Ikke akkurat Marilyn Monroe men….

Du har kanskje fått med deg at jeg simpelthen ELSKER fredager, og at jeg faktisk er SÅ glad i den dagen  at jeg har avskaffet tirsdagen, og lagt inn en ekstra fredag på den dagen… Det er tross alt verdens beste dag vi snakker om, fredagene, de er helt sikkert kåret i en eller annen kåring, til verdens beste dag… det finnes jo kåringer for alle ting.. Og fredagen må jo garantert vinne i en slik konkurranse 😉 Jeg er også så glad i fredagen, at jeg feirer helt fra morgenen av… Ikke med champagne  etc, jeg drikker ikke, og dessuten skal jeg jo på jobb… Nei, jeg feirer med å pynte meg litt ekstra denne dagen. Fredagen lover gull og grønne skoger, for hele helgen.. Og JEG lover på en måte helt fra starten av dagen, at DETTE skal bli en god dag.. Så jeg pynter meg…  I dag også var den ny sommerkjolen “i vinden”, for å si det rett ut…  Den er florlett og fin, og blir helt sikkert en sann glede å valse rundt i på en STILLE, GLOHEIT sommerdag.. Tynn, tynn, og veier ingenting… Kan tas med på Ryanair-fly, kun håndbagasje,  uten å telle med en gang… ;-).

 

Vel, i går tidlig svinset jeg avgårde da, med kjolen min.. Den er helt passe lang… Ikke som de LITT for korte kjolene jeg har bommet med en gang før…som viste seg å være mer en tunika… Neda, denne er det lengde nok på… den er bare veldig VID, vidt skjørt, masse lett-lett stoff… som har veldig lyst ut å flakse… Jeg burde kanskje luktet ugler i mosen da jeg gikk ut hjemmefra, i det et vindkast kom feiende forbi… Men som du vet har jeg rimelig dårlig tid på morgenen, og ingen tid til å snu uansett.. Og kjolen er jo pyntete og fin, og jeg VIL jo bruke den så mye som mulig…

Da jeg kom på T-bane stoppet på jernbanetorget var jeg jo tross alt INNE, og da kan vel ingenting gå galt? Ingen VIND der???

 

Eller ER det det…? Dere husker vel Mariliyn Monroe…? Var vel ikke akkurat vinden i lufta hun var “plaget med”?  Vel, jeg kom helt ned der banene går, og så begynner egentlig litt marerittet… Banene kommer og går, fram og tilbake, fyker avgårde og jeg merker skjøretvidden tar tak og vil OPP-OPP hele tiden, pga av “T-bane-vinden”…. Skjørtet er så lett og vil SLETT IKKE ligge i ro, flakser og flyr som en fallskerm eller en hanglider..  Blafre-blafre..Og jeg ser ikke det minste lik Marilyn Monroe ut, der jeg står og drar i kjolekanten, en hånd foran og en hånd bak, og febrilsk prøver å holde kjolen i ro… Prøver først litt diskret, men det er nesten fånyttes… må bare TA TAK, og holde hardt  fast til slutt…. Ingen elegant,sexy, litt ertende blikk der JEG står nei… mer litt små-febrilsk flakking med øynene.. Helt teit EGENTLIG… Hvorfor skulle det være så veldig farlig om noen så strømpebuksen min?? Det er jo ikke sånn at jeg sto naken der lksom….

Vel, holdt kjolen på plass, og kom meg gjennom en strålende dag uten for mange uønskede strømpebuksevisninger, enda jeg ikke likner det minste på Marilyn Monroe…. Fredagen er jo tross alt en festdag, og slike trivialiteter ødeleggeer ikke dagen min i hvertfall 😀

Håper fredagen din var god, og at du skal gjøre noe hyggelig i dag?? 

28 kommentarer
    1. inneuteferdig: Jeg brker tights mye jeg alså 🙂 Liker det godt egentlig etterhvert 😀 Men med TRANGE kjoler, og PENE kjoler må det være tynne strømper eventulet… 😉

    2. inneuteferdig: Ja, ikke sant, ikke mye man får gjort 😀 man må jo egentlig bare le… Og det tryggeste er dessuten tights, til ALT 😀

    3. Therese: Ja, det er fantastisk god “tradisjon” 😀 Det gjør dagen så god at, og det er jo litt å feire, at helgen er rett om hjørnet 🙂 Blir skikkelig godt humør av litt pynting, jeg har gjort dette i mange år ;-D

    4. ladyaugust: Ja, er nok noen demoner der også, hvis du skal vaske der ja… 😀 men etterpå er det bare lørdag og godteskåla 🙂 Det er det hvertfall her snart 😀 Travet rundt i hele dag 🙂 klemmeflat <3

    5. Skal vaske engelrom og det er ikke bare engler der inne, tro du meg pjuh, men etterpå er det baaaare lørdagskos. Ha en riktig så fin dag søs klæmmeflat <3

    6. ladyaugust: Hei søs, koselig å se deg <3 Jeg er ute med venninne og babyen hennes og koser oss på lørdagen VÅR 😉 klemme søs-klemmen. Håper du har det fint og ikke bare stress <3

    7. Sønnen var kjempeflink! Han har hatt kjempeutvikling dette året på dramalinjen og mammaen var så stolt at hun nest tippa (hele tuppa haha)!
      Han var selvsagt best av alle og penest og tøffest og flinkest og og og 😉
      StussliAudien punkterte midt i skogen så det var nesten så hele stussligjengen ikke kom seg til Hamar 😀 Men en litt gretten gammel mann hjalp oss og vips så var det tut og kjør igjen.
      Emma fant seg en bestevenn som hun kom hånd i hånd med på teateret og presenterte for sine forelder. Han het Emil og snart kom hans pappa for å hente ham. Da viste det seg at dette var lillebroren til kjæresten til vår Steinar :-D. Så en liten familieforvikling var et faktum. De to yngste erklærte at de likte hverandre så godt at heretter skulle de være med sine storesøsken på kjærestebesøk 😀 Dette ble ikke riktig så godt tatt i mot av de sørste..Merkelig! :-O
      Hahaha som du sikkert forstår var dette en strålende dag for Stusslifolket 😀
      Emma hilse og minner deg om at det er lørdag og da kan du spise sjokolade og is… Noe som henne er en viktig begivenhet 😀
      Ha en finfin sjokolade-og-is-lørdag

    8. Bente og Lars O: Lørdagen ser ut for å bli som en fin fredag 🙂 Har besøk av venninne med baby, og vi skal ta med han på shopping 😉 Ha en fantastisk dag Bente 🙂 Håper du skal noe hyggelig i dag med Emma og Herr stussli 😉 Klem <3 Var sønnen flink i går? Det var i går? 🙂

    9. Fineste Frodith, du var sikkert liker vakker som Marilyn der du stod og sloss mot T-bane-vinden 🙂
      Gledet nok mer en en litt trøtt morgenmann. Gjorde fredagen til en festdag for dem også 😉
      Nå er det lørdag og måtte den bli like bra som fredager <3
      Klemklemklem fra Stusslifruen 😀

    10. Hanne: Høres ut som en bra plan, med både skjørtet mitt, neie osv Og din plan med garn og pakking må være midt i blinken hvis de regner 🙂 Lover du bare sol i Kroatia for meg til sommeren?? 😀 Du kan jo litt om Landet 🙂

    11. Det var Marilyn sin det, kjøp deg en rød kjole også, da blir det sus i serken.
      Tren på å vise stømpebuksa neste fredag. Du gjør følg hver gang du møter noen som ser ekstra på deg løfter du på skjørtkanten og neier..
      I går kosa jeg meg på marked, i dag skal jeg på garnbutikken, dersom åpen, vet aldri det her, og kjøpe bitte- litt garn til, hysj ikke si det til noen. Så begynner denne pakkingen og vaskingen, like greit nå, regnet øser ned. Ha en fin dag.

    12. eljos: Åååå, så spennende med barnenbarn i Japan 🙂 Få høre mer etterhvert hvis du plutselig er mormor .-) Deilig å få unna ting på loppemarked eller søppelfyllinga.. vi har ikke bil, så her trengs det gjøres noe 😉 Ha en flott dag,med litt sommerfugler i magen om barnebarn 🙂 klem <3

    13. Min matgale verden: Ja, plutselig før fuglene synger og med Brann-sangen i ørene enda, så har du plutselig bare bakt en kake og noen rundstykker 😀 He-he 🙂 Ha en strålende lørdag, med mye god mat 🙂 Klem <3

    14. Ha ha nydelig historie, flott kjole, og fantastiske tegninger!!! Kjolen din høres ut for å være aldeles perfekt for en varm sommerdag da……Og i går, fredag, leverte vi noen meter med bøker til loppemarked, leksikon bl a. Nå bruker vi bare internett som leksikon. Og i dag blir det kanskje barnebarn i Japan, de jobber med saken på fødeklinikken akkurat nå………

    15. Ha ha, jeg ser deg for meg der du står. Og jeg og er sikker på at noen menn fikk seg en god start på dagen, der de kikket på deg i smug:) Ha en fantastisk lørdag. Jeg bakte plutselig en valmuefrøkake…og har noen rundstykker på heving…merkelig… det skjer liksom bare:)

    16. Helge: Så deilig å få vasket og gjort klart til tapetsering. Det må jo bli veldig fint etterhvert 🙂 Sykkeltur høres jo smart ut da, i DET fine været 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    17. Så søt sommerkjole. Kan tenke meg det var mannebein som ble mer våkne når de så deg i kjolen med skjørtekant som blafrer 😉

    18. I går freedag fikk jeg vaska vegger og gulv på badet + det meste av stuegulvet. Om kvelden fikk vi unna forberedelsene til tappesering av gang neste lørdag. I dag skal jeg handle litt inn til det, så er det mulig jeg skal på en eller annen konsert hvis jeg ikke tar en sykkeltur istedenfor.
      Ha en fin dag..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg