Dette er også Oslo… ;-D

Jeg har gått her inne med et bilde i hodet mitt i hele dag, og det måtte bare ned på papiret.. Det startet egentlig for noen dager siden med at jeg leste et innlegg hos Whatwouldnemido, om hundebæsj som dukker opp rundt omkring i byen etter at snøen har forsvunnet. Du kan lese om det hos henne,et herlig innlegg 😀 Men altså det satte igang et grusomt bilde.. For når jeg går ut døra, og om jeg så bare skal en rusletur rundt i nabolaget, eller om jeg tar en litt lenger tur nedover mot sentrum, så er det en VELDIG spesiell lukt som ligger og siver over byen.. De uttallige hunde-bæsjene som ingen gadd å putte i poser, og putte i søpla, de formelig kravler opp av snøen. De kommer buktende rundt gatehjørner nærmest for å angripe, de marsjerer som tropper  i gatene våre, og de har satt i gang et intenst angrep på luktesansene våre.. For meg som har vært syk i mange dager, oppkastsyk og diare, så er det en prøvelse å bevege seg utendørs over lengre tid uten gassmaske.. Det er som det har lagt seg et LOKK over Oslo by, som om EN DIGER HUND, har gjort fra seg over hele byen 😉 Og da kommer jeg tilbake til det som jeg skrev i overskriften, og det henviser til den lille betrakitningen jeg hadde av Oslo by generelt i dag tidlig ( les innlegget HER). Jeg skriver der litt om Oslo og om førsteinntrykk av litt av hvert. I forhold til dette med Oslo by vil jeg bare si: DETTE er også Oslo ;-D Ha-ha..

Har du lagt merke til hunde-bæsj-problemet? 😉

16 kommentarer
    1. Det er mange slags lukter som kommer frem nå når snøen smelter, ikke bare hunde-bæsj. Det er søppel og all mulig dritt som tradisjonen tro kommer frem. Men det er bra at folk tar frem en pose og kaster det hunde gjør i en søppeldunk. Men tenk om man hadde vært like flink når det gjelder annen slags søppel. Og da tenker jeg på plast, ispinner gamle aviser osv. Hver vår ser det ut som en svinesti når snøen smelter. For det første så ser det styggt ut ogdessuten innhodler det bakterier som lukter. En lukt det er lett for en hund eller katt og snuse på.

    2. Trille: Ha-ha, ja, så er vel vannet forpestet med det også 😉 Æsj… 😀 Bra du plukker etter Mia, spesielt i sentrum, det er der det blir ILLE hvis folk ikke gjør det… 😀

    3. Hahaha. Nei, huff! Jeg har lagt merke til hundebæsjproblemet, og det gjør jeg hvert år, uansett hvor jeg er. Jeg er lydig og flink og plukker alltid opp etter Mia, for det er faktisk sånn man oppfører seg. Men, når alt dette er sagt, så tror jeg nok ikke eimen er bæsj alene sin skyld. Fikk nemlig den lukta fra vannet i vasken her om dagen, trodde jeg skulle kaste opp! Lukta sånn i flere timer inne på kjøkkenet før jeg fikk ut stanken. Ikke bare å lukke opp vinduet og lufte ut, ikke sant! 😛 Håper det bedrer seg, for jeg kjente lukten veldig godt under de verste pusteanfallene på løpeturen i går. IKKE hyggelig!

    4. HA HA HA, der har ruka lagt seg godt over hele byen, ser jeg! Dessverre var det et treffende bilde. Det er helt utrolig hvor mye dritt som kommer til syne med snøsmeltinga og helt ubeskrivelig hvor J-Æ-V-E-L-I-G og massivt det lukter! 🙁

    5. zentia: Ja, isj og ææææsj, ekkelt ;-D men må jo le av synet av meg løpende med nesa i et skjerf, og en diger hund som har bæsjet ned hele byen 😉

    6. zentia: Ja, i skogen er det litt anderledes synes jeg, men her er det midt i sentrum, jeg bor nesten midt i sentrum, og det er i alle parker, på asfalten, OPPÅ søplekasser, stort sett overalt etter vinteren… Og det lukter så ekkelt nå, spesielt etter å ha ligget syk med oppkast en uke 😀 Fikk skikkelig trøbbel når jeg var en snartur ute i dag 😀 Ha-ha, holde seg for munn og nese 😉

    7. Jeg er så glad det er så mye skog og sånt her, får jeg tenker litt hvis folk går rundt i skogen og hunden legger fra seg hvor elger og andre dyr gjør det så går det fint.. IKKE ved stier,lysløype og slikt vel og merke..
      Jeg tror det hjelper litt på. Ikke for det, det er mer enn nok folk som ikke tar opp etter bikkja etter veiene osv

    8. Bente og Lars O: Ja, ikke sant… Og det stinker faktisk nå i den fine byen vår.. skikkelig eim over hele byen 😀 Giga-hund på ferde ;-D

    9. Marit: Ja, ikke sant, for jeg vet at mange er flinke til å gjøre det, og da er det så dumt med de som enten gir F… eller pakker det i plaspose og legger posen på bakken og går.. 😀 Og det er virkelig en EIM over hele Oslo… Ekkelt.. æææsj

    10. Det er et problem overalt! Naboen hadde et digert skilt på hagegjerdet sitt her i fjor. Der sto det “DETTE ER IKKE ET HUNDETOALETT, MEN HAGEN VÅR” Tror ikke det hjalp for det kom ikke opp i år. Jeg synes d er respektløst av folk og ikke ta opp etter hunden sin!

    11. Ja. Det er ikke bare i Oslo dette fenomenet dukker opp når snøen forsvinner .. Dessverre. Og til vanvittig irritasjon for hundeeiere som går tur med drittposen kilometer etter kilometer for å få kasta dritten i ei søppelkasse!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg