Dette visste du kanskje ikke…. :-)

Vi har kanskje alle noen hemmeligheter, som vi aldri forteller til noen…. Og slik synes jeg det skal være også.. Hvertfall for min del, er det viktig at noe er privat, og bare for MEG. Her snakker jeg også om i det virkelige liv altså, at NOE er bare mitt.. men så har vi også en del ting som vi faktisk KAN dele, og som det er hyggelig å dele, bare sånn for å bli litt bedre kjent med folk.Og noe er altså så ufarlig, kanskje litt komisk og bare moro å skrive om på bloggen. Så i dag skal du altså få vite noen  ting om meg som du kanskje ikke visste fra før.

  • Jeg veide 5,5 kg og var 54 cm lang da jeg ble født, hadde mye svart hår, som de satte rød sløyfe i på fødeavdelingen nesten umiddelbart
  • Jeg kunne ikke gå før jeg var 15 måneder, men jeg har blitt veldig flink til å gå etterpå… 😉

  •  Jeg ble operert for sjeling da jeg var 4 år, og gikk med briller til jeg var 16 år og lei av å være brilleslange midt i ungdomsårene..
  • Jeg kunne lese da jeg var 5 år.
  • Jeg intervjuet Øyvind Blunck da jeg var 15 år gammel, i forhold til en skoleoppgave om “hva du vil bli når du blir stor”. Han spilte i “Klabb og Babb” på barne-tv på den tiden 😉
  • Jeg har aldri nappet øyenbrynene mine… og det er vel nesten det samme som å ha hoppet i strikk fra Eiffeltårnet…? (ser ikke HELT ut som på bildet under da…. he-he…)


                                                                                                                        

  • Jeg har raftet stående  på en bambus-flåte  i Thailand
  • Jordbærplukking på Hurum var min første sommerjobb, da jeg var 16. Stor stas. Bodde hjemmefra i 3 uker på en gård, sammen med masse jenter og gutter fra både Norge, Irael og Polen. Jeg plukket lite bær, var nær ved å få sparken, men hadde mitt livs sommer 🙂
  • Jeg har vært både på Lindesnes og på Nordkapp, selv om jeg ikke har vært med i ” 71 grader Nord”…. Så det går an uten deltakelse der også 😉
  • Jeg farget håret svart mye da jeg gikk på lærerhøyskolen


                                        

  • I det første kollektivet jeg bodde i, vasket vi klærne våre i badekaret, og levde på 500 kr måneden hver i mat…
  • Jeg sluttet å røyke og begynte å løpe etter jeg fylte 42 år, så det er håp for alle 😉

 

Har du noen små ting jeg ikke vet om deg, som du har lyst til å dele med meg? 🙂

37 kommentarer
    1. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, det er ikke så lett 😀 Men jeg tror den dagen hodet vil NOK, så klarer du det 🙂 helt sikkert! <3

    2. Det var ikkje så dumt det da med “røykeferie”.Eg synes sjølv det er super teit å røyke, synes det er kjedelig og lukter vondt men når dagen er der og eg har slutta i tre dager så blir eg heilt sprø !! :-/ Har slutta i tre veker ein gang.det er det lengste eg har holdt !

    3. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, alt sitter i hjernen, hvertfall gjorde det for meg 🙂 Følte aldri noe fysisk sug på samme måten som andre prater om. Men veldig mentalt glad i sigarettene liksom. Når jeg ble mer og mer lei mentalt, og klarte å lage meg en mental greie på at dette er virkelig veldig, veldig teit 😀 Så var det gjort 🙂 Ga meg selv lov til å røyke EN UKE i sommerferien, om det skulle bli nødvendig. En slags røykeferie 😀 Når sommeren kom og jeg hadde holdt opp i 6 måneder, var ikke lysten der. Men det var lurt som en gulrot for å slippe tanken på å ALDRI få lov å røyke mer 😉 Funka for meg 🙂

    4. Haha 😉 ja heldigvis strekt deg litt ja 😉 Nei det var det da ! Eg kan ikkje ha røyk i nærheten for da går eg på ein smell med ein gang! Må motivere hjernen min meir tenker eg :-/ meeeeeen EIN dag skal eg også bli røykfri 😉

    5. Unni: Så koselig med hytteliv i helgen da 🙂 Ja, skal man få maks ut av helga er det bare å rase avgårde etter jobb 🙂 Ja, får du blogg selv, blir det sikkert noen hemliser 😀 Ha en kos helg med ungene på hytta Una 🙂 Stor klem fra meg <3

    6. Lisbeth Pedersen: Herlig det om Ingrid Bjørnov 😀 “Nei, jeg er bare Lisbeth” liksom , hi-hi. Morsomt å likne noen da 🙂 Det er jo sånne herlige og ufarlige ting det er gøy å høre om, i tillegg til litt annet selvfølgelig 🙂 Raftingen VAR skummel, men jeg kunne ikke bare stå igjen inni jungelen der, så måtte bare bli med 😉 Ha en fin kveld 🙂 <3

    7. Vet nok at du har mange skjulte sider, men nå vet jeg om noen av dem 😀 Bare vent til jeg får egen blogg, da skal du og jeg gå inn i det private rom å fortelle hverandre litt av hvert, hihi. Nå skal jeg pakke, rett etter jobb i morgen drar ungene og jeg på hytta, det er dugnad, stranda må ryddes vettu 🙁 ‘Flyfilla’ er i lufta allerede, så han slipper unna 🙁 Det blir nok tid til grilling og kos også. Ha en super helg, Frodith 😉 God klem fra Una <3

    8. Koselig lesing og flotte bilder 🙂 Stående rafting hørtes litt skummelt ut. Men Nordkapp, der har jeg også vært, flott utsikt der 🙂 Så flott at du har klart å slutte å røyke, jeg jobber med tanken. Ting om meg ja, det er ikke lett å komme på noe i farten som kan skrives med en kort setning. Jo, hehe, har blitt stoppet av folk som tror jeg er Ingrid Bjørnov. Også på jobb, jeg satt på kontoret og en kunde kom inn, ehhh sa han, e du hon med pianoet? nei jeg er bare Lisbeth.
      Jeg hadde da like langt hår som Ingrid Bjørnov, så tenkte jeg at, nå har jeg klippet meg helt kort og da kan ingen si jeg ligner. men jo da, så så jeg henne på tv rett etterpå og da hadde hun også klippet seg kort.
      Ha en fin kveld

    9. dottehaseinarsonhasarvidiosadn: Ja, stor og god 😀 ha-ha Heldigvis strekt meg litt etterhvett 😉 Når jeg sluttet var det ikke noe vanskelig egentlig. Jeg visste på forhånd egentlig at den dagen jeg VIRKELIG vil slutte, så skal det gå greit, men hodet må ville ordentlig. Og da gikk det greit. Måtte bare aldri KJØPE røyken 😉 Og så begynte jeg ikke VELDIG lenge etter å trene bittelitt. Mer motiverende da 🙂

    10. Lithanna: Ja, den sommern jeg fylte 16 ble et vendepunkt liksom. Jeg har ALLTID vært snill, men fram til jeg var 16 var jeg BARE snill liksom, etter den sommeren ble jeg bittelitt mer rebell 😀 Men en snill rebell 😉 Ja, nå kan jeg nesten ikke skjønne hvorfor jeg røyket før… hm… og jeg startet da jeg var 17… Ha en fin ettermiddag, nå skal jeg ut i solen snart <3

    11. Utrolig lekker på det nedeste bildet 😀 Ligner på noen i Hollywood .
      Syns ser deg for meg på sommerjobb, gjør alt annet enn å jobbe..* hihihi*
      Thumbs up for nonsmokin 😀

    12. Støvkorn: He-he, ja har nok stor viljestyrke i dag også jeg, og fremdeles like UNG 😀 Ha-ha… Neida, vet jeg er 20 år eldre, men føler meg ikke SÅ mye eldre altså 😉 Kreativ føler jeg at jeg har vært ja, i alle år, jeg fikk høre på lærerhøyskolen, når dette bildet ble tatt, at jeg var veldig kreativ (halvårsenhet forming), men det skortet noe på utførelsen (altså ikke så NØYE med ting 😉 ) fikk litt trekk for det.. Ha en fin dag Støvkorn 🙂 klem <3

    13. Så utrolig nydelig du er på det bildet av deg som ung! Ser ut som en kreativ ung dame med stor viljestyrke! Og det virker du som du er den dag i dag 😀

    14. dandilion: Jeg har vært en skikkelig lat-slusk ;–) til jeg rundet 42, og har ikke gjort noen form for idrett siden jeg var 14-15 da jeg spilte fotball… Men etter jeg fylte 42 begynte jeg å løpe litt. Men går fremdeles litt i rykk og napp hvor MYE det blir 😀 Jeg har nok stort sett hatt langt hår, men også en peiode med litt pigg-sveis nesten 😉 Ha en fin dag! 🙂

    15. Hanne: Så gøy at du var så god i håndball da 🙂 Jeg elsker å se på håndball på tv, og er mektig imponert over skyting etc. Selv har jeg alltid vært en fiskebolle i armene. Du høres TØFF ut Hanne, og det har jeg jo fått inntrykk av den perioden jeg har kjent deg her inne også 🙂 Tøff og i godt humør, herlig 🙂 Ha en strålende dag! Klem <3

    16. Siv: Ja, var spennende det i Thailand, kanskje litt FOR spennende.. men jeg overlevde, og falt ikke av, som alle de andre nesten gjorde, hver sin gang 😉 Jeg var en skikkelig hippie en periode.. og er det kanskje bittelitt ennå,he-he 🙂

    17. Blunck: Ja, det var tidlig å flytte for seg selv 🙂 Du ble selvstendig tidlig da 🙂 Moro med jordbærplukking og bo borte i 3 uker, men jeg flyttet ikke for meg sevl før jeg var 20,sånn ordentilg 🙂 Du er også høy ja 🙂 Så koselig ut med venninne. Kos deg masse! klem<3

    18. Det er sant som du sier man kommer litt nærmere mennesker når man får høre slike ting. Koselig lesning 🙂 Rent hårmessig har jeg variert i lengde, nå har jeg nedenfor skuldrene, på det korteste var det 6 mm. Fargemessig har jeg også variert litt og det er sjelden jeg har farget håret hos frisør. De store uhellene har det ikke blitt, men noen spenstige fargevarianter har jeg hatt ;)Jeg har ikke vært noe veldig på idrett av noe slag, men i voksen alder spilte jeg rugby i halvannen sesong. Fikk en del blåmerker da 😀

    19. Du verden for en kjempebaby, søt og smilende.
      Som ung, den rypa..
      Vet ikke om jeg har noe å fortell om meg sjøl, men jeg var et talent i friidrett som barn/ungdom, i tillegg spilte jeg håndball, hadde et utrolig underarmsskudd, fantes visst ikke lignende i sin tid. Hehe trena med gutta og jeg spilte noen kamper med de også. Lang og sterk, 178cm og veltrente var vel det man kan si. Ja, det var tider det..nå er det bare fus…;(

    20. julianogmamma: Jeg regner med du mener det Kjersti sier 🙂 Om Molly Ringwald, jeg må sjekke henne litt igjen 😀 Ja, mamma fikk meg på vanlig vis 😉 Stakkar.. Jada, har noen skjulte sider, og har nok noen adre også, som jeg IKKE vil si, hi-hi 🙂

    21. Så NYDELIG på det siste bildet!! Liker opplevelsen i Thailand! Og at du ikke har nappet – ikke jeg heller, hurra for oss naturlige slitere ;D

    22. Morsomt at du deler .-) søtt bilde av deg som liten (du var stor som nyfødt jente, som meg, derav våre 180 cm høyde i dag kanskje 😉 ) Og du ser lubben og god ut, mor fortalte ofte hvor tykk og god jeg var som liten, men så ble jeg til en radmager sak etterhvert hehe. Flott var du som ung dame også, og jeg er enig i hun over her, husker aldri navn, men du ligner blant annet hun som er nevnt .-) jeg plukket forøvrig også jordbær på Hurum (ble hentet etter 1 uke tror jeg hehe, det var for kjedelig og slitsomt, jeg ville heller på ferie hehe) Tja, hva skal man dele…jeg flyttet alene til Oslo når jeg var knappe 16 år (vokste opp på et tettsted en drøy kjøretur fra Oslo) så jeg har bodd for meg selv i 30 år, jubileum. Og det gikk faktisk rimelig greit. Var jo voksen (trodde jeg) hehe 😉 vell jeg ble i hvert fall tidlig selvstendig og selvhjulpen. Ønsker deg en strålende flott dag. Jeg er invitert ut på lunsj med en venninne <3 kose oss litt!

    23. Se der ja. Jenta har mange skjulte sider i livet sitt. Men må da si at du var ei litt over gjennomsnittet som nyfødt. Og mamman din fikk deg på naturlig vis? Hjelpes i såfall.
      OG enig det Anita skriver, du likner på hu Molly Ringvald på det siste bildet :))

    24. Bente og Lars O: Det var da virkelg en god historie 🙂 Jeg kjenner til det der, og før var ting sikkert mer FARLIGE å bruke i håret også. JEG var den jenta som bleket håret til en annen jente som mistet MASSE av sitt… Jeg kjente henne ikke så veldig godt, men hun bodde i kollektivet til en jeg var kjæreste med akkurat da.. den jenta var Elisabeth Matheson, som spilte i Kristin Lavransdatter… 😀 Hun fikk reddet mesteparten, hadde en kusine som var frisør i Drammen. Vi ilte dit.. Det var litt flaut husker jeg.. Føltes litt som min skyld 😛 Jeg har aldri verken bleket andres eller mitt eget etter det 😀 Ha en flot dag Bente 🙂 Stor klem <3

    25. For noen nydelige bilder av deg! Så moro å se frodith i flere størrelser og varianter 🙂 Fineste deg!
      Vanskelig å finne den ene tingen å dele..
      Da jeg var 20-21år fikk jeg hjelp av en venninne til å bleke håret og det gikk veldig galt, for plutselig begynte det å ryke av hodet mitt. Det ble skrekkelig varmt.
      Vi fikk vasket ut blekemiddel, men i hodebunnen var det andre-gradsforbrenning. Mye hår falt av og resten var skadet. I over 1 år så jeg ut som et kråkereir 😀 Siden den gang går jeg til frisøren hvis jeg vil ha noe gjort med håret 😀
      Ha en flott og ikke så blond dag 🙂

    26. Min matgale verden: Så morsomt å få vite noen ufarlige småting om ungdomsår 🙂 Ja, man må ut å fly litt. Og da finner man ofte ut,at mye av det gamle ikke er så verst likevel 🙂 Den raftingen var jeg HELT uforberedt på, tror vi troddde mer litt gåing i jungelen, og kanskje ri på en elefant. Men da de begynte å bygge flåtene mens vi SÅ PÅ, da ble jeg ganske nervøs, og da jeg fikk vite at jeg måtte være en av de som måtte styre, bak, sammen med guttenen, pga høyden min, DA ville jeg bare nekte…. De små nette jentene fikk stå i midten å holde seg til en slags staur, som de satte der 😛 Hjelp… Men vi KOM NED… og jeg var en av de FÅ som ikke falt av 😀 Men jeg var redd som en liten mus-unge.. 😀 Ha en flott dag Kjersti <3

    27. Jeg synes du ligner Molly Rignwald, hun som spilte i pretty in pink…på siste bildet… Stående rafting hørtes skummelt ut. Tøffing du. Og den sommeren hørtes fantastisk ut. Jeg flyttet alene til Danmark i 3 mnd da jeg var…ca 20 år. Der levde jeg på arbeidsledighetstrygd en sommer, jeg fikk noen venner, men fant til sist ut at gamle venner er god som gull. Og at det ble VEL mye festing..;).Ha en strålende torsdag:)

    28. Helge: Ja, det var litt sånne ting jeg tenkte på 🙂 Egentlig ganske ufarlige ting, men som er nytt for meg hvertfall. Ja, jeg fikk 1900 kr etter 3 uker.. var nok en litt dårlig plukker… 😀 Jeg bruker briller hele tiden når jeg leser nå, men er helt komfortabel med briller nå 🙂 Synes det til og med er fint 🙂 Var verst i tenårene, da likte jeg det dårlig 🙂 OI, en pop-stjerne? 🙂 Ha en fin dag du også Helge 🙂

    29. Om jeg har noe jeg vil dele med alle som leser dette? Du nevner sjeling, har blitt operert for det 2 ganger selv, gikk med briller i 10 år sånn ca. Ellers så var min første lønn fra en sommerjobb i 1979 på 1400,- kr etter 2 uker. Stor stas det. Du kledde den fargen på det siste bilde her, kunne minne om en popstjerne som jeg ikke husker navnet på. Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg