Nå kan jeg det!!!

Jeg kan hekle!!! Og det er jammen gøy. Satte meg til her på lørdag for å lære, med et ark med hvordan det skulle gjøres, men tykke tøyremser og pinne 10, og det er veldig tykt. Tenkte det var lurt å begynne med tjukt for å få litt mer tak i det… Ikke sitte å fikle og ikke se.. Så da laget jeg denne, som jeg først trodde skulle bli en veske

… men den blir alt for tung, og tykk 😀 Og den er ikke ferdig… Den ligger me d” pinnen i været” og venter på mer tøyremser. Må kjøpe på Panduro.. så mens den lå og god-gjorde seg, satte jeg i gang med et til prosjekt. Og da SKULLE det bli en veske. Og nå hadde jeg taket på det, så kjøpte pinner 5 og tynn bomullstråd. Og nå har jeg heklet i hele dag.. Luftmasker, stavmasker, kjedemasker og alskens rare navn. Har ikke noe oppskrift, tok det på gefylen som vanlig, men kunne formelig SE for meg hvordan det måtte gjøres 😀 Sikkert llitt enklere fordi jeg kunne strikke fra før. Nå er hvertfall en til veske ferdig til pemie i foto-konkurransen min 🙂 

 
før pynten

Stoppet den ut litt 🙂


Pyntet og fin, mangler bare bærerem 🙂 Legg merke til “blondene” -he-he


Litt små detaljer for spesielt interesserte 😀

Og hvis du ikke har sendt inn bilde til foto-konkurransen og Galleri-utstillingen, og har LYST til å være med kan du lese om konkurransen HER, der finner du mailadresse og regller 🙂

Har du hatt en bra søndag?

 

32 kommentarer
    1. Miriam: Ja, jeg tok og øvde på pinne 10 og med tøy fra Panduro. Satt og øvde noen timer fredag kveld… Løp så ned på lørdag, kjøpte pinne 5,5 og vanlig bomullsgaran, fordi jeg hadde SKJØNT det .-D Det ble veldig fint da 🙂 når jeg fikk til :.-)

    2. Jaaaaaa 😀 😀 Håpe det 🙂 Fikk lyst å prøve meg på hekling eg og……kanskje det er lettere som du skreiv når ein hekler med litt tjukkere pinne og garn 🙂

    3. Miriam: Ja, jeg ble litt overrasket selv også 😀 JA, jeg vet jo noen av kunstnerne mine i utstillinga liker lilla også 😉 Får håpe du vinner da, en av de 5 øverste plassene 😉

    4. ÅÅåååå…lilla 🙂 🙂 Favoritt fargen over alle farger 😀 : Synes du fikk vannvittig fort dreisen på den heklinga 🙂 Flink 😉

    5. cynaracardunculus: Også var det så inmari gøy også 🙂 gikk fort å lære. Idag er jeg i full fart for å finne mer garn. Må ha med på mini-ferien til Karlstad med mamma og søsteren min 😉

    6. Monica prøver: Så bra du liker dem 🙂 Det er hvertfall nok premier 😀 5 så langt 😉 men mange bilder også. 20 så langt 🙂 Herlig 🙂

    7. Engla: Js, den turkise blir nok bare en kurv, men fint det da 🙂 Var så tykt og tungt. Og har kjøpt rødt i likt stoff, bringebær-rød 😀 Ble fornøyd med vesken, mangler bare remmer 🙂

    8. Du er flink 🙂 veska ble kjempefin 🙂 Jeg skal sende nytt bilde – har jo noen dager på meg til å finne minnepinnen 🙂

    9. Kjekt å hekle blomster. De kan brukes til mye 🙂 De to kurvene jeg heklet er tatt i bruk på frøknas rom. Jeg valgte å brette ned kanten på dem. Jeg har lagt ut oppskrift på heklede blomster som jeg har laget, tror jeg har slettet den på denne bloggen, men du kan finne den på en annen blogg jeg tester ut: http://frutrollhagen.blogspot.no/2013/03/oppskrift-pa-heklet-blomst.html Kjører to parallelle blogger og så får jeg se hvilken jeg bestemmer meg for å bruke viderer 🙂 Mulig jeg lever i to parallelle univers i lang tid framover 😉 Gly å prøve ut 🙂

    10. dandilion: Ja, den turkise blir en slags kurv tror jeg. Altfor tung til noe annet. Men PEN farge, og fin til badet kanskje 🙂 Ja, det gikk fint å lære. De blomstene på veska er kjøpt da… litt juks må være lov 😀 Men skal nok hekle noen senere, he-he

    11. Så flott veska di ble. Og det blå blir kanskje en kurv? Du er flink og lærer fort 🙂 Blir spennende å se hva mer du lager 🙂 Hekling er gøy! 🙂 Jeg har lært ei venninne å hekle bestemorruter. Deler av det gikk pr bilder og chat 🙂

    12. Kan du klare det?? KLART DU KAN! i kjent byggmester Bob stil 🙂
      Disse ble kjempesøte <3 Du er knallflink som tok dette så lett. Jeg fiklet masse i starten 🙂
      Nå kommer vi til å se masse kule hekleting fra frodithdamen! For nå er du også helt hekla (hekta)!
      Stoooor klem til flinke deg!

    13. muumimamma: Deilig å ha mye planer da 🙂 Bedre med litt mange enn litt for få, kanskje 😀 Jeg har virkelig bare vært inne med pinnene i dag.. og ikke sett sola annet enn gjennom vinduet’ 😀 Hørtes ut som du har hatt koselig dag 🙂

    14. Hanne: Ja, blir gøy med utstilling, og stemming og alt. Moro å lage premier også 🙂 Jeg må lage hanker på denne veska da, men klarte ikke vente 😀

    15. Så flink du er 🙂 Søndagen her har vært deilig 🙂 Tidlig opp og gikk tur i ti-tida. Så tok jeg og gubbelille en tur til byen i finværet, satt på uterestaurant og drakk kaffe og kikket på cruiseskip og folk, og snakket om ferie neste år. Jeg har lyst å leie en sånn lang kanalbåt i Storbritannia kaffe rundt på kanalene i et par uker. Det ser så deilig ut! Så får vi se hva det blir til 🙂 Først skal vi vel konsentrere oss om årets ferie tror jeg 🙂

    16. Anne: Jeg har virkelig ikke kunnet hekle en maske før!! Begynte i går, for aller første gang, og sittet pal i dag. Og det var veldig greit, Ikke som jeg husker før. Før fikk jeg ikke til, som tenåring, så da gjorde jeg det aldri igjen 😀 men nå kan jeg!!! Jess!! Klem <3

    17. Min matgale verden: Jeg kunne det ikke i går!! Ikke i hele tatt!! Men har blitt så inspirert av folk her inne som hekler ryer etc.. Og det var faktisk lett 🙂 Det var virkelig noe hodet mitt TOK lett .-) Og SER hvordan jeg må gjøre 🙂 moro!!

    18. Det røde Legohuset: Ja, det var skikkelig over natta, jeg har sittet i hele dag 😀 Får helt dilla 😉 Og vil ha mange premier til fotokonkurransen, så da er det bare å henge i 😀 skal gi meg snart nå..

    19. Så flink du er, dette kan ikke jeg..
      Fine pompadurer, og fine lilla farger.
      Gleder meg til utstilling nå!!
      Har sendt deg en mail..

    20. Åhhh du er så flink 🙂 Strikke kan jeg så vidt, da rett og vrang og rett opp og ned. Helst ensfarget garn,og ikke mønster nei. Hekle???? oh no, not me. Har aldri kunnet og kommer ikke til å lære heller, men fy å jeg beudrer dere som kan hekle. Søteste lille veske du har fått til der 🙂 Blir ve til at neste prosjekt er dobbelt sengeteppe??? 🙂 🙂 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg