Prinsessen på ertens myke, myke sommer ;-)

Etter en dag med prinsesse-nykker hvor nesten alt av klær i huset var forkastet og funnet for plagsomme, fant jeg ut at tiden var inne for å forberede seg på sommeren. Det har jeg forsåvidt gjort år etter år… forberedt meg på sommeren altså.. Men den har bare ikke dukket opp.. Solen i fjor uteble, og sommeren måtte tilbringes i  gnagete regnfrakk og gummistøvler, og noen dagerr et par vonde trange jeans, mens alle de fine sommerkjolene mine hang på rad og rekke i skapet her og samlet støv.. Og det klarte de fint.. de har gjort DEN oppgaven aldeles utmerket, samlet støv som bare rakkern.. Men i år skal de ut å flagre, alle som en, disse kjolene… Den gule korte, med blomster… Den lange turkise med sommerfugler og strikk i livet, som tross sin strikk er utrolig behagelig.. Men vinteren har vært lang, og i redsel for at kofferten min ikke klarer å finne et kjolevennlig land, var jeg i går og kjøpte noe småtteri som kan fungere både her og der.. 

En nydelig dag i byen i går,  med verdens beste søster i resulterte i  salat, kaker, noen “veske-lage-prosjekter” og verdens mykeste garderobe. T-skjorter av en annen verden… Myke, myke, fargerike, og figursydde. Man kan faktisk holde ut med  en jeans “full av maur” i noen timer, fordi toppen er så myk 🙂 

Skal nok trives til og med i denne turkise t-skjorten om jeg bare finner en bukse som ikke stikker så fælt 😀

En vid å god topp, også supermyk og ikke særlig med sømmer og annet tull. Og såpass vid og lang at jeg kan fortsette prinsesse-kjøret mitt med bare tights under, og sandaler… hvis det allikevel skulle dukke opp noe sol 😀 

Til slutt en kjole, som var nesten det mykeste og luftigste av alt, som man kan ha svarte tights til.  Så da kan bare sommeren komme… enten det blir HER eller i et kjolevennlig land.. Jeg sikter på å reise til Krotatia en tur i sommer, for å være på den sikre siden.. I tillegg til kanskje en Skottlandtur med samboeren 🙂

Har du lagt noen planer for sommeren? 🙂

40 kommentarer
    1. Lithanna: Det høres kos ut 🙂 Ja, hørt om Rallarvegen, har tenkt mange ganger på å sykle den vi også, men ikke blitt noe enda.. Ja, besøke venner må man også få til. Jeg har lang sommer, og skal også rundt på en liten besøksrunde, garantert 🙂

    2. 🙂 🙂 🙂
      Rallaveien heter sykkelrittet.
      Og det blir forhåpentligvis en middelalderfestival eller to, og ett besøk til Hyljan mår jeg få til:)

    3. Lithanna: Sykkeltur i fjellheimen hørtes deilig ut :.-) Jeg skal GÅ i fjellheimen, i juni 🙂 Gleder meg til det også. Galdhøpiggen 🙂 Vi har ikke bestilt alt ennå vi heller, men jeg begynner å avtale litt her og litt der hvertfall 🙂 Ja, jeg ble skikkelig glad for den kjolen, den er både sommerlig-og kan takle en regn-dag også 🙂

    4. Åh den svarte blomsterkjolen var virkelig fiiin !
      Plan for sommeren er vel ikke fastlått enda. Men forhåpentligvis en sykkeltur i fjellheimen :p

    5. Nemi Rebella: Ja, gjør det da 😀 Vaniljen har tilbudt seg å sende meg en kosebukse 🙂 Etter hun så det innlegget jeg skrev i går om Prinsessen på erten 😀 Den var visst helt sinnsykt kosete, og lite kløete 🙂 Gleder meg 🙂 Men få se på din da, BÅDE lekker og daffete er nesten så det er for godt til å være sant, jeg MÅ se 😀 Kom igjen! Det er ikke så ofte vi har outfit-innlegg,må være lov av og til 😉

    6. ladyaugust: Ja, det er kjempefint der! Masse fine gallionsfigurer som ligger der også 🙂 kunne godt bodd der nede, jeg er jo nesten vokst opp på stranda der 😉

    7. ladyaugust: Bra du lover det, for da blir det 😀 Jeg skal også rydde og kaste litt, og kandkje gi bort noen vinterting, og annet, så jeg har plass til masse nytt 😉 liten leilighet vettu.. Vi har vært i Hvitsten i dag! Så pent der! 🙂 Bror kjørte oss på biltur 🙂 så prinsessen har hatt privatsjåfør, ha-ha.. Stor klem <3 <3 <3

    8. Wow så fiiine ting du har shoppa ! 😀 I år blir det sommer, looooover <3 <3 <3 Jeg skal ta fatt på garderoben min også snart, rydde og sortere og kaste litt og det skal bli deilig å få det gjort <.d

    9. Heia:)
      Flotte plagg nå venter vi bare på sol og varme ,elsker å gå i kjoler men det ble det lite av ifjor så nå får vi håpe på en sommer.
      Ha en fin søndag og goe knib<3

    10. Har hørt mye fint om Kroatia forresten, en kollega reiser dit nå for fjerde gang på sommerferie 🙂
      Nå skal jeg ta med meg min 92 år gamle nabo på Hagemessen på Lillestrøm, vi lengter begge etter å se masse blomster og vekster. Jeg kommer til å gjøre som oksen Ferdinand 😀 Hun er rask til beins, så hun kommer til å løpe rundt 🙂 Klem <3

    11. Nemi Rebella: Jeg også elsker turkis 🙂 Til og med JEG ser litt brun ut i den fargen 😀 hvettfall litt lysebrun 😉 Ja, maurbukser er py, jeg leter frendeles etter lekre UTE-pysjbukser ;-D

    12. Unni: Jeg kombinerer ofte farger med litt svart 🙂 Jeg blir så glad av farger, påvirker humøret mitt, samtidig som det gjenspeiler litt hvordan humør jeg ofte ER i også 🙂 Alle dine sommerplaner høres herlig ut 🙂 Ha en nydelig dag du også Una 🙂 Stor klem <3

    13. eljos: Mye fine VARME klær rundt omkring også 🙂 Jeg reiser jo gladelig til skottland hvert år også jeg, så er ikke SÅ nøye med været til valig Mer opptatt av spennende steder. Men det er SÅ lenge siden jeg hsr opplevd noe varme, så i år MÅ jeg jukse litt 😉

    14. Hanne: Vi har ikke bestilt ennå men SKAL 🙂 Gleder meg allerede. Kjolen er fra Indiska 🙂 Litt kort, må ha tights under, men det er hrlt ok 🙂 kos deg da Hanne 🙂 klem <3

    15. Skulle ønske jeg var tøff nok til å gå i fargerike klær sommerstid, men det finnes mange deilige plagg i hvitt også med litt svart på 😀 Jeg har olabukser, men. Planene mine for sommeren er jo Spania i juli, garantert sol og varme 🙂 Ellers blir det hytte- og båtliv i helgene, uten gummistøvler i år, håper jeg 🙁 men med jogge- eller seilersko 🙂 Ha en koselig søndag hos mammaen din <3

    16. Bente og Lars O: Jeg går veldig ofte med tights og Dr Martens sko til kjoler. Høyhæler klarer jeg jo ikke gå på.. så ser vel ikke så uber-fjong ut, men litt sånn casual-kjole-fin 🙂 og på sommeren, DA elsker jeg kjole med sandaler, helt flate.. litt sånn flower power same vettu 😉 Skottland har jeg vært k to ganger. Love it! Herlige folk ja 🙂 Kroatia, aldri vært, så det blir BARE spennende og deilig. Skal nok bli reiseblogg da ja ;-D Ha en nydelig dag fiiine Bente <3 Klem 🙂

    17. Du er da så inspirerende!! Sommerklærne mine fikk jo luftet seg i desember, på Lanzarote. Men det kan jo være smart å se på dem ellers også selv om de kanskje ikke vil passe i sommer,til vær og vind. Vi skal til Atlanterhavsvegen, Ålesund-traktene. Har bl a leid oss inn på Hustadvika gjestegård, rett i havgapet, det skal bli spennende tror jeg. selv om de tynneste sommerklær kanskje må vente til årets Lanzarote-tur i november.

    18. Kjolen var helt toppers.. Den likte jeg,
      Leita etter noe lignende den dagen jeg var ute på shopping, men nei..
      Så det ble Kroatia, BRA, kan garantere fine opplevelser…
      Ha en fin dag!!

    19. Så fine T-skjorter!! Knallkule 🙂
      Jeg er motsatt av deg. Kjoler er ikke min grei. T-skjorter og jeans er behagelig. Jeg har så lyst til å pynte meg i kjole, men føler meg ikke vell og da ser det hele bare litt pussig ut. Løsningen er ofte en kjole med tights under. Da blir det litt bedre 🙂
      Skottland <3 Det vakreste landet med de mest folkelige folkene <3 Det tenker jeg blir ferien sin det! Kroatia har jeg aldri besøkt og håper vi får noen reiseskildringer fra. Spennende land som jeg hører mye fint om! Kan man snorkle der? Hva spiser vi der? Hvor varmt blir det der?
      Ha en strålende søndag frodith!
      PS. Litt familiefrokost og en formiddagstur og vips så er det frem med symaskinen :-O Håper den er snill i dag!!

    20. zentia: Takk, takk 🙂 Ja, jeg likte de godt jeg også. Og mest av alt for de var så myke,myke 🙂 men liker sånne ansikter på også jeg da. I tillegg ble de billige,var på Mexx, og hvis man ble medlem fikk man 30 prosent, og ingen ulemper faktisk.. ikke spam på mail en gang 😀 Så kostet nesten ingenting for 3 t-skjorter 🙂 Så idag satser jeg på plagsomme jeans,på besøk til mamma 😀 Toppen veier opp 😉 Føles som pysj 🙂

    21. kommensalisma: Ja,jeg haddde en sort og en blå jeg også, ga bort den sorte… Usj.. skulle kjøpt flere den gangen.. Men må kanskje på jakt igjen 😀

    22. Helge: Ja, nord-Norge er kjempefint også 🙂 Jeg har både bodd og vært senere på besøk til samboerens familie 🙂 Og jeg trives godt der oppe. Men i år MÅ jeg ha noe varme i tillegg, og det får jeg nok ikke DER.. Polen har jeg ikke vært.. men det høres også veldig spennende ut synes jeg 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    23. kommensalisma: Ja, de heg har er fra Cubus, for 2 år siden 🙂 Og det er de jeg har slitt ut 😀 Brukt BARE de i hele vinter nesten 😉 Men da med t-skjorter over, eller en LAAAANG singlett først..og så noe annet over.. De ser veldig ekte ut, helt enig 🙂

    24. Min matgale verden: Ja, hørt mye positivt om Kroatia 🙂 Kreta høres også deilig ut 🙂 Vært der en gang. Garantert fint vær hvertfall 🙂 og Kjersti kan trippe rundt med Miss Åsabu-outfits 😉

    25. Grattis med fine t-skjoter og en fin sommerkjole. Planer for sommern? Først må sommern komme og være tilstede langt mere enn i fjor. Kankje det blir en ny tur til Polen, eller en tur til sørlandet eller til Lofoten. I Lofoten har jeg vært en gang før, fantastisk der oppe hvor min bestefar jobba som lærer engang på 1960-tallet. Ingen konkrete planer, vil ta tingene på sparket. Men litt nytt tøy vil jeg handle inn, noen skjorter med masse farger og mønster i og et par fine sommerbukser. Ha en fin søndag.

    26. Har ikke sett noen med lommer desverre 🙁 Men de jeg fant.. tror jeg var på Cubus – de så ganske “autentiske” ut med riktig jeans-sømmer osv 🙂 Ogsp satt de ikke så værst..

    27. kommensalisma: Hvor-hvor??? 😀 Har de LOMMER liksom også, altså SER UT som lommer?? Jeg har EN annen fra 2 år tilbake, den er helt utslitt, og krever lange t-skjorter over.. Den ser litt for mye ut som en tights på en måte.. uten “lommer” I dag skal jeg besøke mamma og satser på å teste ut å pine meg gjennom en dag med jeans.. :-/

    28. vaniljeogpepper: Ja, den satt veldig fint på også .-) Jeg er veldig glad i farger, men gjerne sammen med svart også. Denne var fra Indiska. Tror den blir skikkelig fin med tights under 🙂 og sandaler til 🙂 Den er nemlig LITT kort, så tar ikke sjansen på den opplevelsen med å oppdage at rumpa er LTT for nærme skjørtekanten liksom 😀 Blitt litt for “voksen” til det tror jeg 😀

    29. God morgen! Fin-fine T-skjorter! Tøffe til jeans… har du forsøkt sånne Tightst-jeans ? Har funnet noen tøffe varianter av de – ser ut som helt vanlige slim-fit, men er bare juks og fanteri.. myke og behagelige 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg