På vei mot Galdhøpiggen… pust-pes…

I dag begynner veien mot Galdhøpiggen… I et tidligere innlegg har jeg fortalt at jeg skal gå til Galdhøpiggen i juni. Jeg og søsteren min skal opp på bursdagen hennes, og turen dit starter på et slags vis i dag… Jeg må få opp kondisen… Etter en heller lat høst, som skyldes diverse ting , har jeg altså utsatt trening igjen og igjen.. Energien har vært HELT fraværende i høst, og det har også vært ting som har stoppet meg fra å trene som var helt naturlige årsaker: -treningsvennine kunne ikke, og da kunne jo ikke jeg heller…., jeg måtte kjøpe dunkåpe, for det var så kaldt ute… og det krevde hvertfall hver ettermiddag en hel uke og få kjøpt den kåpa….., jeg måtte være igjen på jobb og spise kake pga sjefen hadde bursdag… og det hadde jeg jo egentlig ikke lyst til.. men jeg måtte… Så treningen ble satt på vent… IGJEN… Og nå har jeg jo vært syk… LEEEENGE… og da kan man jo ikke trene… på uker etterpå… Men NÅ må jeg begynnne…


Turen begynner i dag… til Galdhøpiggen… for å si det sånn… for skal jeg klare å komme meg opp der på egne bein.. er jeg bare nødt til å være i bedre form enn i dag.. Det føles nå som jeg har røyka en 20-pakining på styrten… Og jeg har faktisk ikke røyket på 5-6 år… Hjertet sitter utenpå genseren allerede FØR jeg begynner turen… så nå er det bare å komme i gang… Så ikke jeg må få noen til å bære meg opp til Galdhøpiggen siste biten… Treningsbuksa er på, og jeg klarer ikke finne NOEN flere unnskyldninge for å la være… Så nå er jeg snart på vei ut døra… SNART….

 

Hva skal du ta fatt på i dag i den fine solen?
 

36 kommentarer
    1. Lithanna: Å ja, kommer nok noen oppdateringer fra diverse i sommer.. Jeg har jo vært på mange turer, i fjellet, før jeg startet blogg.. begynte jo først i august jeg 🙂 Jeg har aldri vært i noe god form, men jeg har vært litt sånn halvveis de siste åra, pga trent LITT hvertfall.. men i høst har det vært lite.. Men nå er jeg i giang igjen 🙂

    2. Først : Du er FLINK som har styrta røyken. HURRA !
      Og så, det der er en tur jeg kunne hengt meg på og. Jeg elsker skog, fjell og lange turer i Guds frie natur <3 KOndis eier jeg ikke, men staheten driver meg. Jeg SKAL klare det 🙂
      Tror du fikser dette jeg, husk å del utsikten med oss 🙂

    3. Min matgale verden: Ja, kanskje det er ROM de snakker om forresten 😉 TO flasker med ROM, legg alt i rom… Og lås ute de andre liksom 😀

    4. ladyaugust: Ja jeg skal med storesøtsterenn min, på bursdagen hennes 🙂 VI har jo gått på litt fjell før da, Beseggen og sånn. Men ALDRI Galdhøpiggen… Og det er lenge siden jeg har vært SÅ sliten og energiløs som jeg har vært i høst.. De skyldes jo litt utenforliggende ting også.. Som jeg ikke har kunnet styre helt, men LIKEVEL… Helt pumpa liksom i hele kroppen.. UTEN å trene… Og når jeg skulle i gang i dag…FYSJOM!! 😀 Har du ennå ikke kommet deg utav sofaen, ha-ha.. Du er skjønn Lady-søs <3 Knise

    5. Spreka ! 😀 Skal du gå opp på det høye fjellet ? I virkeligheten?? Nå ble jeg litt satt ut altså, wow sier jeg bare. Her holder jeg på med å motivere meg til å reise meg fra sofaen 😉 Ha en superfin dag flinka <3 <3 <3

    6. Min matgale verden: Ja, det kommer et lite oppdateringsinnlegg snart, over hvordan turen gikk, med tegninger 😀 For det var årets første… 😀 Så koselig at du har tenkt på meg da 🙂 Setter litt merke etter meg med disse eggene 😉 Ja, på Galdhøpiggen SKAL vi uansett om jeg får trent MASSE først, eller bare bittelitt 😀 men nå skal jeg i gang.. Du snakket vel fotball-sjargong du da, i dag for fullt ;-D Flytt hjem! osv.. 😀

    7. Wow, så kult. Du kommer til å klare det der lett som en plett:) I dag har vi vært på cup, og røket ut i semifinale. Og jeg har ligget på sofa og spist siste resten fra påskeegget fra deg:) Faktisk har jeg tenkt på deg flere dager på rad, der jeg har kost meg med snop:) Tipper du ligger på sofa, godt sliten etter dagens trening? Nyt søndagskvelden.

    8. Helge: Men differansen fra startpunkt til topp er høyere på Beseggen tror jeg 🙂 Altså stigningen er verre på Besesggen.. tror jeg..

    9. zentia: Ja, ikke sant, hun var dessuten helt skrapa i ansiktet, og så ut som hun hadde trent og løpt hver dag hele sitt liv… så da så… kan ikke konkurrere med sånne 😉

    10. whatwouldnemido: Det hørtes helt deilig ut 😀 Dette var helt j….ig…. Men det BLIR bedre 😉 bare ikke i dag 😀 Ha en snø og isfri dag 😀

    11. Helge: Bare vært på Gaustadtoppen jeg også, og noen andre topper. Beseggen osv. Men jeg MÅ jo i form igjen nå, skal jeg komme opp… Det var en TØFF løpetur..!! 😛 eller snile-tur kan jeg vel si… ;-D

    12. kommensalisma: Jeg stoppet på en femøring etter 25 minutter uten stopp, da gikk det ikke å jogge en cm mer… Og det er helt sant.. Oppdatering senere.. for dette var en opplevelse jeg ikke har hatt på en stund 😀

    13. Marit: Ja, jeg synes faktisk det er litt moro å løpe jeg også, etter at jeg har gjort det et par måneder… Det er bare å komme seg gjennom de 2 månedene først.. Kommer en liten oppdatering senere i dag om hvordan turen gikk, jeg er hjemme nå, men for å si det sånn så var jeg mer grønn enn lilla nesten 😀

    14. zentia: Nå er jeg hjemme igjen.. Jeg løp BARE nedover… alle de andre løper oppover, etter 25 minutter var jeg helt kvalm og måtte stoppe tvert..da kom hun ene på runde nummer 2 liksom 😀

    15. Ikkeno’ Galdhøpigg-trening på meg i hvert fall. Mulig jeg strekker meg til å tasse litt rundt ute på verandaen. Jeg har nemlig endelig fått den snø- og isfri! 😀

    16. Trening er viktig og gode forberedelser. Turen opp ditt er lang, har aldri vært der.Kun vært på Gaustadtoppen 3 ganger, men aldri høyre enn det. Ønsker deg lykke til med trening til Norges tak Galdhøpiggen.

    17. I know the feeling! Jeg og søs er (var – til jeg ødela ryggen) “fjellgeiter” 😀
      (har vært ute på morgenturen min allerede i dag da, selv om det bare blir 30 minutter – nå som jeg er pensjonert fjellgeit;)

    18. Smiler litt her jeg sitter, av lesinga og tegningene dine. Du er god! :o) Merker at min kondis blir litt bedre, eller, det er iallefall litt lettere å gå nå. Og den dørstokkmila er heller ikke så ufattelig lang som den var. :o) Men last ned den der appen da vel! Da blir alt så mye gøyere. Iallefall for meg! ;o) God tur.

    19. Jepp, skjønner deg godt. Når man føler for å spørre om å låne astamedisinen til vedkommende som halveis jogga forbi deg for en time siden – som man omsider klarte å ta igjen fordi de spiser fjellturlunsj – så føler man seg ikke så stilig..

    20. zentia: Ja, jeg vet det egentlig… har gjort dette igjen og igjen.. men sitter her med sommrfugler i magen nå, og gruer meg.. men nå skal jeg begynne igjen.. om et par måneder er jeg i form igjen 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg