Om å “ta tyren ved hornene”…. ;-)

 

Regner med du ble litt lang i maska nå, når du så datoen og ikke minst DAGEN??  Vel, for de som lurer og ikke leste fjase- innlegget mitt  forrige tirsdag (eller var det onsdag…), så gikk jeg altså inn for å avskaffe tirsdagene….. 😉  De volder alt for mye trøbbel, er alt for lange, ekle, er opphav til sure oppstøt på trikk, bane og i heimen, og får meg litt ut av den balanse jeg liker å tro at jeg har… Altså, jeg sendte inn en søknad om å avskaffe hele dagen. Det kom mange fine forslag inn på bloggen min i kommentarfeltet og hvordan vi kunne løse dette, hvis og NÅR tirsdagen forsvant.. Hva skulle vi bruke den overflødige dagen til?? Skulle vi bare kalle den noe annet? Eller bare rett og slett ta den vekk.. Kjersti gikk for forlenging av onsdagen, strekke den litt på en måte, altså ta noe av tirsdagen over på onsdag. Noen ville ha lenger søndag, og noen synes tirsdagen rett og slett var den beste, eller hvertfall ikke noe verre enn de andre dagene.. Jeg elsker jo fredager, og kunne gjerne erstattet tirsdagen med en ekstra fredag… Lady August elsker lørdager og ville ha en ekstra lørdag. Men da hun kom på banen med sitt lørdagsforslag, ble det plutselig fullt av fredager, lørdager og søndager, og nesten INGEN andre dager… og det kunne vi jo ikke heller…? Vel, søknaden ble sendt avgårde, men mangelen på særlig mange underskrifter må ha vært tungtveiende, for avslaget om å avskaffe tirsdagen kom fra et enstemmig råd::”uken beholdes som den er”….

Vel, hos meg er det hvertfall sånn: “Tirsdag skal bli fredag, samme hva de sier!! ” Så nå har jeg “tatt tyren ved hornene”,  og gjør som jeg pleier en helt vanlig fredag. Jeg har pyntet meg i dag, før jeg går på jobb…. Og for de som kjenner meg litt her inne, så vet de at det pleier jeg gjøre hver fredag.. I dag har jeg tatt på den nye vårkjolen min på, jeg feirer våren og fredag 2, ukens beste dag. Jeg har sminket meg, og det gjør jeg heller ikke ofte, som oftest mest på fredager… men siden det ER fredag i dag, så må sminke på også ….

Jeg tar fatt på dagen som om den skulle være en helt vanlig fredag, avtaler kafebesøk etter alle undervisningstimene og de lange møtene… for denne dagen er en fredag og skal ikke vippe meg av pinnen, som en hvilken som helst tirsdag.. Nei…. det var før i tida det… Den gang uken hadde tirsdager… Men det er det altså slutt på nå 😉 Denne dagen skal bli FIIIN!!!

Under her ser dere siste tilskudd i veskeproduksjonen, og en til er under strikking. De feirer også dagen, med masse blomster, og vårlig mot. Er det ikke vår ordentlig UTE ennå, så er det i det minste fredag, og vår på veskene mine INNE 🙂


Nyeste turkise vesken -foran


Turkis veske- bak


 Begge veskene sammen, den turkise ble altså llitt mindre. Nå er jeg i gang med en petrolgrønn..
 

Har du noen gode planer for dagen? Uansett hva du kaller dagen? 😉

32 kommentarer
    1. Siv: Jeg jobber hvertfall iherdig for at tirsdagene skal bli best mulig, det skal sies 😀 Har til og med endret navn på dagen 😉 Fremover nå blir den hetende fredag 2, hvertfall inni meg ;-D Ja, jobber hardt med veskene nå, er jo snart klart for ny konkurranse 🙂 og da må det til noen fine premier 😉

    2. WIIIIIII HIHIHIH – DET var lurt, det!! Så fiiin du er denne fredagen ;D Og så flink du er som produserer vesker i fleng!

    3. Unni: Så deilig å høre at du er fornøyd med dagen 🙂 Jeg skjønte du måtte være i godt humør som vanlig, med den fine sangen og greier 🙂 Nå er all undervisning og møter unnagjort med sommerkjolen i sving, og nå skal jeg ut i verden å svinse.. Kjøpe meg en is, og feire fredag 2 🙂 HERLIG 😀 Stor klem til Una, som svinser og danser 🙂 <3

    4. “Et trinn hit og et trinn dit, har Frodith dansa frem på skoleveg, for nå skal hele verden se at jenta har kjole på” – og veske 😀 Jeg har satt melodi til ‘sangen’, men du kan være glad du ikke hører meg synge, hihi. Fortsatt god Fredtirsdag 😀 Klem fra Una som står på, men er fornøyd med dagen <3

    5. inneuteferdig: Håper det ikke er noe alvorlig med skulderen da. Ja, jeg begynner å bli litt klar for en pause snart jeg også, men det hjalp med kjole i dag for å si det sånn 🙂 Du vet jo min holdning til tirsdagene til vanlig.. 😀

    6. Du får nyte fredagen du…
      Kan ikke si annet. Jeg er i alle fall glad denne dafen snart er over.
      Har vært og tatt mr og rønken bilder av skulderen så får vi se hva dommen blir da.

    7. eljos: Ja, du synes jo det var greit med vanlige dager husker jeg 😀 Det er mulig dette er et prøveprosjekt, med fredag 2, men det har hjulpet litt med en FREDAGS-INNSTILLING hvertfall 🙂 Dette skal bli en bra dag-instillingen 🙂 Håper du har en fin dag 🙂 uansett navn 😉 Koselig du likte veskene 🙂

    8. Bente og Lars O: Jeg nyter i vei her i dag 🙂 Har kommet meg gjennom en halv dag, med skjørtet flagrende og smilet om munnen. SKal kjøpe is når jeg er ferdig, etter 6 timer undervisning, og LAAAANGT møte.. Men den lange dagen er kort som et minutt i dag, fordi det er fredag 😉 Og jeg skal snart tove den petrol-grønne veska også, og den får FIIINE blomster også 🙂 Kanskje du vinner den turkise vesken i en konkurranse, who knows.. 🙂 Snart tid for litt konkurranse her igjen 🙂 Kos deg denne fine tirsdgs-fredagen, stor klem <3

    9. Mariann Sæther Tokle: Jeg gjør jo akkurat det du sier, jeg gjør tirsdagen fin, ved å late som den ikke er fæl, lang, og full av utfordringer, jeg later som den er lett og løs som en fredag, og full av sommerkjoler og solskinn. Så her er det fredag i dag, funker som en kule det for meg 🙂 Jeg har kommet meg gjennom halv dag, med smil om munnen og skjørtet flagrende 😉 Og i morgen er det onsda, ha-ha 🙂 Jeg liker begge veskene, på hver sin måte. Er nok mest svak for den svarte selv også, men den turkise har noe ved seg den også 🙂

    10. Nemi Rebella: Den vannbilen får bare begynne å komme på fredager 😀 altså tirsdag, som nå er fredag 2 😉 Så kos at du ha pynta deg også. Jeg har tjukke fleece stømpebukser faktisk, men kjolen er tynn som bare det, er jo nyeste sommerkjolen min 😉 Ha en fin tirsdga-fredag du også <3

    11. Tittei fredagsdamen
      Jeg ELSKER den turkise vesken! Den var knallfin 🙂
      Og så var jo frodith veldig fin også!!
      Nå er det bare å nyte den splitter nye fredagen 🙂

    12. Hahaha, her kommer Lillasjel med en av sine mange moralprekener,hihi. Dagen blir hva du gjør den til og bestemmer du at tirsdag er drittdag, ja da blir den det. Jeg går for at alle dager blir bra dager uanestt hva man kaller dem. Er så kjedelig å skulle begynne å lage sine egne dager, ihvertfall i min alder, der man er blitt litt glemsk. Hvis man har en avtale på mandag og så kommer man istedet på torsdag, nei det går ikke. Nei, denne gangen hadde du en dårlig ide,hihi, men den svarte væsken er finest for den går til alle plagg 😀

    13. Hmmm, jeg MÅ ha tirsdager, for da kommer vann-bilen, hæhæ 😀
      Har faktisk pønta meg i dag jeg åsså, med shjooole, men mest fordi det er for vamt til noe annet plagg 🙂
      Ha en nudelig tirsdag <3

    14. Amorartis ~ Tegning og skole: Du kan ta fredag på torsdag du :-), vi bestemmer det selv nå synes jeg, siden jeg ikke fikk noen gjennomslag for offisielt bytt hos DEM, ha-ha 😀 hvem er DEM liksom 😉 Ja, vi bare gjør som vi vil… jeg har fredag i dag, og koser meg med det,egentlig skulle det da vært lørdag i morgen… men.. 😉 Ha en fin dag!! 🙂 <3

    15. Lisbeth Pedersen: Ja, hurra for fredagene våre 😀 De er de beste dagene i uka 😀 og nå altså 2 pr uke 😉 Jeg koser meg veldig med veske-laging om dagen, snart ferdig med den petrol-grønne også 🙂 Håper du får en strålende fredag også 😉

    16. Lithanna: Å tusen takk, så koselig sagt, nå ble jeg glad 🙂 Jeg er ganske snill tror jeg.. stort sett 🙂 Ja, jeg er i full gang med den lange tirsdagen, men ute er det sol og jeg har kjole, så jeg later som ingenting og spiller fredag 😀 Ha en fin dag 🙂

    17. Skulle likt å tro at det er fredag i dag! Hadde ikke hatt noe i mot en ekstra fredag. Men for meg er torsdager værst, kanskje jeg bare skal gjøre fredagen dobbelt så lang og hoppe over torsdag..? Tror jeg gjør det jeg. 🙂
      Og man får virkelig helgfølelse av å pynte seg litt og ta fatt på dagen med et smiil 😀

    18. Tirsdag er en bossdag helt enig!
      Og for å legge ekstra vekt på BOSS – Så er jeg syk idag. Hurra for tirsdager!
      Sitter å super PepsiMax og gleder meg til å komme meg hjem og sove. Skal legge mg FØR ti i dag. BASTA!
      Nei, Ja til mer helg rett og slett.
      Forresten : Du er så pen, du ser så snill ut 🙂

    19. Min matgale verden: Takk-takk 🙂 Håper den blir aldeles strålende. Foran meg ligger 6 undervisningstimer, på straken, og i tillegg et møte med fagorganisasjonen etterpå, men det gjør ingenting, for jeg har vår og sommerkjole på (tykk strømpebukse riktignok), og en nesten ferdigstrikket veske til i sekken, full av blomster. Ute skinner sola, og jeg har magen full av sommerfugler 😉 Ha en strålende fredag Kjersti 🙂
      Klem <3

    20. Hurra for fredag2!! Og hurra for en supersøt Frodith i sommerkjole og sminke. Du var nydelig!! Dette blir en bra dag! For med en sånn innstilling kan det ikke bli annet enn fantastisk! Ha en strålende dag!

    21. Engla: Hi-hi, deg også, dette skal bli dagen sin 😉 I ny kjole og dagen full av lange møter… men de møtene merker jeg ikke en gang i dag 😀 Stor klem til deg også 🙂

    22. Hanne: Hi-hi, ja kjempelurt, denne dagen skal bli bra 😀 Lurt med litt ro hvis for store gnagsår. Er det sol, så kan man jo kose seg i fred, og pusle med noe håndarbeid? he-he 😉 Så moro å få skille, det håper jeg på i år også..Ikke hatt på lenge… pga bare regn!! Men nå blir det sol 🙂 Ha en fin tirsdags-fredag du også 🙂 Ja, veskene ble litt vårlige og fine 🙂

    23. “Jøss, detta va lurt” fin dame, fine vesker.
      Håper dagen blir like fin som dama.
      Her skal vi gjøre minst mulig, gnagsåra må få fred.
      Håper sola er like mye med oss i dag som i går.
      Har faktisk fått litt farve på kroppen, bruker ikke å få det, men nå kan jeg se skille litt.
      Ha en fin fredags-tirsdag.

    24. Helge: Du er jammen flink med huset om dagen. Jeg må vissst lære noe der… Er skikkelig lat på husarbeid siden, nå om dagen… Deilig å få unna ting som bare ligger der også, kaste unna litt. Ja, da ble det ikke noe medlemsskap nå, men kanskje til høsten. Jeg betaler mest, men er ikke ofte der jeg heller nå om dagen. Vil heller ut å gå 🙂 Ha en fin dag 🙂

    25. Det er fine vesker du lager – mye sommer i dem. Dagen idag kaller jeg tirsdag og i dag skal jeg vaske gangen og badet, vil rydde litt i kleskapet i gangen. Det er mulig jeg finner noe jeg kan kaste. Ellers bir det siste besøk på akropolis i dag og gi beskjed om at jeg ikke blir medlem der før evt til høsten. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg