Hva JEG ville gjort…. ;-)

På tirsdag  fikk du masse ekle valg a la Fear Factor.. 1): ville du gjennomført strikkhopp fra Eiffeltårnet eller ligget i et edderkoppbadekar i 10 minutter…. Ting i den duren der… Det kom mye herlige svar 😉 Her er nok hva jeg ville gjort, altså MINE ekle valg…

Mange mennesker sier de ikke er redd for noen ting.. Og jeg er en av dem… For jeg ER nemlig ikke så veldig redd for ting… bare noe SMÅTTERIER… knis….. og da snakker vi om småtterier altså… Som f eks EDDERKOPPER… Hvor ofte er det du treffer på DE da?? Pfffff…..!  Så det plager meg jo ikke veldig OFTE akkurat.. Av og til dukker det opp en skummel en av arten, og bestemmer seg for å skremme livskiten ut av meg… Den kan henge i vinduskarmen… På merkelig vis kan den ha kommet seg inn disse by-vinduene våre, enda de FINNES jo knapt nok i denne byen vil jeg tro… men de FÅ som finnes her har altså noen ganger klart å finne veien inn til oss… Typisk… De gangene de har angrepet meg har jeg heldigvis vært litt forutseende, har merket meg den, og stått klar med våpen, avisen, slått den helseløs, og siden kastet avisen og dyret ned i en pose, og løpt til søppelhuset med dem.. Så på valget mellom strikkhopp eller edderkopp-bad, må jeg nok si strikkhopp fra Eiffeltårnet Eneste mulighet for å bade med edderkopper måtte være om jeg kunne ha HEL dykkerdrakt, altså nærmest hermetisk lukket…

 

I valget mellom:  å spise 4 kuøyne eller en øse mer levende mark? Ingen tvil der egentlig.. Jeg brakk meg opp gjennom hele barneskolen bare noen sa ordet mark… eller spise mark…(ikke at det ble snakket MYE om det altså…)  etter at en gutt i 4 klassen spiste en mark levende foran hele klasse, for å bli mer populær… Levende mark ned gjennom halsen har liksom vært nok bare å HØRE om…  Ku-øyne har jeg derimot ingen forhold til, og tror at jeg skulle klart å svelge de hele, med litervis vann ved siden av… Eller den vinen jeg tar med meg i SEKKEN jeg fikk av Hanne i posten i går 😉

Måtte jeg velge mellom å overnatte i sovepose i skogen eller sentrum av Oslo, ved Akerselva, blant rotter og duer... så tror visst noen at jeg ville foretrekke skogen… Du har kanskje lest innlegget mitt om frykten for bakkens og luftens rotter (rotter og duer…) og siden de holder til i dette området så tenker du jeg ville valgt skogen… men NEI…. Jeg er MER redd for edderkopper enn duer og rotter… Og tror at skogen er full av dem.. så i et bymiljø, vil jeg likevel ha ovesikten over de EKLE tingene….. og vil kunne jage dem med en kjepp eller noe… I skogen har jeg ikke oversikt, de kan snike seg innpå meg både herfra og derfra… edderkoppene altså.. Så en natt i byen er å foretrekke… Har ligget på mang en togstasjon eller i en bypark på mine interrailer i yngre år. Skulle nok tålt en natt i byen… Ingen sa jo noe om at jeg MÅTTE SOVE… 😉

 Her er liksom sizen på rottene i området. ved Akerselva… :-/

 

Til slutt: En stor god oreo-kake, helt uten tvil.  Kunne spist en HEL!! Og ostekake? Ikke tale om! Ikke en bit en gang 😀

I dag er det torsdag, en herlig dag 🙂 Hva skal du fylle torsdagen din med? 🙂

 

 

41 kommentarer
    1. Siv: Hi-hi, ja mye ekle valg her, men man klarer velge hvis man MÅ, ha-ha.. Dykkerdrakt, så kunne edderkoppene kommet med i betraktning, men det får man vel ikke bruke kanskje… 😀
      Ha en fin kveld Siv 🙂 <3

    2. Unni: Det høres bra ut, og skrike så Munch nærmest kommer løpende 😀 Jeg tror det er sunt! Å skrike litt. Så det er planen min 😀 Men jeg har ikke skreket veldig mye ennå, blir litt sånn “stemmeløs løve på trikkeholdeplassen” når trikken kjører fra meg osv. (skev et innlegg om det i tidlig januar 😀 )

    3. NEI !!!!! Jeg liker ikke ‘kliss’ i eller på maten, jeg vil ha ren vare, er ikke så glad i sauser eller, som bernaise f.eks. Synes jeg ser deg og søs får latterkrampe pga kliss 😀 Du nevner også det med å SKRIKE, jeg SKRIKER noen ganger så familie og venner lurer på om Munch hadde meg som modell når han malte “SKRIK”. Å bli lei seg er vondt, så SKRIK du å bli ferdig med saken. <3

    4. Unni: Ja, altså jeg blir skikkelig imponert, selv om det bare var EN gang 😀 Og nå kommer enda et spørsmål, liker ikke DU majones heller?? Jeg liker ingenting sånn kliss: majones, remulade, dressing, ALT sånn kliss 😀 Søsteren min er HELT lik, og vi ha sinnsykt mye moro og rare oppleveleser når vi er ute og reiser sammen og skal prøve å få bestilt oss noe mat fritt for kliss 😀 Har hatt mye latterkrampe da ja 😉

    5. Unni: Ja, altså jeg blir skikkelig imponert, selv om det bare var EN gang 😀 Og nå kommer enda et spørsmål, liker ikke DU majones heller?? Jeg liker ingenting sånn kliss: majones, remulade, dressing, ALT sånn kliss 😀 Søsteren min er HELT lik, og vi ha sinnsykt mye moro og rare oppleveleser når vi er ute og reiser sammen og skal prøve å få bestilt oss noe mat fritt for kliss 😀 Har hatt mye latterkrampe da ja 😉

    6. Unni: Veldig fornøyd med svarene 😀 Er godt å vite litt ekstra skjønner du til en annen gang 😉 Jeg gjør veldig ofte ingenting jeg også, ha-ha.. Jeg tror jeg bør reise litt til Spania, har nesten ikke vært der men har lyst. Har en halvt spansk venninne, som har bodd der i perioder og lært og undervist flamenco, Men nå er hun her i Norge igjen. Og jeg har ennå ikke fått vært der når HUN er der 😀 Bestemt klarer jeg å være skjønner du. Streng og bestemt med elevene, og bestemt i forhold til andre. Men jeg MENER faktisk at jeg hadde hatt godt av å SKRIKE litt mer, når ting er fælt, i stedet for å bare bli “lei seg”. JA til høyere stemmevolum liksom 😀

    7. Du satte jo spørsmålstegn etter “Har du hoppet i strikk?”, det betyr at jeg skal utdype det nærmere, hehe. Kun EN gang og det holder, turen ned var grei, men når jeg skvatt opp igjen før jeg ble hengende rett ned i strikken, det var like KVALMT, som ostekake og majones 😀

    8. Hadde ikke tid til å komme innom og da gikk jeg glipp av “Ønskereprise”: Tror nok jeg har gitt deg info om noe, men nå skal jeg prøve å gjøre det ordentlig, hehe. Bursdag: 6.januar. Jobber i rettsvesenet. Landet mitt utenom Norge er jo SPANIA, familien vil jeg besøke vettu. Filmsjanger: Action, thriller og romantikk med historie. Farge: Det er jo ikke farger, men SVART og HVITT er meg. Hobby: Hagearbeide, turgåing, sykling, foto eller rett og slett bare kose meg hjemme å gjøre mindre enn ingenting 😀 Er du fornøyd med svarene? Jeg er forresten SINT innimellom, men liker heller å kalle meg BESTEMT 😀

    9. Unni: Jeg ligger litt etter meg selv i dag jeg også.. Litt treg i “skallen” merker jeg.. 😀 Det skjer lite der oppe i dag, ha-ha.. Den hviler vel litt da… Har du hoppet i strikk? Jeg er litt imponert må jeg si, jeg har alltid stått og sett på, men aldri tørt.. men hadde det stått mellom det og det edderkopp-badekaret, så måtte det blitt strikkhopp ja.. håper jeg slipper å velge noen gang 😀 ha-ha..Helt enig når deg gjelder ostekake. Liker ikke ost, og ikke majones..Bare for å ha nevnt noen: IKKE-LIKER-ting.. Jeg driver og øver litt på å bli SINT, så veldig slem blir jeg nok aldri, men litt SINT tror jeg at jeg hadde hatt gått av å være mer. Skrike litt høyere, når biler spruter meg ned, og sånne ting. Det var faktisk det eneste nyttårsforsettet mitt: bli litt mer sint når det trengs 😀 Gøy å høre om kakkerlakker som fyker ut av kjøkkenvifta 😀 Men du, jeg ha et lite spørstmål, hadde du giddet å titte inn på innlegget jeg skrev i går som het “Ønskereprise”. Hvis du vil da, du skjønner jeg trenger svar på noen spørsmål om deg 🙂

    10. Heisann, jeg ligger litt etter, som vanlig 🙂 Nei takk til kuøyne og mark, men å overnatte i skogen har jeg gjort, men ikke alene altså, hehe. Hoppet i strikk gjorde jeg på Aker brygge en sommer – det var ikke SÅ morsomt. Kryp er jeg vant til fra mitt barne- og ungdomsland. Der kom ofte kakerlakkene ut av kjøkkenvifta og datt ned i stekepanna, de ble bare knipsa vekk eller spist antar jeg 🙁 Edderkopper er greie de, de er så flinke til å spinne nett 🙂 men nei takk til en Tarantella og Ostekaka 😀 Ellers har det vært jobb i dag, igjen og nå har jeg kjørt gutten på fotballtrening i SNØVÆR, hver sin lyst :- Du er forresten sikkert født SNILL og da er det umulig for deg å bli SLEM vettu 😀

    11. kommensalisma: Det er bra 😀 Jeg må bare øve meg på å være litt slem og ekkel innimellom 😉 Er nemlig litt ofte for SNILL. Og mitt store prosjekt er faktisk også å bli litt mer SINT når det hører hjemme, skrike litt når det passer sånn.. Men det sitter langt inne, og blir som oftest små-hvisking når jeg skal skrike etter bilen som spruter meg ned med sørpe osv.. Så man får øve seg litt.. men dette var jo bare ekkelt.. Men når man får litt kake på slutten, så går det greit 😉 Og SÅ ekkel blir jeg nok bare denne ENE gangen…. Tror jeg… 😉

    12. Joda, du trenger ikke like FB siden når du ikke har FB vettu 😉 Så streng er jeg da tross alt ikke! Men det går jo an å dele på bloggen – men bare hvis du selv orker og vil 😉
      Bare ønsk deg en bok du!

    13. Støvkorn: Ja, må ha litt rare ting 😀 Men så ekkelt blir det bare EN gang 😀 Jeg så konkurrransen din, men jeg er ikke på Facebook, så får ikke vært med..

    14. ladyaugust: Ja, å glemme osten i, det høres helt herlig ut.. for ost liker jeg like dårlig som majones 😉 Den kaken hørtes jommi ut, tar gjerne en sånn 🙂 Du har en veldig blandet dag skjønner jeg. Bra det skal være noe hyggelig på slutten da, øve kanskje 🙂 Og lykke til med alle tingene 🙂 Klemme-søs-klemmen <3

    15. eljos: Nei, jeg skjønner problem over her 😀 Jeg skal aldri være så ekkel igjen, jeg LOVER 😀 Men jeg bare MÅTTE en gang.. 😉 Å få ting avgårde til loppemarked høres lurt ut 🙂 Og særlig å få INN noe nytt, sånt liker vi 😉 Jeg vil kjøpe dvd-serier i dag, og kanskje noe annet jeg har fortjent 🙂

    16. Ugh, jeg hadde aldri sovet verket i skogen eller ved Akerselva, DET er helt sikkert!!! Så mye rart du skriver om 🙂 Forresten, vil bare minne deg på konkurransen jeg har gående hos meg <3

    17. Først noe kjeeeeedelig, så noe trist og til slutt noe gøy, det er dagen i dag det 🙂 Vet du, jeg lagde en kake engang ostekake og så glemte jeg ost, da ble det en gele/fromasj-kake jommi DEN var gooood 😀 Ha en fiin dga søs <3 Klæmme

    18. Jeg orker ikke engang å lese om ekle ting som å spise mark og kuøyne!!! Men jeg oppfattet likevel over her at du spør om hva vi skal gjøre i dag. Jo jeg skal gjøre ferdig videosnutten fra festivalen vår, og så skal jeg gjøre ferdig blogginnlegget som den skal inn i, og så skal jeg samle sammen litt som skal leveres til loppemarked i morgen. Fint å få ut litt, så kanskje man kan anskaffe seg noe nytt?

    19. Lithanna: Ja, uff du er ikke helt frisk ennå du. Jeg har fått lønn jeg, og DET er deilig det! Må unne meg noen småting, synes du ikke? En oreo-kake eller en aldri så liten shopping-runde.. 😉 Jeg TRENGER vel egentlig litt nye sko eller noe.. he-he.. Nei, alternativene over skal jeg ALDRI møte på i virkeligheten, jeg skal ikke være med på Fear Factor på tv… ALDRI.. men var litt moro her om dagen, og være litt ekkel.. og tenke litt ekkelt.. MEn det blir eneste gangen jeg skal være SÅ ekkel her inne… TROR jeg da… Mvahaa… 😀

    20. HYYYL! Jeg hadde dødd om jeg skulle lagt meg i ett badekar av edderkopper. Jeg ville med glede hoppet i stikk! Og da mener jeg virkelig i GLEDE!
      ** grøss ** Edderkoppbad…Æææh.
      Sove i skogen er bare kos, no problem 🙂
      Kuøne eller mark…Eeeeeewh, jeg blir litt småkvalm av begge deler…Håper jeg aldri får det alternativet !
      Idag er det kordag- ikke at jeg kan få så mye ut av det slik jeg hoster for tiden..

    21. Min matgale verden: Hva gjør dere på teateret nå, har dere noen oppsetning på gang? 🙂 Jeg gleder meg til å se deg et nano-sekund. Jeg får holde av tv-en den timen 😀

    22. Ikke venninne, men hun som vant rya jeg lodda ut..I dag blir det å drive med ryer.. Ikke så spennende, men moro å sette sammen farger..

    23. Helge: Ja, det virker som du har nok å holde på med 🙂 Sykehusrevyen, spennende da 🙂 moro å gå i teatet. Siste jeg så av den slags var Kristine Koths show i mars. Moro det også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    24. Hanne: Så herlig, med besøk til vinneren, en du kjenner litt eller nytt møte? Ja, jeg skal også gjøre mye samme som i går, bortsett fra i dag har lønna kommet, så mulig jeg skal unne meg noe kjøpt lykke i tillegg 😉 Ha en skjønn dag 🙂 Skal du LAGE noe? Spent!

    25. I dag venter på noe datahjelp etter det så skal jeg besøke mine foreldre som jeg gjør hver torsdag. Ting som skal skje fremover er at jeg skal i teateret 20/4 og se en sykehusrevyen 2013, 4 mai skal vi tappesere så det er nok og forberede seg på. Ha en fin dag.

    26. God morgen.
      I dag blir det en herlig dag..
      Skal gjøre mye av det samme jeg gjorde i går. Elsker repriser.
      Så skal jeg til Vibeke, hun som vant rya.
      Er så glad i dag, talla,la…en dag nærmere Spania..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg