dag å vinne tror jeg 😀 Eller kanskje helst i morgen, for da blir egget enda større 😉 Ha en fin dag 🙂

    18. John Lennon
      Kristine Koht
      Elvis Aron Presley
      Mona Lisa
      Prinsesse Martha Louse
      Eli Hagen
      Alle gode ting er 3, så jeg krysser fingrene jeg 🙂

    19. Bente og Lars O: Hei og hå 🙂 Jeg har veldig lyst til å sprette og flakse litt i dag også,men magen er tom og det VIL den visst være også.. liker ikke mat i dag heller.. Men mye godbedringsønsker og fine bilder (se hos Hanne ;-)) gjør det jo ganske så levelig å ligge her 😀 Takk for svar i dag også, er så hyggelig når folk er med hver dag 🙂 Stor klem tilbake <3

    20. mariehov: Veldig hyggelig med en ny inn her 🙂 Velkommen 🙂 Takk for svar, jeg kommer med løsningen i kveld, men du manglet et svar, du hadde bare 5 svar, og det var 6 bilder, kom gjerne innom med det siste også 🙂

    21. 1. John Lennon
      2. Kristine Koth
      3. Elvis
      4. Mona Lisa
      5. Prinsesse Martha Louise
      6. Eli Hagen
      En stor gooooood-bedring-klem er sendt med kyllingekspressen til den syke kylling!
      Håper du snart er oppe og spretter i vårsola igjen 🙂

    22. Oslopadde: Ja, nå skulle jeg gjerne fått litt farge på det nebbet snart… og magen full av mat.. ikke tom 🙁 Takk for svarene dine, de er notert 🙂

    23. Siv: Men fint du var med i dag da, selv om du ikke var med i går 😀 Ja, vi får krysse fingrene 🙂 Og takk <3 Håper du har det fint i påsken Siv 🙂 <3

    24. Aina: Ja, jeg er liksom litt ferdigmatvarianten i dag 😀 Ikke bra, ikke ordentlig kylling en gang.. Bare dårlig i magen fremdeles. Takk for 6 svar 🙂 Det med å låne er jo lov 🙂 Det kan fungere dårlig og det kan også gå veldig bra 😀 Takk for at du deltar, er så glad her jeg ligger <3<3 Klem

    25. – John Lennon
      – Kristine Koth
      – Elvis Presley
      – Martha Louise
      – Eli hagen
      Er veldig usikker på noen her, men dette er ihvertfall mine svar.

    26. God morgen 🙂 jeg tror det er John Lennon, Kristine Koht, Elvis, Mona Lisa, Märtha Louise Og Eli Hagen 🙂 Håper du blir mindre blek om nebbet ditt snart! Jeg hører på påskelabyrinten i radio 🙂

    27. God bedring!!!!
      John Lennon, Kristine Koht (jeg liker crazy, jeg!), Elviiiiis, kanskje? som ung, i så fall! Så er det kjææære Mona Lisa, Martha Lousie Og Eli Hagen (hun har et karakteristisk hår, hu der!)
      Nå krysser jeg fingrene, tihi 😀 (Jeg klarer jo å glemme annenhver dag, jeg, buuuhu!)

    28. Ok da 😉
      Knabber 2’ern fra Hanne, resten så jeg med en gang.
      1. John Lennon
      2. Christine Koht
      3. Elvis
      4. Mona Lisa
      5. Märtha Louise (hun fikk mye pepper pga den kjolen husker jeg, hehe)
      6. Eli Hagen
      Ser du omtaler deg selv som liggende pudding over her, så da må jeg bare gi deg en klem og si:
      God bedring, kyllingpudding! ;D

    29. Først av alt må jeg ønske deg god bedring 🙂 Håper du snart føler deg bedre,
      John Lennon
      Kristine Koth
      Elvis
      Mona Lisa
      martha louise
      Eli Hagen
      dette er mine bidrag idag men er langt fra sikker 🙂
      Goe påskeknib<3

    30. Aina: Eller du kan komme tilbake senere i dag, hvis du kommer på det 🙂 Det er jo ikke sikkert jeg får noen med ALLE 6 riktige, og da må jeg jo over på de med 5 riktige Aina… Kom igjen da…;-) Ta en wild guess på den du tror du ikke vet, og så er du med…. skviiik…kom igjen 😉 He-he..

    31. Min matgale verden: Bare kom tilbake om du kommer på de andre også 🙂 Det er lov 😉 Men ellers var det bra jobbet, ikke at jeg sier det er riktig,men du jobbet hardt mener jeg 😀 Ja, føler akkurat nå at litt tung rumpe og full mage heller hadde vært bedre enn, tom mage… for å si det på den måten 😀 Men du har nok rett, senere er jeg nok bare glad 😀

    32. Helge: Ut å lufte hodet sitt og så tilbake å svare, den er god 🙂 Ha en fin tur ut i fine været 🙂 Her er det klørne i været og fjærene under teppe, så håper jeg på bedring 😀

    33. Hanne: Bra jobbet Hanne, jeg sier ikke om det rett,men jeg synes du har vært flink å jobbe :-)Jeg ligger her som en pudding fremdeles.. Og når jeg blir plaget måtte jeg jo ta igjen litt på dere 😀 Ha-ha, neida.. Bare tuller 🙂

    34. eljos: Ja, litt av hvert i dag 😀 Du svarte på 3, jeg reger med du kommer tilbake senere?? 😀 Jeg er slapp som en fille, og fremdeles omgangssyke her.. 🙁

    35. Vet hvem alle unntatt nr 2 er, så da må jeg dessverre stå over i dag 🙁 Får stikke innom igjen i morra, siste mulighet 😀

    36. Stakkars deg. Men så bra at du fikk noen fine dager, OG at du fant årets, og antagelig Norges, første hestehov før du ble syk! Og tenk så lite snop du får i deg. Når vi andre går kvalme med en smule overvekt etter påsken, så tripper Frodith avgårde så lett på tå, fjong og fin!
      Men nøtter: John Lennon, Den gale damen kommer jeg nok på når jeg ser andre som svarer, nummer tre klarte jeg ikke, men Mona Lisa er grei! Jeg elsket kjolen til Marta, og Eli Hagens hår er ubetalelig! Klarte ikke alle, men alle kan ikke være best, og jeg HAR jo allerede vunnet 🙂 🙂 God bedring:)

    37. Ønsker deg god bedring, alltid kjipt med sykdom i påsken. Dette var litt av ei nøtt idag men 1(fra filmverden), 3(kunst) og 6(hoffet) er jo lette, svare på de vil jeg notere meg ned mens de andre krever litt hjernearbeid. Kroppen og hjernen trenger en skogstur i dag også, mulig det hjelper mtp rette svar. Kommer tilbake seinere i dag med mitt endelig svar. God bedring – Ha en fin dag.

    38. Stakkar deg syk, …en klem kommer her :)) God bedring. I dag her du gjort det vanskelig for oss oldingene som har så dålig syn.Så her er mitt svar, som sikkert ikke er rett:
      1. John Lennon
      2. Kristine Koht
      3.Elvis
      4.Mona Lisa
      5.Dronning Silvia
      6.Eli Hagen ( kan også være prinsesse Anne)
      Hehehehe, dette er rett og slett skudd i blinde.
      God bedring 😉

    39. He he he ja det var noen lette og noen vanskelige. Litt å fundere på utover dagen. Kjenner da igjen fru Hagen og Märtha straks, ja og så Mona lisa. Du har vært tapper som har stått på selv om du har vært syk, og fremdeles er syk!! God bedring, kanskje det slipper taket akkurat i dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg