Hva PRØVER du på?…. ;-)

Mange mennesker prøver på litt forskjellige ting her i livet.. Noen utfordrer seg selv, pusher grenser utover hva jeg kunne tenke meg for alt i verden. Noen liker å la adrenalinet pumpe kraftig, og gjør stunts eller tar  store utfordringer som andre “utsetter” dem for, eller trigger dem til.. Selv er jeg ikke en som liker å utfordre meg selv så KRAFTIG… jeg liker komfortsonen min, jeg liker at ting er forutsigbare stort sett, uten at jeg er RIGID av den grunn.. Jeg kan ta noen småting på sparket, bare jeg får litt beskjed på forhånd, ha-ha…  Men jeg skal også ta EN utfordring i år, og ri på en hest, helt sant, det er MIN ting jeg skal prøve på…

 

Men i dag handler det om MONICA PRØVER, for hun blir nemlig 29 år i dag, den 29. april.  Det er hvertfall det JEG har snoket meg fram til.  Ta gjerne en tur inn og hils på henne, hun er søt som en fin sommer-blomst og blir nok glad :-). Monica er en blogger, som prøver på litt av hvert., derav navnet på bloggen hennes: Monica Prøver.. Hun er ei herlig jente, blid og glad for det meste har jeg fått inntrykk av. Favorittfargen er rosa, hun elsker å reise til storbyer og til Hellas på ferie. Favorittfilmer er action, romatiske komedier og Jane Austen-filmer. Monica er hudpleier og selvstendig næringsdrivende. Hun liker å være sammen med venninne sine, og familien.  Hun virker positiv til å stille opp på ting, og være litt gal, og her er bildet hun hadde i foto-konkurransen min tidligere i år 🙂 Så fra den vakre jenta dere så over, så klarer hun å skape seg om til et monster om hun må, for en god sak 😉

 

 Hun har mange jern i ilden både på jobb, reiser en del og prøver som sagt mye forskjellige ting,utenom jobben ogsså.  Selv om det ikke er Jack-ass-standard over det hun prøver på så er det mer små hverdagsutfordringer..

Hun  prøver å lage gulrotsuppe uten oppskrift, hun prøver å klare seg uten kaffe en hel dag, hun prøver å lage små You-tube videoer,  hun prøver Noka-dietten og trening, i det hele tatt prøver hun ut småting her i livet, og om det blir vellykket eller ikke er forskjellig fra gang til gang som hun sier, og små hverdagsutfordringer får oss jo videre her i livet også 🙂 

Så Monica: Gratulerer så MASSE med dagen i dag 🙂 Du er ei flott jente, og jeg håper du får en herllig dag med de du vil være sammen med 🙂 Kaken er Noka-diett-vennlig, smaker papp og mega-bytes som de andre sine kaker 😉

Stor klem fra meg

 

Og ellers til deg som titter innom:

Har du noen nye utfordringer eller nye  ting du skal  prøve på i dag?

40 kommentarer
    1. Kristin: Jepp det prøver jeg også 🙂 Og være positiv når det butter som verst… det er litt tøft,men som oftest fungerer det for meg 🙂

    2. Jeg prøver å være positiv når andre bare ser det negative. Det er ganske slitsomt, men jeg prøver. 🙂

    3. Monica prøver: Så bra, og jeg så noen hadde vært hos deg også. Frodithvenn er en av vennene mine UTE 🙂 Men kjipt at du har blitt dårlig form da. Kos deg som best du kan 🙂 Og håper du får noen fine gaver 🙂 stor klem <3

    4. Så hyggelig å lese igjennom kommentarene dine i dag 🙂 Oppdatering fra bursdagsbarnet er at hun brygger på en forkjørelse og har liggi rett ut i noen timer.
      Litt vondt over alt etter å ha blitt herja med av naprapaten på selve bursdagen min, men nå skal jeg prøve å gjøre noe hyggelig slik at jeg ikke bare er en slappfisk. Det var veldig hyggelig å komme inn hit å lese i hvertfall 🙂

    5. Nemi Rebella: Å ja, riktig, store monster bor HER, hadde glemt det jeg.. Ja,jeg skjønner at det ikke går. Men da er det jo KNALL-fint med det albumet da 🙂 Søsteren min ble skikkelig glad for sitt, det er mye kjærlighet og arbeid i sånne album, og er ikke det samme som å ha ting på en pinne nei. Veldig kos meg album <3 Og dere kan jo være sammen i mange andre sammenhenger 🙂 hos deg 🙂

    6. Jeg kan desverre ikke reise til Norge… Blir jo sjuk med en gang og det gidder jeg jo ikke ;P Hadde vært kos og være der da, men pappan og monster skal seff dit <3

    7. Amorartis ~ Tegning og diverse: Ja, lurt å prøve å konse på skolearbeid.. Jeg har prøvd å være blid og posititv til regnet og arbeidsdagen, og klart det ganske bra 😀 Selv om hodet nå er kjempetung… Men nå er jeg ferdig med det tyngste, og skal bare drive med noe fjas og litt private ting, som bloggen… før jeg går hjem. Jeg skal jobbe litt hjemme også etterpå. Blir aldri ferdig å forberede seg, som lærer 😀 Veldig mye folk som er forkjøla nå 🙁 JEG vil IKKE!! Ja, Monica er koselig jente 🙂 og ganske allsidig i hva hun skriver om 🙂

    8. Unni: Ja, mye fin kunst i går 🙂 morsomme ting 🙂 Vi har blitt litt like i smaken etterhvert på kunstfronten, så det går fint. Men vi har nesten ingenting, bare noen små bilder jeg liker, i glass av Åshild Karevold. Elsker dem!! 🙂 Men de figurene i går var morsomme og glad-kunst, til å muntre opp folk med. Og ganske store. Passer i støre lokaler egentlig 🙂 Æsj, så kjedelig du må jobbe på fredagen min! 😀 Men vi har jo lørdag dagen etter 😉 før en ny mandag trer i kraft… Håper du blir ferdig med alt i morgen da 🙂 Og håper resten av kvelden blir god,og uten styrtregn. Stor klem til deg fiine Una <3

    9. Hei du 🙂 Jeg skulle PRØVE å få ferdig et prosesskrift i dag, men det var styrtregn og mandag, så sykkelbudet kom ikke, utrolig :-(( Får ta morgendagen til hjelp, kjedelig å jobbe lenge på en av fredagene dine, hehehe, men da er det helt fri på onsdag. Så du hadde fått med deg litt kultur i går, vi har mye rart på veggene i den ene stua kan du tro, både kunst og minner, men den andre stua er bare ‘min’ og der har jeg ‘mine’ ting 😀 Nå har jeg tid til å sykle (?) i butikken uten paraply, sola skinner, nesten 🙂 Ha en fin mandag Frodith! Klem fra Una <3

    10. kommensalisma: JA, det er også lurt, og ikke prøve for HARDT.. vi er vel mange av oss litt sånn flinke jenter, som skal klare alt.. Det trenger vi ikke.. Vi trenger ikke prøve så mye lenger, vi gjør bra nok, det vi gjør 🙂 Ha en fin dag Kommensalsims 😀 Stor klem <3

    11. Blunck: Ja, vi prøver og prøver mye i hverdagen egentlig, og mye lykkes vi med. Heldigvis mye uprøvd også, og en del jeg ikke VIL prøve!! 😀 Sånne skumle ting.. JA, var litt mrosomt med bildene av Monica, for hun er så veldig pen og vakker på det øverste, og skikkelig monster på halloween-bildet. Det var med i foto-konkurransen min forrige gang jeg hadde 😀 Ha en strålende dag du også 🙂 Stor klem <3

    12. Nemi Rebella: Oi!! Det må være litt av en jobb å bli ferdig med, men PRØVER du så klarer du nok 😀 Jeg laget album til søsteren min når hun ble 50, det er en SNABLA jobb 😛 Og jeg hadde ikke 700 bilder, mer kanskje 150 😀 Skal du holde tale og sånn også?? 🙂 Spennende med konf da, jeg har vært i en del til venninnnene mine sine barn de siste årene 🙂

    13. Gratulerer til Monica! Så søt…men samtidig såå fæl hehe, morsomt bilde det nederste. Jeg får vel ta en tur innom profilen hennes å kikke også, ny som jg er på denne blogginga .-) Selv prøver jeg hele tiden, jeg også, er opplært med at man aldri skal gi seg før en har prøvd…helst mange ganger! Har derfor prøvd veldig mye opp gjennom årene….men heldigvis har jeg da også mye uprøvd igjen 🙂 klem til både Monica og deg Frodith

    14. Grattis til henne ^_^ Håper hun liker kaka da 😀
      Akkurat nå prøver jeg og bli ferdig med et fotoalbum til mellomste monster som snart skal konfirmeres… 700 bilder skal sorteres, sendes til trykking og bli ferdig før den 12 :O

    15. Hanne: God tur hitover igjen 🙂 Her regner det “kattonga” i dag 😀 Men jeg skal PRØVE å være positiv 😉 Jepp, hurra for Monica 😉

    16. Åh, søteste FRODITH! Du er jo bare god som GULL! Dette gledet mitt hjerte mer enn du aner! Ble rett og slett litt rørt her jeg! Tusen tusen takk for et utrolig hyggelig innlegg! <3

    17. God morgen i all hast.
      Hurra for Monica.
      Jeg skal ikke prøve på noe, liker ikke å prøve, jeg bare gjør det…
      Derfor er jeg nå på retur..
      Ha en fin dag!,

    18. Kursheledagenpadde: Jeg skal også prøve på det, å være en god mandagslærer 🙂 Vi klarerdet nok 😉 Ha en fin dag Kursheledagenpadda 😀 Stor padde-klem <3

    19. Tanja: Hei vennen 🙂 Ja, du prøver å holde hodet overvann, og jeg synes du er flink!! Du har jo gått på en kjempeutfordring du. Stå på fine Tanja 🙂 Stor klem tilbake <3 Ha en fin-fin dag <3

    20. Jeg skal prøve å være en god lærer i dag 🙂 Skal prøve å høres fornuftig ut 🙂 Jeg ønsker deg en fin dag i regnet, Frodith.

    21. Gratulerer til Monica… Flink og god er du vennen..
      Jeg prøver å holde hodet over vann akuratt nå og komme i havn med regninger etc… Og det må jeg jeg fortsette å prøve på en stund…
      Stor klem til deg på mandagen

    22. Helge: Det er flotte ting å prøve på, og jeg er sikker på at du gjør det bra også 🙂 Håper du får en jobb du har lyst på. I dag regner det,men vi har regntøy og bak skyene er himmelen blå, og det er snart 1. mai 🙂 Og DA blir det hvertfall sol. Ha en fin dag Helge 🙂

    23. Gratulerte Monica med Dagen på bloggen hennes nå. Hva jeg prøver på? Prøver og få en jobb, ikke lett. Ellers så prøver jeg og være en snill og hjelpsom nabo. Så prøver jeg og leve sundt, tenke positivft og være et godt medmenneske. Ha en fin dag.

    24. Min matgale verden: Det er en utfordring god nok det 😀 Ellers lite prøvelser her også, egentlig ganske deilig, sidene det regner sånn.. Jeg har heldigvis tykk god rød regnjakke fra Bergen, sånn foret en 😉 Egentlig så har vi torsdag idag, og det er jo en god dag 😉 Ha en fin dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg