Årets siste påskenøtter hos Frodith

Så er det klart for avslutningen på Frodiths Påskenøtter, og det er nesten litt trist… Jeg hadde jo julekalender også, og det var megamoro det også, og dette med nøtter var minst like gøy. Mye herlige folk og kommentarer i denne påskeuka. Regner med at noen har hatt det litt gøy med nøttene, og noen har nok også blitt glad for å vinne påske-egg 🙂 selv om jeg tror ikke det er hovedpoenget for de fleste 😉 Det er mer moro rundt dette 🙂 Og JEG har det hvertfall veldig moro, selv om jeg har vært syk… Har måttet holde nebbet litt over vann, for å klargjøre nøtter hver dag, og det har jo fått meg til å tenke på annet enn hvor syk jeg var. Og det har vært nydelige små oppmerksomheter i denne påskeuka, til den vingestekkede kyllingen, som slett ikke var så veldig gal etterhvert, men mer blek og lite flyvedyktig….

Av Lady August fikk jeg denne tegningen, på langfredag,  som hun hadde laget for å glede meg litt,  

og på påskeaften var det Wotka (Hanne) som hadde laget en liten oppmerksomhet og  link inn  til meg, og dette søte bildet fulgte med. 

Og hvem kan vel holde seg syk,med så god oppmuntring rundt omkring? Så i dag, skal jeg pusse fjærene litt og rusle en tur på små skelvne kyllingføtter ut i store verden, etter å ha servert deg noen nøtter. Jeg skal, spise, ikke være kvalm og si til meg selv at NÅ er det over, nå er jeg ferdig med å være syk 🙂 Håper det hjelper… for jeg er inmari kvalm i dag også…

Men før jeg går, her er nøttene, og først reglene

– du må ha rett på seks oppgaver i dag:  Du må svare i kommentarfeltet, og før kl 22 i kveld. Har du seks rette svar, legges du i lommen til ” Den Gale Påske- kyllingen”, den har du vel fått hilst på nå…?  og kl 22 trekker Kyllingen en av dere opp av lommen sin  😉  Det er lov å google,titte på andres sine svar osv… Alt er lov, ingenting er JUkS 🙂 Men husk: De ANDRE kan ha feil 😉  

1) Hvem er i egget over her? 

2) og i dette egget?

3) og i dette egget?

4) hvem har mistet ansiktet over her?

 


5) Og hvem er i siste egget? 😉

6) Og hva står på beskjeden over her?

Lykke til med de siste nøttene! skriv svaret i kommentarfeltet som vanlig 🙂

51 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Ja, det må jeg nesten titte litt på. Jeg driver liksom og sier til elevene mine at han heter Håkon Magnus. Jeg skal rett inn å sjekke etterpå 😀

    2. ja, for jeg posta kommentaren TRE minutter før kl 22.00! Men vant ikke likkavæl! HYYYYL! :’-(
      Nei, ikke en tidlig, dårlig aprilspøk, jeg er rimelig sikker på å ha lest det (i forbindelse med at kong Olav døde), og jeg tror det er sant. “Krompen” rykka opp i “arverekkefølgen” og ble kronprins, og med det tror jeg de blir stående med ett navn, nemlig det evt. regentnavnet. Burde være fullt mulig å google seg til fakta om dette da…

    3. whatwouldnemido: Jeg så deg i grevens tid, men rakk ikke svare først. Nå er jo vinneren ute. Du skjønner jeg lager innlegget i god tid og fyller bare inn siste setningene i en fei 😀 Er det virkelig sant det om Håkon, heter han ikke Magnus mer, er det en tidlig april-spøk??

    4. Første var vanskeligst! Men jeg landa på kronprins Haakon (jeg har forøvrig lest at han mistet navnet “Magnus” da kong Olav døde og han ble kronprins…. Morsom trivia!)
      2) Jonas Gahr Støre, 3) Obama, 4) Wenche Foss, 5) DEG! Frodith 🙂 6) Meldingen lyder: Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært veldig moro!

    5. Oi oi nå rakk jeg det nesten ikke i dag, men her kommer svarene: Kronprins Håkon Magnus – Jonas Gahr Støre – Barack Obama – Wenche Foss – Frodith – Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært moro.

    6. Bente og Lars O: Ja, herved har vi lagt ned et forbud mot sykdom i påsken!! Aldri mer! Ble ikke som jeg hadde tenkt, ligget i hele dag også, men har dusjet en oppfriskningsdusj nå, og DET var deilig 🙂 I morgen skal jeg gå en tur, uansett form, nå VIL jeg ut 😀

    7. 1 Kronprins Håkon Magnus
      2 Jonas Gahr Støre
      3 Obama
      4 Wenche Foss
      5 Kuleste frodith
      6 Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært veldig moro
      Litt hjelp fra Hr Stussli i dag 🙂
      Håper du føler deg like bra som planen var! Skulle egentlig være litt forbudt å være syk i påsken!

    8. Siv: Det er jo så MOOOORO Siv, og jo flere som blir med, jo mer moro synes jeg det er. Det blir bare ETT egg pr dag likevel. Og jeg koser meg når jeg går og handler inn og planlegger vettu. Er bare gøy dette her 🙂 Noterer svar og kommer tilbake kl 22 🙂

    9. Nå er vel mitt siste forsøk dette!! Håper jeg har klart det! Trodde først den første var kongen, men han ser så ung ut at det må være sønnen; kronprins Håkon! Så er det den kjente (og noen mener han er kjekk også) politiker Jonas Gahr Støre, den enste er Baraaaack Obama, (nå avdøde, er hun ikke?) Wenche Foss og til slutt Solfrid aka frodith, tihi 😀
      ps. det er supersnilt av deg å gi ut så mange egg, altså. Og lage miniquiz for oss hver dag 😉

    10. Helle: Hei hei, takk for svar 🙂 Gøy med noen nye som er med påpåske- nøtter her 🙂 Løsningen og vinneren kommer på innlegg kl 22 🙂

    11. 1.Håkon 2.Jonas Gahr Støre 3.Barack Obama 4.Wenche Foss 5.Deg?
      6.Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro!
      :))

    12. Lithanna: Hei hei 🙂 Tiden har omtrent stått stille her om dagen :-/ pga jeg vært syk hele tida nesten.. Og da skjer det liksom NADA 😀 Men nå er jeg lei å være syk, og SKAL bli frisk, kanskje i morgen 😀 Ja,her er det utdeling til påske-egg-trengende 😀 Siste egg går i dag, og på tirsdag sendes de ut over landet 😉 Hit og dit. Moro, for meg og for dem 🙂 Blir gøy å se hverm som vinner giga-egget 😀 Ha en nydelig påske videre du også, du farter jo rundt og får gnagesår, og sykler fletta av deg 🙂 Flink!! <3

    13. Tiden flyyyr. Jeg henger meg på de andre her , siden jeg er litt treg med å fikse slike nøtter…men…:
      1.Kronprins Håkon Magnus
      2.Jonas Gahr Støre
      3.Barac Obama
      4.Wenche Foss
      5. Søteste deeeeg ! <3 🙂 som deler ut påskedigg til de trengende 🙂
      6.Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro!
      God Påske videre 😀

    14. due….den smileyendin med hjerte ser ut som en dame med pupper altså…når jeg vrir hodet litt til venstre 😉 <3 haha og min ser ut som en med hengepupper 😉

    15. ladyaugust: Det går fint <3 Nå skal jeg rusle en musetur til Bunnpris og se om de har noe som passer en heller skral mage.. 😉 Noen gode forslag?

    16. muumimamma: Ååå, det var godt med en Muumipåske-klem 🙂 Så koselig at du mer med i dag også 🙂 Jeg ligger her og slapper av mellom slagene på do.. Blir nok en mer avslappende helg NESTE HELG tenker jeg 😀 Har vinduet åpent så jeg kjenner lufta utafor. Noterer nøttesvar fra deg i dag også 🙂 Er tilbake kl 22 med svarene 🙂

    17. 1.Kronprins Håkon Magnus
      2.Jonas Gahr Støre
      3.Barac Obama
      4.Wenche Foss
      5. Vår alles kjære tuppeluppe Frodith! 🙂
      6.Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro!
      I dag var det vanskelig gitt, og etter å ha gjettet for meg selv, måtte jeg sniktitte litt på de andre for å være sikker på at jeg har rett svar. Kan jo ikke være helt sikker da, men jeg tror i allefall det er rett, i allefall de tre siste :)) Så er det bare å krysse fingrene for at du går et par fine friske siste påskedager i møte :)) Stor muumipåskeklem!

    18. ladyaugust: Ja, jeg stjal den inn her så ALLE fikk se, for det var så koselig at jeg ble kjempeglad, og da må alle få se den HER 🙂 Håper du får fin dag i fin sol søte Ladyen <3 Men du, du svarte bare på 5, det var 6 oppgaver, det er en HELT øverst som jeg tror er den du har misset. Bare så du vet 😀

    19. Der var jo påskekyllingen som var til deg jo 😀 Den første er han Støre-fyren og nummer to er
      han Obama nummer tre er Wenche Foss
      og nummer fire er jo deg jo <3,
      og den siste: Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro, OG DET har det vært for oss også, tuuusen takk sukkertoppen <3

    20. Oslopadde: Hei Padda mi 🙂 Ja, du får freste lykken en siste gang 🙂 Og prøv igjen med hælen på sokken også 🙂 Jeg er ganske skral fremdeles …. æsj!! 🙁 Men det går jo over TIL SLUTT! 🙂 Tiitt innom i kveld,så ser du vinneren. Og så overtar Regular Frodith i morgen 😀

    21. God morgen, Frodith 🙂 Jeg håper du føler deg bedre i dag! Jeg prøver meg igjen, på de siste nøttene 🙂 Er ikke sikker på den første, men ser at ande har svart Haakon Magnus, så da sier jeg det samme. Nr 2 er Jonas Gahr Støre, og nr 3 Obama. Firer’n er Wenche Foss, og i gullegget, nr 5, er gullFrodith 🙂 I den siste står det “Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært veldig moro!” Sånn – da er det levert, og jeg skal strikke litt på et skjerf. God påske 🙂 Klem.

    22. Helge: Jeg tar med meg tipsene dine til en annen anledning 🙂 Kan komme godt med det, litt tips 🙂 Takk for svar, siste løsningsinnlegg i kveld, før VANLIGE Frodith overtar i morgen igjen
      😀 Ha en fin dag 🙂

    23. Hanne: Takk for koselige ord Hanne, og du så jeg hadde stjålet kyllingen din? 🙂 Hadde så lyst til å vise hvor koselig dere er mot en syk fugl <3 Jeg gjør dett med påskenøttene av pur EGEN-glede, så det at dere ER med er sponsing god nok 😀 Det er så koselig og gjør MEG glad, minst like mye som eventuelle andre 🙂 Jeg har stor-kost meg selv med litt blekt nebb og flate vinger... Ja, hvis Gubbelure kan sende over noe lyn-energi, så er det det eneste jeg kunne trenge her nå 😀 Ha en fin da i sola Hanne 🙂 Svarene kommer i kveld som vanlig. Og så gøy at du har tenkt nøtter når du har våknet 😀 Hi-hi 🙂

    24. OK, jeg tok hintet og svarene minke er som så 1. kromprins Haakon 2 Gahr Støre 3 Obama 4 Wenche Foss 5 Frodith(Tenkte først på Kari Svendsen eller ideatroll) 6 Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært veldig moro… og det har det vært, det er mange muligheter iså måte f.eks resten av ordtak, tegneserier, oppskrifter osv

    25. Hallo!
      Går rett på:-)
      1. Håkon, (er påvirket av de andre, men er ikke sikker)
      2. Jonas, (er på fornavn, for hans evner i samarbeid)
      3.Barac (fornavn her også) kunne også ha vært Gubbelure, men han er bare å-kjendis)
      4. Wenche.
      5. Diva og nøttedama Frodith.
      6. Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært moro. <3
      Takk til deg som har gjort at jeg har bråvåkna hver morgen i påsken, og tenkt nøtter. MORO<3
      Vi som har deltatt kan sponse deg synes jeg, oppfordrerdere alle til å sende en overraskelse til nøttedama.
      Håper formen er stigende. Gubbelure er flink med overføringer av energi, skal be han sende noe i lynpost.
      Ha en fin dag, nå skal jeg ut i solen:-0

    26. vaniljeogpepper: Takk for svar 🙂 Og koselig at du synes det har vært bra med nøtter. Jeg koser meg med å lage sånt, og en fin variasjon med litt sånt, midt i all den “vanlige” blogginga 😀 He-he, ikke mye VANLIG… 😉 Jeg ligger lilke pjusk i dag, var ikke mulig å LATE SOM jeg er frisk liksom…Men, nå har jeg vært syk i 3,5 dag, så da skjer det vanligvis noen forandringer, hvis ikke får man gå til legen.. Takk for svarene på årets siste påskenøtter 🙂 Ha en fin dag Vaniljen <3

    27. 1.Kronprinsen Haakon.
      2.Jonas Gahr Støre
      3.Barack Obama,Presidenten i USA
      4.Wenche Foss,flott dame 🙂
      5.Påskekyllingseggutdeleren vår Frodith aka deg!!!!
      6. Her står det i et flott hjerte:
      Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro!
      Vi må jo takke deg oxo helleduss,som har stellt i stand med påskenøtter og påskeegg i premie,å du er syk i tillegg!!!!Takk Frodith <3 <3

    28. Sugarchoclate: Det var bare hyggelig at du ville være med også. Alle får lov 🙂 Jeg skriver opp svarene, og løsningen og vinnerne kommer i kveld 🙂

    29. 1.Krompen Håkon
      2.Jonas Gahr Støre
      3.President Obama
      4.Wenche Foss
      5.Det er jo deg,Frodith 🙂
      6.Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine.Det har vært veldig moro!
      Takk for at vi fikk bli med,til og med jeg som bare har vært her en gang før 🙂

    30. Min matgale verden: Hi-hi, denne var litt vanskelig altså forstår jeg 😀 Ja, ja- det var jo litt meningen.. Bra du har hatt det moro med nøttene mine da 🙂 Da er mitt mål oppnådd, og sjoko kommer snart 🙂 Noterer det du har av svar 🙂

    31. God morgen. Ha nder første vet jeg ikke, men nummer to er Jonas Gahr Støre,,,så ligger det en smukkas i egget, rob lowe kanskje?? Og så har vi vår alles kjære wenche foss, og siste egget ser jeg jo DEG 🙂 Gøy. Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært gøy. Og takk til deg som har laget nøtter til oss hver dag, enda du var syk. Det har vært veldig gøy:)

    32. Jeg tenker så fælt at jeg tok feil da jeg skrev at 5 kan være x-dama til han som synger om Håvard Hedde – jeg mente om Ola Tveiten. Men hun kan det ikke være fant jeg ut via google.
      Svarer seinere i dag.

    33. Aina: Jeg trenger litt healingvibber, nå er jeg litt oppgitt her 🙁 Det setter i gang igjen på mårran liksom… Hm.. Men omgangssyke kan jo vare opp til en uke.. så får tåle en dag til.. Noterer svarene dine 🙂 på årets siste påskenøtter 🙂 Håper du får en fin dag Aina 🙂 <3

    34. Hm.. synd å høre du fortsatt er kvalm.. Gått noen dager i den formen nå, så jeg håper at du snart får en normal dag i kroppen igjen :)) *sender healingvibber*
      Jepp, det har vært moro, og jeg har elsket rebuser og nøtter og alskens kryssord siden jeg var liten, nå også sudoku 🙂 Vel, det har vært moro, og jeg krysser fingra for påske-egg i kveld! *krysser fingre, tær, hårstrå og tanker*
      1. Han gikk på Berkeley, ville i en periode i yngre år ikke bli konge, men så fant han sin alenemor og kjærligheten overvant alt. Krompen! <3 Jeg liker Haakon Magnus best av alle kongelige i hele verden. Jordnær, varm og stødig fyr 🙂
      2. En politiker jeg liker godt, Jonas Gahr Støre
      3. Barack Obama
      4. Wenche Foss
      5. Vår alles frøken Frodithsen, den selverklærte dronningen av ferdigmat 😉
      6. Takk til alle som har vært med på påskenøttene mine. Det har vært veldig moro!
      Ønsker deg en sunn og frisk 1.påskedag :)) Klem

    35. Årets siste, så takk selv at du tar deg tid til dette + at du legger ut endel kr til porto. Vil som vanlig tenke litt men 3, 4 og 6 så jeg med engang mens 5 kan være x-dama til han som synger om Håvard Hedde. Mitt svar kommer seinere idag. Bra at du er over det verste med sykdom. Håper du får tatt deg en tur i ut. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg