Hvem lot kjøleskapsdøra sto åpen?….

Etter en vinte og førjulstidr hvor man har følt seg som en vaskefille store deler av tiden, fikk jeg en følelse i januar av å ha kommet ut på snora, blitt en blafrende sommerkjole på snora. Ting hadde løsnet litt, og lyset satt i de luftige klærne (du kan lese om det HER)

 

 


 

 Og i de siste ukene har snøen smeltet, og jeg trodde nesten det var SANT at det fantes et utendørsbasseng der nede i dalen, utafor døra her… fordi jeg hadde laget meg et bilde i hodet.. om at det hadde vært inmari deilig.. Vi kunne bare ta en kjempestor føner, og blåse på snøen… så vi fart i smeltinga… og det så kjempedeilig ut inni hodet mitt, å ha et sånt basseng..Nå er snøen smelitet litt, men jeg kan ikke se det ennå…

Jeg har hatt sandalene mine framme i lang tid nå, og har gjort klar den lange sommerkjolen min…… så hva var det som skjedde da, sånn helt plutselig, i dag…..?  Hvem var det som satte kjøleskap døra åpen igjen?? Og lot all kulden komme ut… Hæh? Var det deg…? Plutselig var snøen full av hvitt igjen, og sandalene måtte kastes inn i kjøleskapet… På vent… Og jeg måtte fram med sovepose-jakka.. Igjen..

 

Enda en gang… før den gule sommerkjolefølelsen fikk ordentlig tak i meg 😉 Men fra og med neste uke, tar jeg sandaler og små-sko, uansett.. om jeg så må ha ullsokker i… for nå VIL jeg blafre litt 🙂
 

 

 

18 kommentarer
    1. Marit: Ja, noen må det ha vært hvertfal!! 😀 for bikkjekaldt har det blitt, og rimrosten fra frysboksen, er på full fart ut i verden også… Hmff… Kan du be han lukke igjen nå?? 😉 Vi vil nemlig ha sol nå 😉 Ha en fin dag du <3

    2. Hehe .. det var sikkert drømmemannen min! For han og dører hører ikke helt sammen. Tror ikke han har skjønt at de er der for å LUKKES igjen når en har vært inni et skap eller hva det måtte være. Til og med ytterdøra har han litt problemer med innomellom … Sorry!

    3. vanja: Men her er det ikke bare kaldt, men det hvite fra kjøleskapet har poppet ut også! Grrrr! Ja, ja, uansett er det fredag, og det MÅ jo bety enbra dag 🙂

    4. De har glemt å lukke den døren i Bergen også… Ser ut og solen skinner, men når jeg kommer ut er det iskaldt….

    5. kommensalisma: Ja, i år tror jeg vi er nødt til å jukse litt om vi skal få varme.. dvs JEG skal jukse tror jeg.. Drar rett til sommerkjole-land jeg , om jeg må 😀

    6. muumimamma: Ja, vi har vært veldig heldige alle sammen nå lenge… har jo vært skikkelig deilig her i Oslo også..men nå ble det plutselig over natta fult av hvitt her ute igjen… fysjom.. Her snør det filler i dag!! Ææææsj!!

    7. Jeg NEKTER å ta på meg vinterjakka ! I går frøys jeg fælt, men jeg NEKTER! hehe..
      I år håper jeg vi får sol, varme og lange kvelder – det har vært altfor dårlig siste årene… vi gleder oss og gleder oss, og blir så skuffa :/

    8. Her meldte de snø til i dag, men jeg har ikke sett den enda. Og i morra skal det visstnok regne, sier de som kan sånt… Så gjenstår det bare å se da. Håper det ikke regner før etter jeg har vært hos kiropraktoren, for jeg skal gå, og det er ikke særlig gøy om det regner. (Sier hun som har vært bortskjemt med sol og blå himmel en hel måned nå!)

    9. Hanne: Ole har vært i gang flere ganger her også 😀 Og nå vinner`n snart 😀 Ja, du kan nok flagre avgårde med sandaler du og sand mellom tærne, din heldiggris 😉 God natt <3

    10. Til uka skal jeg lufte tæra i sandalene uten sokker, og det er ikke jug engang…har du prøvd med hengelås på kjøleskapdøra?
      Ha ei riktig god natt, her er Ole på gang

    11. tombola: Ja, nå har sommern manglet et par år, og jeg har kun feriert i land uten somre 😀 Det er flott på Island og i Skottland, love it-uansett vær, men det er akkurat som det er litt vel mye isklumper i ryggmargen nå, etter flere år.. 😉 Jeg skal jukse litt i år antagelig og finne sola på egenhånd.

    12. Høhø, ja Bjørnson sa muligens at han ønsket seg april, men det var vel fordi alle andre måneder var opptatt. Vi får gå direkte til sommeren. I fjor var det jo direkte fra vår til høst…

    13. eljos: Ja, ikke noen flytting av båt, når kjøleskapsdøra står åpen… han får få lukket igjen den først.. så kan vi tenke båt og vann på tærne kanskje.. men nå er det raggsokker og dunkåpe en liten stund til.. MEn over helga….. DA er det vår altså 😀

    14. Å. var det det som skjedde i dag, var det kjøleskapsdøra som stod åpen? Kunne vel tenkt meg at det var noe slikt. Gubben skulle flytte båten fra oslo til skjeberg i morgen, men det er utsatt til VÅREN!!!!!

    15. passion4lifeandtravel: Ja, i morgen er det pyntedagen, jeg har tatt fram den siste kortermete toppen min 🙂 Er grå, men med blonder på ermene, og fin til det nyfargete knallrøde håret 😀 Kort skjørt og tights. Men ullsokker .-D Jeg må nemlig la sandalene stå litt til.. og den aller beste sommerkjolen får vente.. Men den SKAL brukes i sommmer. Vurderer Kroatia-tur med søsteren til sommeren. Har du vært der? 🙂 Til lørdag er det handling av mer sommerklær… Så får sommeren bare komme 😀

    16. Ja til sandaler og småsko….jeg har pakket bort vinterklær, og det er ikke snakk om at jeg tar dem frem igjen :-)…Dermed basta! Ønsker deg en fin-fin fredag i morgen…for da er det pyntedagen din <3

    17. Sissel Irene Blunck Eriksen: Neida, håpet må vi ikke miste 😀 Og jeg er evig optimist egentlig.. har hatt diverse vårfølelser helt fra januar i år jeg, med jevne mellomrom.. 😀 Men SKAL altså ha litt varme i år, har jeg bestemt meg for også 😉 Så jeg har tenkt å kjøpe litt jeg også 🙂 så får fuglene gjøre hva de vil her hjemme 😀 Jeg blir trekk-fugl 🙂 Jeg gidder ikke å gå hele sommeren også i den fæle dunkåpa nemlig!!

    18. Her har vi hatt strålende sol daglig i ca 2 uker! Men 8-10 minus om natta. I dag kom det snø igjen, den ble ikke liggende, men det er kaldt, både inne og ute, har troa på sommeren ennå…men tenker også litt pessimistisk…at jeg får kjøpe inn mer ved med tanke på at vi kanskje ikke slipper unna fyring mer enn 1 mnd el 1 i år 🙁 vurderer å kjøpe meg litt sol og varme…via charter…om jeg ikke stopper å fryse….men håpet må vi aldre miste!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg