Valgets kval…. “Fear- Factor”- varianten ;-)

Da jeg satt og leste nyhetene på nett, slo det meg…  Jeg er altfor redd…. Det sto nemlig om noen som skulle kaste seg ut i fallskjerm fra et høyt tårn eller noe… Og jeg tenkte… Sånn tør liksom aldri jeg… Det ser veldig skummelt ut, og jeg hadde ikke kastet meg utfor sånn om jeg hadde fått en million!!  Og da dukket det opp en slem liten svartkledd skapning med rødt ansikt, på skulderen min…. fordi jeg plutselig klar over..også.. at jeg er egentlig ALTFOR snill…. Nå har jeg vært veldig, veldig grei, veldig lenge her inne på bloggen… Jeg har latt deg velge mellom bare snille og hyggelige ting, i leken som hos meg heter: “hvis du fikk velge”…  Forrige uke kunne du få velge i allverdens luksus,  mellom slott eller koselig hytte, turerer til Afrika eller månen… osv.. Og i et tidligere innlegg kunne du velge  mellom å være Super- Langbein elle Supermann…. Og dette er ting som det kanskje er LETT å velge mellom..  Men egentlig var ikke leken sånn da den begynte, i ygre dager… Neida, den var mye mer ond… den var også sånn som gikk på ekle ting, og kanskje aller helst det.. Hva hvis du MÅTTE kysse den og den gutten… Og da var det gutter vi ABSOLUTT ikke kunne tenke oss å kysse det sto mellom selvfølgelig….. Og man MÅTTE velge EN..  Og ” hva ville du spist av det eller det?” Så her kommer Fear Factor- varianten av “Valgets kval” eller ” Hvis du MÅTTE velge en”… Og det blli nok første og eneste gangen med ekle valg.. fordi jeg nærmest brekker meg her jeg sitter og pønsker ut enkelte av tingene.. Jeg brekker meg jo bare jeg tenker på majones… Men siden det er grusomme tirsdag i dag, så kjører vi bare i gang :

1) – Ville du utført et  strikkhopp fra Eiffeltårnet … ELLER ville du   sittet i et badekar med edderkopper i 10 minutter…?

2) – Ville du  spist 4  ku-øyne ELLER  en øse med levende mark?

3 )- Ville du sovet over HELT alene, en HEL natt ute i  den mørke skogen i bare en sovepose ELLER  ville du overnattet på en benk ved rotte-området langs akerselva i bare soveposen?

 

Hvis du har klart å svare på de tre valgene får du et bonus-spørsmål av den hyggelige sorten:

4) –  Hvis du fikk velge, ville du spist oreokake eller ostekake? 😉

Og med dette siste i minne, håper jeg du tilgir meg de gørrete første tre spørsmålene ,-)

 

 

34 kommentarer
    1. inneuteferdig: Nei, det er greit å være litt ekkel og slem AV OG TIL 😀 Jeg er ofte for snill, i virkeligheten, burde skrike og være litt mer sint!! 😀

    2. Den første er enkel. badekaret med edderkopper uten tvil. De er bare søte, og hjelper meg å holde orden i hagen.
      Mark hadde jeg aldri klart om de var det eneste rundt meg. De er vemmelige. Så kuøyer måtte det ha blitt.
      Å sove alene i skogen hadde gått helt greit. Regner med at det er mindre skummelt enn å ligge nær rotter…. Æsj
      Om jeg skal ha kake må det bli et lite stykke ostekake. Er ikke så veldig glad i kaker…
      Kjempe kjekk start på dagen dette. Ikke ille.
      Kanskje jeg ikke er så pysete jeg da.

    3. Siv: JA, du skal få lov å ha liggeunderlag, helt klart 😀 Ja, det med øyenene, det er nok enklest.. når det hvertfall ikke rører på seg 😀 men vanskelig å tygge.. bare svelge hele kanskje.. 😉

    4. HAHAHA – du altså!! OFF
      MEN – jeg ville MYE heller hoppa i strikk fra eiffeltårnet! Det er noe å fortelle om senere i livet!
      Også ville jeg valgt kuøynene. De er iallfall døde. Og saueøye er jo delikatesse – kanskje kuøye også kan bli det?
      Også ville jeg valgt skogen. Kan jeg ha et liggeunderlag med meg, så soveposen slipper å bli gjennomvåt??

    5. SpicySpoonica: Hm… begge de øverste OK, å DU er tøff du… Jeg ville nemlig helst si INGEN av dem 😀 Jeg hadde nok også tatt ku-øyne.. Jeg velger by framfor skog… mer lys her.. Ha en flott dag du også 🙂 med gode kaker og ingenting ekkelt 🙂

    6. Sissel Irene Blunck Eriksen: Ja, hvis man er vegetarianer, slipper man disse valgene 😀 Helt klart!! Hi-hi 😀 Jeg er heller ikke så veldig redd…. sier jeg mange ganger… men så ER jeg jo det litt allikevel… Faktisk for en del forskjellige ting 😉 og høyder og edderkopper… Vel, edderkopper er verst.. hvertfall hvis jeg ikke får lov å ha dykkerdrakt på 😀 Jeg er MER redd for skog enn by av den grunn… Men hadde ikke SOVET mye kanskje i sentrum her… 😉

    7. Hanne: Helt klart en flaske vin i en sekk, og jeg fikk vel ingen valg med hvor, så det fikk bli ute i skogen da 😀 Men MÅ jeg være alene…? Kan ikke du dra sammen med meg da? 😉 Jeg er litt mørkeredd skjønner du ;-D Ellers har jeg nr 1 og 2 like som de over her 😀 Ha en fin dag,etter å ha gjort deg ferdig med alt dette ekle 😉 Jeg har vedens lengste dag, som jeg alltid har tirsdager… WÆÆÆH!!! Hyle høyt!!

    8. 1) Begge deler ok
      2) 4 kuøyne, såklart…. (kan da ikke være sååå forskjellig fra saueøyne (Smalahove), og det er GODT)
      3) Sovepose i skogen (Gjort det flere ganger allerede)
      4) OSTEKAKE (beste som eksisterer)
      Ha en flott dag! 🙂

    9. Haha og jeg som anser meg selv for å være uredd….tror det gikk over med de valgene! Hvertfall det første spørsmålet. For jeg er redd to ting her i verden,virkelig redd, og det er høyder og insekter (spesielt edderkopper). Ellers er jeg hverken redd overnatting i skog el by, det hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om. MEN…så er det mat, jeg spiser det meste, om det ikke lever i vann…men er mer forsiktig med å spise kjøtt som er ukjent enn grønnsaker og annet. Det som aldri har vært levende…det kan jeg spise uansett…men det beste er å bli vegeterianer…så ne slipper mark og kuøyne 😉

    10. Hallo. Du verden for noe valg…
      1 hoppa i strikk.
      2. Ingen problem, ku-øyer
      3.sove i skogen ute, helt alene, det har jeg gjort mange ganger.
      4. Dette var vanskelig, men en liten bit med ostekake hadde til nød gått.
      Så til deg. Nå må du velge. Hva hadde du villet drukket. En kopp karsk, eller ei flaske vin, ute i skogen på tur helt alene på natta? Ville du ha flaska på baklomma eller i sekken?
      Ha en fin og fornuftig dag!!!!!!!!!

    11. Helge: Uff, hadde du spist levende mark.. det hadde ikke jeg klart.. det gjelder en ØSE mark.. wææh!! 😀 Det hørtes jo faktisk litt hyggelig ut i Paris da 🙂 Og KAKE ved Karl Johan høres ut som et fint valg, du kunne jo sikkert inntatt den på en utekafee 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    12. Når jeg først var i Paris ville jeg ha hoppet i strikk fra Eifeltårnet, senere den dagen kunne jeg ha spist Pariserloff på et bra spisested. Jeg hadde spist levende mark, du skriver ikke hvor mange jeg måtte ha i meg men jeg tror det hadde vært nok med en. I skogen er jeg nok som jeg er innimellom så en natt i en sovepose langs Akerselva hadde vært greit. Dagen etter kunne jeg tenkt meg et stykke ostekake på en kafe på Karl Johan. Ha en fin dag.

    13. ladyaugust: Men det var skikkelig tøft av deg da, og faktisk gjøre det du var så redd for. Og skjønner den med å le i et halvt døgn etterpå 😀 Litt for at det kiler så i magen, og LITT for at man er kjempeglad man overlevde 🙂 Når jeg tenker meg om så tror jeg nesten mest jeg måtte valgt Dstrikkhoppet jeg også.. For edderkopper i badekaret er helt umulig, da måtte jeg hatt dykkerdrakt eller noe i tilfelle, så jeg ikke kjente dem… 😀

    14. Bente og Lars O: Herlig Bente! 😀 Du har klart å gjøre det hele til en riktig så koselig, romantisk og morsom opplevelse, og DET er godt gjort 😀 men du klarte det. Selv kuøyer er skikkelig snacks på tur med Stusslien 😀 og litt vann 😉 Hi-hi. Herlig svar Bente <3 ha en fin dag med mye god mat og drikke, og Stusslien 😉

    15. Jeg har så høydeskrekk skjønner du, så jeg ble kjent med en gjeng som hoppa i strikk og de fortalte at man kurerer høydeskrekk med strikkhopp, DET gjør man ikke. Jeg lo i et halvt døgn i strekk etterpå da 😀 Oi edderkoppene i skogen tenkte jeg IKKE på !!! <3

    16. 1. Helt klart stikkhopp fra Eiffeltårnet. Etter på skulle jeg tuslet rundt i latinerområdet. Funnet en av de fantastiske restaurantene med rødrutet duk. Spist en deilig fransk middag med minst like god fransk vin. Og det skulle vært varm sommervind og jeg kunne vandre en tur etter maten også. Dagen skulle avsluttet på et koselig lite hotell på armen til min kjære 🙂
      2. 4 kuøyne. Kokt utrolig lenge med herlig tilbehør som kunne skjult det hele. Her måtte jeg ty til enorme mengder med deilig kaldt boblevann. Skulle jaggu ha spist dette i Paris også slik at jeg kunne tusle ut i sommernatten og kjenne den varme vinden. Så ville jeg tatt en natt til på det hotellet sammen med Hr Stussli…
      3.En natt i skogen med soveposen min. Nedi soveposen skulle jeg hatt deilig mat, en god flaske vin. fin musikk på iPhoden og strikketøy (og et våpen til å forsvare meg med).
      4. Ostekaken og her måtte jeg ha deilig espresso og mye godt boblevann 🙂
      Ha en strålende dag :-))

    17. ladyaugust: Ha-ha 😀 ja den første var nok lett for deg ;-D Der er det ikke mye VALG i mine øynee heller. Men du HAR fsktisk hoppet før altså, du er tøff! Var du ikke livredd når du sto der og skulle hoppe? 😮 Jeg tror nemlig jeg hadde fått store problemer med DEN også… Eneste problemet med skogvalget, er jo at detmuligens er en del SMÅ edderkopper der ute 😀 Ha e fin dag du også 🙂 klemmer i fleng <3 <3 <3

    18. Hahaha den første var lett, hoppe i strikk seff, det er gøy, har gjort det fra 65 meter og meldte meg engang på fallskjermkurs men måtte legge inn årene fordi det kosta så mye og jeg var skole-elev 🙂 men den andre hadde jeg ikke ville spist noen av delene og DET er helt sikkert :/ jæææk den tredje kunne jeg glatt sovet ute i skogen ei natt i sovepose, pleide før å elske å gå i tuneller under jorda uten lys(slike uten biler) og den siste: ostekake, den er også helllllt klar :DD Ha en fiin dag sukkertopp <3

    19. kommensalisma: Det var litt greit med en hyggelig en til slutt ikke sant? 😀 Litt i overkant ekkelt med de spise-valgene i EKKEL-kategorien 😀 Jeg kunne IKKE vært med i Fear Factor på tv 😛 Ha en fin dag uten ekle edderkopper, høye stup eller ekkel mat 🙂 <3

    20. Jeg tør ikke å sitte i en fortøyd båt uten svømmevest engang, syns jeg ser meg strikkhoppe! haha! 😉
      Om jeg MÅTTE velge mellom å hoppe i strikk fra Eiffeltårnet og sitte i et badekar med edderkopper, så hadde jeg valgt edderkoppene. Høydeskrekken min overgår araknofobien!
      Tror jeg hadde klart å ligge i sovepose i skogen uten altfor store problemer, men ikke ved Akerselven..
      Om jeg ville spise kuøyne eller mark – det klarte jeg ikke å ta stilling til, hehe. Men jeg ville spist oreokake!!! Selv om ostekake og oreokake egentlig har delt førsteplass når det gjelder kaker hos meg! 😉

    21. Min matgale verden: Æsj… ja mye ekkelt her på morgenkvisten… Jeg TROR det blir eneste gangen jeg skal være så ekkel 😀 Men kan selvfølgelig ikke love noe 😉 Ha en fin dag, nå som det ekle er over 😀

    22. Ååååååå…du altså…..Jeg hadde ALDRI satt meg i det badekaret, da hoppet jeg heller!
      Og jeg spiser heller ku-øyne, de kravler i hvert fall ikke!
      Og jeg ligger heller ute i skogen,
      ved akerselva er det nok rotter, men så mange andre skumle faktorer ute om natten og…..
      Og til det siste sier jeg bare: ja takk, begge deler;)
      Ha en god grusomme tirsdag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg