Mens det streves på utsiden…

 

Det er ikke til å komme bort fra at det streves litt på utsiden av veggene om dagen.. Det er akkurat som det ikke blir noe fart over det vi ble lovet rundt påksetider.. Vi har nå innbilt oss helt siden januar faktisk på at det skulle bli  vår.. Vi har mast og klaget her inne i månedsvis, om at vi er stygt redd for at det faktisk ikke BLIR vår i år… Det som er en kjennsgjerning her i Norge er jo faktisk at januar og februar tilhører vintermånedene, så vi har nok vært LITT tidlig ute med sytinga vår i år… OG misforstå meg rett, jeg har vært blandt de verste jeg.. Det er akkurat som jeg har vært igjennom en to år lang vinter, fordi årene som har passert har manglet noen årstider.. Selv sommeren har vært vinter, og da føles det som en endeløs venting også.. Vi venter på noe godt… og vi vil helst ha det NÅ.. Vi er LITT slitne av de tunge drømmeboblene, som ligger tungt på hodene våre.. For jeg synes vi er FLINKE til å tenke positivt, drømme, piffe hverandre opp, og lage oss fine drømmer.. Men akkurat NÅ er den drømmeboblen litt i tyngste laget.. den føler LITT som den er i ferd med å KVÆLE meg…

 For den boblen bare ER DER og ER DER, men utenfor døra ser det NESTEN likedan ut som det gjorde i januar.. Det PRØVES iherdig på utsiden der, og forandre landskapet til det vi drømmer om.. Noen små tapre sjeler, (hestehover) har gjort ALT de kan for å muntre oss litt, og de har boret seg opp gjennom det hvite teppet og står og skriker med sine grønne halser og sine gule hoder:  “Hei, her er vi, – bi litt- det kommer flere snart!” Men det er jaggu ikke lett å være disse tapre sjelene, når det dagen etter laver ned med dette hvite stoffet, IGJEN og IGJEN … Jeg tror verden DER UTE trenger litt hjelp. Jeg har før bedt om at alle kunne stille opp med fønerne sine, kjempedigre, så kunne vi sammen ta en kjempedugnad, og få all snøen vekk. Vi kunne reise rundt, forflytte oss, og føne oss gjennom Norge, slik at det EN GANG BLE SLUTT PÅ DENNE ÅRELANGE VINTEREN!!! Men jeg fikk ikke store responsen på DEN ideen 😀

Så mens det streves på utsiden, så sitter vi der da, inne i husene våre… Radiatorovnen som styres fra sentralt hold  for oss som bor i blokk, er SKRUDD av… Fordi de trodde det var vår… Raggsokkene er hentet fram, etter å ha blitt pakket ned hvertfall 3 ganger… Litt kald på fingrene har jeg tatt fatt på et strikkeprosjekt igjen, i ull. I stedet for en heklet bomullstopp, har jeg tatt fatt på en tovet veske igjen… DET er vinter det! Men det fantastisk moro å lage noe da, uansett, så her er det jeg er i gang med nå. Har “jukset” litt og kjøpt hanker og noen småting til påsyning, men tror det kan bli litt fint. Spennende å prøve på en ny måte..

Den blir enten sånn, med disse blomstene…

Eller med disse blomstene… Og DE er jo litt sommerlige, så veska kan jeg nok ha til sommeren den, så det jeg gjør nå, er egentlig bare å forberde meg litt, mens det streves på utsiden 😉

Hva gjør du mens du venter på våren og sommeren? 😉

 

 

28 kommentarer
    1. Lithanna: Her er det stor fin sol i dag, og det gjør noe med HODET mitt 🙂 Jeg gjør mye de samme tingene jeg også, men det er noe med litt varme og lys som setter en ekstra spiss på dagen. Jeg ser mange drivr med litt sånne vårlige aktiviteter og forbereder seg liksom, vaske sykler, plante frø osv… 😀 Vi har bare bitteliten leilighet og har ikke sjanse for sånne aktiviteter, men jeg koser meg med å lage litt ting så lenge. Så er det snart ut i parkene og kose seg, her i byen 🙂

    2. Når jeg ser ut vinduet nå, så vil jeg heller ha snø enn dette triste regnværet.
      Snø er fint og koselig. regn er bare grått og dystert.
      Her går det i det samme, uansett vær og vind. Trening, hundetrening, data, tegning, skriving, kor, laiving, venner…Sommer eller vinter, no difference 😉

    3. Hanne: Ja, DIN utside ja 😀 Den er nok fin den 😀 He-he.. Her hjemme driver vi nemlig ennå og spoler rundt i snøen, tåka ligger tjukk og nå regner det. Men jeg strikker og skriver blogginnlegg jeg, INNE 😉 Etter å ha vært gjennom verdens verste tirsdag 😛 Blæh!! Men deilig å høre at du koser deg, det fortjener du veldig 🙂 Ja, nå er jeg snart ferdig med strikke veska, må kastes i vaskemaskinen i morgen, og sy på hankene. Satser på ferdig i mrogen 🙂

    4. Skjønner ikke hva du snakker om. Utsiden her er perfekt, og er det min utside det er snakk om, så er den enda bedre og mye mere perfekt :-0 hehhe
      Veskehåndtaka var perfekte :-))

    5. Unni: Ååå, den skal bli ferdig i løpet av kvelden.. MÅ.. for jeg er så spent selv nå 😀 Ja, ta deg en liten power-nap, høne-blund eller liknende. Jeg er også sliten i dag 😛 Ha en fin kvelid Una 😀 Klem <3

    6. Hva jeg gjør mens jeg venter på våren og sommeren? Svaret er så klart: VENTER vel 😀 Er ikke god på stoff og garn jeg vettu 🙂 I dag er jeg bare sliten, så før jeg drar i butikken, tar jeg en halv time på sofaen 🙂 God tirsdag til deg med eller uten ferdig veske <3

    7. Lunsj: Ja, blir spennende med den veska 🙂 Kjøpt på Panduro ja, alt sammen, må jukse litt 😉 Hestehov i hagen høres herlig ut 😀

    8. Siv: Nei, du koser det med litt skigåing du om dagen, det er bra, når vinteren ikke har tenkt å gi slipp helt uansett 😀 Her er det bare tåke og damp 😀 Og jeg skal hjem å strikke ferdig veske etter jobb 🙂

    9. hva jeg gjør mens jeg venter på våren og sommeren??? Jeg VENTER!! He he 🙂 og strikker. Jeg har hestehov i hagen, og noe som er begynt å komme opp som jeg ikke aner hva er.
      Nydelige blomster du har kjøpt! På Panduro, eller? 🙂 Blir kjempefint. Og flotte hanker!

    10. Det blir spennende å se når du er ferdig! Her har det regna i et par dager, og snøen er borte fra veiene… er jo ikke ferdig med skigåinga!

    11. inneuteferdig: Ja, og mens jeg tiner, så strikker jeg ull-vesker.. Gleder meg til DE blir ferdig da 🙂 Kan brukes på sommeren de da 🙂 Ha en fin dag, du holder nok varmen ja 🙂

    12. julianogmamma: Jeg skal betale litt for min i år… Og i mens skal jeg strikke ull-vesker 😀 men sommertøyet er klart uansett hvor jeg reiser hen 😉 Ha en fin dag: -)

    13. ladyaugust: Å NEI, skal du ned til de fæle edderkoppene…? Ja, da skjønner jeg om du blir borte… 😀 Men du må ikke bli borte, da blir det kjedelig på meg ;-D Jeg må ha noen å vente på våren og sommeren med <3 Men du gjør sånne gode forberede-ting, kaste mye dritt osv 🙂 Og hundedritt også 😉 Men du må kose deg litt også da 🙂 <3 Med is, kjolekjøp og deilige sjokolader... Klemmer <3

    14. Jeg holder varmen inne i huset med alle aktivitetene uten tvil. Fryser ikke lengre. Tempraturen er grei i forhold til hva den kan være….
      Jeg smiler og nyter lyse morgener med en god kopp kaffe..:)
      Sender deg en fhøn vin i tankene… Kanskje du tiner litt:)

    15. VÅR? Da skal en jammen lete lenge etter. Våre finnes ikke lengre, og vi har bare en årstid her i Norge nå, nemlig ubestemmelig vinter / høst. Sommer er vel ca 4 dager hvert år, med grader over 20 🙂
      Nei, sommern må jeg nok betale for.

    16. Goood mornings <3 Våren er på vei, det er jo meldt over 10 grader jo 😀 I heeele går kjørte vi søppel usj og i dag skal siste del av operasjo hundemøkk bort....og sååå skal kjellern ryddes(som i edderkoppkjeller´n og hjelpe meg !!) Det er minst 2 ukers jobb vil jeg tro så jeg er der om du lurer på hvorfor jeg er sååå stille 😉 Ha en fiin dag i regnet og tåka <3 klæmme

    17. Bente og Lars O: Gleder meg til å se sommerkjolene til jentene 🙂 De ser ut for å bli super-kule
      🙂 God forberedelse det 🙂 Vi får gjøre noe koselig inne, når det er surt og kaldt ute 🙂 Ha en super dag fiiine Bente 🙂 klem <3

    18. vaniljeogpepper: Jepp, leve her og nå 🙂 Enig i det, det er en god leveregel 🙂 Altså innen for rimelighetens grenseer 😀 Men sykler, ja det er lurt, pusse og vaske dem og gjøre klar.. OG begynne å sykle så fort det ikke er HELT glatt 🙂 Kanskje jeg tar hele gjengen med blomster på den veska 🙂 For prøve litt før jeg syr dem på 🙂 Ha en fin dag Vaniljen 🙂 <3

    19. Gleder meg til å se ferdig veske!!
      Er jo så moro å lage. I stusslivegen håper vi å få færdig to stk retrokjoler til tuppen og lillemor her 😀 Kantbånd var ikke så vanskelig som hode mitt hadde trodd 😀
      Ha en strålende dag fiiiine frodith!

    20. Her i heimen kaller vi det Mordor-vær…tåkete og trist.
      Den vesken tror jeg blir utrolig stilig ..å jeg tror det ville blitt stilig med begge type blomster,som en bukett eller blomstereng :))
      Gleder meg til å se resultatet <3
      Hva gjør vi..hmm..vi har tatt frem sykler,vasket dem å oljet,pumpet dekk osv...Vi gidder liksom ikke vente,vi får leve her og nå ,å ta det som det kommer -i værste fall får man ta en liten tur i solariet,bare for å få litt varme og 'sol' 😉

    21. Helge: Ja det er jo helt perfekte ting å ta fatt på i forhold til å forberede vår og sommer 🙂 Gjøre klar balkongen man skal sitte på. Lurt 🙂 For EN gang kommer sola, og da er det best det er klart 🙂 Ha en fin dag 🙂

    22. Man kan jo rydde litt. Legge bort vintertøy, vaske lue og vanter før det legges i en pose i bode. På balkongen er det jo mye rot og på gulvet der ligger det sikkert mye rart. Så frem med støvsuger og vaskebøtte. Så når sola kommer ser man at vinduene trenger en vask. Så det er mye man kan gjøre før våren og sommern er her. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg