Mye jeg har laget og litt nyfarget hår :-)

Ull er gull,  men nå er det snart slutt på gullet for i år, for min del… Nå er det over til bomull snart 😉 men likevel:  Mange her på blogg lager mye håndarbeidsting, og strikker/hekler eller lager anne. Jeg hadde lyst å legge ut noe av det jeg hadde laget/strikket i løpet av vinteren, samlet på et innleg her.. Her er noe av det jeg strikket i forbindelse med konkurranser, julekalenderen, min og ellers til jul  og etter jul 😉 Noen bilder har jeg måttet “stjele”  på bloggene hos de som fikk tingene… Sorry folks! 😉 Jeg tenkte det var greit siden jeg har laget tingene og glemte å ta bilder før jeg sendte de… 😀

 
Dette var premie i det såkalte “frogge-konkurransen” min i høst.


Lue jeg strikket til meg selv


Premie i julekalenderen min til Siv (Motionocean)


Denne vant Merethe i julekalenderen min


Denne vant Oslopadde

 


Veske som Kjerstisandnes vant-(tingen oppå var bare med på hennes bilde, og har ikke noe med veska og gjøre :-D)


Veske Muumimamma vant i kalenderen


Veske Vaniljeogpepper vant i julekalenderen


Lue Ladyaugust vant i julekalenderen

 

 

 

 

 Denne strikket jeg i julegave til min venninne 🙂 Tunika

 

 Strikket til mamma etter jul 🙂

 

Og sånn ble nyfarget hår 🙂 Denne gangen ble det så rødt som jeg liker. Nå skal jeg ut å nyte verden, med søsteren min og mamma, ute på bygda 🙂 Det later til å bli en herlig dag 🙂

 

Hva skal du gjøre i dag? 🙂

40 kommentarer
    1. ladyaugust: Før har jeg ikke fått dem til å ville farge meg sånn,virker som at når man er over 40 så MÅ man ha brunt eller noe… teite frisører… Men nå er hun i blokka mi en ny frisør for meg, og nå VET hun hva jeg vil ha 🙂 Jeg er glad som ei lerke over fargen, og skal ikke vaske håret aldri… selv om jeg burde akkurat nå for jeg har løpt (se dagens innlegg,) Og jeg er grønn, og ikke lilla i ansiktet, og svett som F…. i håret ;-/ Ha en fin dag selv fine du <3

    2. Jeg tror jeg liker den blå nisselua aller best ;)) Jeg setter stor pris på den – den er fin, tihi!! (Og jeg er ganske imponert av strikkakjolen også!!)

    3. ladyaugust: He-he, kanskje til høsten 😀 Men du kan strikke sokker nesten du? Det kan ikke jeg… Ikke i hele tatt..Ikke EN en gang 😉 Jeg er fornøyd med fargen 🙂 Den varer ikke så lenge men, sånn rødt detter fort ut igjen..men fint NÅ og det er det viktigste 🙂 God morgen søs, he-he, her er det morgen nå 😉 Klemmer <3

    4. Den ble knallfin og knall akkurat slik det er tøffest, digger den rødfargen og du kler den virkelig <3 Du er en mester med pinnene og når det engang blir høst skal jeg også prøve mine pinner..kanskje 😉 Sove riktig så godt søs 😀 Klæmme

    5. Trille: Ååå, det var snilt sagt Trille 🙂 Veldig koselig å høre at noen synes man er vakker 🙂 <3 Ja, nå er jeg hvertfall rød nok, hi-hi.. DU, jeg tenkte jeg skulle prøve å løpe en bitteliten tur i morgen. Det er måneder siden... Men tenkte jeg kunne prøve å løpe rundt Sognsvann 🙂 Og hvis jeg klarer det litt 🙂 , så kommer jeg innom deg på din blogg og sier fra, og så avtaler vi en dato kanskje? 🙂 Vi kan godt avtale en dag, selv om det er litt fram i tid 🙂

    6. Du er altså så flink!! 🙂 Og så fiiiin! Du er virkelig vakker, du. Og kler rødt hår skikkelig!
      PSSST: Jeg var ute på løpetur i ettermiddag – nå begynner det å tine godt rundtom her, snart er det nok dags for deit! 😀

    7. Jepp! :o)) Helt fri i dag. Deilig! Så nå er det snart hjemmelaget pizza på gang her, men kort, ny sveis .. ble litt rart, men er sikkert bare en vane. Og nei, ikke noe bilde sånn foreløpig. ;o)

    8. Unni: Jeg vet ikke hva Black Design ER en gang jeg 😀 Har ikke grønne fingre i hele tatt jeg. Har to orkideer som det virker som jeg PRØvER å ta livet av ;-D Og jeg er INGEN syer, til min mors fortvilelse. Hun var nemlig syerske i yngre dager 😀 og jeg har IKKE peil. Men kan strikke litt da 🙂 Jeg gleder meg veldig til bloggen din, det blir så spennende 🙂 Ha en kjempefin lørdag du også Una 🙂 Klem <3

    9. Fiiin hårfarge :-)))) Jeg kan dessverre ikke være med hverken i strikke- eller syklubben, jeg er helt ubrukelig med pinner, nål og tråd 🙁 Min blogg blir nok om hage, interiør og litt annet tull, jeg har grønne fingre, sies det, og har dilla på å stæsje her. Har vært på shopping vi også, jeg måtte bare innom Black Design, da skjønner du tegninga, hehe. Bra vi ikke er helt like, det kan bli kjedelig vel? Ha en kos lørdag kveld :-)))

    10. Mariann Sæther Tokle: Nei, tidsfrister kan være litt slitsomt.. men fint å ha litt ting på programmet 🙂 som man har lyst til 🙂

    11. Helge: Mye av garnet jeg har brukt het Odin. Og en het Eco-alpakka, tror jeg 🙂 Det var en skikkelig langtur du fikk deg da 🙂 Deilig å være ute litt. Jeg har bare vært på shopping med familien i dag. Koselig 🙂

    12. Du er kjempeflink med strikketøy. Hva heter garnet du bruker? kunne minne litt om siljangarn men det er kanskje noe anna. I dag har jeg alt gått en tur på nesten 6 timer,gjennom skogen og til en bydel som heter Konnerud, fant en plass under et tre og koste meg med kakao og kjeks.
      Kjenner det i beina men en slik tur er bare sundt.

    13. miro76.blogg.no: Ja, den ble ganske fin, men ble litt bomsete på MEG, mem min tynne venninne var den helt perfekt på, så det ble fin julegave 🙂

    14. Mariann Sæther Tokle: Å så gøy å bli bestemor igjen da da 🙂 moro å strikke til sånne små også. Strikket en liten genser i fjor sommer, til en jeg er grandtante til 🙂

    15. Der var det nyfarget hår ja:)) Og jammen er du produktiv. Jeg er ferdig med min ene babydress, mangler bare knapper og knytelisser på luen. I dag skal jeg fortsette på ei bukse til en dress der jakka er ferdig, 3-6mnd. Nå er det bare 5 uker til jeg blir bestemor igjen:)

    16. Marit: Så da skal du sveise deg litt også da 🙂 Moro å bli litt synlig synes jeg 😀 Du får kose deg med drømmemannen og klippen 🙂 Du har fri i dag? Helt?.

    17. Skal si du er produktiv!! Åsså så snill som gir bort det meste. 🙂
      Kul farge på håret! Har faktsik hatt det sånn en gang jeg også, men det er lenge, lenge siden det. Tror ingen andre enn meg synes DET var noe fint …. hehe. En kollega påsto han så meg helt i den andre enden av byen, for håret lyste sånn opp.
      I dag skal jeg nyte dagen sammen med drømmemannen min. Egentlig har vi ikke noe spesielt fore, bortsett fra at frisøren min kommer hit kl. 16 for å klippe meg. :o) Og jeg lurer veldig på om jeg skal klippe det kort på begge sider i denne omgang. Men det blir kanskje ikke så kult. Hmmm .. har noen timer på meg enda da..
      Ha en fin dag. :o)

    18. abbix: Tusen takk for fine ord 🙂 Jeg liker å strikke, gjortdet veldig mye i perioder. Og til jul fant jeg ut at det var fine premier når jeg hadde julekalender 😀 Så da ble det litt ekstra mye 😉 Ja, hårfargen er frisørens. Og ikke alltid lett å få de til å forstå at jeg ønsker rødt, og ikke bare brun-rødt liksom.. men hun her har skjønt det ;-D Ha en fin dag 🙂

    19. Så mange flotte ting du har strikke. Jeg likte også veldig godt toppen, og flotte farger i luen du strikket til deg selv. Jeg har ikke strikket siden ungene var små og måtte ha ulltøy, men ble litt inspirert av å se alt det fine du har strikket 🙂
      Jeg liker hårfargen veldig godt, når jeg så bilde tenkte jeg å spørre hvilken farge du bruker, men så leste jeg videre og da ser jeg at du går til frisøren. Hårfargen er lekker og den skiller deg fra mengden.

    20. vaniljeogpepper: Det var kjempegøy med disse strikkeveskene før jul, selv om jeg følte meg som en blekksprut innimellom 😀 Jeg fikk det litt travelt, hadde ikke ferdig alt på forhånd 😀 I år begynner jeg før 😉 Det er veldig gøy å være kreativ 🙂 Fornøyd med hårfargen, har funnet en fast frisør nå, og hun har skjønt at jeg vil ha det ordentlig rødt 😉 Veldig greit med fast frisør, og hun har salong i etasjen under leiligheten vår 😀

    21. Du er jo så utrolig flink og kreativ til å strikke-ikke nok med det -du deler den gleden,å gir bort til oss <3
      Det røde håret ble stilig,det kledde deg godt,å man ser det røde i øynene dine oxo..passion 😉 <3

    22. Min matgale verden: Hmm, ingenting er tilfeldig, jeg tror litt på sånne ting faktisk 😀 Og jeg valgte å ikke spørre om å stjele bilde også, jeg vurderte det, men tenkte det var sikkert greit å bare ta 😉 Så veldig koselig at de synes den var fin 🙂 Det er jo så gøy å lage ting, og hyggelig at andre liker det 🙂

    23. Så utrolig mye fint. Og vet du, i går var jeg på klubb med vesken fra deg, og fikk MYE skryt for vesken, som noen av de ikke hadde sett (jeg har alvorlig mange vesker) Så morsomt at du hadde det innlegget akkurat i dag…. Tilfeldighet??

    24. Hanne: Ja, den tunikaen likte jeg egentlig godt selv, og den er laget i mykt og veldig lett garn, tror det var noe alpakka i. men den ble litt for bomsete til meg, men til min tynne venninne: helt perfekt 🙂 Jeg gleder meg til tur på nyåpnet shoppingsenter med mamma og søster 🙂 Har fått i meg litt kaffe her i sofaen, nysminket og klar for verden 😀 Ha en nydelig lørdag du også Hanne, det blir vel sol?? 🙂

    25. Såååååå fint. Den veska til Sandnes likte jeg veldig godt, pluss den fiiine tunika`n den var jo bare helt rå.
      Jeg ligger i sengen og venter på kaffe, så strikker jeg.
      Men jeg skal ikke forbli i sengen, skal sikkert bevege meg til en stol om litt..hehe
      Ha en super lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg